Jump to content
POLITISTI.ro

Clasament


Conţinut popular

Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 25.03.2018 în toate secţiunile

  1. 12 points
    Eurostat, organismul care se ocupă cu statistica al Comisiei Europene, spune că numărul de poliţişti din UE a scăzut încet în ultimii ani. UE a avut un total de 1,6 milioane de poliţişti în 2016, o reducere de 3,4% faţă de anul 2009. În medie, în anul 2016, în Uniunea Europeană existau aprox. 318 de poliţişti la 100 000 de persoane sau altfel spus un poliţist la 314 de persoane. Între statele membre există diferenţe semnificative. Ţările cu cel mai mic număr de poliţişti sunt: Ungaria cu 90 de poliţişti la 100.000 de locuitori, urmată de Finlanda (137), Danemarca (186), Suedia (203), Marea Britanie (212) şi România (cu 242 de poliţişti la 100.000 de locuitori), iar la polul opus, ţările membre cu cel mai mare număr de poliţişti sunt: Cipru (573), Malta (505), Grecia (492) şi Croaţia (490 de poliţişti la 100.000 de locuitori). Sursa: ec.europa.eu/eurostat/ Din păcate, în realitate numărul din statistică este mult umflat artificial, pentru că spre deosebire de celelalte ţări membre ale UE, în România încă există problema impostorilor, pentru că doar la noi, inginerii de la logistică ori de la IT, medicii din centrele medicale, psihologii, secretarele, bucătarii, gestionarii şi alţi funcţionari care nu desfăşoară activităţi operative de poliţie, sunt transformaţi peste noapte şi au statut de poliţişti. În ţările civilizate, aceste categorii profesionale din structurile neoperative NU au statut de poliţist, ci îşi păstrează doar calificarea pe care o au de la bun început. Drept urmare, în România numărul poliţiştilor care desfăşară muncă efectivă de poliţie este mult mai redus faţă de ce ne prezintă statisticile oficiale.
  2. 9 points
    Deşi în general nu aprob asemenea postări pline de inepţii şi aberaţii, am făcut o excepţie de data asta. O atitudine dezgustătoare a românului e aerul superior faţă de angajaţii statului, de bugetari şi în special faţă de poliţişti. Numai oamenii mărunţi, frustraţi şi complexaţi simt permanent nevoia să se umfle în pene, să-şi arate o superioritate falsă şi să încerce să umilească pe cineva care munceşte cinstit. Românul a preluat această sintagma "cel plătit din banii contribuabilului este în slujba cetăţeanului / comunităţii", fără să priceapă că şi acest cetăţean contribuabil trebuie să aibă noţiuni minime de respect şi să înţeleagă că el contribuie la plata unui serviciu, iar asta NU înseamnă că îl şi cumpără pe omul care-l prestează, NU înseamnă că îi devine şef / patron. Astfel de închipuiţi cu orizonturi de cunoaştere foarte limitate, au impresia că un om care munceşte la stat trebuie să stea drepţi în faţa lor doar pentru că ei plătesc impozite şi nu au capacitatea intelectuală şi discernământul necesar să realizeze că nimeni nu îi este superior cuiva cu această formă de argumentare.
  3. 9 points
    Tocul/holster-ul pe picior se poartă NUMAI atunci când există vestă antiglonţ tip over, ce se poartă peste haine/ţinută şi care nu permite accesul şi utilizarea unui toc/holster pe centură. În rest, dacă nu se poartă vestă antiglonţ (exterioară/ over) peste haine/peste ţinuă (vesta antiglonţ care se poartă sub haine este denumită "tip maieu") se foloseşte tocul/holsterul pe centură pentru că este mult mai eficient şi mai sigur. Doar cocalarii şi habarniştii poartă toc/holster pe picior pentru că au văzut şi ei la alţii, ori cred că e mai cool şi nu au nici cea mai mică idee despre rolul şi caracteristicile acestor elemente de echipament. Portul tocului/holster-ului pe picior de către cei care nu poartă uzual o vestă antiglonţ exterioară/over dovedeşte lipsa de profesionalism. Principala caracteristică care se urmăreşte la alegerea şi ajustarea/purtarea/fixarea pe corp a tocului de pistol/holster-ul este priza pe armă în momentul scoaterii armei, astfel încât să nu mai fii nevoit să ajustezi arma în mână, sau altfel spus, să poţi scoate arma din toc având deja priza corectă pe crosa pistolului încât să poţi trage cât mai rapid. Renunţaţi la prostiile ăstea specifice amatorilor, care poartă tocul armei/holster-ul pe picior pentru că aşa cred ei că e mai cool.
  4. 8 points
    Ar trebui sa se tin cont de faptul ca incadrarile astea directe in politie, nocive de altfel, nu sunt facute ca un ajutor social pentru diversi cetateni care nu au reusit in meseriile lor de baza si se gandesc "sa aiba un loc de munca sigur si salariu decent", ci au fost facute in urma necesitatii politiei sa completeze posturi libere exact acolo unde are nevoie institutia si intr-un timp scurt. Politia are nevoie de tine acolo 3 ani. Ti se spune inca de la angajare. Nu-ti convin conditiile, nu te inscrii. Altfel, daca il lasi pe ala sa se mute dupa 6 luni de tutela, ai anulat tot scopul incadrarii directe si iar trebuie sa angajezi si nu ai rezolvat nimic. Aproape aceeasi situatie e si la magistrati. Exista 2 modalitati sa devii procuror, spre exemplu: INM, care este modalitate principala de pregatire si angajare a viitorilor magistrati si, CA EXCEPTIE, admiterea direct in magistratura pe acele posturi libere, unde nu se duce nimeni sau de unde toti cauta sa plece, de regula orasele mici. E ca o masura de exceptie sa suplineze locurile cu deficiente, masura de avarie daca vreti si, ce sa vezi, si ei sunt obligati sa stea 3 ani in acel loc. Pe acesti magistrati nu-i vezi sa se planga de discriminare. S-au gasit astia facuti la apelul bocancilor, angajati cu buletinul la ghiseu. PS Poate ar trebui sa se simta discriminati si agentii cu studii postliceale ca sunt platiti la fel ca cei care au doar bacul. Nu inceteaza sa ma uimeasca tupeul lor.
  5. 7 points
    Spui că această instituţie este inutilă, că nu produce nimic?! Te contrazic şi am câteva argumente, nu stereotipuri sau prejudecăţi aşa cum foloseşti tu. Poliţia Română "produce" securitate sau siguranţa aia de care tu şi foarte mulţi dintre români beneficiaţi zilnic fără a conştinentiza cui se datorează. Cu alte cuvinte şi mai pe-nţelesul tău: faptul că tu, sora, mama, fratele, verişoara, vecinul ori alţii, puteţi ca în miezul nopţii să vă duceţi până la non-stop-ul din cartier unde să vă cumpăraţi ceva şi să vă întoarceţi liniştiţi, fără a fi bătuţi, tâlhăriţi, violaţi ori chiar omorâţi .... se datorează în cea mai mare măsură serviciului pe care-l "produce" această "Poliţie Română". Această stare de fapt nu se datorează nicidecum civilizaţiei românilor sau lui Dumnezeu, dacă nu ar fi acestă instituţie, despre care spui că este inutuilă, plătitorul de taxe ar vedea ce presupune legea junglei, haosul şi anarhia. Nici în casă n-ar putea să stea liniştit domnul plătitor de taxe, pentru că s-ar găsi alţi plătitori de taxe care să intre peste el, să-l bată, să-l lege şi să-i violeze nevasta, după care să-şi însuşească ceva bunuri. Cam asta ar fi atmosfera dacă românul plătitor de taxe nu ar beneficia de serviciul despre care trăieşte cu impresia că este inutil şi se atorează lui Dumenezeu. De asemenea ar trebui să-ţi dea de gândit faptul că puşcăriile din ţara asta sunt pline. Dacă crezi că suprapopularea puşcăriilor se datorează faptului că acei infractori sunt cuprinşi de remuşcări şi merg singurei şi se prezintă în faţa magistraţilor pentru a fi condamnaţi, din nou trebuie să-ţi spun că eşti în eroare. Tot datorită Poliţiei Române puşcăriile sunt pline şi infractorii stau claie peste grămadă acolo, chiar dacă îţi vine greu să crezi, asta e realitatea. Simplul fapt că această instituţie este atât de hulită şi înjurată de mulţi dintre români este doar o dovadă clară a eficienţei Poliţiei Române. Dacă poliţiştii n-ar mai fi înjuraţi, ar fi o dovadă clară că nu-şi fac treaba. Pentru că chiar dacă vrem sau nu să recunoaştem, poliţia trebuie să îndeplinească acel rol represiv în orice socitate şi e normal că nu poate fi iubită de toată lumea, ci doar de cei ce pot gândi un pic mai profund. Nu ştiu cine ţi-a spus că infracţionalitatea ar fi în creştere, pentru că cifrele te contrazic, ele demonstrează contrariul. Dar chiar şi dacă ar fi aşa, acest lucru nu se poate imputa Poliţiei Române, ci ar trebui ca cetăţeanii plătitori de taxe să îşi îndrepte atenţia către cei pe care i-au votat şi i-au trimis să ne conducă. Pentru că în ultimii ani, în ţara asta sunt date legi ce pur şi simplu invită infractorii să comită infracţiuni şi legi care eliberează infractorii din puşcării. Mai mult decât atât, în ultimii ani, condamnările pe care judecătorii le dau şi-au pierdut acel caracter de prevenire, prin puterea exemplului, ba din contră, azi condamnările constituie o invitaţie la recidivă. Astfel că atunci când infracţionalitatea va creşte cu adevărat, pentru că or să vină şi vremurile acelea având în vedere politica penală din ultimii ani, problema reală nu este în curtea Poliţiei Române.
  6. 6 points
    Readuc la viaţă acest topic, cine ştie, poate mai sunt colegi interesaţi de acest subiect. De curând mi-am comandat de pe ebay o pereche de cătuşe. Am studiat puţin piaţa şi m-am hotărât să-mi iau o pereche de cătuşe Peerless 701C - Chain Link Handcuff - Black Oxide Finish M-am hotărât să-mi iau modelul negru din două motive, să diferite de cele ale colegilor, deci să le recunosc uşor şi să le pot purta ceva mai uşor la ţinuta civilă, întrucât nu ies aşa uşor în evidenţă ca cele convenţionale. Într-adevăr sunt mai mici sau cel puţin aşa par acum la prima vedere, în comparaţie cu mizeriile "MAI" pe care le primim în dotare, dar caitatea nu se compară şi mă şi avantajează dpdv al faptului că le voi folosi în ţinută civilă unde e bine să fie cât mai puţin remarcabile, cât mai uşoare, etc. Azi mi-a ajuns pachetul: Promit să vă ţin la curent cu modul cum se comportă, cu plusuri şi mai ales cu minusurile pe care le găsesc la ele. Cert este că dpdv al calităţii se vede că sunt ... altceva, încă de la prima vedere se observă altă calitate a fabricaţiei. Aaa ... mi-am mai comandat şi un port pentru ele, un model ce nu l-am găsit pe-aici prin Europa, din cauza asta o să ajungă ceva mai târziu. Este vorba de un port de cătuşe cu buzunare separate pentru fiecare cătuşă, astfel încât să nu facă zgomot. Un model de la Gould & Goodrich, destul de scumpicel, aproape cât au costat cătuşele, plus drumul ... cred că o să ajungă portul mai scump decât am dat pe cătuşe.
