Popular Post Elvis Posted April 20, 2013 Popular Post Share Posted April 20, 2013 (edited) În data de 18.04.2013, la sediul Ministerului Afacerilor Interne, a avut loc o întâlnire între reprezentanții sindicatelor din cadrul Federației Sindicatelor Democratice ale Polițiștilor din România „A. I. Cuza” și conducerea Ministerului Afacerilor Interne, reprezentantată de șefii direcțiilor generale. Delegația Ministerului Afacerilor Interne a fost condusă de secretarul general adjunct al M.A.I., Mihai Șova, și a fost compusă din directorii direcțiilor generale ale ministerelor și reprezentanți ai Inspectoratului General al Poliției Române și Inspectoratului General al Poliției de Frontieră Române. Federația Sindicatelor Democratice a Polițiștilor din România „A. I Cuza” a fost condusă de Iulian Surugiu, în calitate de președinte, având în componență Sindicatul National al Agentilor de Politie- Andreica Cosmin, Dudau Florentin; Sindicatul Politistilor “Lege si onoare” Mures- Cerghizan Gheorghe, Oroianu Sorin; Sindicatul National al Politistilor si Personalului Contractual Mehedinti- Nitulescu Nicolae, Dichis Claudiu; S.N.P.P.C. din sistemul national de pasapoarte, regim permise de conducere si inmatriculari vehicule- Nechifor Cristian, Babus Ionut; Sindicatul Politistilor Dolj- Macesanu Elvis Daniel, Barbulescu Marius Gheorghe; Sindicatul Liber al Politistilor din Caras Severin- Mezarus Ionel, Andritoi Sorin. Scopul acestei întâlniri l-a constituit, în principal, reafirmarea poziției federației sindicale, de a milita prentru creșterea indicilor de salarizare pentru agenții de poliție dar și adoptarea unui plaje de salarizare care să fie în directă concordanță cu munca prestată de polițiști și riscurile la care se expun, iar în subsidiar, problemele stringente de care se lovesc polițiștii în dezideratul de a oferi cetățenilor un „serviciu polițienesc de calitate”. Vă prezint, succint, subiectele care au fost ridicate pe parcursul celor două ore: - se menține discriminarea dintre agenții de poliție și ofițerii de poliție care prestează aceiași muncă dar sunt remunerați diferit. Aici au fost prezentate cazuri punctuale ale polițiștilor din cadrul serviciilor de investigații criminale, serviciilor rutiere, serviciilor de ordine publică, serviciilor de investigare a fraudelor etc. - lipsa elementelor de logistică, de importanță deosebită, în efectuarea serviciului. Colegii din diverse județe au prezentat situații concrete referitoare la lipsa carburantului, lipsa autovehiculelor, chiar lipsa unor sedii de poliție care există doar pe hârtie, lipsa obiectelor de papetărie și a consumabilelor pentru calculatoare, lipsa calculatoarelor etc. - au fost sesizate probleme referitoare la modul în care inspectorii șefi împreună cu contabilii aplică discreționar și abuziv prevederile legale în materia acordării unor sporuri polițiștilor. S-a pus accent în special pe plata orelor de noapte pentru polițiștii din mediul rural și nu numai. - a fost sesizată nerespectarea programului de lucru la efectivele din cadrul serviciilor de investigații criminale dar și al polițiștilor din mediul rural care constitutie grupa operativă la nivelul unităților și subunităților de poliție. Majoritatea dintre acești polițiști sunt planificați să constituie grupa operativă câte o săptămână sau nu sunt pontați corespunzător pentru perioada în care se află la dispoziție instituției. - au fost amendate de către reprezentanții organizațiilor sindicale, recentele protocoale de colaborare semnate de anumiți șefi cu polițiile locale. S-a cerut imperativ ca polițiștii să nu mai fie nevoiți să își desfășoare activitatea cu alte forțe care de cele mai multe ori le îngreunează modul de îndeplinire a atribuțiilor de serviciu. Excepție făcând cazurile punctuale în care sunt organizate acțiuni sau alte planuri de măsuri la care participă și alte forțe decât cele ale Poliției Române. Tot în această idee s-a cerut conducerii ministerului să ia atitudine față de încălcările prevederilor legale și abuzurile comise de poliția locală. - s-a adus în discuție planurile de acțiune dispuse de comanda I.G.P.R. în zilele de repaus săptămânal, de sâmbătă duminică și sărbători legale. Acestea prejudiciază grav viața privată a polițiștilor cât și drepturile referitoare la acordarea timpului de refacere a capacității de muncă. - conducerea ministerului și a poliției române au fost acuzate că acceptă și tolerează prevederile existente în vigoare cu privire la structurile poliției judiciare. S-a făcut vorbire despre faptul că polițiștii sunt la „dispoziția” Ministerului Justiției, prin numirea în structurile poliției judiciare au o serie de obligații și sarcini suplimentare și totuși nu primesc un spor de poliție judiciară, așa cum primesc alte structuri. De asemenea sindicaliștii au susținut că este inadmisibil ca inspectoratele de poliție să fie nevoite să achite expertizele dispuse de procurori în condițiile în care principal beneficiar al acestora este Ministerul Justiției. Mai mult, s-a exprimat și nemulțumirea pentru faptul că opinia publică nu cunoaște că polițiștii sunt cei care, în proporție de 90%, contribuie la soluționarea dosarelor penale și cu toate acestea la bilanțul Ministrului Justiției munca este asumată exclusiv de magistrați. - au fost sesizate probleme grave cu care se confruntă polițiștii care au nevoie de medicamente și servicii medicale. În acest sens reprezentanții sindicatelor au solicitat să fie o transparență