Jump to content
POLITISTI.ro

Accidentul aviatic şi goana după vinovaţi


NewsBot

Recommended Posts

Precizare - sistem pentru localizarea terminalelor GSM achiziționat de Direcția Operațiuni Speciale din cadrul IGPR

 

Referitor la informațiile apărute în spațiul public cu privire la sistemul achiziționat de Direcția Operațiuni Speciale din cadrul I.G.P.R., Centrul de Informare și Relații Publice este împuternicit să facă următoarele precizări:

Achiziționarea sistemului la care se face referire s-a realizat în cursul anului 2013 în urma accesării unui proiect finanțat din fonduri europene prin mecanismul OLAF Hercules2 de Asistență Tehnică, în vederea întăririi capacității de luptă a unităților de poliție împotriva criminalității economico-financiare.

Sistemul poate fi folosit doar în baza autorizării magistraților, în instrumentarea cauzelor penale, pentru localizarea terminalelor GSM folosite de principalii suspecți de comiterea unor infracțiuni grave.

De asemenea, acesta poate fi folosit în vederea localizării persoanelor urmărite în temeiul legii, precum și a celor dispărute în condiții suspecte, care fac obiectul unor cauze penale.

Sistemul este folosit potrivit prevederilor art. 91 ind. 4 și art 493 ind. 1, din Codul de Procedură Penală.

Precizăm faptul că, în activitățile de căutare a victimelor accidentului aviatic produs la limita județelor Cluj și Alba, în cursul zilei de 20 ianuarie a.c., au fost angrenați aproximativ 100 de polițiști, fiind folosite 21 de autospeciale.

De asemenea, din dispoziția șefului Poliției Române, o echipă de specialiști din cadrul Institutului Național de Criminalistică, formată din ofițeri experți în accidente aviatice, s-a deplasat la locul incidentului, în vederea efectuării cercetării la fața locului, sub coordonarea procurorilor criminaliști din cadrul Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Alba-Iulia.

Totodată, în cursul nopții, după identificarea victimelor, potrivit dispoziției inspectorului general s-au demarat procedurile de anunțare a familiilor persoanelor decedate, de către polițiști și psihologi din cadrul D.G.P.M.B. și I.P.J. Ilfov.

I.G.P.R. - Centrul de Informare și Relații Publice

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Ăsta e un comunicat necesar datorită aberatiilor unor prosti îngrămăditi ce pozează pe la televizor în analisti specializati pe diverse domenii. Cum este de exemplu penibilul ăla Radu Tudor, ce azi de dimineata bătea câmpii si abera în disperarea de a găsi si stabili vinovati pentru moartea pilotului Adrian Iovan.

Si cum el e străin de acest domeniu pe care-l confundă cu căprăria în care se dă specialist, a stabilit el că mai nou Politia Română ar avea aceleasi atributii ca pompierii.

  • Upvote 4
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Member

Acest Radu Tudor este unul dintre cei mai mari dezinformatori care apar la tv.Urmatorul dupa el este col® Dogaru.

  • Upvote 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Member

Cui aparţine vina pentru ce s-a întâmplat, după părerea voastră?

Sau cui se datorează acest eşec al operaţiunilor de salvare?

Edited by Octavian
  • Upvote 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Avem SALVAMONT, ARMATA , si JANDARMI MONTANI , ca sa ce ? Si-au patat mainile cu sange. Nu am crezut ca am sa mai vad asa ceva , oameni morti de hipotermie cu legatura directa cu "salvatorii". Bine ca folosesc snowmobilele si ATV-urile sa mearga la gratare , si elicopterele alea is foarte bine folosite la ture de oras .

Link to comment
Share on other sites

Cred ca sistemul este lipsit in anumite structuri de profesionisti, fiind politizat excesiv. Penibil este faptul ca desi aveau mijloace moderne de localizare acestea n-au avut niciun efect, iar supravietuitorii accidentului aviatic au fost gasiti tot de catre persoane care cunosteau geografia locului, ca-n anii comunisti. In ceea ce priveste functionarii care au esuat, consider ca acestia au dovedit lasitate, lipsa de interes si de responsabilitate. Asta e, Dumnezeu sa-i ierte pe cei doi! Vom merge inainte, cred ca au cazut doar acei functionari care n-aveau proptea politica si boala ramane tot acolo in sistem, se acutizeaza, iar intr-un caz similar (pe care nu-l doresc) vom raspunde la fel, insa de data asta cu operativitate, se fac echipe si merg pedestru ca cercetasii in mai multe directii!

