Jump to content

Un nou concept de alergare 10-20-30 pt antrenamente


Catalin
 Share

Recommended Posts

  • Moderator

O echipă de cercetători de la Universitatea din Copenhaga au lansat un concept nou de antrenament pentru sportivi și se laudă că datorită acestui concept rezultă o creştere sau îmbunătățire a sănătăţii, dar şi oîbunătățire semnificativă a performanţelor, în ciuda reducerii cu 50% a timpilor de antrenament. Acest nou concept se pretează cu precădere celor ce se pregătesc pentru curse de alergare pe distanțe luni (ex.5000m), dar conceptul este destul de simplu pentru oricine caută să-și îmbunătățească într-un termen scurt antrenamentul lor și performanțele la probele de alergare.

Studiul efectuat de danezi a fost mic, dar rezultatele arată că sportivii își pot creşte performanţele lor pt alergările de rezistență ca cea de 5000 m, cu doar 30 de minute de exerciții pentru fiecare sesiune de antrenament.

tehnicialergaremanrunni.jpg

Conceptul de 10-20-30 este împărțit în exerciții sau reprize de câte un minut, astfel:

  • 10 secunde de alergare la mare intensitate
  • 20 de secunde de alergare la intensitate moderată
  • 30 de secunde de alergare la intensitate scăzută, alergare ușoară

Această repriză/serie de un minut se repetă de cinci ori, urmată de două minute de odihnă.

După trecerea perioadei de odihnă trebuie repetat exercițiul întreg, adică seriile de cinci minute, de două sau de trei ori şi antrenamentul s-a terminat. În concluzie mai mult de 30 de minute nu aveți nevoie.

Pare a fi o modalitate destul de simplă pentru antrenament ce se potrivește celor ce doresc să-și îmbunătățească performanțele într-un termen mai scurt decât în mod convențional.

Nu știu cât de eficient este acest nou concept 10-20-30, doar am găsit un articol ce mi s-a părut interesant, dar puteți citi mai multe detalii chiar pe website-ul Universității din Copenhaga.

Ce părere aveți? Este eficientă o astfel de metodă de antrenament sau bat câmpii danezii?

  • Upvote 5
Link to comment
Share on other sites

Hmmm...este interesant.O sa incerc de maine,sa vedem daca functioneaza :hmmmt:

Link to comment
Share on other sites

Adevarul e ca tigarile sunt o adevarata problema la alergarea de rezistenta,dar daca renunti la ele,in maxim o saptamana se vad rezultatele.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Este cineva care alearga sa slabeasca? m-ar interesa un schimb de impresii^^...eu de ex am 1.78 m, iar anul trecut ma "laudam" cu 103 kg...totusi am alergat doar vreo 3 luni si deloc constant, am slabit pana la 94 kg, iar de la sfarsitul lui septembrie am inceput alergarile mai serios; in schimb am continuat sa mananc cu aceeasi intensitate" :)). Cred ca am mai slabit putin de cand alerg iar, dar mi s-a stricat cantarul si nu stiu exact cat.

Link to comment
Share on other sites

LANCELOT cine iti spune ca numai alergatul te ajuta sa slabesti minte!

Sau ca exista anumite suplimente minune!

Sportul combinat cu dieta.

Renunta la paine, paste fainoase, dulciuri, mancatul dupa 7 seara si vei obtine rezultate vizibile intr-o luna.

Dar trebuie sa pastrezi ritmul, adica sa se transforme intr-un stil de viata!

Restul e vrajeala!

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

    Sunt constient de asta Elvis, spre asta tind, dar deocamdata m-am angrenat doar pe plan sportiv, cu dieta e mai greu, pt ca obisnuintele sunt puternice. Totusi, de ex, am renuntat complet la ...lapte:), mie imi placea mult si consumam o sticla de 1 l rapid, cu paine :P; culmea, il consideram si sanatos, pana cand am citit pe net ca nu e chiar asa grozav si in plus laptele de vaca plezneste de proteine. Dulciurile intr-adevar sunt poate cea mai mare problema, de fumat nu fumez, cu alcoolul destul de slab spre deloc, in schimb la dulciuri fac pagube mari.

    Postarea mea este, in special, pt. cei care se confrunta cu kilogramele in plus si fac sport ca sa le dea jos, dar si pt cei care alearga din pasiune, pt a ne impartasi ceva ponturi^^.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

      In ziua de 24.11.2013, am reusit sa alerg 21 km fara oprire (distanta unui semi-maraton), in 2h si 15 minute, fara sa cad pe jos la sfarsit sau alte alea. Asta in conditiile in care am nici mai mult nici mai putin de 90 kg. Cei care nu credeti ca se poate, ca nu aveti rezistenta, ca sunteti prea grasi etc, iata un exemplu. Se poate!:)

     Sper ca in curand, adica in urmatoarele 6 luni, sa reusesc sa alerg distanta unui maraton.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.