  7. 6 points
    Nu beneficiezi de acea prima de instalare pentru ca n-ai absolvit o institutie de invatamant a MAI ci ai urmat un curs de pregatire la scoala de politie. Legea cadru 284/2010 (6) La absolvirea instituţiilor de învăţământ militar, elevii şi studenţii militari cărora li se acordă grade de ofiţeri, maiştri militari sau subofiţeri ori cei care au obţinut asemenea grade pe timpul şcolarizării au dreptul, la prezentarea la unităţi, la o indemnizaţie de instalare egală cu solda funcţiei de bază stabilită pentru funcţiile în care au fost numiţi şi la decontarea cheltuielilor de transport pentru ei, membrii de familie şi gospodăria lor. Si apropo, dpmdv dai dovada de un tupeu extraordinar sa mai ceri prima de instalare pentru ca ati stat 3 luni amarate, 3 luni in care v-ati plans ca niste fetite de conditiile din scoala, de faptul ca orele de sport se intersecteaza cu celelalte cursuri si ca faceti duș la comun, in care ati primit salariu, nu solda ca elevii, si nu va interesat de notele primite pentru ca oricum stiati ca va intoarceti acasa. Daca ai fi petrecut mai mult timp prin scoala ai fi stiut sa cauti si sa intelegi ce vrea sa spuna legiuitorul cand iti acorda anumite drepturi prin lege. Dar deh...Oportunisti pana la capat, ăștia sunteti! Vreti totul mură-n gura.
  8. 6 points
    Să mai notăm aici încă o dovadă de "management" învechit, o practică învechită pe care actualul şef al Poliţiei Române şi-a însuşit-o. E păcat şi trist faptul că şi noua generaţie de şefi, din care consider că domnul Ioniţă face parte, nu schimbă nimic, ci doar perpetuează o practică a birocraţilor (consilieri sau aşa-zişii specialişti) de prin IGPR sau Aparatul Central al MAI. Probabil că aţi văzut în mass-media aşa-zisul scandal al "jafurilor de la Sineşti". Pe scurt, în zona localităţii Sineşti din Ialomiţa acţionează o gaşcă de hoţi din auto ce au ca mod de operare înţepatul anvelopelor în vederea distragerii atenţiei şi/sau profitarea de portierele lăsate neasigurate. Evident că jurnaliştii au folosit termeni apocaliptici, de genul jafuri, tâlhări etc, deşi din modul de operare reiese că ar fi vorba doar de infracţiunea de furt ... în fine. Ce a făcut şeful Poliţiei Române - Chestorul Ioniţă Cătălin? Exact ca înaintaşii săi, foştii şefi cu mentalităţi învechite, obsedaţi să-şi păstreze scăunelele, a trimis dom'le repejor o ditamai echipa de control formată din specialişti care să descopere măreţele probleme. Şi au controlat nenică ... la sânge, după care imediat au prezentat măreţele constatări şi s-a dat repede un comunicat de presă (penibil). Ce s-o mai lungim, fapte GRAVE, jale şi prăpăd ... prima mare constatare este că planurile de activităţi au fost formal întocmite prin metoda copy/paste. Evident că presa a speculat din moment ce a primit exact ce îşi dorea şi au apărut articole de genul acesta: Ce credeţi voi că a înţeles şi care a fost reacţia românului de rând la un asemenea articol? Păi majoritatea comentariilor au fost de genul: "uite dom'le ... sunt mână-n mână cu infractorii!!!" Şi uite aşa, în obsesia de a-şi păstra scaunul şi de a face pe plac mass-mediei, şeful Poliţiei Române - chestor Ioniţă a aplicat o ditamai lovitură de imagine acestei instituţii. Şi asta într-un mod complet nemeritat, pentru că dacă citim cu atenţie măreţele constatări şi abateri ori nereguli descoperite de specialiştii trimişi de "împărăţie" constatăm că toate sunt de natură birocratică. E grav, caz de puşcărie şi temniţă grea faptul că au întocmit planurile de activităţi, evaluările şi analizele folosind metoda copy/paste. Oare dacă nu foloseau copy/paste şi întocmeau acele documete fără "caracterul repetitiv" nu mai furau hoţii ăia? Dacă aveau planuri de activităţi originale se stopau furturile, se prevenea comiterea de infracţiuni? Domnul Chestor Ioniţă Cătălin acum avea ocazia să pună pe tapet conducerii ministerului problemele adevărate ale poliţiei, respectiv lipsa de personal şi schemele subdimensionate rămase din vremuri de mult apuse, precum şi grava subfinanţare a Poliţiei Române. Acum putea să-i explice ministrului de interne care e realitatea din teren, pentru că ce se întâmplă acolo este doar consecinţa lipsei de personal şi a subfinanţării acestei instituţii. De asemenea tot acum putea să ridice şi problema prevederii "împăcării părţilor" în cazul infracţiunilor de furt, respectiv că muncim ca proştii să identificăm autorii şi toată munca se duce pe apa sâmbetei, după împăcarea părţilor. Tot acum putea să afle şi opinia publică faptul că datorită acestei prevederi a împăcării părţilor la furt, procurorii se feresc să-i mai propună spre arestare pe hoţi. În schimb, domnul Chestor Ioniţă Cătălin a preluat obiceiurile înaintaşilor săi, trimite repede un control care constată nereguli de doi lei, fapte sau activităţi pur birocratice, ce nu au niciun efect real în adevărata muncă de poliţie, ba din contră ne transformă într-o instituţie birocratică, ce se îndepărtează din ce în ce mai mult de rolul şi adevăratul ei scop, devenind o instituţie de analişti şi statisticieni. Dacă ar avea curiozitatea să se uite peste planurile de măsuri pe care le trimite IGPR-ul şi ministerul în teritoriu o să constate prezenţa metodei copy/paste.
  9. 5 points
    Diferenţa între e-mail de INTRANET şi e-mail de INTERNET Email de INTRANET - o căsuţă de e-mail de forma nume_prenume_codjudeţ@politia.local - care poate fi folosită pentru a trimite şi recepţiona email-uri INTERN, doar în cadrul reţelei interne a Poliţiei Române. Excepţie de la forma adresei de e-mail intranet sunt lucrătorii IGPR, pentru care nu se foloseşte codul judeţului. Exemple: IGPR - popescu_ion@politia.local DGPMB - popescu_ion_b@politia.local IPJ Cluj - popescu_ion_cj@politia.local Email pentru INTERNET - o căsuţă de e-mail de forma prenume.nume@codjudeţ.politiaromana.ro care poate fi folosită pentru a trimite şi recepţiona email-uri către orice adresă de email normală, pe internet (@yahoo.com, @gmail.com etc.) Excepţie de la forma adresei de e-mail internet sunt lucrătorii IGPR, pentru care nu se foloseşte codul judeţului. Exemple: IGPR - ion.popescu@politiaromana.ro DGPMB - ion.popescu@b.politiaromana.ro IPJ Cluj - ion.popescu@cj.politiaromana.ro CUM SE OBŢINE O ADRESĂ DE E-MAIL PENTRU INTERNET? Cel care solicită o adresă de email pentru internet (@politiaromana.ro), trebuie să aibă o adresă de intranet (@politia.local) validă. Acest lucru este necesar deoarece detaliile referitoare la căsuţa de e-mail nou creată vor fi trimise pe căsuţa de e-mail internă (politia.local) specificată în formularul de solicitare. Pentru informaţii suplimentare referitoare la casuta de e-mail INTERNĂ - INTRANET - (@politia.local) trebuie să vă adresaţi structurii de informatică din cadrul unităţii/inspectoratul judeţean în care vă desfăşuraţi activitatea. În principiu, toţi poliţiştii au o astfel de adresă din moment ce accesează şi utilizează INTRAPOL-ul. Pentru a obţine o adresă de e-mail oficială de serviciu pentru internet, accesaţi la serviciu INTRAPOL-ul şi pe coloana din stânga, în partea de jos se găseşte rubrica INTERNET - unde accesaţi "Mail INTERNET" > "Înregistrare acces politiaromana.ro". Veţi fi direcţionaţi pe pagina unui formular ce trebuie completat corespunzător. După ce veţi trimite solicitarea prin completarea formularului, veţi primi toate detaliie necesare adresa de intranet/internă (@politia.local) în aprox 24 ore. Cu adresa de e-mail pentru internet (@politiaromana.ro) vă puteţi conecta în webmail-ul Poliţiei Române atât de la serviciu cât şi de acasă pe internet la următorul link: https://webmail.politiaromana.ro
  10. 5 points
    Comunicatul DIRECŢIEI INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE a MAI din 12.12.2018: Proiectul de Lege privind autoritatea polițistului a fost votat în Camera Deputaților, Camera decizională. Legea va fi trimisă la Administrația Prezidențială, spre promulgare. Proiectul de lege instituie reguli clare și transparente referitoare la procedurile de legitimare, de control corporal, al bagajelor sau al vehiculului. Totodată, sunt clarificate condițiile în care o persoană poate fi condusă la sediul poliției și situațiile în care polițistul poate utiliza forța, respectiv sunt introduse garanții suplimentare pentru respectarea drepturilor cetățeanului. Legea devine astfel mai predictibilă, fiind mai clar pentru cetățeni cum se desfășoară interacțiunea cu polițistul, ce drepturi și obligații revin fiecăruia. Este înăsprit cadrul juridic pentru o serie de fapte antisociale, precum refuzul persoanei de a da relații pentru stabilirea identității sale sau organizarea de petreceri private în spațiul public, în proximitatea imobilelor cu destinația de locuințe. Pentru o mai bună înțelegere legii, enumerăm cele mai importante intervenții normative adoptate: 1. Poliţistul are dreptul să solicite persoanei care face obiectul legitimării să ţină mâinile la vedere şi, după caz, să renunţe temporar la mijloacele ce pot fi folosite pentru un atac armat; 2. Poliţistul are dreptul să conducă o persoană la sediul poliţiei, atunci când: nu s-a putut stabili (pe loc) identitatea acesteia, ori există motive verosimile pentru a bănui că identitatea declarată nu este reală sau documentele prezentate nu sunt veridice; din cauza comportamentului, locului, momentului, circumstanţelor, ori bunurilor aflate asupra sa, creează motive verosimile pentru a bănui că pregăteşte sau a comis o faptă ilegală; prin acţiunile sale periclitează viaţa, sănătatea sau integritatea corporală, a sa ori a altei persoane, sau ordinea publică; luarea unor măsuri legale, pe loc, ar putea crea un pericol pentru aceasta sau pentru ordinea publică; 3. Persoana este condusă la cea mai apropiată unitate de poliţie la care se poate realiza identificarea sa, verificarea situaţiei de fapt şi, după caz, luarea măsurilor legale; 4. Verificarea situaţiei de fapt şi, după caz, luarea măsurilor legale faţă de persoana condusă la sediul poliţiei se realizează de îndată, fără a depăși 8 ore de la momentul iniţierii deplasării; 5. În situaţia în care identitatea persoanei nu a putut fi stabilită, din motive obiective, termenul de 8 ore se poate prelungi cu perioada necesară stabilirii identităţii, verificării situaţiei de fapt şi, după caz, luării măsurilor legale, fără a depăși 12 ore de la momentul iniţierii deplasării; textul legii în vigoare face referire la un termen de 24 de ore, în care nu intră și perioada necesară deplasării la sediul poliției; 6. Ca element de absolută noutate, se introduc garanții pentru persoana condusă la sediul poliției, aceasta având următoarele drepturi: de a fi informată cu privire la motivele conducerii la sediul poliției, înainte de inițierea măsurii; de a fi informată cu privire la drepturile ce-i revin; de a contesta măsura dispusă; de a fi asistată de un avocat și de a comunica direct cu acesta; de a solicita informarea unui membru de familie sau a altei persoane pe care o indică; de a fi asistată de un medic; de a-i fi informați părinții, tutorele sau reprezentantul legal, dacă este vorba de un minor; de a primi o copie a procesului-verbal întocmit cu această ocazie. 7. Polițistul are dreptul de a pătrunde, în orice mod, într-o locuinţă sau în orice spaţiu delimitat ce aparţine ori este folosit de o persoană fizică sau juridică, fără consimţământul acesteia sau al reprezentatului legal, pentru a salva viaţa sau integritatea corporală a unei persoane, dacă există indicii că în acel spaţiu este o persoană aflată în pericol; a preveni răspândirea unei epidemii, dacă există indicii că în acel spaţiu este o persoană decedată; a prinde autorul unei infracţiuni flagrante, comisă prin folosirea unei arme ori substanţe explozive, narcotice sau paralizante, prin violenţă, ori de către o persoană mascată, deghizată sau travestită, dacă există indicii că acesta/aceasta se află în acel spaţiu, sau autorul unor acte de terorism, dacă există indicii că acesta se află în acel spaţiu. 8. Prin proiectul de lege se introduce prezumția săvârșirii unei acțiuni violente împotriva polițistului, dacă persoana care a fost avertizată prin mesajul Poliţia, stai! – Nu te apropia!, continuă să se apropie de polițist. Acțiunea persoanei va da dreptul polițistului de a interveni, utilizând forța, proporțional și strict cât este necesar pentru a înlătura pericolul și pentru a lua măsurile legale necesare. Proiectul propus de MAI și adoptat prin votul Parlamentului României nu vizează domeniul adunărilor publice (mitinguri, activități de protest etc.). Pentru o perioadă de 180 de zile de la data intrării în vigoare a legii, Ministerul Afacerilor Interne, Poliţia Română şi Poliţia de Frontieră Română vor desfăşura activităţi de informare a populaţiei cu privire la drepturile şi obligaţiile persoanelor, respectiv drepturile şi obligaţiile organelor de aplicare a legii. Menționăm că proiectul de lege a fost inițiat de MAI, în urma unor consultări consistente cu polițiștii și polițiștii de frontieră, în principal cei care execută activități în teren, cu organizația profesională și organizațiile sindicale ale acestora. Proiectul de lege a fost aprobat de Guvernul României în luna februarie a.c., după mai bine de 4 luni de consultare cu societatea civilă, proces în urma căruia au fost preluate propuneri ale organizațiilor neguvernamentale și au fost eliminate prevederi care au fost contestate în spațiul public. Comunicat de presa MAI.doc
  11. 5 points
    Cand circuli pe un drum care nu e deschis circulatiei publice si e prevazut cu semafor. Sau prin padure, la fel, unde nu exista drum deschis circulatiei publice. In rest, daca treci pe rosu fara a fi dirijat in acest fel de catre un politist rutier, ramai fara permis plus o sanctiune. Daca cumva vrei sa incerci marea cu degetul si sa gasesti cazuri care inlatura caracterul contraventional al faptei, gen, starea de necesitate ( de exemplu, ai un bolnav grav pe care il grabesti spre spital) te instiintez ca legea, in speta O.G.2/2001 prevede faptul ca numai INSTANTA DE JUDECATA poate constata existenta acelei cauze, deci sanctiunea o primesti oricum, agentul constatator fiind obligat de lege sa o aplice chiar daca constata ca a survenit un astfel de caz care inlatura caracterul contraventional al faptei. Deci, nu trece pe rosu decat la indicatia politistilor rutieri daca iti place sa ai permisul in mana. Ah, si pentru bolnavi, gravide etc. exista ambulante.
