Jump to content
POLITISTI.ro

Circa 3.000 de bugetari, pe făraş. Ponta i-a găsit pe cei care "se cred mai deşt


maradin30
 Share

Recommended Posts

O noua reorganzare in ministere printre care si MAE...

 



Aproape 3.000 de angajaţi din ministere vor fi concediaţi în perioada următoare. Guvernul a stabilit ce ministere vor face reduceri de personal, iar lista va fi aprobată săptămâna viitoare, scriu jurnaliştii de la Cotidianul
 
Guvernul a stabilit numele ministerelor care vor face reduceri de personal, în perioada imediat următoare. Pe lista obţinută de cotidianul.ro sunt trecute 10 ministere şi SGG. Măsura vine la scurt timp după ce Victor Ponta a cerut să fie daţi afară funcţionarii care "se cred mai deştepţi decât Guvernul".
 
Cabinetul Ponta intenţionează să aprobe săptămâna viitoare o ordonanţă de urgenţă prin care vor fi restructurate 2.860 de posturi din administraţia publică centrală. Documentul obţinut de cotidianul.ro cuprinde şi o anexă în care sunt trecute ministerele care vor face reduceri de personal.
 
„Ordonatorii principali de credite ai instituţiilor prevăzute în anexă stabilesc posturile care se reduc în aparatul propriu şi/sau în instituţiile şi autorităţile din subordine, coordonare sau finanţate prin bugetul acestora în conformitate cu analizele proprii, astfel încât să reflecte reducerea numărului total de posturi ocupate cu 4%", se precizează în documentul citat.
 
Concedierile vor fi făcute prin desfiinţarea posturilor respective, după cum se precizează în proiectul de ordonanţă.
 
Nu este deloc întâmplător faptul că proiectul de ordonanţă prin care se fac reduceri de personal în ministere este promovat la scurt timp după ce premierul Victor Ponta îi sfătuia public pe colegii săi de cabinet să îi concedieze pe „funcţionarii care se cred mai deştepţi decât guvernul" şi care pun executivul „în situaţii penibile".

De notat este şi că pe listă se află inclusiv Ministerul Finanţelor Publice şi SGG, instituţii la care Victor Ponta a trimis Corpul de Control să îl identifice pe funcţionarul care ar fi schimbat ordonanţa privind impozitarea cu 85% a salariilor compensatorii.
 
Cele 10 ministere din care vor pleca 4% dintre angajaţi sunt următoarele:
 
    Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale;
    Ministerul Afacerilor Interne;
    Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice;
    Ministerul Economiei;
    Ministerul Educaţiei Naţionale;
    Ministerul Finanţelor Publice;
    Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice;
    Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice;
    Ministerul Sănătăţii;
    Ministerul Transporturilor.
 
De asemenea, regula se aplică şi la Secretariatul General al Guvernului. Nu este exclus ca, în următoarea perioadă, măsura să fie aplicată şi în celelalte ministere. Procentul de 4% cuprinde atât posturile din aparatul central, cât şi pe cele din instituţiile/autorităţile publice/organe de specialitate aflate în subordine sau coordonarea ministerelor.
Link to comment
Share on other sites

Cred ca acum doar se probeaza gheata concedierilor si daca tine fara tulburari sociale relevante(in sensul ca ar fi mai de anvergura decat cele de pe vremea lu' boc ) se va creste cifra la o valoare care l-ar lasa visator si pe hahaitor :emo-box: ....daca este vorba de 4% din nr.total al al angajatilor celor 10 ministere(cum se face vorbire in document) e doar nelinistitor dar daca se ajunge la 4% din nr de angajati per minister cum M.A.I.-ul are cca.100000 de angajati ar rezulta 4.000 de angajati(!)...nemaivorbind ca vrajeala cu "functionarul fantoma" de la 85% impozitare(de la cancelaria p.m. pleaca textul cu 85%impozitare beneficii doar la stat si la M.Of.ajunge 85% impozitare beneficii la stat+privat...si culmea e ca n-au reusit sa-l identifice pe "autorul" faptei.....praf in ochii prostimii) se poate aplica si la viitoarea O.U.G./H.G. cu 4% concedieri dupa care sa-l vedem pe pontagiator lacrimand crocodilian lentilele ca iar si-a bagat dracu' coada si a modificat doua cuvinte ca el a specificat 4% din nr.total si al dreaq la M.Of. o ajuns docomentu' cu 4% din nr.de angajati al fiecarui minister.

