Jump to content
POLITISTI.ro

De unde alimentaţi şi cu ce benzină pentru autoturismele personale?


Ben
 Share

Recommended Posts

  • Membru

De unde alimentati si ce fel de benzina folositi pt auto personal?

A simtit cineva vreo diferenta notabila intre tipurile benzina cu cifra octanica mai mica sau mai mare?

Link to comment
Share on other sites

In judetul Bacau,dupa opinia mea cea mai buna benzina ,raportata la calitate pret este cea de la Statiile MOL

Link to comment
Share on other sites

Am simțit o diferență doar în două cazuri, și ambele au fost cu mai bine de zece ani în urmă. Primul, pe vremea cînd aveam Dacie cu carburator. La aia avansul era fix, iar dacă-l reglam cu o anumită benzină, atunci simțeam că nu merge la fel de bine cu altele (dar diferența era foarte slabă). A doua oară a fost cînd am alimentat de cîteva ori de la Shell, cu mașini diferite. Benzina de la Shell era cu adevărat mizerabilă. Bine că nu mai există.

 

În ultimii zece ani n-am mai simțit niciodată vreo diferență între benzinăriile mari. Alimentez de la Petrom, OMV, Rompetrol, Mol sau Agip, oricare se nimerește să-mi iasă în drum. Mașina merge la fel. 

 

Dacă motorul este proiectat pentru benzină de 95, atunci aia de 98 nu aduce nimic în plus. Doar placebo.

Link to comment
Share on other sites

La Loganul de munca astia ai mei baga numai de 95 de la Mol.... am bagat eu de-al naibii de cateva ori de 98 si sincer am simtit ca parca era alt motor, se simtea altfel in ture, mergea mai rotund.... la cea personala am bagat de pe peste tot, in ultima vreme aproape exclusiv de la Lukoil, ca mereu raman fara cam in dreptul statiei aleia... benzina de Petrom e constanta in calitate cam in toate statiile, la fel si Rompetrolul.... la lukoil sunt variatii mari de calitate de la statie la statie si de la zi la zi... de exemplu am bagat intró zi si masina aproape murea, nu avea nicio vlaga in ea.... ca apreciere per total, as pune MOL ca prima preferinta totusi... 

Link to comment
Share on other sites

E posibil ca aia de 98 să vină din niște rezervoare mai curate. Fiind mai scumpă, poate că au mai multă grijă. Poate că o și "botează" mai puțin decît pe cealaltă. Asta ar putea explica de ce simți că merge mai bine cu ea. Cifra octanică în sine nu are nici o contribuție.

Desigur, există posibilitatea ca cifra octanică reală să fie mai mică decît cea afișată. Dacă benzina de 95 are în realitate 91-93, iar aia de 98-100 are în realitate 95, atunci e normal să simți că merge mai bine.

 

N-am pus de la Lukoil niciodată, dar între OMV, Petrom și Rompetrol n-am observat nici o diferență în mers.

Edited by VladSoare
Link to comment
Share on other sites

Eu intotdeauna am pus de la MOL si anume EVO MOL . Cea mai scumpa aditivata . Doar de vreo trei ori am schimbat cu MOL 95 , dar asa la nivelul de 10-15 litri . Se cunoaste ca de la cer la pamint diferenta . EVO MOL 100 este cea mai buna , se vede si la cum merge motorul si mai ales cind trebuie sa depasesti trei destepti cu TIR-urile , care merg la fenta unul linga altul si atunci ai nevoie de putere la motor .Mai nou la un drum lung am vazut ca,  acum trebuie sa-i rogi prin statie sa se departeze putin ca altfel nici nu le trece prin minte .  :emo-box: Pe vremuri am pus si de la OMV tot cea mai scumpa aditivata dar , intre timp am vavut ca au cam combinat cu alte lichide  :pfft: si am renuntat la ei intrucit motorul se simtea ca nu merge cum trebuie rotund . :) Benzina de 98 de la MOL nu am incercat deoarece este extrem de apropiata ca si pret de cea scumpa si cred ca si pretul spune ceva .  :good:

Edited by Daniel
Link to comment
Share on other sites

  • Membru

Personal sunt "benzinar de fel" :) si recomand cu incredere Rompetrol fie benzina Efix 95 sau cealalta, pare-mi-se Alto 101, sper sa nu ii gresesc numele....