  12. 5 points
    Oare cei urmează o școală postliceală a M.A.I. nu sunt discriminați prin aceea că pe durata școlarizării primesc o soldă și nu un salariu lunar ? Oare nu se numește discriminare faptul că până la repartiția pe primul post ai trei hopuri - atât admiterea, perioada școlarizării cât și examenul final, față de unul singur - concursul - în cazul celui încadrat direct ? Oare nu e discriminare faptul că absolventul școlii de agenți de poliție este numit inițial în funcția de agent debutant, pe când cel încadrat direct este numit în funcția de agent IV ? "O, tempora ! O, mores!"
  13. 5 points
    Dacă se adoptă ca model uniforma australienilor (cea din poză) va fi o dovadă clară că au ajuns în posturi de decizie nişte habarnişti. Pentru că cine le-a dat/prezentat aceea fotografie, fără îndoială că este un habarnist. Şi am să-ţi spun şi de ce. Păi australienii nu au ierni cu zăpadă. Cum o să arate o aşa uniformă şi cu o geacă sau scurtă groasă, necesară iarna? Dar asta e "blestemul" nostru, al poliţiştilor, să ne fie reprezentate interesele de către nişte neica nimeni, tot felul de pensionari sau poliţişti doar cu numele, ce toată viaţa lor nu au purtat uniforma decât cu ocazional şi au fost toată viaţa lor nişte orientaţi. Mai mult decât atât, nici măcar nu e frumosă.
  14. 4 points
    ACORDAREA COMPENSAŢIEI PENTRU CHIRIE POLIŢIŞTILOR Condiţiile generale privind acordarea compensaţiei pentru chirie sunt prevăzute în art. 31 alin. (1) și alin. (11) din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, actualizat: Articolul 31 (1) Polițistul numit în prima funcție sau mutat în interesul serviciului într-o altă localitate decât cea în care își are domiciliul și care nu deține locuință proprietate personală în acea localitate, nici el și nici soția/soțul acestuia, în situația în care nu i se poate asigura spațiu de locuit corespunzător, are dreptul la o compensație pentru chirie de până la 50% din salariul de bază. (11) Polițistul numit în prima funcție sau mutat în interesul serviciului în localitatea în care își are domiciliul, dar care nu deține locuință proprietate personală în acea localitate, nici el și nici soția/soțul acestuia, în situația în care nu i se poate asigura spațiul de locuit corespunzător, poate beneficia de compensația lunară pentru chirie, prevăzută la alin. (1), în cazuri justificate, pe baza rezultatelor anchetei sociale efectuate de o comisie constituită prin ordin al ministrului afacerilor interne, însușite de către conducătorul unității din care face parte polițistul, la solicitarea acestuia. Condiţiile detaliate sunt prevăzute de art. 2 şi art. 3 din HG 284 din 2005 actualizată în decembrie 2018, act normativ în care este precizată întreaga procedură de acordare a compensaţiei pentru chirie poliţiştilor. Pentru cei interesaţi de întreaga procedură privind acordarea compensaţiei pt chirie, cum şi ce documente sunt necesare etc. trebuie studiată Hotârârea Guvernului 284, pe care o găsiţi în forma actualizată la link-ul de mai sus. Articolul 2 Polițistul numit în prima funcție sau mutat în interesul serviciului într-o altă localitate decât cea în care își are domiciliul beneficiază de compensația lunară pentru chirie dacă îndeplinește cumulativ următoarele cerințe: a) nu efectuează naveta la și de la locul de muncă din/în localitatea de domiciliu; b) polițistul ori soția/soțul acestuia/acesteia nu deține locuința proprietate personală în localitatea în care a fost numit în prima funcție sau mutat în interesul serviciului; c) unitatea de poliție în care polițistul este încadrat nu are posibilitatea sa îi asigure acestuia și, după caz, membrilor familiei sale spațiu de locuit corespunzător; d) polițistul ori soția/soțul acestuia/acesteia nu are atribuită, prin contract de închiriere cu plata subvenționată a chiriei, o locuință din fondul locativ de stat în localitatea unde a fost numit în prima funcție sau mutat în interesul serviciului; e) polițistul ori soția/soțul acestuia/acesteia prezintă un contract de închiriere a unui spațiu de locuit încheiat în nume propriu sau în numele soțului/soției, altul decât cel prevăzut la lit. d); f) abrogată Articolul 3 (1) Polițistul numit în prima funcție sau mutat în interesul serviciului în localitatea în care își are domiciliul beneficiază de compensație lunară pentru chirie dacă îndeplinește cumulativ următoarele cerințe: a) polițistul ori soția/soțul acestuia/acesteia nu deține locuință proprietate personală în localitatea de domiciliu; b) unitatea de poliție în care polițistul este încadrat nu are posibilitatea să îi asigure acestuia și, după caz, membrilor familiei sale spațiu de locuit corespunzător; c) polițistul ori soția/soțul acestuia/acesteia nu are atribuită, prin contract de închiriere cu plata subvenționată a chiriei, o locuință din fondul locativ de stat în localitatea de domiciliu; d) polițistul ori soția/soțul acestuia/acesteia prezintă un contract de închiriere a unui spațiu de locuit încheiat în nume propriu sau în numele soțului/soției, altul decât cel prevăzut la lit. c); e) abrogată. f) în urma efectuării anchetei sociale se constată că polițistul se află într-un caz justificat de a beneficia de compensație pentru chirie. (2) Ancheta socială prevăzută la alin. (1) lit. f) se efectuează de către o comisie constituită prin ordin al ministrului administrației și internelor. La stabilirea cazurilor justificate, comisia are în vedere următoarele criterii: a) polițistul nu deține un spațiu de locuit corespunzător la adresa de domiciliu, în situația în care și-a stabilit reședința la adresa locuinței închiriate potrivit alin. (1) lit. d), ori nu deținea la adresa anterioară de domiciliu, în situația în care și-a stabilit domiciliul la adresa locuinței închiriate potrivit alin. (1) lit. d); sau b) din motive neimputabile polițistului, acesta se află în imposibilitatea obiectivă de a mai locui la adresa de domiciliu; sau c) domiciliul polițistului este stabilit într-un spațiu de locuit corespunzător, care este ocupat de acesta în baza unui contract de închiriere. (3) Rezultatul anchetei sociale se consemnează într-un proces-verbal care se transmite compartimentului de resurse umane.  Articolul 31 (1) Nu se acordă compensația lunară pentru chirie în situația în care contractul de închiriere a fost încheiat cu copiii/părinții polițistului ori ai soției/soțului acestuia/acesteia. DREPTUL UTILIZĂRII COMPENSAŢIEI PENTRU CHIRIE PENTRU ACHITAREA RATEI CREDITULUI IMOBILIAR/IPOTECAR Recenta modificare a Statutului din decembrie 2018, (Legea 288/2018 pentru modificarea şi completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial - Partea I nr. 1036/2018), a instituit dreptul utilizării compensaţiei lunare de chirie pentru achitarea ratei/fracţiunii de rată aferentă unui credit ipotecar/imobiliar, drept prevăzut tot în art. 31 din Statutul poliţistului actualizat la alin. (12), (13) şi (14) Articolul 31 [ ... ] (12) Polițistul care îndeplinește condițiile de acordare a compensației lunare pentru chirie potrivit alin. (1) și (11) și care contractează un credit ipotecar/imobiliar destinat achiziționării unei locuințe beneficiază de compensația lunară pentru chirie, pe o perioadă ce nu poate depăși durata de derulare a creditului respectiv, pentru plata ratei sau a unei fracțiuni din rata aferentă creditului. În această situație, compensația lunară pentru chirie se acordă în cuantumul prevăzut la alin. (1), dar nu poate depăși rata lunară plătită pentru creditul ipotecar/imobiliar. (13) În situația prevăzută la alin. (12), compensația lunară pentru chirie se acordă pentru o singură locuință achiziționată pe timpul carierei. Compensația lunară pentru chirie nu se poate acorda concomitent pentru situația prevăzută la alin. (1) și (11) și pentru situația prevăzută la alin. (12), caz în care polițistul optează pentru una dintre aceste situații. (14) Pentru persoanele prevăzute la alin. (12), sumele pot fi justificate cu un contract de vânzare-cumpărare cu plata în rate a unei locuințe. Aceste prevederi referitoare la dreptul utilizării compensaţiei pentru chirie pentru achitarea ratei creditului imobiliar/ipotecar se aplică atât actualilor beneficiari ai compensaţiei pentru chirie cât şi potenţialilor beneficiari ai dreptului respectiv (poliţişti care îndeplinesc condiţiile de acordare a compensaţiei lunare pentru chirie şi care vor solicita acest drept). În situaţia potenţialilor beneficiari, poliţiştii respectivi trebuie să parcurgă procedurile şi să depună toate documentele prevăzute Hotărârea Guvernului nr. 284 din 7 aprilie 2005 privind stabilirea cuantumului şi condiţiilor de acordare a compensaţiei lunare pentru chirie cuvenite poliţiştilor actualizată, cu menţiunea că în cazul în care se solicită acordarea acestei compensaţii pentru plata ratei sau a unei fracţiuni din rata aferentă creditului imobiliar/ipotecar, în locul copiei contractului de închiriere se va depune direct copia contractului de vânzare-cumpărare a locuinţei achiziţionate. Pe lângă documentele anexate raportului de acordare a compensaţiei pentru chirie (document prevăzut la art. 4 din HG 284 din 2005), poliţiştii respectivi trebuie să depună şi următoarele documente: a) copie după contractul de vânzare-cumpărare a locuinţei încheiat în nume propriu sau împreună cu soţul/soţia; dreptul solicitat nu se acordă în situaţia în care contractul de vânzare-cumpărare a locuinţei a fost încheiat cu copiii/părinții polițistului ori ai soției/soțului