mai mare și să fie stabilită o formă unitară de decontarea a medicamentelor și serviciilor medicale achitate prin contribuția personală a polițiștilor. În finalul discuțiilor Iulian Surugiu, președintele F.S.D.P.R. „A. I Cuza” a atras atenția reprezentanților ministerului că au trecut mai bine de 4 luni iar problema compensației de chirie și a regimului disciplinar încă nu au fost rezolvate. Tot pe această cale, s-a făcut un apel pentru ca ministrul, împreună cu specialiștii ministerului să înceapă să rezolve din probleme existente. De o importanță deosebită a fost răspunsul formulat de secretarul general adjunct, Mihai Șova, care a infirmat zvonurile că în Poliția Română și în Poliția de Frontieră Română s-ar opera disponibilizări. Pe această temă, a ținut să precizeze faptul că numai aparatul central al M.A.I. este în proces de reorganizare și se vor reduce 15% din funcțiile existente. Ca urmare a lipsei unor răspunsuri directe la problemele ridicate de sindicaliști, secretarul general adjunct, Mihai Șova, a precizat că în zilele imediat următoare se va formula un răspuns în scris către F.S.D.P.R. „A.I. Cuza”. Va postez si adresa pe care i-am inmanat-o personal domnului secretar general adjunct Mihai Sova. Nr. 100 / 18.04.2013 Către, MINISTERUL AFACERILOR INTERNE DOMNULUI MINISTRU RADU STROE Cu respect, va comunicam neajunsurile si nemultumirile functionarilor publici cu statut special din cadrul I.P.J. Dolj, membri ai Sindicatului Politistilor Dolj : 1 . Lipsa bazei logistice minime pentru desfasurarea activitatilor politienesti in conditii optime Cea mai importanta si urgenta problema o constitue pericolul de prabusire a unor cladiri in care isi desfasoara activitatea politistii ( posturi de politie, Postul de politie Almaj nu are sediu de 7 ani). De aproximativ 2 ani, de cand au fost infiintate sectiile de politie din mediul rural si pana in prezent, nu a fost alocata nicio suma de bani pentru amenajarea acestora – lipsa birouri, mobilier, fisete metalice, imprimante, xerox-uri, fax-uri, geamuri ergonomice, autoturisme de serviciu, coli de scris, de xerox si tipizate, pixuri, carburant, calculatoare neconectate la retea, etc. De asemenea, majoritatea posturilor de politie si a sectiilor de politie din mediul rural nu sunt autorizate din punct de vedere sanitar, lipsesc cele mai elementare norme de igiena si securitate in munca, nu au sursa de apa si canalizare, nu sunt angajate femei de serviciu, nu sunt asigurate cu paza, camere de supraveghere sau cu sisteme de alarmare, toate aceste lipsuri fiind suportate de ani de zile din buzunarul politistilor, care au facut efectiv rate pentru a asigura o functionare in regim de alarma. De parca nu ar fi fost de ajuns, pe langa toate acestea exista un deficit foarte mare de personal, nu exista functii de ajutor sef sectie, ofiter de serviciu, dispecer ( implicit lipsesc camerele de armament), nu exista compartimente de cercetare penala, proximitate, sisteme de paza, criminalistica, investigatii criminale, etc. Practic, sectia de politie rurala este total atipica unei sectii de politie urbana, cu toate ca problematica muncii de politie este aceeasi, poate chiar mai complexa (regimul silvic, piscicultura, etc.), circa 30 – 35 politisti din mediul rural fiind obligati sa execute aceleasi sarcini de serviciu, pe care in mediul urban, le indeplinesc 80 – 100 politisti!!! Nu exista un protocol intre I.M.L. Craiova si I.P.J. Dolj , prin care sa fie reglementata procedura ridicarii cadavrelor de la fata locului de pe raza judetului, politistilor spunindu-li-se ,,sa se descurce cum pot”, deoarece nu exista o autoutilitara pentru astfel de transporturi. Dotarea posturilor de politie cu etiloteste si truse criminalistice de actualitate care sa includa aparat foto digital. Suplimetarea cotei lunare de carburanti pentru formatiunile de ordine si siguranta publica atat in mediul urban cat si in cel rural Va rugam sa alocati fonduri pentru achizitionarea a 10 veste antiglont pentru luptatorii S.A.S. Dolj. 2. Trecerea sediilor posturilor de politie in administrarea Consiliului Judetean Dolj sau a Consiliilor Locale pentru a se putea aloca fonduri pentru renovare si reparatii de catre autoritatile locale . 3. Elaborarea unei metodologii clare cu privire la preluarea cazurilor sesizate prin 112 la dispecerat, intrucat foarte multe nu fac obiectul muncii de politie a )- solicitarea interventiei organelor de politie pentru rezolvarea unor probleme de familie, scandalul sau cearta desfasurandu-se in interiorul locuintei, fara a tulbura linistea vecinilor sau a altor persoane. In cadrul legislativ existent nu se specifica cum se sanctioneaza aceste fapte ( copilul nu vrea sa mearga la scoala, sotia nu doreste sa mai vina la domiciliu etc); b)- solicitarea organelor de politie la cazurile ce tin de instanta de judecata , solutia poate fi comunicata de catre dispecerul care preia apelul fara ca echipajul de politie sa se mai deplaseze la fata locului ( certuri intre soti aflati in divort care solicita politia pentru a impartii bunurile precum si pentru custodia copiilor fara ca instanta de judecata sa fi emis o hotarare in acest sens, constructii care nu respecta actele de cadastru, divergente intre firme si angajati privind plata salariilor, impartirea terenurilor intre membrii de familie fara a exista o hotarare judecatoreasca); c)-solicitarea organelor de politie pentru rezolvarea unor probleme ale asociatiilor de locatari( inundatii, efectuarea