Tare mi-e teama ca viitorul se contureaza sub forma unui hahait cu ochelari :doh: ......

Edited by axle15
Link to comment
Share on other sites

ce nu au reusit sa inteleaga in atatia amar de zile, este ca, paradoxal, aproape toate ministerele de mai sus au DEFICIT de personal, desi schema este suprapopulata. si asta pentru ca sunt prea putini oameni care lucreaza efectiv si prea multi care "duc o hartie la domnu ministru..." 

Link to comment
Share on other sites

ce nu au reusit sa inteleaga in atatia amar de zile, este ca, paradoxal, aproape toate ministerele de mai sus au DEFICIT de personal, desi schema este suprapopulata. si asta pentru ca sunt prea putini oameni care lucreaza efectiv si prea multi care "duc o hartie la domnu ministru..." 

De reusit au reusit dar cum sa trimiti nepotu' lu' to'arsu' senator/chestor/ministru/secretar de stat in patrula pe strada sau te miri unde cand poti ,fain-frumos ,sa-i infintezi o directie care va face "statistici"si in plus face loc ptr.viitoarele beizadele care vor sa se "jertfeasca"pe altarul binelui public.Numai cand ma uit la cimpanzeii de la noi care mai comisar decat altul degraba cantareti pe la nunti ,taieri de mot ,zaiafeturi cu fete politice dar cica-s politisti ca de-i intrebi ce-i aia disjungere sau conexare se uita ca vita la poarta polishata...si muhaiele similare sunt in toate ministerele si au statut de pietre-n albia raului...si uite asa se face deficitul per ansamblu...caci  ,punctual ,unde-s guristii nu-i deloc deficit ,din contra

Edited by axle15
  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

Este doar inceputul, vor mai urma si alte concedieri. Anul acesta, dar si in 2014 si 2015, Romania are de returnat creditorilor externi cateva miliarde bune de euro, si, deci, trebuie sa faca economii. Dar, ca si in trecut, economiile se vor face acolo unde nu trebuie, vor fi disponibilizati cei incomozi, cei care nu fac parte din "familie", de regula cei care chiar lucreaza.

Cel putin in Politia Romana, cred ca ar trebui facuta o evaluare pe post a fiecarui om, cat mai corect si obiectiv, iar dupa aceea sa se ia masurile de concediere, daca este cazul. Sa fie politist doar cel care face munca de politie efectiv.

Si in celelalte domenii este la fel.

Restructurarile ar trebui sa inceapa de sus in jos si nu invers, mai putini parlamentari, ministrii, consilieri, secretare, soferi.

Link to comment
Share on other sites

Si cine sa faca aceste evaluari? Tot seful care sta in birou si habar n-are de realitatea din strada si mai ales ca va fi impartial si ii alege tot pe ciochistii lui.

Edited by Rusy
Link to comment
Share on other sites

Nu trebuie facuta aprecierea de catre sefii directi, care, de regula, ori te iubesc ori te urasc.

Fiecare om sa fie apreciat in functie de ceea ce face, pe postul lui, nu cum s-a facut data trecuta, cand de la IGPR s-a cerut ca din fiecare ipj sa plece un anumit numar de oameni, iar sefimea a decis pe cine pune la dispozitie pentru examinare, de regula numai din operativ.

Link to comment
Share on other sites

dar am vazut ca in lista ta nu este mentionat ministerul administratiei unde sunt adevaratele probleme de personal supradimensionat,ca la fiecare primarie de comuna sunt contabili ,lucratori sociali,ingineri agricoli,politia primarului,lucratori cu fonduri europene si multi altii la o populatie de 2000 oameni in comuna din care 1000 beneficiaza de ajutor social iar restul sunt plecati in afara sau pensionari. in consecinta 10-15 oameni la primarie pt 2000 oameni si politie 1.



scuze acum am vazut ca e ,dar acolo sunt adevaratele probleme

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

A citit careva cu atenţie articolul? Aţi văzut că este vorba de restructurări din administraţia publică centrală?!