acestuia/acesteia (art. 31 din HG 284 din 2005). locuinţa achiziţionată prin credit imobiliar/ipotecar trebuie să fie situată în localitatea în care solicitantul a fost numit în prima funcţie sau a fost mutat în interesul serviciului. în situaţia în care contractul de vânzare-cumpărare cu plata în rate a locuinţei a fost încheiat împreună cu soţul/soţia care este poliţist sau cadru militar în activitate în instituţiile publice din sitemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională, dreptul se acordă unei singure persoane, şi anume titularului contractului de credit ipotecar/imobiliar. b) copie după contractul de credit ipotecar/imobiliar destinat achiziţionării unei locuinţe încheiat în nume propriu ori împreună cu soţul/soţia. Contractul de credit va avea anexat obligatoriu scadenţarul (graficul de rambursare a creditului) de plată a ratelor lunare; prin rată lunară plătită pentru creditul ipotecar/imobiliar se înţelege suma tuturor costurilor lunare generate de contractul de credit conform scadenţarului de plată a ratelor lunare, mai puţin cele legate de rambursările anticipate, eventualele dobânzi penalizatoare, precum şi costurile impuse de instituţia bancară (de ex. comision de schimb valutar) care nu se regăsesc în scadenţar. în situaţia în care contractul de credit ipotecar/imobiliar este încheiat în valută, conversia în lei se face la cursul de schimb comunicat de Banca Naţională a României, valbil pentru ultima zi bancară din luna pentru care seface plata. în situaţia în care contractul de credit ipotecar/imobiliar este refinanţat printr-un alt credit, fără a i se schimba destinaţia iniţială, respectiv achiziţia respectivei locuinţe personale, solicitantul trebuie să depună copii după noile documente, indiferent dacă acest din urmă credit este contractat la aceeaşi instituţie bancară sau nu. c) declaraţie pe propria răspundere a solicitantului şi după caz a soţului/soţiei acestuia cu privire la istoricul situaţiei locative a acestora pe parcursul carierei profesionale a solicitantului; dreptul se acordă şi personalului care pe parcursul carierei a deţinut în localitatea în care a fost numit în prima funcţie sau mutat în interesul serviciului, locuinţă proprietate personală, se serviciu, de intervenţie sau din fondul locativ de stat cu plata subvenţionată a chiriei, iar ulterior în baza unor titluri executorii, a pierdut beneficiul folosirii acestor locuinţe. Acest drept se acordă şi în cazul pierderii beneficiului folosinţei acestor locuinţe prin partaj convenţional sau judiciar. d) declaraţie pe propria răspundere a solicitantului şi după caz a soţului/soţiei acestuia din care să reiasă faptul că în perioada în care beneficiază de compensaţia pentru chirie în scopul achitării ratei/fracţiunii de rată aferentă unui credit ipotecar/imobiliar, locuinţa achiziţionată prin respectivul credit nu va fi închiriată unor terţe presoane fizice sau juridice; e) angajamentul de a raporta în scris, în termen de 5 zile lucrătoare, orice schimbare intervenită în derularea contractul de credit ipotecar/imobiliar, inclusiv cele privind valoarea ratei din scadenţarului de plată menţionată la lit. b) pct. 1 de mai sus, sens în care la raportul scris se vor anexa noul scadenţar de plată şi/sau alte documente justificative; f) copii după orice alte documente la care se face referire în raportul personal sau care îi sunt solicitate de structura de resurse umane a unităţii de poliţie în care este încadrat solicitantul; Compensaţia pentru chirie acordată pentru plata ratei sau a unei fracţiuni din rata aferentă creditului imobiliar/ipotecar destinat achiziţionării unei locuinţe, se plăteşte pentru luna precedentă la data stabilită pentru plata drepturilor salariale, eventualele regularizări efectuate de structurile financiar-contabile urmând să se realizeze pe baza documentelor justificative gestionate sau depuse de persoana beneficiară. În cazul mutării în interesul serviciului într-o altă localitate, în situaţia în care în noua localitate sunt îndeplinite în continuare condiţiile de acordare a compensaţiei lunare pentru chirie, poliţiştii care beneficiau de compensaţie pentru chirie în scopul achitării ratei/fracţiunii de rată aferentă unui credit ipotecar/imobiliar, pot opta fie pentru plata în continuare a respectivului drept, fie pentru plata compensaţiei pentru chirie aferentă unei locuinţe închiriate în noua localitate. În situaţia în care se opteză pentru plata în continuare a ratei/fracţiunii de rată aferentă unui credit ipotecar/imobiliar, stuctura financiar-contabilă a unităţii din care se mută poliţistul va transmite noii unităţi de poliţie întregul dosar de acordare a dreptului respectiv. În cazul în care se solicită compensaţia pentru chirie acordată pentru plata ratei sau a unei fracţiuni din rata aferentă creditului imobiliar/ipotecar destinat achiziţionării unei locuinţe, compensaţia se acordă începând cu data înregistrării raportului solicitantului la secretariatul unităţii de poliţie, dar nu mai devreme de data încheierii contractului de vânzare-cumpărare a locuinţei achiziţionate, dacă sunt îndeplinite condiţiile de aordare a compensaţiei lunare pentru chirie, potrivit legii.
  15. 4 points
    Eu zic sa nu iti faci griji, ca oricum nu scapi
  16. 4 points
    Confidențial! Date prelucrate în conformitate cu prevederile GDPR 2016/679. Noi asa trecem pe adrese. Asa apar și cele de la IGPR ori ipj.
  17. 4 points
    Jandarii nu au ratat nici această ocazie ca să-şi demonstreze lipsa de profesionalism şi rădăcinile pe care le au (pentru cei mai tineri, jandarii au fost reînfinţaţi după 1990 prin rebrănduirea fostelor trupe de securitate). De remarcat cât de mult manipulează jandarii! Toată seara şi toată dimineaţa am văzut peste tot cum jandarmeriţa are fractură de coloană şi se zbate înte viaţă şi moarte ... când de fapt nici vb de aşa ceva. O tehnică penibilă de manipulare a Jandarmeriei, menită să dea legitmitate modului de acţiune penibil. Ba mai mult, văd pe feisbuci cum diverşi colegi cad în plasa manipulării şi redistribuie clişeele ălea penibile, poze cu jandari prin zăpadă care salveză băbuţe însoţite de mesaje lacrimogene, despre jandarii salvatori, ce apar imediat şi împânzesc social media în încercarea de a spăla imaginea şifonată în urma clipurilor în care diverşi jandari lovesc oameni ce nu se manifestă violent.
  18. 4 points
    "Conditiile" de cazare din Centrul de Formare si Perfecţionare a Poliţiştilor Nicolae Golescu Slatina, 2018.
  19. 4 points
    Sfatul meu, ia-l pe cel care-ţi place ţie mai mult, indiferent de motivele/detaliile care te fac să-l preferi. Pentru că în privinţa performanţelor te asigur că nu diferenţele nu snt atât de mari încât să-ţi afecteze rezultatele tale pe ţintă. Cea mai bună armă pentru cineva este aceea cu care a tras mai mult, este cea cu care s-a obişnuit şi s-a antrenat îndeajuns încât să deprindă memoria aceea musculară astfel încât să o poată manipula în condiţii de siguranţă şi eficienţă maxime, fără efort şi din reflex. Ca să înţelegi mai bine la ce mă refer o să-ţi povestesc care a fost senzaţia mea când am fost la un poligon al cărui proprietar este reperezentatul sau dealer oficial de HK în România. Omul mi-a prezentat un pistol HK (modelul nu l-am reţinut) şi mi l-a lăudat foarte mult, comparându-l cu Glock-ul (ştia că sunt deţinător de Glock). Mai mult decât atât am şi tras cu el, iar rezultatele pe ţintă au fost neaşteptat de bune, am avut o grupare mai bună ... ce să zic, pistolul e mişto. Dar asta în cazul unei trageri statice, pentru precizie, grupare şi alte amănunte de acest gen, pentru că dacă se schimbă datele problemei şi vorbim de o tragere rapidă, din mişcare, în condiţii de stres, efort, etc ... eu trăgând de atâţia ani cu Glock-ul şi fiind obişnuit cu el, cu siguranţă nu ar mai fi vb de aceleaşi rezultate, precizie, grupare, manipularea armei în siguranţă, fără ezitări şi alte asemenea aspecte. În concluzie, oricât de şmekeră ar fi arma, mult mai important este cât de mult ai tras cu ea şi cât de mult o cunoşti, diferenţele performanţelor sunt foarte mici şi nu afectează rezultatele unui trăgător normal. Dacă vei ajunge un trăgător de eltă care partcipă pe la concursuri internaţionale de ipsc, idpa, etc atunci vei avea cunoştiinţele necesare să-ţi alegi singur o armă în funcţie micile diferenţe de performanţe existente în realitate. Poveştile ălea ale celor ce trag pentru prima dată cu o armă şi spun că arma respectivă nu trage bine ori că e "dereglată", ca şi cum mâna lor ar fi un fel de menghină cu precizie de ceas elveţian, sunt doar poveşti de amatori. Dacă îţi place un anume model, ascultă-mă şi ia-l, pentru că ulterior vei regreta dacă n-o faci şi vei rămâne tot timpul cu gândul la el întrebându-te cum ar fi fost dacă-l luai.
  20. 4 points
    @csikirobert ar trebui sa deschizi acțiune pe motivul discriminării. Nu este normal ca polițiștii cu școală sa beneficieze și tu nu. Glumeam. Nu poate fi discriminare pentru situații distincte. Adică unii au școala. Spuneai de colegul @BGeorge că este frustrat. Frustrat ești tu, că ceri drepturi care nu ți se adresează. Ca să extrapolez, este ca și cum te-ai înscrie la liceu direct in anul 4 dar soliciți foaie matricolă pe toți anii. Ar trebui sa beneficiați de o primă de instalare. De instalarea softului care sa vă implementeze cunoștințele, pe care le-a dobândit un absolvent de școală de poliție și de care aveți nevoie pentru a fi polițiști și nu asistenți de polițiști.
