Jump to content
POLITISTI.ro
  • 0

Biciclist oprit de politist!


Biker
 Share

Question

Buna ziua!Am si eu o intrebare legata de un politist care opreste biciclisti pe strada si le scote ventilele de la roti.Nu am mai auzit aceasta problema pana ieri cand,un prieten a patit-o.Mergea linistit pe un drum de tara cand da de o masina de politie.Ajuns in dreptul acesteia,politistul care era langa masina,il opreste,il intreaba numele iar apoi se apleaca si ii scoate ventilele de la ambele roti fara nici un fel de explicatie.Si ce sa vezi?Dupa ce a plecat spre casa(pe langa bicicleta evident),in spatele lui alt biciclist era oprit de acel politist,care si acela a patit la fel.Acum vin cu intrebarea:,,Este corect/legal ce a facut acel politist?Daca prietenul meu nu lasa politistul sa ii scoata ventilele ce putea pati?"Astept un raspuns din partea voastra pentru a ma lamuri de aceasta situatie nemaiintalnita.Va multumesc!

  • Downvote 6
Link to comment
Share on other sites

12 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Eu sunt de acord cu tine si nu l-as lasa pe politist sa imi desfaca ventilele de la roti. Decat sa primesc o amenda care pleaca de la 450 de lei in sus as prefera sa mi le desfac eu singur si sa il scutesc pe politist de treaba asta. In anumite situatii poate este mai ieftin si mai sigur  pentru tine sa mergi pe langa bicicleta.

 

Art. 14. -R/OUG 195/02

– În circulaţia pe drumurile publice, bicicleta trebuie să fie:

a) prevăzută cu dispozitiv de frânare eficace;

b) prevăzută cu un sistem adecvat, funcţional, de direcţie;

c) dotată cu sistem de avertizare sonoră; se interzic echiparea şi folosirea sistemelor de avertizare sonoră specifice autovehiculelor;

d) echipată în faţă cu lumină de culoare albă sau galbenă, iar în spate cu lumină de culoare roşie şi cu cel puţin un dispozitiv fluorescent-reflectorizant, vizibil, de aceeaşi culoare;

e) echipată cu elemente sau dispozitive care, în mişcare, formează un cerc continuu, fluorescent-reflectorizante de culoare portocalie fixate pe spiţele roţilor.

 

Art. 161. - R/OUG 195/02

– (1) Se interzice conducătorilor de biciclete sau mopede:

a) să circule pe sectoarele de drum semnalizate cu indicatorul având semnificaţia „Accesul interzis bicicletelor”;

b) să înveţe să conducă biciclete sau mopede pe drumurile intens circulate;

c) să circule pe trotuare, cu excepţia cazului când pe acestea sunt amenajate piste speciale destinate lor;

d) să circule fără a ţine cel puţin o mână pe ghidon şi ambele picioare pe pedale;

e) să circule în paralel, cu excepţia situaţiilor când participă la competiţii sportive organizate;

f) să circule în timp ce se află sub influenţa alcoolului, a produselor ori substanţelor stupefiante sau a medicamentelor cu efecte similare acestora;

g) să se ţină de un vehicul aflat în mers ori să fie remorcat de un alt vehicul sau împins ori tras de o persoană aflată într-un vehicul;

h) să transporte o altă persoană, cu excepţia copilului până la 7 ani, numai dacă vehiculul are montat în faţă un suport special, precum şi a situaţiei când vehiculul este construit şi/sau echipat special pentru transportul altor persoane;

i) să circule pe partea carosabilă în aceeaşi direcţie de mers, dacă există o cale laterală, o potecă sau un acostament practicabil, ce pot fi folosite;

j) să transporte sau să tragă orice fel de obiecte care, prin volumul ori greutatea lor, stânjenesc sau periclitează conducerea vehiculului ori circulaţia celorlalţi participanţi la trafic;

k) să circule pe aleile din parcuri sau grădini publice, cu excepţia cazurilor când nu stânjenesc circulaţia pietonilor;

l) să circule pe timp de noapte sau când vizibilitatea este redusă, fără să îndeplinească condiţiile prevăzute la art. 14 şi 16;

m) să circule atunci când partea carosabilă este acoperită cu polei, gheaţă sau zăpadă.

n) să circule cu defecţiuni tehnice la sistemele de frânare sau cu un vehicul care nu este prevăzut cu avertizor sonor;

o) să traverseze drumurile publice, pe trecerile destinate pietonilor, în timp ce se deplasează pe bicicletă sau moped;

p) să circule pe alte benzi decât cea de lângă bordură sau acostament, cu excepţia cazurilor în care, înainte de intersecţie, trebuie să se încadreze regulamentar pentru efectuarea virajului la stânga;

r) să circule fără a purta îmbrăcăminte cu elemente fluorescent – reflectorizante, de la lăsarea serii până în zorii zilei sau atunci când vizibilitatea este redusă;

s) să conducă vehiculul fără a menţine contactul roţilor cu solul.