Desi, am auzit unele zvonuri cum ca benzina ar cam fi aceeasi cu cea de la OMV sau Lukoil, adica din aceleasi rezervoare, sau ma rog, de unde o iau ei, insa fiecare companie si-o aditiveaza si de aici apar diferentele. Pe la mine pe la Valcea cam astea 3 ar fi companiile care sunt pe podium, Rompetrol, OMV si Lukoil.

Nu prea avem Moll sau Agip ori altele.....

Edited by Rober7
Link to comment
Share on other sites

pana acum un an si jumatate doar petrom de 95, iar acum doa refix 95 de la rompetrol. cu efix imi pare ca merge mai rotund si relantiul sta fix.

Link to comment
Share on other sites

  • Membru

Concluzia: a mai ieftina si de oriunde se nimereste, pt ca pana la urma nu cred ca se poate forma o parere general buna despre un anumit loc si un anumit tip de benzina.

Eu sunt la inceput de drum si am incercat pana acum de la Petrom si MOL(acel EVO fara plumb) si parca a doua varianta are benzina de o mai buna calitate, in sensul ca trage din plin, dar am senzatia asta doar la inceput de rezervor. Cand se apropie de fundul rezervorului....

O sa incerc si Rompetrolul.

Link to comment
Share on other sites

  • Membru

Revin cu o intrebare, n-are rost sa deschid un alt topic.

Ce parere aveti despre instalatiile GPL? Eu traiesc cu impresia ca nu-i mare pricopseala la buzunar, deoarece, chiar daca pretul/litru de GPL este mai mic, consumul este mai mare decat la benzina si tot pe acolo te aduce. Pret mai mic, dar consum mai mare.

Asta si faptul ca motorul nu va mai suna la fel de bine, nu va mai fi la fel de silentios dupa un anumit nr de km rulati pe GPL, iar motorul nu va mai trage la fel de tare.

Ce parere aveti?

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Eu am avut aşa ceva cu ani în urmă şi te asigur că maşina nu o să mai fie niciodată aşa cum e acum, nu o să mai tragă niciodată aşa cum o face acum, indiferent cât de performantă e instalaţia. Vei avea în permanenţă fluctuaţii de turaţie la relanti şi bordul se transformă în pom de Crăciun.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Membru

Iar in timp, nu prea lung, supapaele si chiulasa se vor termina, gazul fiind uscat le "mananca". Eu mi-am batut joc de o masina dupa ce i-am pus instalatie de GPL. Daca circuli mult cu auto ti-as recomanda o masina diesel, chiar daca intretinerea, zic unii, e mai costisitoare.

Link to comment
Share on other sites

Consumul e într-adevăr un pic mai mare, dar nu cu mult. Diferenţa de preţ compensează cu vîrf şi îndesat. Preţul pe litru e cam la jumătate, pe cînd consumul nu e dublu, nici pe departe. Cumnatul meu are GPL şi e foarte mulţumit de partea financiară, zice că e un cîştig imens. Motorul îi merge foarte rotund, nici nu-ţi dai seama că e pe gaz (decît dacă încerci să-l porneşti pe gaz la rece; atunci se cam bîlbîie). Trage ceva mai prost pe GPL. Nu cu mult, dar suficient ca să simţi atunci cînd faci o depăşire din scurt şi ai nevoie de toată puterea (sigur însă că nu te împiedică nimeni să treci pe benzină cînd ştii că urmează s-o calci).

 

Despre fiabilitate... e un adevărat război între cele două tabere. Dacă intri pe un forum auto şi întrebi dacă GPL-ul strică motorul, e ca şi cum ai întreba dacă-i mai tare Steaua sau Dinamo. Obţii zeci de pagini de cvasi-argumente de ambele părţi, la sfîrşitul cărora nu tragi nici o concluzie clară. :)

Link to comment
Share on other sites

In afara de OMV - Petrom , Lukoil si Rompetrol mai rafineaza cineva petrol in Romania? Acestea sunt sursele de combustibil si toti distribuitorii (indiferent de nume ) se alimenteaza de la ele. Calitatea combustibililor este data de sursa  petrolului rafinat . Cel din Rusia se stie ca este mai sulfuros.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Benzina nu vine stricată de la sursă. Se strică în benzinărie. ;)

Iar măsura în care se strică (apă, impurităţi, aditivi adăugaţi la ochiometru, etc.) diferă de la o benzinărie la alta.

