Jump to content
POLITISTI.ro

Analiza situatie accident


Postare recomandată

Publicat

Va solicit contributia in aceasta analiza cu scop didactic.  

În filmare, sunt 2 mașini: cea de pe bordul căreia s-a realizat filmarea ( marca Toyota) și cealaltă ( marca Volvo ) care este filmată și implicată în accident și care este vizibilă în mod evident în fața autoturismului Toyota începând cu secunda 00:53 din filmare.

Nu voi preciza in poziția cărui șofer sunt pentru a nu va influența în niciun fel opinia.

Atașez acestei postări linkul video: https://youtu.be/raL3MU7TFzE

Pentru a elimina orice subiectivitate, va rog sa va exprimați opinia doar sprijinită pe articole din legislația rutieră. 

Va mulțumesc!

Descrierea succinta a situatiei, asa cum se si vede in materialul video

Soferul Volvo rateaza intrarea in parcarea auto de pe partea dreapta a drumului (vizibila la secunda 00:53) si vrea sa foloseasca rampa de iesire din parcare (respectiv rampa de intrare in parcare destinata celor care vin din directia opusa, si fata de care parcarea se afla pe partea stanga). Pentru aceasta manevra, semnalizeaza la stanga cu aproximativ 10-15 m inainte de locul pe unde vrea sa intre in parcare; apoi cu semnalul dreapta pornit, vireaza la stanga, intra total pe contrasens (poza 3) apoi vireaza la dreapta si taie calea autoturismului Toyota.

Nota importanta: Situatia nu este aceeasi ca atunci cand ar fi intrat in parcare prin intrarea destinata soferilor de pe banda de mers inainte (vizibila la secunda 53), caz in care ar fi fost lovit din spate . Situatia este diferita intrucat soferul Volvo a intersectat calea soferului Toyota.

Cine considerati ca este de vina in aceasta situatie?

pic1 - ratare intrare corecta.jpg

pic2 - moment viraj la stanga si intrare pe contrasens.jpg

pic3 - moment in care se afla pe contrasens.jpg

pic4 - moment in care incepe sa vireze la dreapta si sa taie calea pentru a intra prin locul necorespunzator in parcare.jpg

Accident situation board.pdf

  • Moderator
Publicat

OUG nr. 195 din 12 decembrie 2002 (republicată) privind circulația pe drumurile publice

Art. 51 - Conducătorul unui vehicul care circulă în spatele altuia are obligația de a păstra o distanță suficientă față de acesta, pentru evitarea coliziunii.

  • Moderator
Publicat

Părerea mea e ca esti vinovat. 

Merg pe ideea ca tu esti cel cu masina din care se filmează, adică Toyota. :naughty:

Publicat

Asa este Roby, Eu sunt cu masina care filmeaza. Accidentul s-a produs pe un drum din Austria, cu un cetatean Austriac. 

Diferenta este ca eu nu l-am lovit din spate, ci din lateral 

Intrucat el a intrat pe contrasens ca si cum vrea sa vireze la stanga. 

El de fapt a ratat intrarea corecta in parcare (destinata celor de pe sensul inainte, astfel incat, daca ar fi folosit-o, nu ar fi fost nevoie sa faca viraj la stanga , cu semnalul dreapta pornit, sa intre pe contrasens, si apoi sa imi taie calea) si a vrut sa intre prin alt loc, destinat celor de pe contrasens 

si Iata articolele incalcate de el, conform legislatiei lor:

§ 13 – Zeichen geben (Semnalizarea)

Absatz 1:
„Wer seine Fahrtrichtung ändern oder anhalten will, hat dies rechtzeitig und deutlich durch Blinken oder andere geeignete Handzeichen anzuzeigen.“

(Cel care intenționează să schimbe direcția sau să oprească trebuie să semnalizeze în mod clar și cu suficient timp înainte.) 

El de fapt a semnalizat cu 10 m inainte de manevra si in mod neclar

§7 StVO:  Obligaţia de a circula pe partea dreaptă (Rechtsfahrgebot) —

Principiul: fiecare conductor trebuie să rămână cât mai mult posibil pe partea dreaptă;

§ 16 – Fahren auf der falschen Fahrbahn (Conducerea pe banda greșită / contrasens)

Absatz 1:
„Das Befahren der falschen Fahrbahn ist nur zulässig zum Überholen, zum Ausweichen vor Hindernissen oder zum Linksabbiegen.“
(Conducerea pe banda greșită este permisă numai pentru depășire, evitarea obstacolelor sau viraj la stânga.)

§ 8 – Vorfahrt (Prioritatea)

Absatz 3:
„Wer abbiegt, muss den Fahrzeugen, die geradeaus fahren oder von rechts kommen, die Vorfahrt gewähren.“
(Cel care virează trebuie să acorde prioritate vehiculelor care circulă înainte sau care vin din dreapta.)

Absatz 4:
„Beim Wechsel der Fahrtrichtung hat der Lenker des Fahrzeugs Vorrang zu beachten.“
(La schimbarea direcției de mers, șoferul trebuie să respecte prioritatea celorlalți.)

