Jump to content
POLITISTI.ro

Trecerea la nivel cu calea ferata


Cezar

Recommended Posts

Buna ziua,

Stiu ca la semnalul de avertizare de trecere la nivel, trebuie oprit intr-un loc de vizibilitate maxima inainte de trecerea peste linii.

Care este rolul semnului "STOP" adaugat o data cu semnul de avertizare de trecere?

Situatia asta se intalneste pe drumul dintre sos Garii Catelu si Autostrada Soarelui, (Intre Tarlale), unde sunt 2 treceri la nivel.

La prima (mergand spre sud) exista si semnul STOP, la urmatoarea e numai crucea Sf Andrei. Oblogatie de oprire in ambele cazuri.

Semnele sunt ignorate chiar si de autobuze.

Era sa o iau de 2 ori acolo, cu toate ca folosesc si avariile sa atentionez ca ma opresc.

La ultima, cu motocicleta, n-a fost chip sa opresc, doar am incetinit si cand am observat ca masina din spate, o Octavia nu are intentie de oprire, am accelerat.

Probabil ca soferul a auzit motocicleta si vanzand ca e prea aproape de mine s-a urcat pe frana cu volan dreapta.

Si-a rupt fuzeta in bordura. Am oprit dupa trecere, dar am accelerat din nou vazand ca tipul s-a dat jos din masina cu o bata enind spre mine.

Link to comment

In ambele cazuri, ai obligatia sa opresti in dreptului semnului si abia dupa asigurare sa treci. Sa OPRESTI nu sa INCETINESTI. Si din ce imi amintesc eu, la prima trecere este si intersectia cu Industriilor, la a doua unde ai doar Sf Andrei e doar trecere peste calea ferata.. bine, prima are si bariere, a doua nu...

Link to comment

Da, da, stiu, mersi de raspuns. As opri daca n-as avea berbeci in spate.

Cand mai trec p-acolo, incetinesc inainte sa ajung la semn, sa ma poata depasi berbecii sa n-o iau in spate. In 14 ani am avut 3 accidente. Toate stand pe loc, asa ca-mi creste adrenalina cand opresc.

Stiu de trecerea de care vorbesti. Nu e aia, Dupa intersectia cu industriilor, pana in Autostrada Soarelui, sunt 2 treceri la nivel (Eu locuiesc pe Basarabiei si fac dreapta acolo mergand spre Autostrada Soarelui, unde am cedeaza parca in favoarea celor care vin din stanga de la Catelu).

Prima trecere are si STOP (uite fotografia), parca nu e nici o intersectie, iar a doua numai semnul de avertizare. Stiu ca trebuie sa opresc la ambele. Berbecii, unuii nu opresc deloc, altii cred ca daca nu exista semnul STOP la a doua (caci la precedenta trecere exista), nu trebuie sa opreasca.

Uite pun pozele luate de pe Google.

La prima sunt ambele semne, la a doua cand a fost luata fotografia nu exista nici un semn pe sensul asta (pe sensul celalalt erau un "Atentie la Tren"), dar semnul cu trecere la nivel (crucea sf Andrei) a aparut ulterior. Acum si de fapt de cel putin 2 ani, exista.

post-6860-0-48507400-1365442860_thumb.jp

post-6860-0-09472800-1365442885_thumb.jp

Edited by cezar1
Link to comment

mdap, cunosc sentimentul, m-am prins si de cele doua treceri. primul e dublat si stop si sf andrei dar sa mor de stiu de ce... poate sa fie bizonul mai atent, aici poate ne da o mana de ajutor un rutierist... in foarte multe cazuri de genul asta, teoria legii si realitatea strazii sunt un pic pe langa... da, trebuie sa opresti la trecerea la nivel cu calea ferata, dar cand stii ca de zeci de ani nu a mai trecut un tren pe acolo ca alea sunt linii industriale si nu leaga nimic ca sa poate ajunge macar o drezina...

Link to comment

Acuma nu stiu, sunt niste depozite p-acolo, n-as putea baga mana-n foc ca nu mai trec trenuri/vagoane..., mai mult la ultima trecere sunt 2 linii si destul de obstructionata imaginea... Stiu si ca orice tren ar trece p-acolo e imposibil sa nu iasa vreun Gica cu steguletul sa opreasca trecerea, insa daca e vreun echipaj in zona ....

Pentru mine e ca naiba, "ma aranjez" sa n-am pe nimeni in spate ca n-am chef sa raman fara permis. Nu e mai branza sa opresc, asa ca daca e loc, ori accelerez sa am timp sa opresc inaintea celor din spate, dar cu ociul in oglinda, ori incetinesc si le fac semn sa depaseasca inainte de a ajunge acolo, sa imi apar spatele, in special la motocicleta

Link to comment
  • 5 years later...

Buna seara , am si eu o intrebare legata de o situatie . Astazi cand veneam de la munca spre casa la o trecere la nivel cu o cale ferata prevazuta de semibariere si semnale acustice , in momentul in care am trecut pe sub bariera , au inceput semnalele acustice , am continuat drumul pentru a evita sa raman blocat intre calea ferata si bariere sau sa coboare barierele pe autovehicul. Mentionez ca in spate in intersectie era un echipaj de la rutiera , nu sunt sigur daca au vazut evenimentul . Am privit ulterior in spate si am observat ca se uitau spre bariere. As dori sa stiu daca am procedat corect in aceasta situatie , daca nu ce anume ar fi trebuit sa fac. Deasemenea am urmarit sa vad daca echipajul face un semn sau porneste semnalele dar nimic. Va multumesc!