  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Armata are celebrii Vanatori de Munte , trupe de elita care toata ziua umbla prin munti . Baietii aia au un potential imens in astfel de situatii , ei fiind antrenati specific sa caute si sa salveze piloti doborati . De ce nu sa apelat la ei nu pot sa inteleg , ar fi cercetat zona aceea intr-un timp record.

Link to comment
Share on other sites

  • Member

Cu tragedia asta care in cateva zile ipocritii de la tv o vor face uitata, desi acum par foarte revoltati, s-a pus in discutie faptul ca la varful conducerii aviatiei romane (in general vorbind) se afla numai amatori, cu o pregatire diferita de aviatie, numiti politic si fara pregatire specifica. Din cate am inteles unul dintre factorii de conducere de la ROMATSA e meteorolog.

Poate o sa se uite si in Politie, care e condusa de ingineri .

Evident, n-am cum sa nu remarc ipocrizia jurnalistilor si a romanilor in general care pana acum cativa ani din criminal si nenorocit nu-l scoteau pe Iovan, iar acum il fac erou si ii aduc lauri. Nu spun ca ar fi sau ca n-ar fi, insa arata ca jurnalistii de atunci, care in mare sunt aceeasi de acum nu valoreaza 2 bani.

Edited by Ben
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • Member

Coarna de la SNPPC e imposibil. In timp ce critici cunoscuti ai Politiei si institutiilor de stat in general gasesc o scuza Politiei pt faptul ca nu a fost folosit acea "scula" pt identificarea semnalelor de telefonie mobila in cazul accidentului aviatic, Coarna tine mortis sa critice IGPR, in timp ce altii i-au apararea Politiei. Tine mortis sa arate ce incompetent e IGPR cand alte institutii se ocupa de asa ceva si de salvare vieti. Omul se da mare jurist, dar habar n-are de autorizari primite de la un judecator pt utilizarea unui aparat de interceptari. I se pare ceva absurd.

Bravooooo. Bravo, Sindicatul Politistilor :slapb:

Edited by Ben
Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

La fel l-am văzut şi pe Surugiu, mahărul de la SNAP. A intrat ieri dimineaţă în direct la o televiziune (parcă B1, dacă nu mă înşel) şi critica el ministrul şi şeful poliţiei pentru că nu au folosit acea "sculă miraculoasă" cântându-le în strună ziariştilor proşti făcuţi grămadă, ce visau la dispozitive disimulate într-o sevietă ce monitorizează tot ce mişcă pe întreg teritoriul ţării. Oare ăştia în obsesia lor de a critica conducerea nu mai realizează că în anumite situaţii aduc deservicii de imagine tuturor poliţiştilor?

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Aseara, la un post de TV, un radioamator a demonstrat cum un adolescent, inarmat cu un receptor, antena directiva, harta si busola (adica NU tehnologie de sute de mii de euro sau "genti de spioni" de la STS, SRI, IGPR etc) putea localiza baliza de urgenta ELT care emite pe 121.5 MHz in cateva zeci de minute... de altfel, radioamatorii practica in mod frecvent un sport tehnico-aplicativ - mai putin cunoscut - denumit "orientarea radio" si botezat in mod popular "vanatoare de vulpi", existand inclusiv capionate nationale sportive in Romania...

 

Culmea este ca radioamatorii s-au perfectionat in acest domeniu participand la cautarea unor baloane stratosferice experimentale care, dupa ce si-au atins obiectivele de altitudine, cadeau pe teritoriul Romaniei, intr-o locatie determinata de hazard (curenti de aer, conditii meteo etc)... la fel ca si localizarea aeronavei....

 

http://observator.tv/social/radioamatorii-puteau-localiza-epava-avionului-prabusit-in-muntii-apuseni-117314.html#

 

http://www.antena3.ro/romania/sinteza-zilei-cum-ar-fi-putut-localiza-radioamatorii-din-romania-epava-avionului-prabusit-in-apuseni-241582.html

Edited by CITADELA
Link to comment
Share on other sites

"peste 40 000 000 cazuri de urgenţă rezolvate"

probabil ca cineva se simte in coreea de nord, unde la inmormantarea lui kim ir sen, au participat 40.000.000 de oameni din totalul de 23.000.000, ai tarii, si mai plingeau si cocorii .. :(

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Probabil ca si alarmele false tot la rezolvari le pun.

Eu am fost foarte dezamagit de servici. Am sunat acum 2 ani, eram in jurul Brasovului pe centura si am asistat la un accident urat.

Am sunat la 112 si am vrut sa le transmit coordonatele GPS.

"Noi nu lucram cu asa ceva!"