(2) Pe timpul circulaţiei pe drumurile publice, conducătorii de biciclete sunt obligaţi să aibă asupra lor actul de identitate. iar, conducătorii de mopede sunt obligaţi să aibă, în plus, certificatul de absolvire a cursurilor de legislaţie rutieră şi certificatul de înregistrare a vehiculului.

 

Art.101. - OUG 195/02

- (1) Constituie contravenţii şi se sancţionează cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancţiuni următoarele fapte săvârşite de persoane fizice:

8. nerespectarea normelor privind circulaţia bicicletelor;

  • Upvote 6
Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

Întrebarea este dacă biciclistul a încălcat legislaţia în vigoare sau nu?

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

Şi cum ai de gând să nu laşi poliţistul să facă acel lucru? Generaţia de aur...nu-i aşa că îţi place Florin Salam, Biker?

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Biciclistul NU a incalcat nici o regula de circulatie.Politistul cum vedea tineri pe bicicleta ii oprea si le lua ventilele.Vreau sa stiu daca este in legal aceasta fapta a politistului si ce se intampla daca nu accept sa imi umble la bicicleta!18 ani am!

Edited by Biker
  • Downvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

Iar ca să te lămureşti, trebuie să ştii că orice conduita aflată în contradicţie cu legea şi care este sancţionată ca atare, constituie o faptă ilicită, iar prin intervenţia statului în cazul încălcării regulilor de drept se urmăreste atât înlăturarea încălcării şi sancţionarea celui vinovat, cât şi prevenirea săvârşirii în viitor, de către acelaşi subiect sau de către alţii, a unor abateri similare, dezvoltarea astfel a constiinţei juridice şi reeducarea celui vinovat.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Biker, întrebarea ta aduce a trolling: http://ro.wikipedia.org/wiki/Troll , întâmplări de genul acesta nu mai există de prin 1990

decât foarte izolat, puţin probabil ca cea "relatată" de tine să fie reală. Mai ai să ne zici că te-a bătut cu pulanu' la tălpi sau

că un poliţist de pe nu ştiu unde are foarfecă la el şi tunde rockeri sau că ţi-ai luat amendă că nu aveai grupa de sânge în

buletin. :) Totuşi, dacă e reală, nu pot să cred că acţiunea poliţistului vine de la faptul că urăşte el bicicliştii, mai ales că

văd zilnic această nouă categorie de contravenient care nu respectă regulile şi se victimizează excesiv numită biciclist.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Sa nu mai punem ca prin operatia de desumflare a rotilor, care contin aer comprimat (azot, oxigen, vapori de apa), se diminueaza efectul de sera, per total, global, concentratia de CO2, reducandu-se. Trebuie inceput de undeva.

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Sa fim seriosi, ceva a-ti facut, si eu sunt biciclist, dar cum circul asa cum scrie la lege si sunt dotat cu tot ce trebuie, desi m-a oprit politia pe strada si eram cu bicicleta noaptea, a facut-o pentru a verifica actele de identitate, si nu am avut probleme, dar de eu am casca (desi nu e obligatorie, eu o recomand si sper sa devina obligatorie) clopotel,  vesta reflectorizanta, elemente refelectorizante (benzi reflectorizante pe piciorul stang, si pe mana stanga ca sa se vada cand semnalizez) 2 lumini rosii pe spate, 2 lumini albe pe fata, baterii de rezerva pentru amandoua, si catadioptrii alb fata rosu spate si galben la roti, si mai ales respect regula de a nu ma urca baut pe bicicleta (am vazut destui biciclisti cu 4-5 sau mai multe beri la bord) intanlirea cu politia a fost de genul buna seara buna seara actele dvs, le-am prezentat, de unde veniti si incotro va duceti, va multumim, la revedere si sa conduceti atent. 

 

Treaba cu luminile dublate e cea mai buna nu se pot strica amandoua deodata si nu se pot consuma bateriile la amandoua in acelasi timp

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

cred ca te-am vazut pe national geografic, credeau astia ca esti ozeneu.

esti usor si de vazut dupa descrierea de mai sus si de auzit, caci, mai mult ca sigur bazai ca un transformator incarcat, :lol:

 

oricum bravo ca mergi cu bicicleta si grijanie mare pe strada. dupa mine e mai periculos decat cu motocicleta.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.