de reparatii la partile comune ale imobilelor, instalarea internetului fara ca toti locatarii sa fie de acord ); d)-solicitarea interventiei politiei la blocarea locurilor de parcare , aceasta activitate fiind limitata din cauza faptului ca nu toti agentii de siguranta au calitatea de politist rutier si a greutatii cu care se pot indentifica conducatorii auto. 4. Ineficienta amenzilor aplicate. Se constata un fenomen alarmant de scadere a autoritatii politistului, datorita ineficientei legislatiei actuale care este nefavorabila politistilor, majoritatea sanctiunilor nefiind platite. Aceasta metoda de prevenire nu mai are nicio eficienta, multi dintre contravenienti realizand faptul ca nu exista modalitati de constringere pentru a executa amenda contraventionala, isi permit sa jigneasca, sa sfideze si sa ultragieze politistii zilnic. Intrucat multe persoane cercetate pentru fapte penale sunt sanctionate foarte bland, respectiv cu sanctiuni care au caracter administrativ, va solicitam sa propuneti modificarea legislatiei, in sensul ca aceste sanctiuni sa fie inregistrate in cazierul judiciar, pentru a se putea cunoaste toate antecedentele persoanei respective si transformarea sanctiunilor in inchisoare contraventionala. 5. Protectia politistilor in caz de ultraj , asistarea acestora in procese. Asistenta juridica pentru politistii ultragiati in cazul I.P.J. Dolj nu exista, iar in ceea ce priveste solutionarea dosarelor de ultraj in marea lor majoritate se termina cu N.U.P. Pedepsele pentru infractiunile de ultraj sunt foarte mici, iar politistii ultragiati nu se bucura de sprijinul procurorilor care instrumenteaza aceste fapte antisociale, in unele cazuri nici macar nu se deplaseaza la fata locului pentru a efectua cercetari, rezumandu-se la a delega telefonic anumiti lucratori de politie pentru a efectua verificari. 6. Respectarea drepturilor profesionale referitoare la programul de lucru. Plata orelor suplimentare, desi este prevazuta in lege, ramane un ideal. Timpul liber al politistului este grevat de foarte multe activitati cu caracter profesional, multe efectuate fara dispozitia scrisa a sefului ierarhic respectiv testarile auto, testarile psihologice, convocari la sedinte, prezentari la parchet pentru audieri etc., netinandu-se seama de prevederile Ordinului M.I.R.A. nr. 577 / 08.08.2008. Neplata orelor suplimentare, a sporului de noapte, a normei 12 B 7. Nivelul necorespunzator al salariilor, nemotivant, raportat la importanta muncii si pericolelor la care sunt expusi politistii. Problemele de natura salariala duc la nemultumiri, in special in randul agentilor de politie si a ofiterilor cu functii de executie, afectandu-le nivelul de trai . Cuantumul diurnei de delegare este derizoriu , aproape batjocoritor in comparatie cu cel acordat altor categorii profesionale cu atributii similare (magistrati). 8. Acordarea ajutorului pentru achizitionarea de locuinte. Desi acest drept este prevazut in statutul politistului, din anul 2002, nu s-a acordat nici pana in prezent. La posturile de politie situatia politistilor care s-au transferat la cerere este disperata, in sensul ca nu beneficiaza de prima de instalare si decontarea chiriei, ajutorii sefilor de post nu pot locui in postul de politie ( unde de regula locuiesc sefii de post ) si sunt obligati sa isi achite chiria din salariu si asa destul de mic. 9. Modificarea nivelului functiei dupa gradul profesional al politistului ce o incadreaza. Exista cazuri de ofiteri care nu pot avansa in grad deoarece nu le permite nivelul functiei, aceasta fiind in contradictie cu prevederile statutului functionarilor publici. Avansarea in grad a politistilor sa se faca fara a fi conditionata de functia pe care o ocupa la un moment dat. 10. Schimbarea denumirii Politiei Locale in Garda Publica PROIECT DE LEGE pentru modificarea şi completarea Legii nr. 155 din 12 iulie 2010, a Poliţiei Locale Această iniţiativă legislativă are ca obiect de reglementare modificarea şi completarea Legii nr. 155 din 12 iulie 2010 privind Poliţia Locală, în sensul schimbării denumirii de "Poliţie Locală", respectiv "poliţist local" cu cea de "Garda Publică" respectiv "gardian public". Apariţia Poliţiei Locale a generat o serie de confuzii în rândul cetăţenilor ce a diminuat considerabil eficienţa acţiunilor Poliţiei Române cât şi a acestei instituţii aflată sub coordonarea primăriilor şi favorizează permanent apariţia şi săvârşirea unor abuzuri din partea unor angajaţi ai Poliţiei Locale, care se folosesc de confuzia apărută în rândul cetăţenilor. Pentru cetăţeanul obişnuit, "Poliţie Locală" sau "Poliţia Română" reprezintă doar autorităţi ale statului, diferenţa dintre atribuţiile acestora fiind neclare chiar şi pentru o parte dintre specialişti. De asemenea precizăm că în prezent a devenit o practică comună şi de notorietate faptul că majoritatea angajaţilor din cadrul Poliţiei Locale folosesc articole din uniforma Poliţiei Române, autoturisme cu inscripţii şi semnale speciale de avertizare identice cu cele ale poliţiei, întreţinând şi alimentând confuzia cetăţenilor. Considerăm că denumirea "Poliţie” trebuie să rămână exclusiv pentru Poliţia Română, iar Poliţia Locală să capete o altă denumire, cea propusă în proiectul de lege fiind de "Garda Publică”. În acest mod, actuala confuzie se elimină, fosta Poliţie Comunitară cu atribuţii sporite, actuala Poliţie Locală, fiind mai uşor de asimiliat de către comunitate sub aspectul competenţelor şi