Edited by Cristi
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

Domnu Cristi cititi aici:

 

Documentul obţinut de cotidianul.ro cuprinde şi o anexă în care sunt trecute ministerele care vor face reduceri de personal.

 

Cele zece ministere din care vor pleca 4% dintre angajaţi sunt următoarele:

  1. Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale;
  2. Ministerul Afacerilor Interne;
  3. Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice;
  4. Ministerul Economiei;
  5. Ministerul Educaţiei Naţionale;
  6. Ministerul Finanţelor Publice;
  7. Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice;
  8. Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice;
  9. Ministerul Sănătăţii;
  10. Ministerul Transporturilor.

 

  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

BEJE, daca citesti un pic mai sus, cum a spus si Cristi, vei vedea: vor fi restructurate 2.860 de posturi din administraţia publică centrală

 

Link to comment
Share on other sites

Potrivit articolului asta reiese....Nu?!Intr adevar ca la inceput zice de 2860 de posturi din adm centrala, dar ulterior tovarasul care a scris articolul si revine si zice ca:

Cele zece ministere din care vor pleca 4% dintre angajaţi sunt următoarele:

  1. Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale;
  2. Ministerul Afacerilor Interne;
  3. Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice;
  4. Ministerul Economiei;
  5. Ministerul Educaţiei Naţionale;
  6. Ministerul Finanţelor Publice;
  7. Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice;
  8. Ministerul Mediului şi Schimbărilor Climatice;
  9. Ministerul Sănătăţii;
  10. Ministerul Transporturilor.

Ori  4% din MAI cred ca este undeva pe la 5600 de posturi (4% din 140.000) - daca o luam potrivit exprimarii din articol, intrucat nu spune ca 4% din adm centrala ci din ministere.Deci, probabil trebuie sa deducem ca se vor reduce posturi doar din adm centrala...adica cele 2860...ca potrivit calculelor de mai sus da cu virgula.Acum fiecare intelege ce vrea.Oricum p-aci pe la noi se auzea de prin aprilie ca pe toamna s-ar putea sa...sa speram ca doar la ei...

  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu ca nu aveti dreptate Cristi si Beje pe analiza documentului livrat pe surse Cotidianului dar dintr-o amara rememorare in document se face vorbire cand de una(thx Cristi) cand de alta(thx Beje) dar asa cum ne-au obisnuit cei care ne conduc una se vorbeste-n docomente (sic!) si alta se va face:tot ....limea va da tributul concedierilor iara restul de care se face asa pompos vorbire(aparatul central ,administratie publica ...bleaaaahhhhhh!!!!) in firmanul Inaltei Porti ot Dambovita se va face de asa maniera ca prin niste desfintari de directii ,secretariate si cancelarii si unificari+comasari in directii/cancelarii/secretariate unice lumea (adica tot ...ulimea) va zice wow! ce de reformisti ,muica!ie baeti dastepti astia!Bleah!Tot noi vom fi supraincarcatorii schemei de personal iara nu gusile din aparatul central...un mic amanunt:nu ati observat ca de la la alegeri la alegeri creste in progresie aproape geometrica numarul de raportari?De ce oare?Fiindca se-nmultesc cei care "gandesc"temele raportarilor la nivel de aparat central iar cei din operativ tot atatia raman sau scad!

Si acum,cu atasamentul off-topic de mai jos , sa ne descretim sufletele (nu fruntile caci nu mai avem cum-ne-au furat luxul asta ) o sugestie pentru reducerea cheltuielilor bugetare cu personalul la nivel centraaaaaaal si...cu voia dvs.ultracentral.

 

post-1650-0-82723600-1372075941_thumb.jp

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

@axle15  Referitor la fotografia atasata :post-284-0-63864800-1372078266_thumb.gif

Edited by danpin
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

In proiectul de Ordonanță privitor la acest subiect este prevăzut în Anexa 2 ca reducerea cu 4 la suta a posturilor ocupate in cadrul M.A.I. va avea loc numai in aparatul central al ministerului si in instituțiile prefectului. Nu am avut timp sa citesc atent dar poate însemna ca se reduc cu 4 % numai in cadrul acestor structuri? Mai scria acolo ca se vor suprima toate posturile vacante cu excepția celor prevazute pentru promotia 2013 - ofițeri si subofițeri si a celor in curs de ocupare.

