Jump to content
POLITISTI.ro
  • 0

Schimbarea cărţii de identitate când proprietarul locuinţei este decedat


BITA
 Share

Question

Buna seara! Am si eu o nelamurire si sper sa ma ajute cineva cu un raspuns.Luna viitoare ma casatoresc si va trebui sa mi schimb cartea de identitate dar am o problema propietara era mama mea dar a decedat cu foarte multi ani in urma aproximativ 17 ani cand mi am  schimbat buletinul la 24 de ani a fost de ajuns actul casei (care este si acum pe numele mamei  neavand posibilitatea de a face succesiunea) si certificatul de deces al mamei .Am inteles ca acum nu mai merge asa , ce pot face sa obtin carte de identitate  normala valabila pe 10 ani si nu  pe cea provizorie?Pot complecta accea declaratie pe propia raspundere ca locuiesc evectiv la aceiasi adresa  si politistul sa vina sa faca anchete printre  vecini care sa confirme ca locuiesc acolo? (tin sa precizez ca locuiesc la aceiasi adresa de 34 de ani)

Link to comment
Share on other sites

3 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Membru

Pentru eliberarea unui nou act de identitate in cazul modificarii numelui (in speta ta casatoria ) sunt necesare urmatoarele acte:

- Cererea pentru eliberarea actului de identitate;
- actul de identitate;
- cartea de alegător(dacă este cazul);
- certificatul de naştere, original şi copie;
- certificatul de căsătorie, în cazul persoanelor căsătorite sau al soţului supravieţuitor, original şi copie ;
- hotărârea de divorţ definitivă şi irevocabilă, certificatul de divorţ, după caz, original şi copie;
- certificatul de deces al soţului/soţiei decedat/decedate, în cazul soţului supravieţuitor,original şi copie;
- certificatele de naştere ale copiilor cu vârsta mai mică de 14 ani, după caz, original şi copie;
- documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, precum şi, după caz, cel cu care se face dovada adresei de reşedinţă, original şi copie;
- chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate (7 lei);
- documentul cu care face dovada achitării, în condiţiile legii, a taxei extrajudiciare de timbru (5 lei);
- hotărârea judecătorească rămasă definitivă şi irevocabilă sau, după caz, actul administrativ în baza căruia s-au modificat datele de stare civilă .

 

Iar daca proprietarul ,in speta mama ta, a decedat iar pentru acel imobil nu a fost dezbatuta succesiunea, este necesar sa faci dovada calitatii succesorale, caz in care poti fi pusa in legalitate cu cartea de identitate, in conformitate cu prevederile art.28, lit.c) din O.U.G. nr.97/2005, privind evidenta, domiciliu, resedinta si actele de identitate ale cetatenilor romani, pe baza declaratiei pe proprie raspundere si a verificarii in teren.

 

OUG 97/2005 republicata:

 

 ART. 28

(1) Dovada adresei de domiciliu se poate face cu:
 
a) acte încheiate în condiţiile de validitate prevăzute de legislaţia română în vigoare, privind titlul locativ;
b) declaraţia scrisă a găzduitorului, persoană fizică sau persoană juridică, de primire în spaţiu, însoţită de unul dintre documentele prevăzute la lit. a) sau, după caz, la lit. d);
c) declaraţia pe propria răspundere a solicitantului, însoţită de nota de verificare a poliţistului de ordine publică, prin care se certifică existenţa unui imobil cu destinaţie de locuinţă şi faptul că solicitantul locuieşte efectiv la adresa declarată, pentru persoana fizică ce nu poate prezenta documentele prevăzute la lit. a) şi b)
  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 0

MULTUMESC PT RASPUNS ! O INTREBARE AS MAI AVEA CUM POT FACE DOVADA CALITATII SUCCESORALE CA AM INTELES CA CA CERTIFICATUL DE  MOSTENITOR SE ELIBEREAZA ABIA LASFARSITUL SUCCESIUNII

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Certificatul de mostenitor este acel act emis de notarul public la finalul procedurii succesorale notariale, care constata calitatea de mostenitor a unei persoane, calitate dobindita in temeiul legii sau al testamentului si face dovada deplina in ceea ce priveste calitatea de mostenitor si cota sau bunurile care revin fiecarui mostenitor, iar certificatul de calitate de mostenitor stabileste doar calitatea acestuia, nu si intinderea drepturilor sale.

Asa cum prevede Legea nr. 36/1995 a notarilor publici si a activitatii notariale, cu modificarile ulterioare, in cazul in care o persoana a decedat, se poate solicita eliberarea unui certificat de mostenitor in care vor fi indicati toti mostenitorii, iar deschiderea procedurii succesorale poate fi solicitata de catre orice persoana interesata, de catre mostenitorii celui decedat.

Nu trebuie omis ca certificatul de mostenitor nu constituie titlu de proprietate.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.