Jump to content
POLITISTI.ro

AdrianAG

Reorganizarea M.A.I. desființarea IGPR și IGJR

Recommended Posts

AdrianAG

Din câte îmi aduc aminte și din câte am mai vorbit cu alți colegi mai vechi pe aceste meleaguri ale MAI, am înțeles că s-a mai pus problema reorganizării ministerului, unificării unor structuri, radierea unor funcții și altele.

Anul acesta se pare că un deputat pe nume Eugen Neață(n-are importanță partidul), a ieșit în fața flăcăilor care stau comozi in scaunele lor din piele de bizon și le-a expus un proiect pe care dumnealui îl susține și l-ar vrea împlinit. Nu e unul perfect, spun că nu e perfect pentru că sunt câteva schimbări care ori nu se regăsesc sau care nu sunt chiar de bun augur. Va las sa citiți declarația sa, după care va invit la discuțidiscuți

Parlamentul României
Camera Deputaţilor
Grupul Parlamentar PSD

Declarație politică

Reorganizarea Ministerului Afacerilor Interne o prioritate a zilelor noastre

Stimate (ă) Domnule /Doamnă Preşedinte de ședință ,
Stimaţi colegi prezenți,

Ultimii ani au amplificat cererea de securitate la nivelul tuturor comunităţilor umane, fapt cauzat de o criminalitate din ce în ce mai diversificată şi de incapacitatea instituţiilor specializate ale statului de a asigura protecţia tuturor persoanelor şi a bunurilor acestora.
Statele europene, cu mulţi ani în urmă, au trecut la strategii de prevenire a criminalităţii, elaborând programe temeinic fundamentate şi înfiinţând structuri organizaţionale menite să asigure o prevenire eficientă. Și România, recunoaște prevenirea ca pe o activitate însemnată, însă din păcate, practica este axată pe măsuri reactive.
Lipsa unei strategii axate pe prevenire, cu obiective, acţiuni şi evaluări ce iau în calcul aspectul preventiv, legislaţia stufoasă şi neclară, dar şi folosirea neraţională a resurselor, face ca, în România prevenţia să fie o prioritate doar, pe hartie.
În ultima perioadă, pe fondul deficitului de personal, a fost iniţiat un program de recrutare a personalului din sursă externă și de pregătire a acestuia prin școlarizări intensive.
Prin adoptarea proiectului de Lege privind autoritatea polițistului, prin atenția acordată salarizării personalului, dar și prin noile politici de acțiune, conducerea ministerului dovedește că are voința și competența necesară pentru a proceda la o reorganizare, care să aibă în vedere folosirea resurselor prioritar pentru asigurarea unei prevenții și unei protecții reale pentru cetățeni.
Apreciez că starea actuală, din cadrul ministerului, este una ideală pentru a se proceda la reorganizare.
O primă propunere de reorganizare, este aceea de trecere a compartimentelor de prevenire, asigurare şi menţinere a ordinii publice din cadrul Jandarmeriei în subordinea Poliției Române și crearea unui corp de prevenire a criminalităţii unic, cu coordonare unitară, atribuţii şi responsabilităţi clare.
Unificarea structurilor de siguranţă publică va crea o serie de avantaje, precum: asigurarea unei coerenţe în desfăşurarea acţiunilor, asigurarea necesarului de resurse umane, organizarea eficientă a activităţii de prevenire, creșterea operativităţii şi armonizarea activităţilor comune cu alte instituţii.
În urma unificarii, funcţiile ocupate de personalul transferat vor fi radiate, constituindu-se într-o importantă reducere a cheltuielilor bugetare cu personalul.
Cea de-a doua propunere de schimbare, este una profundă, ce atinge toate segmentele cu atribuţii pe linia asigurării și menţinerii ordinii publice. În esenţă, aceasta se referă la desfiinţarea tuturor verigilor intermediare, crearea unor structuri manageriale suple, apropiate de factorul de execuţie şi redistribuirea personalului pentru realizarea eficientă a prevenirii.
Consider oportun a fi desfiinţate inspectoratele generale de armă, verigi intermediare între minister şi structurile teritoriale.
Pentru asigurarea unor direcţii principale de acţiune, propun înfiinţarea, în cadrul ministerului, a unor departamente pe tipuri de armă.
Reorganizarea propusă va atinge concomitent şi anumite sectoare birocratice din cadrul inspectoratelor judeţene.
În urma acestei reorganizări resursele umane rezultate din desfiinţarea verigilor centrale şi teritoriale neoperative, vor fi redistribuite în zona stradală, pentru corectarea deficitului de personal.
Schimbarea presupune stabilirea principiilor, modificarea unor norme şi reguli generale, redirecţionarea resurselor umane pentru constituirea unor structuri preventive suficiente, precum şi recreionarea mecanismelor de măsurare a eficienţei muncii.
Prezenţa activă în stradă a organelor de siguranţă publică conduce la scăderea directă a criminalităţii şi implicit la scăderea costurilor suportate de stat cu combaterea acesteia.
Cu toate că organizarea statală este diferită de la stat la stat, abordarea problematicii privind prevenirea și combaterea criminalităţii în ţările europene, este efectuată în mod asemănător acestor propuneri. Cele mai sigure state din lume au o asemenea organizare.
Iată motive în plus, pentru care, consider că o amplă reformă a sistemului naţional de ordine şi siguranţă publică este necesar şi oportun a se efectua şi în România."