Link to comment
Share on other sites

in seara asta la stirile protv spunea ca posturile vacante nu se suprima  doar la ministerul sanatatii si invatamantului.

functiile de conducere se reduc cu 12% si celelalte cu 4 % de la fiecare minister, plus cele vacante



Acum nu stiu ce se va intampla pe la Inspectorate, cum vor proceda?

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Pe website-ul guvernului sunt postate declaraţiile primului ministru la începutul şedinţei de guvern de azi. Acolo am găsit câteva precizări referitoare la acest subiect, citez:

 

Pe plan intern, astăzi avem o ordonanţă de urgenţă iniţiată de ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei, dar discutată cu toată lumea, privind o reformă a aparatului administrativ central. Vor fi desfiinţate aproape 60.000 de posturi vacante, posturi fie neocupate, fie nebugetate, păstrate, în general, în diverse structuri pe acel principiu "unu la şapte" şi pentru păstrarea, în special, - nu mă ascund să spun - a funcţiilor de conducere care aveau nevoie să aibă în spate un număr de posturi, chiar şi vacante. Vreau să precizez, de la început, că vorbim despre eficientizarea - este un prim pas, vor urma şi altele - , aparatului administrativ, în primul rând central, şi local, evident, dar în primul şi primul rând central, că ne încadrăm în toate obligaţiile asumate privind numărul de personal bugetar în felul acesta şi că sunt două efecte importante: nu ne atingem şi nu se desfiinţează posturile vacante din sănătate şi din educaţie,sunt cele două excepţii mari. Mai avem, sigur, anumite instituţii militare care au un alt regim, dar vorbesc de cele două mari sisteme importante, sănătatea şi educaţia, şi că, în acest fel, putem să revenim la regula "unu la unu" de la acea regulă "unu la şapte" care a avut şi efecte benefice, dar a avut şi foarte multe efecte imposibile, practic, şi care, în special la sănătate şi în educaţie, au produs grave dezechilibre.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Ordonanţa de urgenţă nr. 77/2013 pentru stabilirea unor măsuri privind asigurarea funcţionalităţii administraţiei publice locale, a numărului de posturi şi reducerea cheltuielilor la instituţiile şi autorităţile publice din subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Guvernului ori a ministerelor

 

În vigoare de la 29.06.2013
Publicat în Monitorul Oficial, Partea I nr. 393 din 29.06.2013.

 

Luând în considerare faptul că o premisă determinantă în stabilirea obiectivelor şi strategiilor guvernamentale o constituie armonizarea legislaţiei specifice administraţiei publice în vederea eficientizării actului administrativ,

ţinând cont de faptul că activitatea administraţiei publice trebuie să fie măsurabilă şi eficientă, se impune luarea cu celeritate a unor măsuri privind numărul de posturi aprobate autorităţilor şi instituţiilor publice, care vizează ajustarea şi reaşezarea structurilor funcţionale de o manieră flexibilă, care să permită îndeplinirea cu eficienţă a atribuţiilor instituţionale.

Având în vedere lipsa de personal de la nivelul multor unităţi administrativ-teritoriale, ca urmare a vacantării unor posturi, precum şi menţinerea restricţiei din anul 2009 privind ocuparea unui post dacă se vacantează 7, se impune luarea unor măsuri pentru a asigura condiţii minime privind funcţionalitatea acestora.

Adoptarea acestor măsuri în regim de urgenţă se impune având în vedere necesitatea eliminării riscului unor potenţiale presiuni suplimentare asupra cheltuielilor bugetului general consolidat, precum şi necesitatea asigurării funcţionalităţii autorităţilor administraţiei publice locale.