 

La benzinăriile mari n-am avut niciodată probleme. Totuşi, de la un "Gigi SRL" din mijlocul cîmpului n-aş alimenta nici mort, chiar dacă benzina lui provine din aceeaşi rafinărie ca şi a Petromului. Între rafinărie şi pompă se pot întîmpla multe... :)

Edited by VladSoare
Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Eu unul, am avut o maşină cu instalaţie GPL şi nu mi-aş mai lua sau monta niciodată pe alta. Sunt conştient că sunt ceva mai chiţibuşar şi orice detaliu de la maşină ce nu funcţionează exact ca la carte, pur şi simplu mă seacă. La respectiva maşină, deşi aveam o instalaţie scumpă, ce la vremea respectivă era foarte avansată şi scumpă, tot timpul am avut probleme cu ea. Ajunsesem prieten cu toţi meseriaşii în domeniu, tot timpul era ceva ce nu funcţiona cum trebuie, tot timpul trebuiau făcute nişte reglaje fine, calibrări şi alte asemenea operaţiuni. Nu mi-aş mai lua niciodată, mi-a ajuns.

Link to comment
Share on other sites

  • Membru

Ma gandesc ca altfel ar sta treaba cu GPL-ul daca ar veni direct din fabrica instalat de producator.

Link to comment
Share on other sites

  • Membru

Atat timp cat motorul e gandit si facut sa functioneze pe benzina, cred ca nu ar fi diferente notabile   :hmmmt:  Zic si eu.....

Link to comment
Share on other sites

Un amic a avut un Logan cu GPL montat din fabrica, cumparat de nou, dar a avut numai probleme cu ea. Uneori nu pornea, nu trecea pe GPL sau ramanea blocat pe GPL, iar consumul pe gaz era ceva de speriat. Cu greu a reusit sa il vanda, iar de atunci nu vrea sa mai auda de masina cu GPL.

Am avut si eu un auto pe GPL, montat ulterior, si la fel nu am fost multumit. Plus ca si calitatea gazului lasa de dorit.

 

De regula, alimentez cu benzina de 95, de la Petrom sau MOL.

Edited by Sache
Link to comment
Share on other sites

Ma gandesc ca altfel ar sta treaba cu GPL-ul daca ar veni direct din fabrica instalat de producator.

 

Atat timp cat motorul e gandit si facut sa functioneze pe benzina, cred ca nu ar fi diferente notabile   :hmmmt:  Zic si eu.....

 

Într-adevăr, ăsta este un aspect. Motorul are raportul de compresie optim pentru benzină. De asemenea, distribuţia este reglată tot pentru benzină. Dacă ai umbla la astfel de detalii, l-ai putea face să meargă pe gaz mult mai bine. Dar atunci ar merge prost pe benzină, şi nu vrea nimeni asta.

Totuşi, chiar dacă motorul nu e gîndit să meargă optim pe gaz, el are potenţial pentru a merge suficient de bine. Problemele gen mers sacadat, consum exagerat de mare, etc., nu provin de la motor, ci de la sistemul de alimentare şi de aprindere.

Teoretic vorbind, o instalaţie montată din fabrică, proiectată chiar de fabricantul maşinii, ar putea avea injectoarele calibrate optim pentru acel motor, plasate în galerie în poziţia optimă, iar calculatorul ar putea avea implementată o hartă de injecţie şi aprindere optimă pentru acel motor. O instalaţie din comerţ, care se vrea cvasi-universală, nu poate atinge niciodată o asemenea precizie.

 

Asta însă e valabil doar dacă instalaţia montată în fabrică este proiectată special pentru maşina în cauză. Dacă fabrica doar cumpără de pe piaţă o instalaţie universală şi nu face altceva decît s-o monteze, atunci e foarte posibil ca rezultatul să nu difere cu nimic de cazul în care ţi-o montezi singur ulterior.

Nu ştiu cum se face la Dacia, dar din ce spune Sache înţeleg că au mers probabil pe varianta a doua.

Edited by VladSoare
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.