Jump to content
POLITISTI.ro

All Activity

This stream auto-updates     

  1. Yesterday
  2. Catalin

    Întâlnire polițiști.ro 2019

    Şi eu voi fi în concediu atunci, deci mi-ar conveni weekend-ul 20-22 septembrie.
  3. Motoboom

    Întâlnire polițiști.ro 2019

    Sunt de acord cu alegerea lui @Andrei
  4. Buna ziua. am o masina in uk care este asigurata la tesco insurance. urmeaza sa plec in romania dar am doar o hartie A4 drept asigurare care am primito pe email de la asigurator am incercat sa cer "green card" pentru ca asa am inteles ca se procedeaza dar mi-au zis ca nu am nevoie si aceasta hartie este valabila in toata europa timp de 90 de zile. este adevarat? nu as vrea sa ma aleg cu dosar penal si amenzi etc....
  5. buna ziua va cer si eu ajutorul, cu privire la compensatia de chirie as dori sa stiu daca faptul ca am detinut un apartament, pe care l-am vandut intre timp, ma impiedica sa beneficiez de chirie, in conditiile in care, la data la care solicit, indeplinesc cumulativ toate conditiile si cerintele. nu gasesc in lege stipulat expres acest lucru inca nu am primit raspunsul scriptic al anghetei sociale, insa mi s-a spus ca nu mi se va da chirie. curios este ca eu cunosc colegi aflati exact in aceeasi situatie, insa care si-au vandut apartamentul inainte de modificarea din anul 2019, referitoare la creditul ipotecar, si care beneficiaza de chirie.din care am citit in lege, nu s-a scos nimic din vechea lege 360 ci doar s-a adaugat referitor la plata ratei va rog, cine este in masura sa imi raspunda multumesc.
  6. Exact, problema este că politicienii români, ca să-şi ascundă interesele meschine, acelea de a controla şi instituţiile de aplicare a legii, se fac că nu văd care sunt tendinţele şi ce a demonstrat timpul. Şi invocă nişte exemple mai mult decât proaste ale unor state federale sau chiar manipuleză prin minciună, deşi în realitate există ţări civilizate, chiar şi federale, din măreaţa şi mirifica U.E. unde caterinca asta românească numită poliţie LOCALĂ şi-a dovedit de mult limitele şi ineficienţa, iar poiticienii de acolo nu s-au făcut că nu văd, nu au întors spatele urmărindu-şi doar interesele de grup, renunţând la această abureală ieftină şi prosteală pe faţă privind servcii de poliţie autonomone sau paralele. Iar Olanda nu este un caz singular, mai sunt ţări europene unde deşi încă se mai păstrează denumirea de poliţie locală, de fapt ea nu mai există, iar aceste servicii de poliţie nu sunt conduse de primar. Europenii şi-au dat seama că "descentralizarea" nu se poate aplica complet şi în orice domeniu, iar aplicarea legii trebuie să se facă unitar. La noi în schimb, în loc să vedem prin ce au trecut ceilalţi şi să ne ducem direct către soluţiile găsite de ei, se doreşte feudalizarea acestei ţări.
  7. Corect, @Catalin ! Dar, în România, scopul nu a fost de a lua ființă ”un aparat de control şi reglementare”, care să asigure servicii cetățeanului. S-a vrut doar să aibă și edilii o poliție a lor, cu atribuții redundante cu ale altor instituții și responsabilități puține. Mă întreb, dacă este o instituție de aplicare a legii în domeniul ordinii publice și al circulației pe drumurile publice (printre altele), așa cum este prevăzut în legea lor, acestea sunt domenii facultative? Fiindcă asta este ”poliția” locală, o instituție facultativă (”Poliţia locală se organizează şi funcţionează, prin hotărâre a autorităţii deliberative a administraţiei publice locale, ca un compartiment funcţional în cadrul aparatului de specialitate al primarului/primarului general sau ca instituţie publică de interes local, cu personalitate juridică”). Nu este discriminare? Fiindcă nu este corect ca, doar cetățenii care locuiesc în unități administrative bogate sau în care au hotărât câțiva consilieri, să beneficieze de anumite servicii. Deci, o lege făcută pentru ”șmecheri”, nu pentru cetățeni. Dezamăgitor este și că, în multe cazuri, ajung șefi de poliție locală unii care au lucrat pe la alte instituții (Poliția Română, S.R.I., Jandarmerie etc.) și, în loc să aplice legea întocmai, aceștia vor să demonstreze ce nu au reușit în locurile unde au lucrat, arătând că nu prea vor sau nu știu, să interpreteze legea în sensul și spiritul ei, fiind doar niște căprari ai primarilor. Astfel s-a ajuns la ”furtul” uniformei, al inscripțiilor de pe autospeciale, la montarea rampelor identice cu ale Poliției Române, la dotarea cu arme interzise, la dotarea cu arme a personalului neavizat, deși chiar în legea lor sunt prevăzute clar alte lucruri. Dar pe nimeni nu a interesat ce prevede legea, ci doar să ia ființă o instituție care să fie o clonă a Poliției Române, care să fie subordonată primarului și să nu poată fi trasă la răspundere. Sunt multe aspecte, pe care noi le-am tot discutat, dar nu cred că se va schimba ceva prea curând. Din cauză că legea a permis acest haos, am întâlnit inclusiv procurori care susțin că localii sunt asimilați personalului din sistemul de apărare, ordine publică și siguranță națională și puțini sunt cei care înțeleg sau care vor să înțeleagă această impostură. Ce trebuie reținut este că transformarea gardienilor publici în polițisti comunitari, și mai apoi în polițiști locali, a fost posibilă doar prin interese politice și legiferări făcute pe genunchi.