Întrucât aceste elemente vizează interesul general public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,

în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

 

Art. 1. - (1) La data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se desfiinţează posturile vacante la:

a) ministere;

b) instituţiile şi autorităţile publice aflate în subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Guvernului ori a ministerelor, indiferent de modul de finanţare;

c) instituţiile şi autorităţile publice finanţate integral sau parţial din bugetul asigurărilor sociale de stat şi/sau din bugetele fondurilor speciale;

d) instituţiile publice locale, astfel cum sunt definite la art. 2 pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare.

(2) Fac excepţie de la reducerea prevăzută la alin. (1) următoarele:

a) posturile vacante determinate ca diferenţă între numărul posturilor corespunzător categoriei unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale prevăzute în anexa nr. 1 şi numărul posturilor ocupate, stabilit potrivit prevederilor pct. 1 din anexa la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri financiare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 13/2011, cu modificările ulterioare, precum şi posturile vacante din compartimentele autorităţilor administraţiei publice locale pentru care au fost stabilite posturi potrivit prevederilor pct. 2-4 din anexa la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 63/2010, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 13/2011, cu modificările ulterioare;

b) posturile vacante unice din cadrul instituţiilor publice locale, definite ca acele posturi ale căror atribuţii, prin conţinutul şi natura lor sau prin responsabilităţile stabilite, nu se regăsesc într-o altă componentă funcţională;

c) posturile vacante pentru care au fost începute procedurile de ocupare, până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, precum şi posturile vacante ocupate temporar la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă;

d) posturile vacante din unităţile şi instituţiile de învăţământ şi cercetare, unităţile sanitare, unităţile de asistenţă socială şi unităţile de asistenţă medico-socială, Institutul Naţional de Expertiză Medicală şi Recuperare a Capacităţii de Muncă şi cabinetele de expertiză medicală din cadrul caselor teritoriale de pensii;

e) posturile vacante a căror ocupare a fost aprobată potrivit Legii bugetului de stat pe anul 2013 nr. 5/2013;

f) posturile vacante aferente funcţiilor de demnitate publică şi celor asimilate acestora, funcţiilor de primar, de viceprimar, de preşedinte/vicepreşedinte al consiliului judeţean, inclusiv cele aferente cabinetelor acestora;

g) posturile vacante aferente funcţiilor publice de conducere generale, specifice sau cu statut special, cele aferente categoriei înalţilor funcţionari publici, precum şi cele aferente funcţiilor militare de conducere, cele de secretar al unităţii/subdiviziunii administrativ-teritoriale şi de administrator public, precum şi posturile vacante de conducere pentru personalul contractual;

h) posturile vacante din cadrul Ministerului Apărării Naţionale, care sunt stabilite în conformitate cu procesul de planificare a apărării la nivel naţional, cu standardele NATO şi legislaţia în vigoare;

i) posturile vacante din structurile operative ale Ministerului Afacerilor Interne, precum şi cele necesare încadrării, în condiţiile legii, a promoţiei de ofiţeri, subofiţeri, agenţi de poliţie, maiştri militari şi funcţionari publici cu statut special din anul 2013 de către Ministerul Afacerilor Interne şi Administraţia Naţională a Penitenciarelor;

j) posturile vacante din structurile sau instituţiile nou-înfiinţate în cadrul ori în subordinea instituţiilor şi autorităţilor publice din administraţia publică centrală, care au atribuţii noi, stabilite prin acte normative, a căror înfiinţare s-a aprobat în anul 2013, până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, dacă acestea s-au înfiinţat prin reorganizarea altor structuri sau instituţii publice deja existente, precum şi posturile vacante din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi structurile din subordinea acestora, care se reduc conform procesului de reorganizare a acestora;

k) posturile vacante din cadrul Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor, Oficiului Registrului Naţional al Informaţiilor Secrete de Stat, Serviciului Exterior al Ministerului Afacerilor Externe şi din cadrul Casei Naţionale de Pensii Publice şi al structurilor din subordinea acesteia;

l) posturile vacante din cadrul autorităţilor de management şi organismelor intermediare, agenţiilor de plată subordonate Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, care gestionează fonduri externe nerambursabile;

m) posturile vacante unice din cadrul unităţilor subordonate/în coordonarea/sub autoritatea ministerelor şi a celorlalte organe de specialitate ale administraţiei publice centrale, definite ca acele posturi ale căror atribuţii, prin conţinutul şi natura lor sau prin responsabilităţile stabilite, nu se regăsesc într-o altă componentă organizatorică.