  21. 4 points
    1. In caz de depistare a unui autovehicul pentru care transcrierea transmiterii dreptului de proprietate nu s-a realizat in termenul legal o sa fac astfel: ,,A condus autoturismul marca BMW cu nr. de inmatriculare B-01-ABC, pe bld. Unirii, din mun. B , in timp ce inmatricularea vehiculului era suspendata, ca urmare a faptului ca noul proprietar nu a solicitat autoritatii competente de inmatriculare transcrierea transmiterii dreptului de proprietate, in termen de 90 de zile de la data dobandirii dreptului de proprietate asupra vehiculului.” Prev. de art 11 alin 4 din OUG 195/02 sanct. de art. 102 alin 1 pct 39 din OUG 195/02 Dispunem imobilizarea autovehicului conf. art 117 din OUG 195/02 Dispunem retinerea certificatului si a placutelor de inmatriculare si eliberam separat dovezi inlocuitoare fara drept de circulatie. 2. In caz de depistare autovehicul inmatriculat avand ITP expirata o sa fac astfel: ,,A condus autoturismul marca BMW cu nr. de inmatriculare B-01-ABC, pe bld. Unirii, din mun. B , in timp ce inmatricularea vehiculului era suspendata, ca urmare a faptului ca la data de (data din certificatul de inmatriculare ) a expirat inspectia tehnica periodica a vehiculului.” Prev. de art. 10 alin 1 din OUG 195/02 sanct. de art. 102 alin 1 pct 39 din OUG 195/02 Dispunem imobilizarea autovehicului conf. art 117 din OUG 195/02 Dispunem retinerea certificatului si a placutelor de inmatriculare si eliberam separat dovezi inlocuitoare fara drept de circulatie. 3. In caz de depistare a unui vehicul inregistrat avand ITP expirata o sa fac astfel ,,A condus vehiculul inregistrat marca JCB cu nr. de inregistrare BZ 01-123, pe bld. Unirii din mun. B, vehiculul avand inspectia tehnica periodica expirata din data de ........ ” Prev. de art. 10 alin 1 din OUG 195/02 sanct. de art 102 alin 1 pct 1 din OUG 195/02 Dispunem doar retinerea certificatului de inregistrare si eliberam dovada inlocuitoare cu valabilitate 15 zile. 4. Pentru autovehiculele inmatriculate in strainatate care au ITP expirata nu am gasit pana acum sanctiune contraventionala.
  22. 4 points
    Va dati seama ca acum trebuie sa schimbe uniforma toti localii, ca nu o sa mai semene cu cea de la Politia Romana?
  23. 4 points
    Salut! NU SUNT POLIȚIST! Dar pot să îți dau câteva informații secrete... Canalele și frecvențele folosite diferă în funcție de regiune. În cazul Mureșului, frecvența e 88.4 FM. Pe frecvența asta vei auzi diverse comunicații codate. Există cuvinte-cheie pentru fiecare departament și tip de infracțiune. Poți descifra comunicațiile astfel: Motörhead = Divizia rutieră Metallica = Furturi de fier vechi Iris = Plante interzise prin lege Alice in Chains = Trafic uman Guns&Roses = Divizia de arme și muniții Megadeth = Arme de distrugere în masă Black Sabbath = Operațiuni secrete desfășurate doar de vineri seara până sâmbătă seara Cargo = Furturi din vehicule comerciale (ocazional, contrabandă de țigări) Ac/Dc = Branșări ilegale și furt de energie electrică Gaz pe Foc = Incendiere premeditată Anthrax = Terorism cu agenți biologici Led Zeppelin = Drone neînregistrate la AACR The Who = Neprezentarea documentelor pentru stabilirea identității Bere Gratis = Comercializarea de produse alcoolice fără acest drept Foo Fighters = Organizarea de acțiuni violente împotriva ”Foo” fără autorizație în acest sens Baftă! Putem elabora o listă completă a cuvintelor-cheie dacă lumea de pe forum ar fi interesată.
  24. 4 points
    Adrian, eu cred că pe acest forum vei găsi tot timpul colegi care să împărtăşească din experienţă şi cunoştinţele acumulate, trebuie doar să întrebi. De cele mai multe ori, colegii noştrii nu întreabă şi le este ruşine să ridice o problemă etc. ceea ce este o greşală, pentru că e o vorbă care spune aşa "copilul care nu plânge nu primeşte ţâţă". PS: Subiectul ăsta cu alegerea şi portul echipamentului este destul de vast şi are legătură foarte strânsă cu tehnicile şi tacticile de mănuire a armamentului, iar dezbaterea anumitor subiecte din acest domeniu e preferabil să se facă în secţiunea privată (unde au acces doar poliţiştii).
  25. 3 points
    Comunicat al Salvamont pe Facebook : Comunicat Salvamont Romania dezaprobă practicile incorecte folosite de către Jandarmeria Montană prin care își atribuie și promovează în presă acțiuni de salvare realizate de către salvamontiști. Ultima situație de acest gen a avut loc în ziua de joi 24 ianuarie, când jandarmii montani au emis comunicate către presa scrisă și audiovizual, atribuindu-și salvarea a zeci de oameni blocați în telegondola din Sinaia sau coborâți de la cota 2000. Operațiunea de salvare a fost executată integral doar de către salvamontiștii din Sinaia, împreună cu angajații domeniului schiabil Sinaia, care au organizat turiștii în grupuri ce au fost coborâte pe schiuri, pe jos sau cu mașinile de bătut zăpada. Salvamontiștii din Sinaia declară că abia la 40 de minute de la încheierea acțiunii de coborâre a turiștilor au apărut și primii jandarmi la poalele muntelui, moment în care salvamontiștii aveau în derulare un alt caz, cu o persoană cu probleme medicale, caz la care jandarmii doar au privit de la distanță. Din păcate, astfel de situații sunt o practică frecventă a jandarmilor montani, se repeta la nivelul întregii țări, de ani de zile, de la apariția jandarmilor pe munte. Deși salvamontiștii au avut încercări repetate pentru soluționarea amiabilă a acestui tip de situații, în cadrul comisiilor comune constituite la nivelul Departamentului pentru Situații de Urgență, din motive necunoscute de noi, Jandarmeria montană continuă să se laude în presă cu acțiunile de salvare a structurilor Salvamont. În conformitate cu prevederile legale, salvarea persoanelor din zona montană care au probleme medicale sau cărora le poate fi afectată starea de sănătate, este atribuția structurilor Salvamont, care pot solicita, prin Inspectoratele pentru Situații de Urgență, resurse suplimentare, ambulanțe, elicopter, resurse umane și altele cu care să finalizeze acțiunea de salvare. Securiștii rebotezați jăndari nu se dezic din practicile lor..
  26. 3 points
    Referitor la discuțiile despre pistoalele ”glock albastre”, acestea nu pot fi date în dotarea gardienilor primarului întrucât, în baza Legii 155/2010, ei pot procura arme având destinația arme letale de apărare şi pază (arme de foc scurte, recunoscute în condiţiile prevăzute de lege, destinate să asigure apărarea vieţii, integrităţii şi libertăţii persoanelor fizice, precum şi a bunurilor aparţinând persoanelor fizice sau juridice) sau arme neletale destinate pentru autoapărare (arme neletale scurte, special confecţionate pentru a împrăştia gaze nocive, iritante, de neutralizare şi proiectile din cauciuc, în scop de autoapărare). Or pistoalele marca Glock marca 17 sau 19 T, sunt arme destinate pregătirii militare sau instituțiilor cu atribuții în domeniul apărării ordinii publice și siguranței naționale, neîncadrându-se în niciuna din cele două categorii, deoarece chiar Glock spune că destinația acestor arme este de antrenament. Astfel, eu consider că aceste arme sunt arme interzise (armele şi muniţiile prevăzute în categoria A din anexă, a căror procurare, deţinere, port şi folosire sunt interzise persoanelor fizice şi juridice, cu excepţia instituţiilor publice care au competenţe în domeniul apărării, ordinii publice şi securităţii naţionale, a unităţilor aflate în subordonarea sau coordonarea acestora, înfiinţate prin acte normative, precum şi a companiilor naţionale şi societăţilor reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, constituite prin acte normative în vederea producerii acestui tip de armament şi muniţie). Dacă o persoană juridică, care se supune Legii nr 295/2004 privind regimul armelor și al munițiilor, deține astfel de arme, cred că le deține în afara legii și ar trebui luate măsuri de îndată. Referitor la legalitatea constatării și aplicării sancținilor contravenționale prevăzute de OUG 195/2002, menționez mai jos câteva aspecte din decizia nr. 11/2017 a Înalta Curte de Casație și Justiție, urmând să concluzionați voi: Înalta Curte de Casație și Justiție - ÎCCJ Decizia nr. 11/2017 privind examinarea sesizării formulate de Avocatul Poporului cu privire la "interpretarea și aplicarea dispozițiilor art. 39 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, raportate la dispozițiile art. 102 alin. (1) pct. 14 sau art. 105 pct. 10 din același act normativ, în sensul stabilirii competenței funcționale a agenților constatatori (din cadrul poliției locale sau poliției rutiere), cu incidența art. 7 lit. h) din Legea poliției locale nr. 155/2010, republicată, cu modificările și completările ulterioare Text publicat în M.Of. al României. În vigoare de la 19 septembrie 2017 Dosar nr. 3/2017 Completul competent să judece recursul în interesul legii este constituit conform art. 516 alin. (1) din Codul de procedură civilă și art. 271 alin. (1) din Regulamentul privind organizarea și funcționarea administrativă a Înaltei Curți de Casație și Justiție, republicat, cu modificările și completările ulterioare (Regulamentul). Ședința este prezidată de doamna judecător Gabriela Elena Bogasiu, vicepreședintele Înaltei Curți de Casație și Justiție. Avocatul Poporului este reprezentat de doamna consilier juridic Ecaterina Mirea, iar Ministerul Public - Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție este reprezentat de doamna procuror Antonia Eleonora Constantin. La ședința de judecată participă domnul Aurel Segărceanu, magistrat-asistent desemnat în conformitate cu dispozițiile art. 273 din Regulament. Înalta Curte de Casație și Justiție - Completul competent să judece recursul în interesul legii a luat în examinare sesizarea formulată de Avocatul Poporului cu privire la "interpretarea și aplicarea dispozițiilor art. 39 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, raportate la dispozițiile art. 102 alin. (1) pct. 14 sau art. 105 pct. 10 din același act normativ, în sensul stabilirii competenței funcționale a agenților constatatori (din cadrul poliției locale sau poliției rutiere), cu incidența art. 7 lit. h) din Legea poliției locale nr. 155/2010, republicată, cu modificările și completările ulterioare". Magistratul-asistent prezintă referatul privind obiectul recursului în interesul legii, arătând că la dosar au fost depuse hotărâri judecătorești referitoare la problema de drept supusă dezbaterii, raportul comun întocmit de judecătorii-raportori, precum și punctul de vedere formulat de procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție; se arată, de asemenea, că o persoană fizică - Furtună Victor a depus la dosar un înscris, intitulat "intervenție accesorie în favoarea Avocatului Poporului", prin care își exprimă opinia cu privire la problema de drept supusă interpretării. Cu privire la acest din urmă aspect, doamna judecător Gabriela Elena Bogasiu, președintele completului de judecată, acordă cuvântul reprezentantului Avocatului Poporului, care pune concluzii de respingere, ca inadmisibilă, a cererii de intervenție. Înalta Curte de Casație și Justiție, deliberând, în raport cu dispozițiile art. 63 și 514 din Codul de procedură civilă, având în vedere caracterul necontencios al procedurii prevăzute de art. 514 și următoarele din același cod, respinge, ca inadmisibilă, cererea formulată de Furtună Victor. Președintele completului de judecată, constatând că nu mai există alte chestiuni prealabile sau excepții, acordă cuvântul reprezentanților Avocatului Poporului, autorul sesizării, și procurorului general, pentru susținerea recursului în interesul legii, respectiv pentru expunerea punctului de vedere cu privire la acesta. Doamna consilier juridic Ecaterina Mirea prezintă, pe scurt, jurisprudența neunitară și argumentele care au stat la baza formulării sesizării, punând concluzii pentru admiterea recursului în interesul legii și pronunțarea unei decizii prin care să se asigure interpretarea și aplicarea unitară a dispozițiilor legale supuse interpretării, în sensul că polițistul rutier este singurul competent să constate contravențiile reglementate de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Doamna procuror Antonia Eleonora Constantin arată că achiesează la opinia exprimată de autorul sesizării, punând concluzii