devine aproape imposibil de realizat confuzia cu Poliţia Română. În plus, înlocuirea sintagmei "Poliţia Locală" în toate textele legislative aflate în vigoare circumscrie perfect scopului şi conţinutului actului normativ în sine şi a atribuţiilor acestei instituţii denumită în prezent "Poliţia Locală". Totodată termenul de "gardă" raportat la sensul dat acestuia în dicţionarul explicativ al limbii române pune în evidenţă prerogativele de paza bunurilor şi de apărare a ordinii publice limitate, numai la acordarea de sprijin structurilor cu competenţe exclusive în acest domeniu, atribute ce suplinesc cu exactitate competenţele special conferite actualei "Poliţii Locale" şi se diferenţiază foarte clar de competenţele Poliţiei Române, instituţie care nu are competenţe în privinţa pazei bunurilor. Trebuie amintit că instituţia gardienilor publici care a existat şi funcţionat în perioada interbelică, dar a fost desfiinţată şi transformată în "Paza contractuala" odată cu instalarea regimului comunist, iar poliţia comunitară s-a înfiinţat pe structura gardienilor publici cu aceleaşi atribuţii pe care le aveau gardieni publici din perioada interbelică dar şi gardienii publici reînfiinţaţi în anul 1993 Având în vedere expunerea de mai sus, înaintăm prezenta propunere legislativă spre dezbatere şi adoptare. PROIECT DE LEGE pentru modificarea şi completarea Legii nr. 155 din 12 iulie 2010, a Poliţiei Locale Parlamentul României adoptă prezenta lege: Art. 1 – Legea nr.155 din 12 iulie 2010, a Poliţiei Locale se modifică şi completează după cum urmează: · Titlul legii se modifică şi va avea următorul conţinut: "pentru organizarea şi funcţionarea Gărzii Publice" · Denumirea "Poliţie Locală” se înlocuieşte, în tot cuprinsul legii, cu denumirea "Garda Publică". · De asemenea, denumirea "politist local" se înlocuieşte cu denumirea "gardian public". · Art.24, alin (3), se modifică şi va avea următorul conţinut: "(3)Folosirea mijloacelor prevăzute la alin. (1) împotriva participanţilor la acţiunile agresive se va face în mod gradual, după avertizarea prealabilă asupra utilizării unor asemenea mijloace şi acordarea timpului necesar pentru încetarea acţiunilor şi conformarea la solicitările legale ale gardienilor publici. Orice acţiune în public se face prin anunţare: "Garda!"." Art .2 – Legea nr.155 din 12 iulie 2010, cu modificările şi completările din prezenta lege, va fi republicată în Monitorul Oficial al României, partea I. Această lege a fost adoptată de Parlamentul României în şedinţa din ................ cu respectarea prevederilor art.74 alin. (1) şi al art.76 alin. (2) din Constituţia României, republicată. 11. Problemele Centrelor de retinere si arestare preventiva din cadrul Ministrului Afacerilor Interne: a) Aplicarea prevederilor art. 81 punctele 4 gi 5 din Legea nr.215 din 4 iulie 2006 privind executarea pedepselor si a masurilor dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal, care prevad ca : ,, (4) Organizarea si functionarea centrelor de retinere si arestare preventive se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin comun de catre Ministerul Afacerilor Interne si Ministerul Justitiei” (5) Masurile necesare pentru siguranta centrelor de retinere si arestare preventiva se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin comun al Ministerului Afacerilor Interne si Ministerul Justitiei” si abrogarea implicit a prevederilor OMAI nr. 988/2005. Facem mentiunea ca, degi Legea 275 a fost emisa in anul 2006 (in aplicarea acesteia fiind emisa Hotararea nr. 1897 din 21 decembrie 2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicarea a Legii nr. 275 / 2006 privind, executarea pedepselor si a masurilor dispuse de organele judiciale in cursul procesului penal) pana la aceasta data nu a fost emis ordinul comun prevazut de art. 81 pct 4 gi 5 din Legea nr. 275, desi unele prevederi ale legii contravin ordinului MAI nr. 988/2005, care reglemeteaza activitatea Centrelor de retinere si arestare preventiva din subordinea M.A.I. La solicitareau unitatilor subordonate cu privire la acestea aspecte juristii raspund invariabil ca Centrelor de retinere si arestare preventiva li se aplica prevederile OMAI nr. 988/2005 si anume acelea care nu contravin Legii nr. 275 si H.G. nr. 1897 , lucru total inacceptabil care da posibilitatea desfasurarii unei activitati neunitare la nivelul tarii si mai ales da posibilitatae interpretarii structurilor de control a prevederilor legale in interes propriu sau asa cum le sunt dictate. b). Stabilirea de catre specialistii M.A.I. si I.G.P.R. impreuna cu medicii din cadrul Directiei Medicale a unui set comun de prevederi referitoare la activitatea medicala din Centrele de retinere si arestare preventiva din cadrul M.A.I, astfel incat acestea sa poata fi aplicate la nivel general fara ambiguitati sau neclaritati de tipul celor prevazute in art. 61 pct. 3 din OMAI nr. 988/2005 care stabileste ca : ,,Cu ocazia consultatiilor, medicul prescrie medicamentele necesare in dozele corespunzatoare care sunt administrate retinutilor , arestatilor preventiv ori condamnatilor numai in prezenta personalului medical sau a politistului de paza si supraveghere , in asa fel incat sa nu poata fi stocate si apoi folosite in scop de suicid,, fara sa stabileasca cine anume le administreaza persoanelor private de libertate . c). Efectuarea de investitii la nivelul Centrelor de retinere si arestare preventiva din cadrul M.A.I mai ales a celor de la nivelul