 

Art. 2. - Numărul total al posturilor ocupate, la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, se reduce potrivit anexei nr. 2, cu respectarea prevederilor legale aplicabile fiecărei categorii de personal.

Art. 3. -(1) Instituţiile şi autorităţile publice prevăzute la art. 1 alin. (1) au obligaţia să îşi modifice structurile funcţionale, astfel încât numărul total al funcţiilor de conducere din cadrul fiecărei autorităţi sau instituţii publice care are în aparatul propriu/de specialitate şi personal contractual ori, după caz, numai personal contractual să fie de maximum 12% din numărul total al posturilor aprobate. Pentru determinarea numărului total al funcţiilor de conducere prin aplicarea cotei de 12%, se procedează după cum urmează:

a) în cazul în care numărul rezultat este mai mic de unu, acesta se rotunjeşte la întreg;

b) în cazul în care numărul rezultat este mai mare de unu, acesta se rotunjeşte la numărul întreg imediat superior acestuia, dacă fracţiunea este mai mare de 0,50.

(2) Numărul funcţiilor de conducere stabilit potrivit alin. (1) nu include funcţiile de demnitate publică alese sau numite, precum şi cele asimilate acestora, funcţiile de primar, de viceprimar, de preşedinte/vicepreşedinte al consiliului judeţean, funcţiile publice din categoria înalţilor funcţionari publici, funcţiile publice de secretar al unităţii/subdiviziunii administrativteritoriale, funcţiile de administratori publici, funcţiile de conducere din cabinetul demnitarului şi funcţiile de conducere a căror ocupare se face prin detaşare cu personal din cadrul instituţiilor din sectorul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, conform statelor de organizare "Anexa M", aprobată de Consiliul Suprem de Apărare a Ţării.

(3) Structura funcţională a autorităţilor şi instituţiilor publice prevăzute la alin. (1) trebuie să respecte următoarele cerinţe:

a) pentru constituirea unui birou este necesar un număr de minimum 5 posturi de execuţie;

b) pentru constituirea unui serviciu este necesar un număr de minimum 7 posturi de execuţie;

c) pentru constituirea unei direcţii este necesar un număr de minimum 15 posturi de execuţie;

d) pentru constituirea unei direcţii generale este necesar un număr de minimum 25 de posturi de execuţie.

(4) În situaţia în care, prin aplicarea prevederilor art. 1, 2 şi alin. (1)-(3) din prezentul articol, se desfiinţează o funcţie de conducere ocupată, se transformă postul propriu al persoanei într-o funcţie de execuţie corespunzătoare studiilor şi condiţiilor de vechime ale acesteia.

(5) În situaţia în care, prin aplicarea prevederilor art. 1, 2 şi alin. (1)-(3) din prezentul articol, serviciul public deconcentrat îşi modifică structura stabilită prin actul normativ de înfiinţare, acesta îşi păstrează denumirea, iar conducătorul/adjunctul acestuia, după caz, titulatura şi salarizarea.

(6) În cazul posturilor de conducere din instituţiile publice locale transformate potrivit alin. (4), titularii acestora îşi păstrează până la 31 decembrie 2013 drepturile salariale aferente funcţiei de conducere deţinute anterior transformării.

 

Art. 4. - Instituţiile şi autorităţile publice prevăzute la art. 1 alin. (1) au obligaţia ca, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, să adopte/emită actele normative/administrative specifice de aprobare a structurii funcţionale, în conformitate cu măsurile prevăzute la art. 1-3, după caz.

 

Art. 5. - (1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, toate instituţiile şi autorităţile publice pot ocupa prin concurs/examen posturi conform principiului: "unu la unu", respectiv la un post ocupat devenit vacant, un post ocupat.

(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), autorităţile şi instituţiile publice prevăzute la art. 1 alin. (1) pot aplica principiul prevăzut la alin. (1), după reorganizarea instituţiilor şi autorităţilor administraţiei publice, potrivit art. 1-4.