pentru admiterea recursului în interesul legii și făcând referire la argumentele prezentate în punctul de vedere al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție, depus la dosar. Președintele completului de judecată declară dezbaterile închise, iar completul de judecată rămâne în pronunțare asupra recursului în interesul legii. ÎNALTA CURTE, deliberând asupra recursului în interesul legii, constată următoarele: I. Problema de drept care a generat practica neunitară 1. Recursul în interesul legii formulat de Avocatul Poporului vizează interpretarea și aplicarea dispozițiilor art. 39, art. 102 alin. (1) pct. 14 și art. 105 pct. 10 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare (Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002), precum și a dispozițiilor art. 7 lit. h) din Legea poliției locale nr. 155/2010, republicată, cu modificările și completările ulterioare (Legea nr. 155/2010), în sensul stabilirii competenței funcționale a agenților constatatori - din cadrul poliției locale sau poliției rutiere - de a solicita proprietarului sau deținătorului mandatat al unui vehicul comunicarea identității persoanei căreia i-a încredințat vehiculul pentru a fi condus pe drumurile publice, precum și de a aplica sancțiunile contravenționale prevăzute de lege, în cazul necomunicării relațiilor solicitate. .... VIII. Raportul asupra recursului în interesul legii 29. Raportul analizează sesizarea formulată de Avocatul Poporului, apreciind, în principal, că s-a făcut dovada existenței unei jurisprudențe neunitare în privința problemelor de drept ce constituie obiectul recursului în interesul legii, conform dispozițiilor art. 515 din Codul de procedură civilă, respectiv că autorul sesizării este legitimat procesual, potrivit prevederilor art. 514 din același cod. 30. În ceea ce privește fondul problemei supuse dezbaterii, prin raport se apreciază că, în interpretarea și aplicarea dispozițiilor legale supuse analizei, doar agentul constatator din cadrul poliției rutiere are competența de a solicita proprietarului sau deținătorului mandatat al unui vehicul comunicarea identității persoanei căreia i-a încredințat vehiculul pentru a fi condus pe drumurile publice, precum și de a aplica sancțiunile contravenționale prevăzute de lege, în cazul necomunicării relațiilor solicitate. IX. Înalta Curte de Casație și Justiție 31. Recursul în interesul legii îndeplinește condițiile de admisibilitate prevăzute de art. 514 și 515 din Codul de procedură civilă, fiind exercitat de un subiect de drept căruia legea îi recunoaște legitimare procesuală și având ca obiect o problemă de drept pentru care s-a făcut dovada că a fost soluționată în mod diferit, prin hotărâri judecătorești definitive, pronunțate de mai multe instanțe judecătorești de pe teritoriul țării. 32. Obiectul recursului în interesul legii îl constituie, așa cum s-a arătat mai sus, interpretarea dispozițiilor art. 39, art. 102 alin. (1) pct. 14 și art. 105 pct. 10 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002, prin raportare la dispozițiile art. 7 lit. h) din Legea nr. 155/2010. 33. Problema de drept ce se impune a fi dezlegată este dacă poliția locală are competența de a solicita proprietarului sau deținătorului mandatat al unui vehicul identitatea persoanei căreia i-a încredințat vehiculul pentru a fi condus pe drumurile publice, precum și de a aplica sancțiunile contravenționale prevăzute de lege, în cazul necomunicării relațiilor solicitate. 34. Potrivit dispozițiilor art. 1 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002: "(1) Circulația pe drumurile publice a vehiculelor, pietonilor și a celorlalte categorii de participanți la trafic, drepturile, obligațiile și răspunderile care revin persoanelor fizice și juridice, precum și atribuțiile unor autorități ale administrației publice, instituții și organizații sunt supuse dispozițiilor prevăzute în prezenta ordonanță de urgență. (2) Dispozițiile prevăzute în prezenta ordonanță de urgență au ca scop asigurarea desfășurării fluente și în siguranță a circulației pe drumurile publice, precum și ocrotirea vieții, integrității corporale și a sănătății persoanelor participante la trafic sau aflate în zona drumului public, protecția drepturilor și intereselor legitime ale persoanelor respective, a proprietății publice și private, cât și a mediului. (3) Autoritatea competentă în domeniul circulației pe drumurile publice privind inițierea și avizarea unor reglementări, precum și aplicarea și exercitarea controlului privind respectarea normelor din acest domeniu este Ministerul Afacerilor Interne, prin Inspectoratul General al Poliției Române. (4) Reglementările privind circulația pe drumurile publice se emit, după caz, de către autoritățile publice centrale sau locale cu atribuții în acest domeniu, numai cu avizul Inspectoratului General al Poliției Române și cu respectarea acordurilor și convențiilor internaționale la care România este parte. (5) Prevederile prezentei ordonanțe de urgență se aplică tuturor participanților la trafic, precum și autorităților care au atribuții în domeniul circulației și siguranței pe drumurile publice și în domeniul protecției mediului." 35. De asemenea, conform art. 109 alin. (9) din același act normativ, "Prevederile prezentei ordonanțe de urgență referitoare la contravenții se completează cu cele ale Ordonanței Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravențiilor, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările și completările ulterioare, dacă prin prezenta ordonanță de urgență nu se dispune altfel". 36. Prin urmare, Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002, alături de Regulamentul de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002, constituie cadrul general de reglementare în materia circulației pe drumurile publice. 37. Referitor la situația concretă pentru care a fost identificată practică judiciară neunitară sunt incidente prevederile art. 39 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002, potrivit cărora "Proprietarul sau deținătorul mandatat al unui vehicul este obligat să comunice poliției rutiere, la cererea acesteia și în termenul solicitat, identitatea persoanei căreia i-a încredințat vehiculul pentru a fi condus pe drumurile publice". 38. Raportat la acest text de lege, fapta săvârșită de persoane fizice, constând în necomunicarea de către proprietarul sau utilizatorul unui vehicul, la solicitarea poliției rutiere, a identității persoanei căreia i-a încredințat vehiculul spre a fi condus, constituie contravenție și se sancționează, potrivit art. 102 alin. (1) pct. 14 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002. 39. În mod similar, fapta săvârșită de persoane juridice, constând în necomunicarea, în termen, la cererea poliției rutiere, a identității persoanei căreia i-a încredințat vehiculul pentru a fi condus pe drumurile publice, constituie contravenție și se sancționează conform art. 105 pct. 10 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002. 40. În aceste condiții se cere a se stabili cui îi revine competența constatării săvârșirii faptei contravenționale și aplicării sancțiunii prevăzute de lege. 41. Potrivit art. 109 alin. (1) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002, constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor se fac direct de către polițistul rutier, iar în punctele de trecere a frontierei de stat a României, de către polițiștii de frontieră. 42. De asemenea, potrivit art. 15 alin. (1) din Ordonanța Guvernului nr. 2/2001, constatarea contravenției se realizează printr-un proces-verbal, încheiat de persoanele anume prevăzute în actul normativ, care stabilesc și sancționează contravenția, denumite în mod generic agenți constatatori, care, în virtutea alin. (2) al aceluiași articol, pot fi primarii, ofițerii și subofițerii din cadrul Ministerului de Interne, special abilitați, persoanele împuternicite în acest scop de miniștri și de alți conducători ai autorităților administrației publice centrale, de prefecți, președinți ai consiliilor județene, primari, de primarul general al municipiului București, precum și de alte persoane prevăzute în legi speciale. 43. Din economia acestor norme rezultă regula potrivit căreia constatarea contravențiilor prevăzute de art. 102 alin. (1) pct. 14 sau art. 105 pct. 10 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 se realizează de către polițistul rutier și, în mod special, de către polițiștii de frontieră. 44. Pe de altă parte, prin Legea nr. 155/2010 a fost înființată poliția locală, în urma desființării poliției comunitare, în scopul exercitării atribuțiilor privind apărarea drepturilor și libertăților fundamentale ale persoanei, a proprietății private și publice, prevenirea și descoperirea infracțiunilor, în următoarele domenii: a) ordinea și liniștea publică, precum și paza bunurilor; b) circulația pe drumurile publice; c) disciplina în construcții și afișajul stradal; d) protecția mediului; e) activitatea comercială; f) evidența persoanelor; g) alte domenii stabilite prin lege. 45. În acest sens, în Expunerea de motive a Legii nr. 155/2010 se menționează că "atribuțiile poliției locale sunt semnificativ mai ample decât cele ale Poliției Comunitare, fiind prevăzute noi domenii de competență, pe lângă cele deja în vigoare, în special în domeniul siguranței rutiere". 46. Astfel, potrivit dispozițiilor art. 7 lit. h) din Legea nr. 155/2010, în domeniul circulației pe drumurile publice, pe lângă multe alte atribuții, poliția locală constată contravenții și aplică sancțiuni pentru încălcarea normelor legale privind oprirea, staționarea, parcarea autovehiculelor și accesul interzis, având dreptul de a dispune măsuri de ridicare a autovehiculelor staționate neregulamentar. 47. Această normă este derogatorie de la norma generală, prevăzută de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002, fiind de strictă interpretare, potrivit principiului specialia generalibus derogant. Este, însă, evidentă intenția legiuitorului de a da și în competența poliției locale atribuția de a constata contravenții și de a aplica sancțiuni pentru încălcarea normelor legale privind oprirea, staționarea, parcarea autovehiculelor și accesul interzis, precum și dreptul de a dispune măsuri de ridicare a autovehiculelor staționate neregulamentar. 48. În exercitarea acestei competențe, potrivit art. 20 alin. (1) lit. g) din Legea nr. 155/2010, polițistul local are dreptul să legitimeze și să stabilească identitatea persoanelor care încalcă dispozițiile legale ori dacă sunt indicii că acestea pregătesc sau au comis o faptă ilegală. 49. Pe de altă parte, conform art. 7 lit. m) din același act normativ, în domeniul circulației pe drumurile publice, poliția locală cooperează cu unitățile/structurile teritoriale ale Poliției Române pentru identificarea deținătorului/utilizatorului autovehiculului ridicat ca urmare a staționării neregulamentare sau al autovehiculelor abandonate pe domeniul public. 50. Mai mult decât atât, potrivit art. 2 alin. (2) din Legea nr. 155/2010, poliția locală comunică, de îndată, organelor abilitate datele cu privire la aspectele de încălcare a legii, altele decât cele stabilite în competența sa, de care a luat cunoștință cu ocazia îndeplinirii misiunilor și activităților specifice. 51. Se poate observa, așadar, că legiuitorul nu a stabilit, în mod expres, în competența poliției locale atribuția de a solicita proprietarului sau deținătorului mandatat al unui vehicul comunicarea identității persoanei căreia i-a încredințat vehiculul pentru a fi condus pe drumurile publice, și nici de a aplica sancțiunile contravenționale prevăzute de lege, în cazul necomunicării relațiilor solicitate. 52. Or, vidul legislativ nu se poate complini prin adoptarea, de către autoritățile administrației publice locale, a unor acte normative secundare, în materia constatării contravențiilor la circulația rutieră, reglementate prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002, aspect reținut de Înalta Curte de Casație și Justiție - Completul competent să judece recursul în interesul legii, prin Decizia nr. 9 din 25 mai 2015 privind legalitatea hotărârilor adoptate de consiliile locale în vederea reglementării procedurii privind ridicarea vehiculelor staționate/oprite neregulamentar pe partea carosabilă, prevăzută de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 (publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 526 din 15 iulie 2015). 