Curtilor de Apel unde sunt incarcerate un numar foartemare de personae private de libertate si carora trebuie sa li se respecte drepturile minime prevazute de lege si de organismele internationale de aparare a drepturilor omului (asigurarea de WC-uri si apa curenta in fiecare camera de detinere) prevenindu-se astfel cazurile de incalcare a drepturilor omului care au ca efect condamnarea tarii de catre tribunalul de la CEDO. La Centrul de retinere si arestare preventiva din cadrul I.P.J. Dolj exista 24 de camere locuibile din care numai 5 au WC –uri si apa curenta. d). Redimensionarea structurilor de politie care deservesc Centrele de retinere si arestare preventiva mai ales cele de la nivelul Curtilor de Apel, a se avea in vedere si reorganizarea teritoriala a tarii pe regiuni) avand in vedere problemele cu care se confrunta, respectiv supraaglomerarea si numarul mare de instante la care trebuie prezentate persoanele private de libertate. Aceasta ar trebui sa cuprinda atat componenta umana cat si cea logistica. Pricipalul criteriu de redimensionare trebuie sa fie numarul de personae private de libertate incarcerate intr-un an , luandu-se in considerare numarul politistilor necesari pentru efectuarea escortelor, pentru efectuarea pazei acestora si a celor necesari pentru acordarea drepturilor legale. De asemenea este necesara asigurarea logisticii necesare deplasarilor cu atospecialele Centrelor la instante, unitati de parchet, aeroport, spitale etc. in functie de numarul acestora. La I.P.J. Dolj trebuie suplimentate functiile cu una de ofiter si 6 de agenti. 12. Renuntarea la parteneriatele cu M.A.N.-ul, Evidenta populatiei , Jandarmerie, Politie Locala etc. care nu ne aduc niciun beneficiu, intrucat munca politistilor pentru a rezolva problemele cu care sunt incarcati de aceste perteneriate paguboase nu se regasesc in niciun criteriu de evaluare . Solicitam sa se realizeze, in sfarsit, conceptul de pateneriat al politistilor din Politia Romana care formeaza o patrula, toate patrulele de politie urmand sa fie constituite din cel putin 2 politisti si sa se renunte odata pentru totdeauna la conceptul de patrula mixta, care nu ne-a adus de-a lungul timpului niciun beneficiu, ba din contra, acest concept „mixt” fiind deosebit de pagubos pentru Politia Romana, atat ca rezultate, cat si ca imagine. Nu este posibil ca politistul sa conduca autospeciala de serviciu, iar jandarmul sau politistul local sa ocupe locul din dreapta. De asemenea, va precizam ca, in nicio tara din Uniunea Europeana, patrula de politie nu se realizeaza dintr-un civil si un militar. 13. Incetarea de urgenta a acordarii salariilor de merit si de excelenta acelorasi politisti care beneficiaza de aceste avantaje financiare de ani de zile, intrucat aceasta situatie creeaza o stare ridicata de tensiune in randul politistilor, care nu mai sunt stimulati profesional sub nicio forma. Nu este normal ca unii politisti sa fie „norocosi” si sa fie premiati pe viata, luna de luna, iar altii, poate, niciodata in cariera de politist. 14. Nu in ultimul rand, pentru bunul mers al Politiei Romane, va solicitam respectuos sa reanalizati modul in care ofiterii de politie au promovat in functii de comanda si sa stabiliti daca acestia ocupa functii compatibile cu studiile absolvite, avand in vedere principiul „omul potrivit, la locul potrivit”. Consideram ca aceste functii trebuie sa fie ocupate, in primul rand, din absolventi ai Academiei de Politie „Alexandru Ioan – Cuza” – Bucuresti, singura institutie din Romania care pregateste ofiteri activi de politie, precum si de politistii care au o vasta pregatire si experienta profesionala si au dovedit in timp loialitate si atasament fata de institutia politiei. Acordarea gradelor profesionale trebuie sa se faca in functie de vechimea pe care politistul o are in Politia Romana si nu in functie de vechimea pe care „civilul devenit peste noapte politist” a dobandit-o ca salariat in diverse institutii civile. Aberant, acesti „civili” care nu au imbracat niciodata haina militara, nu au lucrat nici macar o zi in politie, nu au prins nici macar un hot, etc., sunt comandanti si dau ordine politistilor de cariera. In aceste conditii, ne intrebam, oare, cine conduce Politia Romana?! Cu deosebita consideratie, Domnul secretarul general adjunct, Mihai Șova, mi-a promis ca imi va raspunde punctual la toate problemele sesizate. Edited April 20, 2013 by Elvis 14 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Membru cipri83 Posted April 20, 2013 Membru Share Posted April 20, 2013 Da Elvis sunt niste probleme foarte bine punctate si prezentate!Sunt curios cate vor fi luate si in seama! 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Moderator Catalin Posted April 20, 2013 Moderator Share Posted April 20, 2013 La unele dintre ele cred ca iti pot anticipa eu raspunsurile. Ma refer la solicitarile care presupun alocarea de fonduri. Ar fi trebuit sa va canalizati revendicarile pe cele ce presupun directionarea fondurilor existente acolo unde este mai mare nevoie, pentru o cheltuire mai eficienta a acestora. Nu am acum timp, postez de pe telefon, dar voi posta cand timpul imi permite, câteva completări. 1 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