  8. Vă propun să aruncăm o privire peste modul în care a evoluat instituţia poliţiei în Olanda, întrucât am observat în repetate rânduri faptul că foştii gardieni publici, atunci când nu au argumente în discuţiile privind necesitatea şi utilitatea existenţei aşa-zisei poliţii locale, invocă faptul că înfiinţarea acesteia s-ar fi făcut pe considerentul că în toate statele europene ar exista o astfel de structură. Aşa că atunci când mai auziţi vreun gardian public sau pe oricine altcineva cum povesteşte despre faptul că în toate ţările civilizate europene există poliţii locale/autonome ce sunt conduse de primari sau politicieni locali, să ştiţi că staţi de vorbă cu un hanarnist ce bate câmpii grav. Evoluţia şi reforma Poliţiei Olandeze Între anii 1945 şi 1993 olandezii au avut două poliţii, un locală, la nivelul municipiilor (municipal police - Gemeentepolitie) şi una naţională (Rijkspolitie). Exact cum se întâmplă azi în România. În anul 1994, întregul sistem de aplicare a legii a fost reorganizat în 25 structuri regionale (Regiokorpsen) şi o structură centrală (KLPD). Practic Olanda a renuţat la conceptul de „poliţie locală”, aşa cum este la noi astăzi, încă din anul 1994. Noile structuri de poliţie regionale erau conduse de un consiliu la nivelul regiunii respective. Exact ce doresc politicienii români să facă prin regionalizarea mult lăudată, în Olanda s-a întâmplat încă din anul 1994. Numai că în privinţa poliţiei, această regionalizare nu a fost suficientă, olandezii şi-au dat seama că în acest domeniu regionalizarea are limitele ei şi nu e deloc eficientă, drept urmare în ianuarie 2013 poliţia din Olanda a fost reorganizată într-o singură structură, astfel că noua Politie din Olanda este în prezent o singură instituţie (Korps Nationale Politie), formată din 10 unităţi regionale şi o unitate la nivel central. IMPORTANT: Să nu credeţi că „localii” primărilor au fost transformaţi în poliţişti peste noapte, cum s-a întâmplat în România şi cum ar fi tentaţi unii să creadă. Nu, în Olanda primarii au şi ei un aparat de control şi reglementare, cu atribuţii asemănătoare localilor de la noi, atribuţii privind disciplina în construcţii, sănătatea publică şi alte asemenea atribuţii specifice primăriilor. Numai că aceştia nu sunt poliţişti, denumirea lor este Handhaving, care în traducere înseamnă ceva „întreţinere” sau „punere în aplicare” (sau dacă vă este mai uşor, în engleză se traduce în „maintenance”). În concluzie „poliţia locală” de la noi, în Olanda nu este „poliţie”. Acolo nu s-a instituit impostura prin lege şi nu se doreşte ca aceştia să fie confundaţi cu poliţia, ci sunt o structură a primăriei ce au printre atribuţiile specifice şi unele privind parcările, ordinea publică în pieţele turistice, combaterea cerşetoriei, etc Iar pentru liniştea cârcotaşilor vă asigur că i-am văzut pe viu. În prima fotografie puteţi vedea doi angajaţi ai primăriei pe două scutere în piaţa Palatului Regal din Amstredam. Sunt dotaţi cu staţii de emisie recepţie, cătuşe, baston, dar nu purtau armă de foc. Iar în a doua fotografie puteţi vedea o maşină aparţinând Handhaving, iar în spate o maşină a poliţiei. După cum puteţi observa, au locuri speciale pentru staţionare, iar maşina angajaţilor primăriei nu are rampă de girofaruri şi inscripţionarea acesteia diferă de cea a poliţiei. Aici puteţi urmări un clip de pe canalul oficial al poliţiei olandeze, ce ne arată o scurtă istorie a evoluţiei poliţiei: Iar exemplele în privinţa angajaţilor primăriei pot continua cu Marea Britanie, unde în Londra poartă denumirea de traffic warden şi au ca principală atribuţie sancţionarea parcărilor şi a staţionărilor auto.
  9. Last week
  10. Buna ziua, Va scriu in legatura cu un eveniment rutier (minor) care a avut loc in Bucuresti, la intersectia Drumul Osiei cu drumul care face legatura cu parcarea Auchan. In schita de mai jos am figurat cu albastru directia in care ma deplasam eu (viraj la stanga catre parcarea Auchan) si directia in care se deplasa soferul care m-a acrosat (viraj dreapta catre Bd. Iuliu Maniu. La momentul incidentului nu exista indicatorul de pe drumul cu iesirea din parcare. Eu consider ca trebuia sa mi se acorde prioritate de dreapta. Cei de la firma de asigurari sustin ca este o culpa comuna: nu este un caz de “neacordare de prioritate de dreapta’’ din urmatoarele considerente: · vehiculul marcat cu rosu nu traverseaza intersectia, el vine pe drumul lateral, circuland la marginea din dreapta (pe banda lui) si vireaza la dreapta continund deplasarea pe marginea din dreapta drumului ( pe banda lui); · circulai din dreapta, la marginea drumului, efectuai virajul la stanga, cele doua vehicule circuland unul pe langa celalalt, din sensuri opuse (directii opuse); · avariile vehiculului Suzuki, pozitionate la partea din spate, sunt tangentiale si indica un acrosaj lateral / zgariere la trecerea vehiculelor unul pe langa celalalt in timpul efectuarii manevrelor de virare. Prin urmare, ambii conducatori nu au respectat articolul 47 si articolul 54(1) din OUG 195/2002, si conform articolului 13(1) din Legea 132/2017 raspunderea a fost stabilita in cote egale, culpa fiind comuna. Am doua intrebari: 1. Explicatia asiguratorului vi se pare corecta? 2. Sa acorzi prioritate nu inseamna ca nu ai voie sa intri in intersectie pana ce autoturismul care are prioritate a trecut? Va multumesc anticipat.
  11. Salutare la toata lumea! Mi s a deschis un dosar de cercetare pt conducerea sub influența bauturilor alcoolice. Mi am platit probele de sange si acum astept. Imi puteti spune va rog unde ma duc sa aflu rezultatul acestor probe? La Brigada Rutiera? Mulțumesc tuturor celor care isi iau din timpul liber pt a raspude aici pe forum.
  12. scooby88