(3) Ocuparea posturilor vacante prin concurs/examen, prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. a) şi b), se face numai după obţinerea avizului favorabil al Guvernului, prin notă iniţiată de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice şi Ministerul Finanţelor Publice, pe baza solicitărilor justificate ale ordonatorilor principali de credite ai bugetelor locale, cu condiţia încadrării în plafonul cheltuielilor de personal şi al cheltuielilor de personal aprobate prin buget. Procedura de transmitere a solicitărilor de ocupare a posturilor se aprobă prin ordin al ministrului dezvoltării regionale şi administraţiei publice.

(4) Ocuparea posturilor vacante prin concurs/examen, prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. d), se face numai după obţinerea avizului favorabil al Guvernului, prin notă iniţiată de Ministerul Educaţiei Naţionale, Ministerul Sănătăţii, respectiv Ministerul Muncii, Familiei, Protecţiei Sociale şi Persoanelor Vârstnice, după caz, şi Ministerul Finanţelor Publice, pe baza solicitărilor justificate ale ordonatorilor principali de credite, cu condiţia încadrării în plafonul cheltuielilor de personal şi al cheltuielilor de personal aprobate prin buget.

(5) Ocuparea posturilor vacante prevăzute la art. 1 alin. (2) lit. h) -m) se face în condiţiile legii, numai după aprobarea Guvernului, prin memorandum, cu condiţia încadrării în cheltuielile de personal aprobate prin buget.

 

Art. 6. - (1) Anual, prin hotărâre, Guvernul poate stabili numărul maxim de posturi care se pot înfiinţa şi ocupa, suplimentar posturilor stabilite după aplicarea prevederilor art. 1-3, în condiţiile legii, de către instituţiile şi autorităţile publice prevăzute la art. 1 alin. (1), cu respectarea prevederilor Legii responsabilităţii fiscal-bugetare nr. 69/2010.

(2) Numărul posturilor suplimentare prevăzute la alin. (1), pentru instituţiile şi autorităţile publice prevăzute la art. 1 alin. (1), se aprobă prin memorandum de către Guvern.

 

Art. 7. - La data intrării în vigoare a prezentei de ordonanţe de urgenţă, următoarele acte normative se modifică după cum urmează:

A. Ordonanţa Guvernului nr. 22/2007 privind organizarea şi funcţionarea Comisiei Naţionale de Prognoză, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 699 din 19 octombrie 2009, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:

1. La articolul 10, alineatul (3) va avea următorul cuprins:
"(3) Structura organizatorică şi numărul maxim de posturi pentru aparatul propriu al Comisiei Naţionale de Prognoză se aprobă prin hotărâre a Guvernului."

2. 1 Anexa "Structura organizatorică a Comisiei Naţionale de Prognoză" se abrogă.

B. Alineatul (1) al articolului 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 25/2007 privind stabilirea unor măsuri pentru reorganizarea aparatului de lucru al Guvernului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 270 din 23 aprilie 2007, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 99/2008, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 3. -(1) Numărul maxim de posturi pentru aparatul de lucru al Guvernului, inclusiv demnitarii şi posturile aferente cabinetelor acestora, se aprobă prin hotărâre a Guvernului."

C. Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 365 din 29 mai 2007, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

1. La articolul 98 alineatul (1), după litera h) se introduce o nouă literă, litera i), cu următorul cuprins:
"i) la împlinirea unui termen de 3 luni de la data numirii prin mobilitate în funcţia publică corespunzătoare categoriei de înalţi funcţionari publici de inspector guvernamental."

2. Articolul 112 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"Art. 112. - (1) Numărul total al funcţiilor de conducere din cadrul fiecărei autorităţi sau instituţii publice este de maximum 12% din numărul total al posturilor aprobate. Pentru determinarea numărului total al funcţiilor de conducere prin aplicarea cotei de 12%, se procedează după cum urmează:

a) în cazul în care numărul rezultat este mai mic de unu, acesta se rotunjeşte la întreg;

b) în cazul în care numărul rezultat este mai mare de unu, acesta se rotunjeşte la numărul întreg imediat superior acestuia, dacă fracţiunea este mai mare de 0,50.