metalu Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 probleme vechi, rezolvare............................. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Membru Ben Posted April 20, 2013 Membru Share Posted April 20, 2013 (edited) In mare, mi se par solicitari de bun simt si conforme cu realitatea, cu cateva amendamente daca mi se permite. Pct 2 mi se pare unul pagubos. Nici un consiliu de nici un fel nu va fi de acord sa preia in administrare sediile posturile, adica sa aiba cheltuieli in plus, fara ca acele sedii sa intre in patrimoniul lor. Mai exact sa le cedem cladirile, iar daca asta se va intampla va deschide usa la tot felul de neplaceri. Caz concret: sediile posturilor de politie transporturi nu se afla in proprietatea MAI-ului, ci sunt ale unitatilor aferente din Ministerul Transporturilor pt care IPJ-urile platesc chirie si utlitati desigur. Acelasi lucru a fost si in cazul unui post de politie transporturi navale, care isi avea sediul intr-o cladire a Autoritatii Portuare. Intre timp au avut loc tot felul de privatizari/vanzari de cladiri catre o societate comerciala, printre care si cladirea in care isi avea sediul postul respectiv. Ce s-a intamplat ulterior? Cei de la SC nu au mai vrut sa prelungeasca contractul de chirie, politistii fiind evacuati practic si nevoiti sa se mute cativa km departare de malul Dunarii. Zvonul era ca unul dintre poltisti il cercetase penal pe administrator in trecut. Politia are nevoie de independenta sau macar de o autonomie sporita. Haideti sa nu mai depindem de altii, pe langa faptul ca nimeni nu-ti garanteaza ca daca sunt administrate de consilii vor si investi. Un alt lucru - nu inteleg de ce sindicatele au oful asta al conditiilor de arest al persoanelor privative de libertate. Eu credeam ca apara drepturile politistilor, nu e un ONG al drepturilor omului. De ce isi canalizeaza energia catre asa ceva nu inteleg. Pct 13 - total de acord cu el, cu mentiunea ca pe langa salariile de merit si excelenta, sa fie eliminate si sporurile pt studii superioare. Eliminate sau acordate tuturor, nu in functie de bafta unora care au ramas cu el sau ghinionul altora care s-au mutat si le-au pierdut. Aici e o discriminare cat se poate de fatisa. Edited April 20, 2013 by Ben 2 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elvis Posted April 20, 2013 Author Share Posted April 20, 2013 (edited) Ben Consiliul Judetean a fost de acord in repetate randuri cu propunerea noastra .......cei care s-au opus au fost cei de la MAI. Pentru ca aceste conditii din arest influenteaza viata politistilor si crede-ma ca nu stii cum este sa scoti la WC-ul arestului dupa ora 22, desi regulamentul nu-ti permite, 20 de arestati.... doi politisti. Ma cam doare in cot de arestati eu imi apar membrii sa nu cada in abatere, pentru ca pestele se curata de la coada. Iar cercetarile prealabile sau chiar de alta natura sunt indreptate impotriva politistilor, arestatii sunt ,,arestati". Intelegi Ben, aia care vin sa te controleze te ia dupa regulament, nu ai voie dupa ora 22, aia cu drepturile omului iti spun ca nu au voie cu galeti in camere, intimitate, apa curenta etc si cand se pun aia cu piciorele pe usi ce faci? Le spui ca nu au voie sa se duca la wc dupa 22? Sau sa faca in mijlocul camerei? Edited April 20, 2013 by Elvis Link to comment Share on other sites More sharing options...
Horia Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Da, foarte interesante problemele astea cu arestul. De ce nu se modifica regulamentul, ca e mai simplu si nu implica cheltuieli suplimentare? Bine, asta numai in cazul in care colegii de la arest accepta sa fie deranjati dupa ora 22. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elvis Posted April 20, 2013 Author Share Posted April 20, 2013 Horia bati campii cu veselie , dar nu este prima data cand dovedesti ca habar nu ai pe ce lume traiesti. Politistii aia care nu trebuie deranjati lucreaza 12/24, 12/48 asa ca nu au cum sa fie deranjati. Iar legea si regulamentul de aplicare a legii nu-l pot schimba ei. Ei raspund atunci cand sunt luati ostateci ca la Neamt. Daca te intreaba cineva, ca vad ca nu ai nicio treaba, cheile de la celule trebuie sa stea dupa ora 22 la ofiterul de serviciu. Este ultima data cand iti mai raspund. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Membru Ben Posted April 20, 2013 Membru Share Posted April 20, 2013 OK, am inteles solicitare cu privire la conditiile de arest, dar parerea mea este ca trebuie sa evitam imixtiunile cu administratiile locale sau judetene de orice fel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elvis Posted April 20, 2013 Author Share Posted April 20, 2013 Daca s-ar putea Ben. Acum iar ne-au spus ca nu au bani. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Horia Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 Presley nu e prima data cand dovedesti ca esti deficitar la capitolul bun simt si educatie. Faptul ca mi-am expus punctul de vedere nu iti da dreptul tie sa ma jignesti si sa ma aprostofezi, chiar daca nu iti convin opiniile mele. Stai linistit, te asigur ca nu esti vreo somitate in munca de politie asa cum te crezi, esti slab (aproape de zero) la acest capitol si am remarcat de ceva vreme treaba asta, dar cu toate astea nu m-am apucat sa-ti scriu pe aici, tocmai pentru ca nu esti asa important si nu meriti efortul asta. Daca e asa cum spui tu, te rog sa precizezi in care lege scrie ca nu poti fi dusi la WC arestatii dupa ora 22? Spune aici care e numarul si denumirea legii respective. Asta daca esti capabil sa faci diferenta intre un regulament de ordine interioara si un act normativ, dar am mari reserve in aceasta privinta. NU exista asa ceva draga desteptule. Inca o dovada clara ca sindicatele din politie sunt conduse de niste incompetenti, politisti care habar nu au pe ce lume traiesc si care se duc prin sedinte la minister unde ridica problem puerile, care nu au legatura soarta politistilor. Probabil domnul lider de sindicat lucreaza la arest si vrea sa nu fie deranjat dupa ora 22, ca sa isi poata face somnul de frumusete, iar datorita acestui lucru, aceasta asa zisa problema a devenit de nivel national si trebuie ridicata la minister. Au terminat adevaratele problem si au ramas cu nevoile fiziologice ale arestatilor. Penibil! 