53. În acest context este importantă clarificarea noțiunii de "polițist rutier", sens în care se evidențiază dispozițiile art. 177 alin. (2) din Regulamentul de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002, potrivit cărora "Polițiștii rutieri sunt ofițerii și agenții de poliție specializați și anume desemnați prin dispoziție a inspectorului general al Inspectoratului General al Poliței Române". 54. În concret, norma legală indicată instituie îndeplinirea cumulativă a două condiții pentru calitatea de polițist rutier, și anume, pe de o parte, să fie ofițer sau agent de poliție specializat, iar, pe de altă parte, să fie desemnat prin dispoziție a inspectorului general al Inspectoratului General al Poliței Române. 55. Dacă prima condiție ar putea fi considerată ca fiind îndeplinită de un polițist local, prin prisma prevederilor art. 18 alin. (1) și (2) din Legea nr. 155/2010, potrivit cărora polițiștii locali cu atribuții în domeniul circulației rutiere sunt obligați să urmeze un program de formare inițială organizat într-o instituție de învățământ din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, cea de-a doua condiție rămâne neîndeplinită. 56. În concluzie, nu se poate pune semnul egalității între polițistul rutier și polițistul local, competențele acestuia din urmă în domeniul circulației pe drumurile publice fiind limitate și expres prevăzute de lege. 57. Dacă legiuitorul ar fi intenționat să reglementeze vreo derogare, în sensul stabilirii unor competențe suplimentare în favoarea poliției locale în materia circulației rutiere, o asemenea excepție ar fi trebuit expres prevăzută, așa cum s-a întâmplat recent, prin Hotărârea Guvernului nr. 965/2016 pentru modificarea și completarea Regulamentului de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006. Prin art. II din acest act normativ au fost aduse modificări legislației rutiere, stabilindu-se că procedura privind ridicarea vehiculului, prevăzută de Regulamentul de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002, se aplică în mod corespunzător și de polițistul local în situațiile prevăzute la art. 7 lit. h)și k) din Legea nr. 155/2010. 58. Rezultă că, în condițiile legislative actuale, doar agentul constatator din cadrul poliției rutiere are competența de a solicita proprietarului sau deținătorului mandatat al unui vehicul comunicarea identității persoanei căreia i-a încredințat vehiculul pentru a fi condus pe drumurile publice, precum și de a aplica sancțiunile contravenționale prevăzute de lege, în cazul necomunicării relațiilor solicitate. 59. Pentru considerentele arătate, în temeiul art. 517 alin. (1) cu referire la art. 514 din Codul de procedură civilă, ÎNALTA CURTE DE CASAȚIE ȘI JUSTIȚIE În numele legii D E C I D E: Admite recursul în interesul legii formulat de Avocatul Poporului și, în consecință, stabilește următoarele: În interpretarea și aplicarea dispozițiilor art. 39, art. 102 alin. (1) pct. 14 și art. 105 pct. 10 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată, cu modificările și completările ulterioare, prin raportare la dispozițiile art. 7 lit. h) din Legea poliției locale nr. 155/2010, republicată, cu modificările și completările ulterioare, doar agentul constatator din cadrul poliției rutiere are competența de a solicita proprietarului sau deținătorului mandatat al unui vehicul comunicarea identității persoanei căreia i-a încredințat vehiculul pentru a fi condus pe drumurile publice, precum și de a aplica sancțiunile contravenționale prevăzute de lege, în cazul necomunicării relațiilor solicitate. Obligatorie, potrivit dispozițiilor art. 517 alin. (4) din Codul de procedură civilă. Pronunțată în ședință publică astăzi, 19 iunie 2017. VICEPREȘEDINTELE ÎNALTEI CURȚI DE CASAȚIE ȘI JUSTIȚIE GABRIELA ELENA BOGASIU Magistrat-asistent, Aurel Segărceanu
  27. 3 points
    Deși realizez că nu vei scăpa de frustrarea asta care te macină foarte tare, eu te sfătuiesc să călătorești puțin prin niște țări străine, unde ai șanse foarte mari să fii surprins de un radar pitit în grila unui audi/bmw neinscripționat iar pe urmă să mânânci orez o lună de zile ca să plătești amenda. După ce îți vei reveni financiar, să le spui și polițiștilor de acolo ce parere ai tu despre polițiști. Ok?
  28. 3 points
    @Misu1 Ii ceri parola, si el ti-o va spune. Asa iti dai seama ca e politist adevarat.
  29. 3 points
    La uniforma de serviciu,nu vad rostul caschetei sau cravatei și alte chestii de "vezi Doamne... impunere respect". Uniforma trebuie sa fie practică și confortabilă pentru cel ce o poartă,sa-i asigure confortul necesar,nu motiv pentru sefuți..."nu ai cascheta pe cap"👎
  30. 3 points
    Simplul fapt ca ai pus inimoara la finalul acestui eseu atat de dramatic incat mi s-a scurs o lacrima in coltul gurii te descalifica din start in a purta un ciorap pe fata. Te-ai incadra mai degraba la o pereche de chiloti.
  31. 3 points
    Nu o să mă vezi în viaţa ta, pentru că eu nu sunt, nu am fost şi nici nu voi fi jandar. Eu sunt poliţist, mi-am dorit să devin poliţist şi să prind hoţi, nu să tumbăcesc manifestanţii cu scutul şi bastonul. Sunt lucruri complet diferite pe care din câte se poate observa tu nu le poţi deosebi. Dar nu trebuie să te panichezi, nu eşti singurul, am observat că sunt mulţi alţi poliţişti care habar nu au care sunt diferenţele şi trăiesc cu falsa impresie că ce fac jandarmii ar putea face ei şi viceversa. E doar o dovadă a amatorismului şi a faptului că nu au înţeles nimic din munca şi rolul poliţiei. În general este vorba de acei poliţişti, ce au sărit gardul de la alte arme ori cei ce n-au habar cu ce se mănâncă munca asta de poliţie, trăind cu impresia că sunt un fel de paznici sau bodyguarzi ai statului. Oricum îţi promit că e ultima dată când mai aberezi pe acest site.
  32. 3 points
    Ca de obicei ... postezi pe lângă subiect chestii lipsite de relevență, doar ca să te bagi în seamă încercând să faci pe deșteptul, numai că nu-ți iese deloc. Și dacă poliția a avut acele competențe în trecut, ce relevanță are!? Dacă acele competențe ar fi și în prezent la Poliția Română, ar fi ok să lovești un individ ce stă cu mâinile ridicate sau ar fi ok ca purtătorul de cuvânt să mintă cu nerusinare, încercând să manipuleze în cel mai penibil mod. Nicidecum! Tocmai de aceea ceea ce ai postat e lipsit de relevanță si logică, e doar o băgare în seamă a celui ce n-a înțeles despre ce este vorba. Te încadrezi perfect în tiparul celui căruia i se arată luna de pe cer și el se uită la deget, spunând că nu o vede.
  33. 3 points
    Comportamentul mulțimilor este foarte greu de stăpânit și dirijat. În situațiile de acest gen, personalitatea conștientă dispare formandu-se un fel de "suflet colectiv" ce prezintă trăsături distincte, de ex: toți indivizii dintr-o mulțime au tendința de a-și ignora propriile sisteme de valori și încep să se ghideze exclusiv dupa normele gruplui respectiv. Între mebrii care o alcătuiesc are loc o uniformizare a reacțiilor. Membrii grupului au un sentiment de siguranță în interiorul mulțimii. Masele acestea sunt impulsive și iritabile. Cu alte cuvinte, mulțimile pot trece într-un moment de la o stare, o emoție la una total opusă fără a avea vreo explicație pertinentă. De asemenea mulțimile sunt foarte credule datorită faptului că anumite sentimente le pot fi foarte ușor induse, iar aceste sentimente ale maselor sunt de multe ori exagerate. Violența unor astfel de sentimente este de cele mai multe ori foarte mare din cauza lipsei de responsabilitate la nivelul individual. Grupul este intolerant, autoritar și de cele mai multe ori conservator în convingerile sale. Și moralitatea mulțimilor este în general foarte redusă datorită impulsivitații și al sentimentului de siguranță pe care îl oferă grupul. Aceste aspecte sunt valabile atât pentru protestatari, derbedei, huligani cât și pentru gloata de jandarmi care trebuie să asigure ordinea. Toți se comportă la fel.
  34. 3 points
    Pentru ca sunt un mare fan al acestui topic si nu imi place faptul ca e inactiv de asa mult timp zic sa il mai animam putin cu un proiect de auto pt Polita Romana al celor de la Dacia. Nu am date suplimentare in afara acestor fotografii dar la prima vedere pare o transformare facuta cu simt de raspundere...
  35. 3 points
  36. 3 points
    Deşi pare nu este un post menit să facă reclamă, ci doar un pont pentru cei ce doresc să aibă windows cu licenţă, legal, fără bătăi de cap şi alte asemenea probleme, la un preţ cât de cât rezonabil. Eu am cumpărat de pe acel website un serial de windows 10, în urmă cu aprox 1-2 ani, am descărcat kit-ul de pe website-ul oficial Microsoft şi am introdus seria primită pe mail, iar windows-ul mi s-a activat fără probleme. Îl folosesc şi în prezent, fără probleme, cu update-uri la zi ... "frumos, elegant, cât de cât". Iniţial am fost sceptic, când am văzut diferenţa de preţ şi am luat în calcul să pierd acei bani, dar nici vorbă, totul este cât se poate de ok. Dacă ştiai de această posibilitate, atunci această postare nu ţi se adresează. Ea se adresează numai celor ce nu ştiau că îţi poţi cumpăra windows şi la un preţ decent, situaţie în care eu am fost. Aici puteţi vedea un printscreen făcut azi pe website-ul respectiv care ca obiect principal de activitate vânzarea de jocuri pentru calculator, console, etc.
  37. 3 points
    Trebuie sa accepti realitatea si sa inveti sa intelegi o norma juridica.
  38. 3 points
    Procesul legislativ poate fi urmărit aici: proiect legislativ. Cel mai probabil se aşteaptă punctul de vedere al Guvernului şi dezbaterea ori să fie adoptată de către Senat. Dacă trece şi de Senat, legea trebuie promulgată de Preşedinte.
  39. 3 points
    Mondeo are niște lămpi sub oglinzi, care luminează zona din jurul mașinii, ca să vezi unde calci cînd de apropii de mașină sau cînd cobori din ea. Și pentru că mi se păreau prea galbene și un pic cam slabe, am vrut să înlocuiesc becurile dinăuntru cu unele cu LED, mai puternice și cu lumină mai rece. La Mondeo 4 făcusem același lucru; acolo a fost floare la ureche - becurile erau W5W și le-am înlocuit cu niște W5W-uri cu LED. Am avut însă surpriza neplăcută să constat că Mondeo 5 nu mai are lampa clasică, cu bec W5W în ea, ci una specială, încapsulată, din care nu se poate scoate becul. Așa că am săpat un pic, să văd dacă există vreo soluție. Și am găsit un american care confecționează astfel de lămpi pentru Fusion (fratele american al lui Mondeo). Se potrivesc la fix, fără nici o altă adaptare. Diferența este incredibilă, parcă-i altă mașină. Lumina e incomparabil mai puternică și de un alb imaculat. Stînga: înainte. Dreapta: după. Diferența de putere nu e foarte evidentă în poze, pentru că telefonul și-a ajustat automat expunerea. Se vede însă albul clar și frumos, față de gălbeneala dinainte. Știu că temperatura de culoare e o chestiune de gust. Unora poate să nu le placă lumina albă pură și să prefere varianta originală, cu becuri incandescente, mai ales dacă luăm în calcul și culoarea mașinii. Deci nu mă aștept ca modificarea mea să placă tuturor. Eu însă o prefer așa. Pe de o parte, se integrează mult mai bine cu farurile cu LED (reci), luminile de zi (tot LED, tot reci) și cu lumina interioară tot cu LED (nu foarte rece, dar în orice caz vizibil mai rece decît niște becuri clasice). Pe de altă parte, deși cînd vine vorba de iluminarea unei încăperi prefer, evident, lumina caldă, iar în casă am numai becuri calde, totuși luminițele auxiliare au început să-mi placă din ce în ce mai mult reci. La un moment dat am zburat cu un avion nou de la Lufthansa și mi s-a părut foarte modern și elegant, după care Taromul mi s-a părut vechi și trist. Și nu înțelegeam de ce, pînă cînd mi-am dat seama: la Lufthansa indicatoarele de pe plafon (alea cu centura și interdicția de fumat) erau de un alb clar, fiind iluminate din spate cu LED-uri, pe cînd la Tarom erau becuri cu incandescență, care prin comparație păreau galbene. Cumva, pe suprafețe mici mă atrage mai mult albul neutru spre rece decît cel gălbui clasic. E o treabă de gust, totuși. Poate să vă placă sau nu.