(2) Numărul funcţiilor de conducere stabilit potrivit alin. (1) nu include funcţiile de demnitate publică alese sau numite, precum şi cele asimilate acestora, funcţiile de primar, de viceprimar, de preşedinte/vicepreşedinte al consiliului judeţean, funcţiile publice din categoria înalţilor funcţionari publici, funcţiile publice de secretar al unităţii/subdiviziunii administrativteritoriale, funcţiile de administratori publici, funcţiile de conducere din cabinetul demnitarului şi funcţiile de conducere a căror ocupare se face prin detaşare cu personal din cadrul instituţiilor din sectorul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, conform statelor de organizare «Anexa M», aprobată de Consiliul Suprem de Apărare a Ţării."

 

Art. 8. - Instituţiile publice ale căror organizare şi funcţionare sunt reglementate prin actele normative prevăzute la art. 7 au obligaţia ca, în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, să supună spre adoptare hotărârile Guvernului de stabilire a numărului de posturi şi a structurii funcţionale, în conformitate cu măsurile prevăzute la art. 1-3, după caz.

 

Art. 9. - Instituţiile şi autorităţile la care se face referire la art. 7 vor funcţiona, potrivit prevederilor legale aflate în vigoare la data publicării prezentei ordonanţe de urgenţă, până la data intrării în vigoare a hotărârilor Guvernului privind aprobarea numărului de posturi şi a structurii funcţionale ale acestora.

Art. 10. -1 La data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se abrogă prevederile art. 22 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetară pe anul 2009 şi reglementarea unor măsuri financiar-fiscale, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 249 din 14 aprilie 2009, aprobată prin Legea nr. 227/2009, cu modificările şi completările ulterioare.

 

Art. 11. - Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă.

 

PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA

Bucureşti, 26 iunie 2013.

Nr. 77.

 

post-2-0-55321800-1372760715_thumb.png

NOTĂ:

Prezenta anexă nu modifică prevederile anexei la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 63/2010 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, precum şi pentru stabilirea unor măsuri financiare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 13/2011, cu modificările ulterioare.

 

post-2-0-60657400-1372760756_thumb.png

1 Se referă la aparatul central şi la instituţiile/autorităţile publice/organele de specialitate aflate în subordine, sub autoritate sau coordonare.

2 Se referă la aparatul central al ministerului şi la instituţiile prefectului.

3 Se referă la aparatul central al ministerului şi la inspectoratele şcolare.

4 Se referă la aparatul central şi la instituţiile/autorităţile publice/organele de specialitate aflate în subordine, sub autoritate sau coordonare, cu excepţia posturilor din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală şi structurile din subordinea acesteia care se reduc conform hotărârii Guvernului de reorganizare a acesteia.

5 Se referă la aparatul central şi la instituţiile/autorităţile publice/organele de specialitate aflate în subordine, sub autoritate sau coordonare, finanţate integral de la bugetul de stat.

6 Se referă la aparatul central al ministerului şi la direcţiile de sănătate publică.

NOTĂ:

Ordonatorii principali de credite ai instituţiilor prevăzute în prezenta anexă stabilesc numărul de posturi care se reduc în aparatul propriu şi/sau în instituţiile şi autorităţile din subordine, sub autoritate, în coordonare sau finanţate prin bugetul acestora, în conformitate cu analizele proprii, astfel încât să reflecte reducerea cu 4% a numărului total de posturi ocupate.

Link to comment
Share on other sites

Pe website-ul guvernului sunt postate declaraţiile primului ministru la începutul şedinţei de guvern de azi. Acolo am găsit câteva precizări referitoare la acest subiect, citez:

"putem să revenim la regula "unu la unu" de la acea regulă "unu la şapte" care a avut şi efecte benefice, dar a avut şi foarte multe efecte imposibile, practic, şi care, în special la sănătate şi în educaţie, au produs grave dezechilibre".

Nu ma prea dumiresc... regula care are efecte imposibile, practic, si care, ele, efectele imposibile, mai produc si grave dezechilibre... s-ar putea sa nu am nici resursele necesare, nu toti suntem doctori in stiinte juridice.

Sa postez un biet raspuns, e clar ca am mari dificultati! Va rog frumos sa ma scuzati!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.