6 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elvis Posted April 20, 2013 Author Share Posted April 20, 2013 ,,Facem mentiunea ca, desi Legea 275 a fost emisa in anul 2006 (in aplicarea acesteia fiind emisa Hotararea nr. 1897 din 21 decembrie 2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicarea a Legii nr. 275 / 2006 privind, executarea pedepselor si a masurilor dispuse de organele judiciale in cursul procesului penal) pana la aceasta data nu a fost emis ordinul comun prevazut de art. 81 pct 4 gi 5 din Legea nr. 275, desi unele prevederi ale legii contravin ordinului MAI nr. 988/2005, care reglemeteaza activitatea Centrelor de retinere si arestare preventiva din subordinea M.A.I." Cainele moare de drum lung si prostul de grija altuia..................... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Horia Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 TU ai citit vreodata legea aia, sau doar ii dai inainte cu copy si paste? Nu gasesti acolo nimic despre satisfacerea nevoilor fiziologice ale arestatilor, aceste aspecte sunt prevazute in regulamentele interioare. Dar oricum, nici nu ma asteptam, asa cum am mai zis, sa poti face astfel de diferente. Oricum, e bine de stiut ca ati terminat cu problemele politistilor ce lucreaza in strada si acum ati trecut la cei ce dorm la caldurica, trebuie sa aiba si ei conditii normale de somnic. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
pavelnicu Posted April 20, 2013 Share Posted April 20, 2013 din sindicate fac parte politisti care lucreaza la diverse compartimente. Mi se pare normal ca problemele fiecaruia sa fie ridicate, la orice nivel, in vederea rezolvarii lor. Si pana la urma fiecare isi alege compartimentul in functie de vocatie. La terminarea scolii militare am venit in politie pe schema de la arest-transfer. Timp de mai multi ani puteam sa optez sa merg acolo, dar am preferat sa aleg strada. Daca cineva este invidios pe cei care lucreaza acolo inseamna ca si-a gresit vocatia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elvis Posted April 21, 2013 Author Share Posted April 21, 2013 ,,aceasta asa zisa problema a devenit de nivel national si trebuie ridicata la minister. " ,,Cu respect, va comunicam neajunsurile si nemultumirile functionarilor publici cu statut special din cadrul I.P.J. Dolj, membri ai Sindicatului Politistilor Dolj :" Doamne mare iti este gradina! Link to comment Share on other sites More sharing options...
drAGO5 Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 cu mentiunea ca pe langa salariile de merit si excelenta, sa fie eliminate si sporurile pt studii superioare. Eliminate sau acordate tuturor, nu in functie de bafta unora care au ramas cu el sau ghinionul altora care s-au mutat si le-au pierdut. Noi nu trebuie sa cerem eliminarea sporurilor respective ci anularea actului normativ prin care s-a ajuns in situatia de a beneficia de acel spor doar anumiti politisti, o perioada indelungata si acordarea acestor sporuri dupa criteriile stabilite anterior, in functie de indeplinirea atributiunilor de serviciu si a rezultatelor, deci dupa merit, asa cum sunt si denumite. Referitor la sporul pentru studii superioare, cred ca ar trebui reglementari noi si identificate functiile ce trebuie ocupate doar de agenti cu studii superioare(spre exemplu: calitatea de organ de cercetare al politiei judiciare o pot obtine ofiterii de politie si agentii de politie care au studii superioare in domeniul juridic). In momentul de fata exista agenti din structurile neoperative sau "soferul comandantului" care beneficiaza de acel spor, iar agenti care lucreaza la investigatii criminale, proximitate, sefi de post etc., din operativ , care nu primesc acel spor. Discriminari vor ramane atat timp cat doi politisti, fie ei ofiteri sau agenti, desfasoara aceleasi activitati, dar sunt remunerati diferit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Membru Ben Posted April 21, 2013 Membru Share Posted April 21, 2013 (edited) spre exemplu: calitatea de organ de cercetare al politiei judiciare o pot obtine [...] agentii de politie care au studii superioare in domeniul juridic Nu sunt de acord. Ca agent, absolvent al unei scoli de politie, poti avea calitatea de organ de CP, chiar daca nu ai terminat facultatea de drept, pt ca respectivul a urmat in scoala cursurile necesare pt a putea desfasura munca de cercetare penala. Nu trebuie sa fii neaparat jurist pt asta. Altfel de ce ar mai face materiile respective in scoala daca e obligatoriu sa le completezi cu fac de drept? Ar fi inutile. Edited April 21, 2013 by Ben 4 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sache Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 Elvis, laudabile initiative! Sunt foarte curios ce raspunsuri vei primi la fiecare din problemele ridicate. Link to comment Share on other sites More sharing options...