  40. 3 points
    Sunt “superbe” exemplele ăstea cu cei care au pantaloni băgați în bocanci . Probabil considerați că bocancii specifici soldățoilor sunt cool. 🤦🏻‍♂️ În loc să susținem modificări cu adevărat utile și moderne (există echipament tactic de unde se pot prelua concepte cu adevărat moderne, ex. 511, Helikon Tex etc.) generația “fulg de nea” vrea să poarte pantalonii băgați în bocanci. Un pantalon de uniformă trebuie să arate cam așa: iar o geacă/scurtă pentru sezonul rece (ori cum vreți voi să o denumiți) trebuie să arate cam așa:
  41. 3 points
    Eu în prezent sunt în căutarea unui astfel de toc, am cam studiat piaţa şi în mare m-am cam hotărât. Şi îmi trebuie/caut un toc exact cum spui tu, pe care să-l port la ţinuta civilă, să fie cât mai confortabil şi cât mai ascuns posibil (concealed carry holster). În materie de "concealed carry holster" cele mai ascunse tocuri sunt cele denumite afară ca "appendix", adică cele pe care le bagi în pantalon în zona apendicelui. Într-adevăr nu există un toc mai bine ascuns decât cele "appendix carry". Acest tip de tocuri pot fi purtate chiar şi vara cu un simplu tricou şi sunt extrem de bine ascunse. Dar există şi dezavantaje, iar cel mai important este faptul că există posibilitatea să fii nevoit să-ţi schimbi garderopa, să îţi cumperi pantaloni cu un număr mai mare dacă cei pe care îi ai deja îţi vin ca şi cum ar fi turnaţi pe tine. Din acest motiv eu am început să iau în calcul un toc (holster) din kydex exterior, cele pe care americaii le denumesc OWB holsters, prescurtare ce vine de la "Outside the Waistband". Aceste tocuri deşi nu sunt prima alegere sau recomandare când vine vb de tocuri ascunse (concealed) în materie de everyday concealed carry foarte mulţi profesionişti le recomandă. Deşi în prezent am un toc de la Fobus, cu retenţie pe buton şi încă o siguranţă suplimentară, m-am hotărât să îmi iau un toc kyndex pentru că cel pe care îl am, datorită sistemului de prindere şi de retenţie a armei este destul de voluminos şi iese destul de mult în afară. Practic dacă îl pun pe centură, chiar şi dacă port o geacă peste, în momentul în care închid fermouarul, tocul se observă destul de uşor. Se pretează mai mult pentru portul la ţinuta de serviciu. În schimb tocurile din kydex au avantajul de a sta foarte lipite de corp şi din acest motiv m-am hotărât să-mi iau unul. Bine, mi-ar fi plăcut modelul DualPoint™ Holster. E un toc hibrid făcut de cei de la BlackPoint Tactical, adică îl poţi folosi şi în pantaloni (appendix) şi pe curea ca orice alt toc OWB. Numai că nu l-am găsit să-l comand. L-am găsit pe amazon dar nu îl trimit în România. Pe website-ul oficial al producătorului îl poţi comanda şi ţi-l fabrică la comandă, custom, cum îţi doreşte sufleţelul, pentru orice model de armă, cu orice accesorii, etc. Problema este că nu e un toc ieftin deloc şi aş fi preferat să-l găsesc pe stoc cu ceva reducere. Aici poţi vedea o prezentare a tocuui dualpoint Cel mai probabil o să-mi comand tot de la BlackPoint, modelul Hybrid cu bride de prindere pe centură din piele, ăsta:
  42. 3 points
    Domnul 'Spion', asa cum au spus si Cristi is Catalin, mananca rahat cu polonicul! Protocoalele nu sunt "o practica internationala"! Regatul Unit au legi stricte iar MI5, echivalentul SRI spune clar chiar pe wesite-ul lor ca nu sunt "a law enforcement agency" iar in momentul in care identifica o situatie care poate afecta siguranta nationala, terorism etc sunt obligati prin lege sa notifice politia pentru investigatii, arest etc. Americanii au mers si mai departe - ei nici macar nu au SRI - toate aceste atributii intra in jurisdictia Politiei Federale (FBI). Asa ca... sunt povesti pentru naivi! Un stat cu o democratie matura are un sistem judiciar si politienesc matur si dezvoltat (atat ca structura, dotare etc) nici vorba de sisteme de baieti cu ochi albastri care monitorizeaza tot sub pretextul ca 'ajuta' sistemul judiciar!
  43. 3 points

    Versiune

    290 descărcări

    Găsiţi aici subiectele (testele) de la concursurile ce au avut loc în august 2017. Este vorba de o arhivă, în care veţi găsi atât testele cât şi grilele de corectare, în format pdf. IMPORTANT! Pot descărca fişierul doar cei ce au un cont de membru confirmat ca aparţinând unui poliţist. De asemenea, NU distribuiţi aceste fişiere pe internet (reţelele de socializare, altor persoane, etc), ele sunt destinate doar membrilor poliţişti ai acestui forum.
  44. 2 points
    Normele de aplicare pt achizitionarea unei locuinte pt cei care beneficiaza de chirie.
  45. 2 points
    Să lămurim iar şi iar aceeaşi "problemă" ... Majoritatea aşa-zis "înşelăciunilor de pe net", "ţepelor" de pe facebook şi site-urile de vânzări (olx.ro, lajumate.ro, etc.) ori alte site-uri, sunt fapte care nu întrunesc elementele constitutive ale infracţiuniilor de înşelăciune aşa cum sunt prevăzute în Codul penal. Cei care promit că vând anumite obiecte / produse / servicii / animale etc. etc. şi îi prostesc pe cumpărătorii naivi să le trimită bani în avans, iar după nu mai trimit nimic înapoi, ori după plată nu livrează tot ce au promis, din punct de vedere legal nu respectă condiţiile înţelegerii dintre părţi, iar drept urmare litigiul este de natură civilă, ce poate fi soluţionat doar prin acţionarea în judecată. Repet, situaţiile de acest gen sunt doar nişte litigii civile/comerciale pentru că vânzătorul nu a respectat condițiile înţelegerii/promisiunii de vânzare, respectiv că nu a livrat produsul/serviciul plătit, iar competentă pentru soluţionare este doar instanţa de judecată. Asemenea fapte nu intră în sfera de competenţă pentru soluţionare a poliţiei, NU e treaba poliţiei să alerge după toţi mincinoşii. Faptul că o persoană naivă îi crede pe cuvânt pe vânzător atunci când promite ceva, este doar o formă clară de naivitate. În orice jurisprudenţă din lume, simpla afirmare a unui neadevar cât şi publicitatea mincinoasă spre exemplu, nu constituie un element al infracţiunii de înşelăciune, iar ca urmare o situaţie de acest gen nu este o faptă prevăzută de legea penală. Cei mai mulţi oameni trăiesc cu impresia că infracţiunea de înşelăciune este definită aşa cum este explicat termenul "înşelăciune" în dicţionarul explicativ al limbii române, ceea ce e total fals şi nu are nicio legătură cu realitatea. Pentru existenţa infracţiunii de înşelăciune este necesar ca făptuitorul să folosească la încheierea acţiunii respective vreun mijloc de inducere în eroare a părţilor vătămate, condiţie inexistentă în cele mai multe situaţii de acest fel. Repet, faptul că persoana păgubită îl crede pe cuvânt ce spune, e doar o formă de naivitate, ori altfel spus, simpla afirmare a unui neadevăr sau publicitatea mincinoasă NU sunt considerate ca fapte tipice de înşelăciune, aşa cum e prevăzută această faptă în legislaţia penală, pentru că lipseşte un element constitutiv ce ţine de latura obiectivă a infracţiunii, iar înţelegerea dintre persoanele implicate are valoare contractuală conform Codul Civil şi nerespectarea prevederilor contractuale este un litigiu de natură civilă care se află în competenţa instantei civile. Asta nu înseamnă că cetăţenii nu pot depune astfel de plângeri aberante la poliţie, prin care se iroseşte inutil timpul atât poliţiştilor cât şi magistraţilor, ce vor fi nevoiţi să urmeze procedurile şi să le respingă reclamaţiile formulate fără temei, doar aşa pentru că cetăţeanul român trăieşte cu impresia că instituţiile statului au obligaţia să le recupereze pagubele de fiecare dată când ei sunt nătăfleţi şi trimit de bună voie banii doar în baza unor simple promisiuni.
  46. 2 points
    Noi stam linistiti. Iti estimez un 3 la gramatica limbii romane.
  47. 2 points
    Achitarea avansului, reprezinta rezervarea ferma, facuta pentru fiecare. Va rog sa luati legatura cu BGeorge, si sa trimiteti suma stabilita... Sa nu ne intindem pe o saptamana cu avansul...
  48. 2 points
    Tu ce faci acum, ne certi? Aici este un forum al politistilor, nu al avocatilor. Ridica aceste probleme unui avocat, evident, dupa ce il platesti, iar apoi poti sa il certi cat vrei tu. O singura postare in plus pe langa subiect si pe contul tau va scrie "Banned".
  49. 2 points
    @iav cred ca stim toti ce conditii au fost si sunt. Ok, vei spune ca eu n-am stat in acele conditii, dar imi pot imagina cat de greu a fost. Ideea e ca traim alte vremuri iar privarea de minimul de confort al celor care frecventeaza asemenea institutii de formare si perfectionare nu aduce nimic bun. Posibilitati sunt, lipseste “vointa” celor de la logistica. Faptul ca noi ne plangem nu inseamna ca suntem slabi sau ca nu ingrijim spatiul in care stam ci pur si simplu vrem o schimbare astfel incat sa ajungem sau sa ne apropiem de cei la care ne uitam cu jind. Nu vrea nimeni 5 stele, vrem conditii decente. Altfel merge treaba cand te poti odihni noaptea pe o saltea fara gropi si fara arcuri iesite 😉
  50. 2 points
    Mai mult, pentru a putea obține atestatul de colecționar, trebuie să deţineți calitatea de membru al unei asociaţii de colecţionari cu cel puţin 6 luni înainte de solicitare. Pentru obținerea acestui atestat trebuie să îndepliniți mai multe condiții, printre care și absolvirea unui curs de instruire teoretică şi practică, organizat de o persoană juridică autorizată, în domeniul armelor și munițiilor. După obținerea atestatului, solicitați eliberarea autorizației de procurare. După procurarea armei de colecție, oricum vi se va elibera un permis de armă de tip A. Deci nu este valabilă ideea dvs de a nu deține permis de armă. Orice armă trebuie deținută în baza unui permis de armă în care sunt menționate armele deținute, indiferent că este vorba de un permis de tip A (da dreptul de deținere) sau de un permis tip B (dă dreptul de port si folosire).
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00
×
×
  • Create New...

Informaţii importante

Acest website foloseşte cookie-uri. Navigând în continuare vă exprimaţi acordul asupra folosirii lor. Mai multe informaţii în Politica de confidenţialitate.