Jump to content
POLITISTI.ro

Ben

Recuperarea prejudiciului in cazul infractiunilor de evaziune fiscala

Recommended Posts

Ben

Va salut!

Am un dosar in lucru in care invinuitul este cercetat pt evaziune fiscala (art. 6). Dupa ce a luat la cunostinta de cauzele de nepedepsire din Lg 241/2005, omul a fost de acord sa plateasca prejudiciul, care oricum nu este mare, putin peste 5200 lei. Aici intervine si problema :D

L-am indrumat catre administratia fiscala unde este arondat, ca sa plateasca, iar cei de acolo, intrucat firma (al carei administrator a fost) a intrat in faliment si a fost radiata, i-au spus ca nu mai pot sa-i primeasca banii, deoarece "firma nu mai este" siiii ... "nu mai are stampila" :doh: Eu am ramas un pic perplex pt ca pana la urma el nu face plati in numele firmei, ci plateste un prejudiciu cauzat de el, ca invinuit intr-un dosar, raspunderea penala cazand in sarcina persoanei fizice aici, nu a persoanei juridice. Ma gandesc ca trebuie sa fie un cont separat pt recuperarea prejudiciului.

Luni ma duc sa ma interesez la Adm fin publice, dar m-am gandit mai intai sa va intreb si pe voi aici, pt ca mi-e teama ca o sa dau peste niste oameni care o sa-mi dea acelasi raspuns. Macar sa fiu pus in tema.

Precizez ca nu fac parte din formatiuni de IF, e prima oara cand ma lovesc de asa ceva si, curios, si pt unii politisti de la IF la care m-am interesat.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Această publicitate este afişată doar vizitatorilor. - Click aici pentru înregistrare

Catalin

Din câte ştiam eu, la trezorerie se plătesc contribuţiile şi impozitele cu stopaj la sursă.

Acum nu ştiu dacă o persoană fizică poate depune cash în conturile pentru contrbuţiile la asigurările sociale şi cele unde se varsă impozitele. Dar parcă să zic că am auzit de persoane ce îşi plătesc singuri contribuţiile. Dar mă interesez şi revin cu o postare aici.

Din cei 5200 lei, cât sunt contribuţii la CAS şi cât impozit pe venit, etc?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marius

Există un cont special la Trezorerie pentru așa ceva. Ben, dacă e nevoie, luni îți pot afla numărul contului.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben

Cata, nu mai tin minte exact. Ideea ca ma contraziceam cu cineva care spunea ca in prejudiciu intra si penalitatile si dobanzile, ceea ce nu e adevarat, pt ca pana la urma suma "eludata" sunt acele impozite si contributii cu retinere la sursa care nu au fost varsate cu intentie, acei bani constituie obiectul material al infractiunii. Totodata, spunea ca e nevoie de expertiza. Atata timp cat invinuitul recunoaste suma respectiva, e dispus sa plateasca, eu zic ca nu e cazul. Daca era capos si era trimis in judecata, era nevoie intr-adevar de o expertiza.

Marius, multam fain. Ma gandesc ca e un cont general valabil pt toate administratiile fiscale din tara.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marius

Da, e un cont unic pentru toți. Îl postez luni, să nu mai faci un drum la ANAF.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Catalin

Şi eu zic că ai dreptate în privinţa prejudiciului. Pentru că pe dobânzile, penalizările sau majorările pe care le stabilesc ăia, ăsta se poate judeca separat. Le poate contesta modul de calcul sau stabilire şi se pot judeca mult şi bine. Dar cel mai bine e să vorbeşti şi cu procurorul şi să-l întrebi cum vede el lucrurile.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben

Missing in action procurorul :D Oricum, la noi e un sistem mai ciudat, de care nu vreau sa vb pe aici.

Edited by Ben

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marius

Contul:


RO18TREZ291508609XXXXXXX
[/CODE]

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben

Multam fain! :emo-yessir:

La Trezorerie, corect? Nu la Administratia Fin Publice.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Catalin

Da

Share this post


Link to post
Share on other sites
Marius

Da, la Trezorerie. (RO18TREZ291508609XXXXXXX). :good:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben

Un ghid privind investigarea infractiunii prev si ped de art. 6 din Legea 241/2005, precum si exemple de obiective vizate de o eventuala expertiza.

Face referire la art din vechiurile coduri, dar esenta ramane aceeasi.