    Vând articole uniformă

    Vând câteva elemente de uniformă: 2 sacouri de reprezentare pentru agenți, noi, mărimea 48 - I Preț 100 lei/buc. Șapcă (caschetă) de reprezentare agent, nouă, mărimea 56. Preț 60 lei Suport cu grad profesional agent (1 pereche) și agent principal (1 pereche) 30 lei/perechea. Anunțul se adresează exclusiv polițiștilor. Contact: 0742 558959
  13. Ok, iti multumesc mult de raspunsuri. Dar e obligatoriu sa fii facut ceva sport de contact?. Tot asta vad pe ceva topicuri
  14. BGeorge

    Întâlnire polițiști.ro 2019

    Eu vin oriunde, oricand 👍🏼
  15. Andrei

    Întâlnire polițiști.ro 2019

    Ne mobilizam si noi? Sustin Covasna, in perioada 20-22 septembrie.
  16. Marius

    Condusul sub influenţa unor substanţe psihoactive

    Persoana care conduce pe drumurile publice un vehicul în timp ce se află sub influenţa unor substanţe psihoactive, riscă o pedeapsă cu închisoare de la unu la 5 ani. (art. 336 C.pen.).
  17. SIAS e un serviciu diferit de CCO. Inainte de a te gandi la SIAS sau CCO trebuie sa termini o scoala de politie sau Academia de Politie. Pentru a ajunge in cadrul SIAS ai nevoie nu numai de o conditie fizica foarte buna ci si de o pregatire teoretica pe masura.
  18. Buna ziua! Daca ma duc intr-o tara unde consumul recreational de marijuana este permis, cum ar fi Olanda si consum acesta substanta si revin in tara dupa o zi, dupa cat timp pot sa ma urc la volan fara sa fiu depistat de aparatele antidrog ( cele care analizeaza saliva ). Depistat e mult zis.. rectific: pana substanta dispare din saliva si nu afecteaza condusul. Multumesc frumos!
  19. taticu88

    Alte activitati profesionale

    Salut, ca si cadru activ, pot efectua activitati ca uber?
  20. Alezandra0909

    Cine este vinovat de producerea accidentului?