Link to comment
  • Marius changed the title to Trecerea la nivel cu calea ferata
  • 10 months later...

Buna seara, am și eu o întrebare in legătură cu trecerea la nivel cu cale ferată. 

Un prieten de al meu a fost amendat pentru ca nu a orpit, desi semnalul luminos era alb intermitent. 

Cum trebuie procedat corect, trebuie oprit la indicatorul oprire chiar daca este alb sau nu? 

Va multumesc! 

received_1370517279775690.jpeg

Link to comment
  • 3 years later...
  • Moderator

Recent am participat la o dezbatere cu acelaşi subiect: dacă conducătorul auto este obligat să oprească la trecerea la nivel cu calea ferată când întâlneşte semnale luminoase în funcţiune (respectiv culoarea albă intermitent) însoţite de indicatorul "oprire". 

trecere-nivel-calea-ferata.jpeg  trecere-cale-ferata.jpeg

În legislaţia rutieră reglementările privind trecerea la nivel cu calea ferată sunt prevăzute astfel:

În OUG 195/2002 cu modificările şi completările ulterioare:
Trecerea la nivel cu calea ferată
Art. 60 - (1) Participanții la trafic trebuie să dea dovada de prudență sporită la apropierea și traversarea liniilor de cale ferată curentă sau industrială, după caz.
(2) La trecerea la nivel cu o cale ferată curentă, prevăzută cu bariere sau semibariere, conducătorii de vehicule sunt obligați să oprească în dreptul indicatorului ce obliga la oprire, dacă acestea sunt în curs de coborâre ori în poziție orizontala și/sau semnalele sonore și luminoase care anunță apropierea trenului sunt în funcțiune.

În Regulamentul de aplicare al OUG 195/2002 cu modificările şi completările ulterioare aprobat prin HG 1391 din 2006, la Capitolul IV - Secţiunea a 3-a este reglementată Semnalizarea trecerilor la nivel cu calea ferată, iar în Capitolul V - Secţiunea a 3-a Reguli privind circulaţia vehiculelor este reglementată în mod special "§ 7. Trecerea la nivel cu calea ferată", unde este prevăzut în mod concret următoarele obligaţii:
Art. 138 - (1) Conducătorul de vehicul este obligat să oprească atunci când:
a) barierele sau semibarierele sunt coborâte, în curs de coborâre sau de ridicare;
b) semnalul cu lumini roșii și/sau semnalul sonor sunt în funcțiune;
c) întâlnește indicatorul "Trecerea la nivel cu calea ferată simplă, fără bariere", "Trecerea la nivel cu calea ferată dublă, fără bariere" sau "Oprire".
(2) Vehiculele trebuie să oprească, în ordinea sosirii, în locul în care există vizibilitate maxima asupra caii ferate fără a trece de indicatoarele prevăzute la alin. (1) lit. c) sau, după caz, înaintea marcajului pentru oprire ori înaintea barierelor sau semibarierelor, când acestea sunt închise, în curs de coborâre sau de ridicare.

O opinie destul de răspândită, coroborează aceste norme cu regula generală prevăzută în OUG 195/2002 cu modificările şi completările ulterioare la:
Art. 31 - Participanții la trafic trebuie să respecte regulile de circulație, semnalele, indicațiile și dispozițiile polițistului rutier, precum și semnificația diferitelor tipuri de mijloace de semnalizare rutieră, în următoarea ordine de prioritate:
a) semnalele, indicațiile și dispozițiile polițistului rutier;
b) semnalele speciale de avertizare, luminoase sau sonore ale autovehiculelor, prevăzute la art. 32 alin. (2) lit. a) și b);
c) semnalizarea temporară și/sau indicatoarele electronice, care modifică regimul normal de desfășurare a circulației;
d) semnalele luminoase sau sonore;
e) indicatoarele;
f) marcajele;
g) regulile de circulație.

Drept urmare susţin că la întâlnirea unei situaţii similare cu cea din fotografie, dacă semnalul luminos intermitent de culoare albă este în funcţiune, conducătorul auto nu mai are obligaţia să oprească.

În opinia mea, această interpretare a normelor legale nu este corectă pentru că nu ţine cont de principiu juridic "Specialia generalibus derogant" care impune faptul că norma specială e cea care derogă de la norma generală şi că norma specială este de strictă interpretare la cazul respectiv. Mai mult, o normă generală nu poate înlătura de la aplicare o norma specială.
În acest sens există inclusiv decizii obligatorii emise de Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie care a hotărât că înlăturarea de la aplicare a legii generale ori de câte ori există o dispoziţie specială într-o materie dată, nu trebuie să fie expresă, fiind de la sine înţeleasă, întrucât este consecinţa directă a principiului "specialia generalibus derogant".
Ca urmare a acestui principiu juridic, obligaţiile prevăzute la Art. 138 lit. c) teza finală din Reg. OUG 195/2002 cu modificările şi completările ulterioare, fiind obligaţii specifice trecerii la nivel cu calea ferată, sunt norme speciale care derogă de la norma generală prevăzută de art. 31 din OUG 195/2002 cu modificările şi completările ulterioare, iar în consecinţă conducătorul auto care întâlneşte semnalizare de control reprezentată de lumină intermitentă albă, însoţite de cel puţin unul dintre următoarele indicatoare rutiere: "Trecerea la nivel cu calea ferată simplă, fără bariere", "Trecerea la nivel cu calea ferată dublă, fără bariere" sau "Oprire", ARE OBLIGAŢIA SĂ OPREASCĂ.

  • Upvote 2
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.