 

GHID.doc

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Similar Content

    • Elvis
      By Elvis
      LEGE nr. 364 din 15 septembrie 2004 privind organizarea şi funcţionarea poliţiei judiciare
      (actualizată la data de 24 aprilie 2015*)

      Articolul 1
      Poliţia judiciară este organizată şi funcţionează în cadrul structurilor specializate ale Ministerului Afacerilor Interne.
      Articolul 2
      (1) Poliţia judiciară este constituită din ofiţeri şi agenţi de poliţie, specializaţi în efectuarea activităţilor de constatare a infracţiunilor, de strângere a datelor în vederea începerii urmăririi penale şi de cercetare penală.
      (2) Ofiţerii şi agenţii specializaţi prevăzuţi la alin. (1) au calitatea de organe de cercetare ale poliţiei judiciare.
      (3) Ca organe de cercetare ale poliţiei judiciare funcţionează lucrători specializaţi din Ministerul Afacerilor Interne anume desemnaţi de ministrul afacerilor interne, cu avizul favorabil al procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, şi îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie sau sunt desemnaţi şi funcţionează în alt mod, potrivit unor legi speciale.
      (4) Parchetele de pe lângă instanţele judecătoreşti conduc şi supraveghează activitatea de cercetare penală a poliţiei judiciare.
      (5) Poliţia judiciară a Direcţiei Naţionale Anticorupţie se organizează şi funcţionează potrivit legii speciale a Direcţiei Naţionale Anticorupţie**).
      Articolul 3
      (1) Poliţiştii care nu fac parte din poliţia judiciară au dreptul şi obligaţia de a efectua orice act de constatare a săvârşirii infracţiunilor, conform legii.
      (2) Poliţiştii prevăzuţi la alin. (1) au obligaţia de a încunoştinţa de îndată procurorul sau organele de cercetare ale poliţiei judiciare cu privire la constatarea săvârşirii infracţiunilor şi de a le înainta, totodată, actele de constatare.
      Articolul 4
      Organele de cercetare ale poliţiei judiciare sunt organizate şi funcţionează în structura aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne, în structura Inspectoratului General al Poliţiei Române, Inspectoratului General al Poliţiei de Frontieră Române şi a unităţilor teritoriale ale acestora.
      Articolul 5
      În desfăşurarea celorlalte activităţi profesionale decât cele conduse şi controlate, potrivit legii, de către procuror, poliţiştii din cadrul poliţiei judiciare se subordonează ofiţerilor ierarhici numiţi potrivit normelor de competenţă aprobate prin ordin al ministrului afacerilor interne.
      Articolul 6
      (1) Numirea, promovarea şi eliberarea poliţiştilor în/din funcţiile structurilor poliţiei judiciare se fac potrivit normelor de competenţă aprobate prin ordin al ministrului afacerilor interne, cu avizul procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
      (2) Pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea necorespunzătoare de către lucrătorii poliţiei judiciare a obligaţiilor ce le revin în activitatea desfăşurată în calitatea de organ de cercetare penală al poliţiei judiciare, procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie poate retrage avizul prevăzut la art. 2 alin. (3). Retragerea avizului conduce la încetarea calităţii de lucrător în cadrul poliţiei judiciare.
      (3) La evaluarea profesională a poliţiştilor din cadrul poliţiei judiciare care se realizează de către şeful nemijlocit se va ţine cont şi de referatul conducătorului parchetului sub coordonarea, controlul şi conducerea căruia îşi desfăşoară activitatea aceştia.
      (4) Regulamentul privind întocmirea şi comunicarea referatului prevăzut la alin. (3) se aprobă prin ordin comun al ministrului afacerilor interne şi al procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie.
      Articolul 7
      (1) Pentru faptele de indisciplină săvârşite de organele de cercetare penală ale poliţiei judiciare, procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie poate solicita ministrului afacerilor interne declanşarea cercetării prealabile pentru angajarea răspunderii disciplinare.
      (2) Răspunderea disciplinară se stabileşte în condiţiile Legii nr. 360/2002
      privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare.
      Articolul 8
      (1) Organele de cercetare ale poliţiei judiciare îşi desfăşoară activitatea sub conducerea, supravegherea şi controlul procurorului, fiind obligate să ducă la îndeplinire dispoziţiile acestuia.
      (2) Şefii ierarhici pot da poliţiştilor care fac parte din poliţia judiciară dispoziţii şi îndrumări în efectuarea activităţilor de constatare a infracţiunilor şi de strângere a datelor în vederea identificării autorilor infracţiunilor şi începerii urmăririi penale.
      (3) Organele ierarhic superioare ale poliţiştilor care fac parte din poliţia judiciară nu pot să dea îndrumări sau dispoziţii privind cercetarea penală, procurorul fiind singurul competent în acest sens.
      Articolul 9
      (1) Lucrătorii de poliţie judiciară din structurile teritoriale îşi îndeplinesc atribuţiile, în mod nemijlocit, sub autoritatea şi controlul prim-procurorilor parchetelor de pe lângă judecătorii şi tribunale, corespunzător arondării acestora.
      (2) Procurorii generali ai parchetelor de pe lângă curţile de apel îşi exercită autoritatea şi controlul nemijlocit asupra lucrătorilor de poliţie judiciară din circumscripţia curţii de apel.
      (3) Procurorul general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie îşi exercită autoritatea şi controlul direct sau prin procurori desemnaţi asupra organelor de poliţie judiciară din întregul teritoriu.
      Articolul 10
      Lucrătorilor poliţiei judiciare li se aplică prevederile Statutului poliţistului***) şi ale celorlalte acte normative în vigoare care reglementează activitatea structurilor din care fac parte.
      ──────────
      **) A se vedea Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 43/2002 privind Direcţia Naţională Anticorupţie, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 244 din 11 aprilie 2002, aprobată cu modificări prin Legea nr. 503/2002, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 523 din 18 iulie 2002, cu modificările şi completările ulterioare.
      ***) A se vedea Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 440 din 24 iunie 2002, cu modificările ulterioare.
      ──────────
    • NewsBot
      By NewsBot
      Evaziune fiscală şi contrabandă cu alcool
       