    Bună ziua! Acum două săptămâni am avut un accident rutier. Sunt nelămurită în privința acestuia. Eu voiam să efectuez virajul la stânga pentru a intra pe un drum iar un autoturism a venit din spatele meu cu viteză și m a lovit în partea stângă față eu începând să fac manevra de virare stânga. Afară era o vreme nefavorabilă, ploua torential. Acum nu știu, a cui este vina pentru acest incident?
  21. arcan

    Permis anulat în Anglia

    Incredibili mai sunteti...nici unul nu intrebati cum sa faceti sa respectati legea. Toti ati incalcat legea si intrebati cum o puteti incalca mai departe...no shit? Cum s-ar zice la ,,noi in Anglea,,... Va doresc sa nu mai posedati permise...sunteti pericol public...
  22. Referitor la întrebarea despre S.I.A.S am găsit peste câteva topic-uri niște informații, am înteles că trebuie să activezi 2-3 ani, dar singura informație pe care nu am găsit-o este cea referitoare la poziția de care am nevoie ca să pot intra în S.I.A.S. Am văzut că alte persoane au scris ceva despre CCO, doar dacă ești la academie poți opta pentru CCO?.
  23. Salut, sunt ultimul an la liceul și vreau sa "devin" polițist. Am mai multe nelămuriri, studiile la școala de sub-ofițeri Câmpina durează 9 luni sau 2 ani, dar la Academia - Alexandru Ioan Cuza - pentru ofițer cât durează, 3 ani?. Și după ce termini studiile ca sub-ofițer/ofițer poți să dai probe pentru S.I.A.S sau trebuie să activezi 2-3 ani ca și polițist și pe ce "pozitie" (ordine publica, rutiera). Vă mulțumesc, și dacă se poate fără glume proaste.
  24. Andrei

    Cum pot sa confirm ca sunt politist?