 

Sunt câteva aspecte pe care as vrea si eu sa le subliniez personal înainte. Doamna Carmen Dan, "un profesionist ce dracu' " a apărut pe sticlă și ne-a vorbit de imensă și apocaliptica nevoie de dotare a jandarmilor despre care ea spune ca "de ei avem nevoie", pe scurt ne-a dat cu fata de asfalt, pe ăștia mulți. In ultimii ani se dorește vădit transformarea poliției și diminuarea la limita imposibilului a finanțării acestei instituții. Da, trebuie să afirm că avem parte și de unele dintre cele mai nepregătite efective  in materie de ordine publică, cu ședințe de tragere care se execută de maxim 2 ori pe an, in paralele cu jandarmii care trag cel puțin la 2 luni, cu pistol și armă automată. Module de pregătire teoretică, inexistente, cel puțin în provincie. Cu secții de poliție care pur și simplu se dărâmă pe noi, cu un parc auto mizerabil. Nu știu, trăiesc acest vis urat, un coșmar care de la o luna la alta îmi arată că se poate și mai rău. Explicăm unor jandarmi, cărora le-am zis de proiect și care mi-au zis că de fapt noi ar trebui sa fim sub comanda lor, că de când sunt ei și ce atributii au avut și ce am avut noi. Au răsărit ca ciupercile după ploaie imediat după '89. Poliția a fost și va fi mereu principală și singura(ar fi ideal) forță de aplicare a legii în domeniul siguranței si ordinii publice. In fine, principiul acesta international s-a dus naibii la noi, daca nu se va întâmpla ceva cu oricare reorganizare eu înțeleg că această clasă politică de la stânga la dreapta vor să facă din poliția română niste pioni, niste mingi cu care sa se joace cetățenii, politicienii și mai nou și jandarmii. E mai mult de vorbit aici. 

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post

Această publicitate este afişată doar vizitatorilor. - Click aici pentru înregistrare

Bazarache

Din pacate ai dreptate colega ,personal nu mai astept lucruri bune in privinta noastra ,jindarii traiesc pe spatele nostru,ce castigam pentru noi se aplica si lor,invers NU,sincer nu am mari sperante nici  in urma protestului de sambata ,pacat de aceasta institutie...pe undeva cred ca ne meritam soarta deoarece tacem si inghitim toate porcariile.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
lancelot

Salut,

Am înțeles că odată adoptat noul statut al polițistului, va urma reorganizarea Poliției etc.

Are și altcineva cunoștință de alte informații pe linia asta?

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.