"Bine, dar, nu sunt din zona si e cel mai precis!"

"Nu, nu lucram cu asa ceva, nici unitatile nu sunt dotate cu aparate!"

 

N-a fost nici un chip, am renuntat si am anuntat ce obiective vedeam in zona...

Link to comment
Share on other sites

Dar un "robot" de genul:

- pentru Politie apasati 1

- pentru Pompieri apasati 2

- pentru Salvare apasati 3

- pentru altele apasati 4 ..... ; nu se poate inventa?

 

Unele institutii (partea asta cu 112) se fac ca muncesc. 

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • Member

După accidentul aviatic din Apuseni, zilele trecute s-a mai produs unul aproape identic, numai că de data asta s-a prăbuşit un elicopter SMURD.

Cui aparţine vina pentru ce s-a întâmplat, după părerea voastră?

Sau cui se datorează acest eşec al operaţiunilor de salvare?

 

Pe la televizor multă lume îşi dă cu părerea. În marea lor majoritate este invocată lipsa de coordonare. Se cere capul doctorului Arafat, în timp ce deja şeful pompierilor şi-a pierdut scaunul, la fel şi prefectul judeţul.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Din păcate se dovedeşte că am avut dreptate cu ce vă spuneam mai sus.

 

Imediat după accident deontologii şi guşterii ce se perindă zilnic pe la televizor plângeau cu lacrimi de crocodil când aduceau în discuţie lipsa dotării pompierilor. 

Ei ce să vezi ... au apărut acum nişte imagini din septembrie ce dovedesc că dotarea nu e deloc atât de deficitară pe cât se spune. Priviţi aici:

 

 

Mai mult decât atât, azi a fost schimbat din funcţie şeful IGAv. Unii spun că a fost demis, alţii că a fost promovat. Tot pe la tv au apărut informaţii neoficiale conform cărora printre motivele ce au dus la această schimbare ar fi şi faptul că piloţii nu respectau programul de lucru, munceau mai mult decât e voie, nu aveau concediile făcute, timpul de refacere şi chestii de acest gen.

 

Sigur, la prima vedere pare a fi ceva de admirat şi de compătimit, numai că sunt nişte detalii ce schimbă complet datele problemei. Cică piloţii de la ministerul de interne sunt plătiţi pe lângă salariul lunar şi în funcţie de orele de zbor (am înţeles că aşa e normal, aşa sunt plătiţi absolut toţi piloţii indiferent de domeniu unde zboară). Cică ăştia "ai noştri" de la ministerul de interne, de pe elicopterele smurd, zburau într-o veselie, pentru orice caz medical, chiar dacă nu era unul grav care să impună deplasarea unui elicopter. Cică practic înlocuiseră transportul cu ambulanţa de la spitalele mai mici către cele regionale. La fel şi în cazul zborurilor de antrenament, se antrenau non-stop numai pentru a acumula ore de zbor, care sunt plătite destul de bine, tocmai pentru a-şi rotunji veniturile.

Tocmai de aceea e cel puţin suspect cum băbuţa aia transportată cu elicopterul, dădea interviuri după accident de pe holul spitalului.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Asta am spus-o de cand a avut loc accidentul aviatic din munti, de asemenea nefiind nici atunci nevoie de transport pe calea aerului, sa nu mai spun ca se putea folosi fara probleme un zborul TAROM-ului, si nu ma asteptam sa fie diferit la SMURD. Da, sistemul bugetar este violat grav in multe cazuri (ceea ce transpira e doar varful icebergului), dar decizii se iau in functie de "reputatia" si legendele in fata publicului.

Si mai sunt multe lucruri nestiute care (inca) nu au transpirat, si as putea aminti "ciudatenia" in care Tiriac doneaza un avion de afaceri cu reactie serviciului de urgenta, care a fost pus IMEDIAT "la treaba", cu 2 nedumeriri din partea mea:

1. De ce e nevoie de un avion a carui intretinere costa aproape cat un elicopter pe an? Unde e folosit?

2. Ala era avion personal, cum de a putut fi folosit IMEDIAT in cazuri medicale, era cumva echipat pentru interventii? De catre cine? Pentru mine inseamna ca mai fusese folosit in interventii medicale, platite de la buget

 

Dotarile..., pai de cand a avut loc "confruntarea" presedinte - Arafat, am sapat un pic si am aflat ca dotarile SMURD sunt la nivelul Elvetiei, o ruptura uriasa intre dotarile sistemului de urgenta si spitale / personalul medical / compensarea de medicamente pentru cei intr-adevar bolnavi.

Edited by cezar1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.