      La data de 20 septembrie a.c. poliţiştii Inspectoratului de Poliţie Judeţean Timiş cu sprijinul de specialitate al Serviciului Român de Informaţii şi al Direcţiei de Operaţiuni Speciale din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, precum şi al poliţiştilor din cadrul Inspectoratelor de Poliţie ale Judeţelor Arad, Bihor şi Alba, au organizat 12 percheziţii simultane pe raza celor patru judeţe, într-un dosar privind comiterea infracţiunilor de evaziune fiscală şi contrabandă cu alcool.
      În urma percheziţiilor desfăşurate au fost ridicate în vederea confiscării mai multe recipiente de diferite mărimi, în care se află peste 15.000 de litri de alcool dublu rafinat în valoare de aproximativ de 300.000 de lei, totodată fiind conduse la sediul poliţiei mai multe persoane în vederea audierilor şi luării faţă de acestea a măsurilor legale ce se impun.
       
      Din primele verificări efectuate de poliţişti a reieşit faptul că persoanele în cauză, pentru a eluda plata taxelor şi accizelor, achiziţionau alcoolul de la o fabrică de pe raza judeţului Bihor, fără a avea documente legale de provenienţă, după care îl distribuiau la mai multe depozite autorizate sau clandestine de pe raza celor patru judeţe.
       
      Poliţiştii vor continua cercetările în vederea documentării întregii activităţi infracţionale şi a stabiliri gradului de vinovăţie a persoanelor implicate.
       
      I.G.P.R. - Centrul de Informare şi Relaţii Publice
    • NewsBot
      By NewsBot
      Cercetat de poliţişti pentru evaziune fiscală

      Un administrator de firmă este suspectat de poliţiştii de investigare a fraudelor bihoreni că a prejudiciat bugetul de stat cu peste 400.000 de lei.
       
      Poliţiştii Serviciului de Investigare a Fraudelor din cadrul I.P.J. Bihor îl suspectează pe J.I., de 56 de ani, cetăţean român cu domiciliul în Franţa, de comiterea infracţiunii de evaziune fiscală.
       
      Acesta, în perioada 2005 - 2009, în calitate de administrator al unei societăţi comerciale orădene, este suspectat că ar fi efectuat acte de comerţ, în speţă prestări de servicii în construcţii şi livrări de marfă, operaţiuni ce nu au fost evidenţiate în actele contabile ori în alte documente legale, sustrăgându-se astfel de la plata obligaţiilor fiscale la bugetul general consolidat al statului.
       
      Prejudiciul total provocat astfel bugetului de stat este de 434.777 de lei, reprezentând TVA, impozit pe profit şi impozit pe dividente.
       
      I.G.P.R. - CENTRUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.