drAGO5 Posted April 21, 2013 Share Posted April 21, 2013 Ben, era un exemplu, stiu ca naste controverse, insa trebuie sa se gaseasca anumite functii care sa faca diferenta. Un spor se plateste pentru o activitate suplimentara. Adica nu este suficient sa ai doar anumite studii ca sa primesti ceva in plus, trebuie sa si faci ceva in plus decat ceilalti. Aceasta este parerea mea, desi sunt unul din cei care beneficiaza de acel spor din 2007 si am si calitatea de organ al politiei judiciare, insa trebuie anumite reglementari in acest domeniu. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elvis Posted April 22, 2013 Author Share Posted April 22, 2013 Sache o sa postez raspunsul aici sa-l vada toata lumea. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sache Posted April 29, 2013 Share Posted April 29, 2013 Niciun raspuns pana acum? Sau MAI-ul a uitat? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elvis Posted May 1, 2013 Author Share Posted May 1, 2013 Au termen de 45 de zile............. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Elvis Posted June 29, 2013 Author Share Posted June 29, 2013 (edited) Dragi politisti din toate colturile tarii cititi si minunati-va! In timp ce domnul director al Directiei Secretariat General si Protocol , din Ministerului Afacerilor Interne, comisar sef de politie Gelaledin Nezir trimite in teritoriu Adresa nr. 96521/28.05.2013 prin care le solicita imperativ domnilor politisti de pe coclaurii patriei carora le-au fost repartizate spre competenta solutionare petitii inregistrate la secretariatul Ministerului Afacerilor Interne, sa nu depaseasca termenul legal de 30 de zile , dupa doua luni si cateva zile priviti ce semneaza atunci cand vine vorba ca Ministerul Afacerilor Interne sa dea un raspuns la o petitie! Va marturisesc ca la inceput am crezut ca este o gluma, dar m-am dezmeticit foarte repede cand am vazut aceast raspuns in bataie de joc semnat de, ati ghicit, domnul director al Directiei Secretariat si Protocol din Ministerului Afacerilor Interne! Pur si simplu ne transmite ca cei mai,,competenti" sefi de directii din minister nu pot raspunde in termenul legal unor intrebari puse de un agent! Domnule ministru de interne Radu Stroe la data de 18.04.2013 , Sindicatul Politistilor Dolj a depus la Ministerului Afacerilor Interne Adresa cu nr. 100 fiind inregistrata la Directiei Secretariat General si Protocol sub nr. 5730 / 18.04.2013! Incompetenta a fost ridicata la rang de arta in Ministerul Afacerilor Interne! Cum este posibil ca cei mai incompetenti sefi de directii in viata sa nu poata formula un punct de vedere in termenul legal in referire la problemele cu care se confrunta politistii din intreaga tara ? Oare ordinele, dispozitiile si adresele in vigoare, unele trimise chiar de catre Directia Secretariat General si Protocol, se aplica decat unora? Unii suntem mai politisti decat altii? Asteptam cu interes ca domnii directori sa-si faca timp! Edited June 29, 2013 by Elvis Link to comment Share on other sites More sharing options...
pavelnicu Posted June 29, 2013 Share Posted June 29, 2013 nu este incompetenta, Elvis, este lipsa de cultura, de respect, de civilizatie, de bun-simt etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
iav Posted June 30, 2013 Share Posted June 30, 2013 Am găsit la adresa http://www.mai.gov.ro c.v-ul domnului comisar șef de poliție Gelaledin Nezir. Este un alt caz de „trupist” care a ajuns polițist și crede că noi suntem trupeții cu care să dea cu burta de pământ.Spicuim din c.v-ul domnului cms.șef de poliție Gelaledin Nezir: 1984–1987 ŞCOALA MILITARĂ DE OFIŢERI ACTIVI “Nicolae Bălcescu”, Sibiu, arma infanterie 1987–1990 MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE, Regimentul 40 Mecanizat „Călugăreni” Comandant pluton 1990–1992 MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE, Regimentul 40 Mecanizat „Călugăreni”, Cp. Pază lucrări de artă (Cernavodă-Borcea) Ofiţer 4 cu paza şi pregătirea pentru luptă şi locţiitor al comandantului 1992–1995 MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE, Liceul Militar de Marină “Alexandru Ioan Cuza” din Constanţa Comandant pluton elevi şi ofiţer 3 cu probleme de cultură şi educaţie 1995–1998 MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE, Statul Major al Marinei Militare, Redacţia de radio şi televiziune Redactor de radio şi televiziune MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE, Statul Major al Marinei Militare Ofiţer cu probleme de evidenţă efective şi mobilizare 1999–2002 MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE, Direcţia Relaţii Publice Ofiţer 2 în Biroul de Presă al Ministerului Apărării Naţionale 2005 (ian.-apr.) MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE Împuternicit director al Direcţiei de Informare şi Relaţii Publice 2005–2006 MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE, Statul Major General Consilier al Şefului Statului Major General 2006–2007 MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE Consilier al ministrului Apărării 2007–2008 MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE, Şcoala de Aplicaţie pentru logistică “General Constantin Zaharia” Locţiitor al comandantului şcolii (detaşat consilier al ministrului Apărării) 2008 (ian.-apr.) MINISTERUL JUSTIŢIEI Consilier personal al ministrului Justiţiei 2008–2009 MINISTERUL ADMINISTRAŢIEI ŞI INTERNELOR Director cabinet ministru 2009 (iun.-dec.) GUVERNUL ROMÂNIEI, cabinet Viceprim-ministru al Guvernului României consilier, Director de cabinet al viceprim-ministrului 2010 – 2013 MINISTERUL AFACERILOR INTERNE, Secretariatul General Director al Secretariatului General al M.A.I. 2013 – în prezent MINISTERUL AFACERILOR INTERNE, Direcţia Secretariat General şi Protocol Director al Direcţiei Secretariat General şi Protocol a M.A.I. În 2010 când domn Băsescu dădea Directiva nr.1„dați afară polițiștii” domnul Nezir se transfera în M.A.I și pe ce funcție.Cine poate oase roade,cine nu nici carne moale. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now