    @mihaitot Daca asta e singurul lucru pentru care ai intrat pe forum, eu as propune sa primesti "ban" direct pe IP. Din bun simt, ai putea citi regulile forumului. Nu de alta, dar cineva s-a chinuit sa le scrie...
  25. În Monitorul Of. nr. 575 din 15 iulie 2019 s-a publicat Legea nr. 130/2019 pentru modificarea şi completarea O.U.G. nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice. Parlamentul României adoptă prezenta lege. Art. I. - Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează: 1. La articolul 103, alineatul (2) se modifică și va avea următorul cuprins: "(2) În cazul în care conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai săvârșește, într-un interval de două luni de la data restituirii permisului de conducere, din nou o nouă faptă prevăzută la art. 100 alin. (3), art. 101 alin. (3) și art. 102 alin. (3), perioada de suspendare se majorează cu încă 30 de zile." OBSERVAŢIE: În vechea reglementare, art. 103 alin. (2) prevedea următoarele aspecte: „(2) În cazul în care conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai săvârșește, într-un interval de 6 luni de la data restituirii permisului de conducere, din nou o nouă faptă prevăzută la art. 100 alin. (3), art. 101 alin. (3) și art. 102 alin. (3), perioada de suspendare se majorează cu încă 30 de zile.” 2. Articolul 104 se modifică și va avea următorul cuprins: "Art. 104. - (1) La cererea titularului permisului de conducere, perioadele de suspendare se reduc de către șeful poliției rutiere a județului sau a municipiului București pe raza căreia a fost săvârșită fapta ori de către șeful poliției rutiere din Inspectoratul General al Poliției Române. (2) Perioada de suspendare a exercitării dreptului de a conduce se reduce, la cererea titularului, dacă sunt îndeplinite, cumulativ, următoarele condiții: a) a fost declarat admis la testul de verificare a cunoașterii regulilor de circulație; b) a obținut permisul de conducere cu cel puțin un an înainte de săvârșirea faptei. (3) Perioada de suspendare a exercitării dreptului de a conduce se reduce la 30 de zile, la cererea titularului, pentru săvârșirea de către conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai a faptelor prevăzute la art. 101 alin. (3), art. 102 alin. (3) lit. a) și art. 103 alin. (1) lit. c). Pentru fapta prevăzută la art. 102 alin. (3) lit. e), perioada de suspendare se reduce la 30 de zile, la cererea titularului: a) dacă depășirea vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv și pentru categoria din care face parte autovehiculul condus este cu 70 km/h; b) dacă depășirea vitezei maxime admise pe sectorul de drum respectiv și pentru categoria din care face parte autovehiculul condus este cu mai mult de 70 km/h, doar dacă fapta a fost săvârșită o singură dată în 12 luni. (4) Perioada de suspendare a exercitării dreptului de a conduce se reduce la 45 de zile, la cererea titularului, în cazul prevăzut la art. 103 alin. (2) și la art. 118 alin. (5). (5) Dispozițiile alin. (3) și (4) se aplică în mod corespunzător și cazului prevăzut la art. 1041 alin. (1), în situația în care faptele respective fac parte din cele prevăzute la art. 101 alin. (3), art. 102 alin. (3) lit. a) și e), art. 103 alin. (1) lit. c), art. 103 alin. (2) și art. 118 alin. (5). (6) Conducătorul de autovehicul, tractor agricol sau forestier ori tramvai nu beneficiază de reducerea perioadei de suspendare a exercitării dreptului de a conduce, dacă: a) a cumulat, din nou, cel puțin 15 puncte de penalizare în următoarele 12 luni de la data expirării ultimei suspendări a exercitării dreptului de a conduce; b) a fost implicat într-un accident de circulație din care au rezultat numai pagube materiale, iar rezultatul testării aerului expirat sau al probelor biologice a stabilit că a condus vehiculul în timp ce se afla sub influența alcoolului; c) sancțiunea contravențională complementară s-a dispus ca urmare a neopririi la trecerea la nivel cu calea ferată când barierele sau semibarierele sunt coborâte ori în curs de coborâre sau când semnalele cu lumini roșii și/sau sonore sunt în funcțiune." OBSERVAŢIE: În vechea reglementare, art. 104 prevedea următoarele aspecte: „Art. 104 – La cererea titularului permisului de conducere, perioadele de suspendare se reduc de către șeful poliției rutiere a județului sau a municipiului București pe raza căreia a fost săvârșită fapta ori de către șeful poliției rutiere din Inspectoratul General al Poliției Române, dar nu mai puțin de 30 de zile, în condițiile prevăzute în regulament.” 3. După articolul 104 se introduce un nou articol, articolul 1041, cu următorul cuprins: "Art. 1041. - (1) În cazul săvârșirii a două sau a mai multor contravenții care atrag și suspendarea exercitării dreptului de a conduce, constatate prin același proces-verbal, perioada de suspendare se calculează prin însumarea perioadelor prevăzute pentru fiecare faptă, fără ca aceasta să depășească 90 de zile. (2) Când o persoană căreia i-a fost reținut permisul de conducere pentru o faptă prevăzută cu suspendarea exercitării dreptului de a conduce săvârșește, în perioada în care are drept de circulație, o nouă contravenție pentru care se dispune suspendarea exercitării dreptului de a conduce, se aplică suprapunerea perioadelor de suspendare dispuse pentru fiecare contravenție. (3) Dacă o persoană căreia i-a fost reținut permisul de conducere pentru o faptă prevăzută cu suspendarea exercitării dreptului de a conduce săvârșește, în perioada în care are drept de circulație, în timpul valabilității dovezii de reținere a permisului de conducere, o nouă contravenție pentru care se dispune suspendarea exercitării dreptului de a conduce, se aplică distinct perioade de suspendare pentru fiecare contravenție. (4) Prevederile alin. (2) și (3) se aplică și în cazul suspendării exercitării dreptului de a conduce prevăzut la art. 103 alin. (1) lit. c)." Art. II. - În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi, Guvernul modifică și completează Regulamentul de aplicare a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 876 din 26 octombrie 2006, cu modificările și completările ulterioare, corespunzător modificărilor și completărilor dispuse în prezenta lege. Art. III. - Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 195/2002 privind circulația pe drumurile publice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificările și completările ulterioare, precum și cu modificările și completările aduse prin prezenta lege, se republică în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.
  26. mihaitot

    Cum pot sa confirm ca sunt politist?

    Cum pot descărca testele grilă?
  27. Catalin

    Se poate ca politia sa ma sune asa pur si simplu?

    Sigur că da. Se poate. Ba mai mult, pot la fel de bine să te şi sancţioneze fără să stea de vorbă cu tine. Din moment ce au existat plângeri ale vecinilor sau/ori apeluri la 112, şi te-au identificat din moment ce au luat legătura cu proprietarul, poţi primi direct o sancţiune contravenţională. Nu este musai să stea de vorbă cu tine, dacă din verificările efectuate a stabilit deja care a fost starea de fapt acolo.
  1. Load more activity
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.