Deci, daca el intra pe rampa corecta, si semnaliza din timp, da, atunci eram vinovat pentru ca il loveam din spate. Insa eu nu l-am lovit din spate, ci el mi-a taiat drumul eliberat tot de el. Eu nu am schimabt directia, ci mi-am pastrat-o

Eram acolo in calitate de turist, Nu cunosteam drumurile. Din cand in cand, se mai iveau drumuri pe lateral, forestiere, care urcau in padure, si am crezut ca va intra pe astfel de vreun drum prin dreapta, si deci ca s-a incadrat pentru a vira la stanga. De asemenea, nici nu am vazut ca exista un drum valid la dreapta, pentru acces in parcare.

In plus, raportul arata ca era si sub influenta alcoolului, (desi la ei este permis pana la o anumita limita); daca era la noi, era cu totul altfel situatia.

Asiguratorul lui mi-a refuzat acceptarea vinovatiei lui pe motiv ca eu am depasit in situatie neclara (cf art. 5 din legislatia lor.) Deci nu ca l-as fi lovit din spate, ci ca am facut o depasire in conditii neclare, ca si cum eu sunt vinovat ca in aceasta depasire a mea, ca el a tras de volan dreapta si mi-a intersectat calea (incalcand astfel articolul din propria lor legislatie legat de prioritate la schimabrea directiei)

Eu l-am considerat total pe contrasens (desi tocmai am aflat ca daca se mai afla cu rotile pe linia axului drumului, nu se consdiera ca a parasit banda...cum e la tenis, daca a ciupit unpic tusa, chiar daca e 99% practic in afara, teoretic e tot in teren, si tomcai din acest motiv am conderat ca are prundenta ca inainte de revenire pe banda sa acorde prioritate de trecere vehiculelor care vin pe langa el si trec prin dreapta sa. Deci, ar mai fi fost si vorba de incalcarea articolului 11 din legislatia lor care spune ca „Șoferul poate schimba banda de circulație numai dacă nu pune în pericol sau nu împiedică alți participanți la trafic.” Insa, se pare ca nu se considera ca a schimabt banda, intucat mai era cu rotile pe linia axului drumului. Cu toate astea, articolul 8 legat de acordarea prioritatii la schimbarea directiei de mers ramane un articol valid care se aplica aici

Atasez un fisier pdf cu sitatia drumului 

Nu ma ajuta cu nimic acum sa am dreptate teoretic, faptul e consumat (desi as putea sa merg mai departe in instanta, insa daunele sunt minore , si nu se merita) Scriu acest articol cu scopul de a ma lamuri, de a invata, si atat timp cat opiniile sunt exprimate civilizat, orice opinie este binevenita, mai ales daca este sustinuta argumentat

Deci, eu consider aici ca ceea ce a cauzat aici impactul nu este faptul ca eu am facut o depasire in conditii neclare, ci ca el a nu a acordar prioritate la virajul la dreapta si mi-a taiat calea, desi eu am avertizat sonor sa ramana in pozitie si sa nu continue manevra, pentru ca atunci mi-am dat seama ca el chiar vrea sa faca aceasta manevra. Ceea ce a provocat imapctul a fost neacordarea de prioritate, care cred ca trebuie sa primeze in fata oricarui alt articol.

Asa, pentru scuze si absolvire , pot fi invocate articole cu caracter general in orice situatie, de tipul: nu ai condus preventiv , care se pot aplica in multe cazuri

(1) Die Teilnahme am Straßenverkehr erfordert ständige Vorsicht und gegenseitige Rücksicht.; (2) Wer am Verkehr teilnimmt hat sich so zu verhalten, dass kein Anderer geschädigt, gefährdet oder mehr, als nach den Umständen unvermeidbar, behindert oder belästigt wird.

(1) Participarea la traficul rutier necesită prudență constantă și considerație reciprocă. (2) Orice persoană care participă la traficul rutier trebuie să se comporte astfel încât nicio altă persoană să nu fie vătămată, pusă în pericol, împiedicată sau incomodată mai mult decât este inevitabil în funcție de circumstanțe.

Dar astea se aplica si pentru el la fel de bine.

 

road situation  board.jpg

 

Va multumesc pentru timpul acordat si pentru raspunsuri. 

Este o lectie importanta pentru mine din care am invatat multe

Publicat

Intrurcat nu am descoperit optiunea de a sterge aceasta postare, va rog sa stergeti dvs., in calitate de admin, aceasta postare dupa ce vedeti acest mesaj.

Va Multumesc

Cu bine

Publicat

Ma refeream la acest topic, mai bine spus. Nu doar la postarea cu analiza AI a situatiei.

Asadar, va rog stergeti acest topic in intregime. 

Multumesc

  • Moderator
Publicat

Topicul și postările nu se șterg. Scrie clar în regulamentul site-ului. 

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Adaugă...

Informaţii importante

Am plasat cookie-uri strict necesare pe dispozitivul dvs. pentru afişarea optimă a paginilor. Puteţi în orice moment să modificaţi setările cookie-urilor, altfel vom presupune că sunteţi de acord să continuaţi. Utilizând acest site, sunteţi de acord cu Termenii şi condiţiile de înregistrare şi Politica de confidenţialitate.