Jump to content
POLITISTI.ro

EgoSumLex

Cum ar trebui organizat un sindicat?

Recommended Posts

EgoSumLex

Propun oricarui este interesat sa posteze mai jos ideile sale (argumentate) despre cum ar trebui organizat un sindicat, cum ar trebui construita munca sindicala care sa reprezinta interesele politistilor in relatia cu institutiile statului inclusiv sefi de unitati MAI ori guverne.

Am creat acest Thread tocmai datorita faptului ca am constatat ca aproape toate sindicatele ori asociatile profesioneale din breasla noastra parca's facute de aceeasi mama si au aceleasi apucaturi gen "interesul poarta fesul".

Ideea acestui thread este de a genera un set de reguli, prin care eventual, daca sunt doritori sa incercam sa rescriem din temelii ceea ce inseamna "reprezentativitate."

Atentie: Nu fac reclama vreunui sindicat, insa va cer tututor sa tineti minte dictonul "Divide et Impera" care se pare ca da roade din ce in ce mai bine, si asta in dezavantajul nostru, al lucratorilor din teren care stim cum se mananca munca asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Această publicitate este afişată doar vizitatorilor. - Click aici pentru înregistrare

bogdanCVB

In primul rand aceasta ar trebui facuta benevol, fara a institui o taxa, cotizatie sau cum i-ar mai zice. Daca mie ca si membru imi place mulca prestata de lideri dau, daca nu, nu dau nici un ban.

Share this post


Link to post
Share on other sites
EgoSumLex

Este un inceput.

1. Consider totusi ca sunt necesare si anume sume de bani dar NUMAI in situatiile in care membrii sindicatului hotarasc un anume PLAN de activitate pe o perioada delimitata de timp, iar pentru obtinerea celor preconizate este necesara o anume suma de bani care sa acopere TRANSPARENT numai acele categorii de plati care au fost stabilite tot de catre membrii ca pot fi decontate din buzunarul fiecarui membru.

2.Inca de la organizarea acelei asociatii, membrii trebuie sa creeze acel statut, act ce trebuie sa poate fi modificat cel putin o data pe an pentru a tine pasul cu evenimente sociale, economice, legislative ce se petrec in jurul nostru si nu un act fix, inamovilbil, invechit, facut pe cumetrii.

3.Ar trebui interzise genul de cheluieli facute pentru a induiosa membrul in ajunul Craiciunului cu vestita plasa cu cadouri, pentru ca sincer consider ca si asa am luat de prea multe ori plasa si sunt satul.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
danpin

3.Ar trebui interzise genul de cheluieli facute pentru a induiosa membrul in ajunul Craiciunului cu vestita plasa cu cadouri...

Tu chiar vrei ca un membru de sindicat sa nu se mai aleaga cu nimic de pe urma acestei adeziuni, nu?

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
bogdanCVB

EgoSumLex, eu cat timp am cotizat la sindicate m-am ales cu 60 de euro platiti de sindicat la un telefon nou, si sa fi sigur ca m-am bucurat, pentru ca pentru un moment m-am simtit ca nu dau bani degeaba. Si sincer, se vede in tine stofa de sindicalist, si imi cer scuze daca te supara asta, dar asta e parerea si concluzia mea.

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
EgoSumLex

Daca acei membri se inscriu doar pentru ca e plasa mai bogata la un sindicat ori altul, sunt total imbecili.

Te simti mai bine stiind ca ai primit o plasa cu bunuri in valoare de 30-40lei maxim din cotizatia ta de circa1,5 mil/an?

Dar noua ne place sa ne furam singuri caciula pe dictonul "Ma inscriu si eu la sindicatu' ala ca am vazut ca va da agende, sau am vazut ca e plasa mai bogata!" si dupa cativa ani buni, culegem roadele : PLASA! atat la propriu cat si la figurat.

Daca vrei cadouri de craciun sau agende de lucru, mergi si cumpara de la magazin si vei plati 30-40 lei pe ele si nu 1,5 mil.

Daca vrei sa iti fie respectate drepturile legale nu vad cum te poate interesa plasa de craciun.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bogdanCVB

Initialsa sti ca pentru a ne fi respectate drepturile ne inscriem in sindicate.... Dupa aia constatam ca sunt o mare gluma acele sindicate...

Share this post


Link to post
Share on other sites
EgoSumLex

EgoSumLex, eu cat timp am cotizat la sindicate m-am ales cu 60 de euro platiti de sindicat la un telefon nou, si sa fi sigur ca m-am bucurat, pentru ca pentru un moment m-am simtit ca nu dau bani degeaba. Si sincer, se vede in tine stofa de sindicalist, si imi cer scuze daca te supara asta, dar asta e parerea si concluzia mea.

Felicitari Bogdane! Colegii tai de serviciu, care fac parte din sindicatul ala, stiu ca din cotizatia lor ai primit tu cei 60 euro (circa 260-270 roni).

Vezi cum zic eu ca ne furam caciula unul altuia si dupa ne miram de ce suntem unde suntem?

Nu vreau sa te critic, ci incerc sa scot la lumina anumite practici, obiceiuri, reguli, aspecte ale sindicatelor existente in prezent, si culmea obiceiuri perpetuate in timp, fara nici un mecanism de corectie.

PS: Nu sunt lider de sindicat. Sunt membru al unui sindicat dar care nu are nici macar reprezentativitate la nivel national.

Din acest motiv am si deschis acest thread: Trebuie rescrisa din temelii ideea de sindicalism si reprezentativitate. Pana in prezent peste 99% din sindicatele de pe piata au fost create cu scopul de a genera profit pentru unii si altii si abia in planul 2 cu scopul de a lupta pentru drepturi.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bogdanCVB

Nu mai frate, din cotizatia mea :doh: am primit banii aia, ca doar si eu am dat bani, nu i-am luat...

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
danpin

PS: Nu sunt lider de sindicat. Sunt membru al unui sindicat dar care nu are nici macar reprezentativitate la nivel national.

Inseamna ca va realiza tot ce si-a propus... :hmmmt:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Catalin

Mişcarea sindicală la noi a luat naştere pe nişte principii şi baze complet greşite. Probabil că asta încearcă EgoSumLex să vă spună.

Tocmai prin crearea acestor sindicate mamut, care tocmai datorită mărimii lor nu pot reprezenta pe nimeni, ci sunt d.p.d.v. al organizării o copie fidelă a angajatorului. Tocmai de aceea vedeţi că liderii de la centru au pierdut de mult legătura cu realităţile, nevoile şi greutăţile cu care se confruntă membrul de rând, din teritoriu. Ei sunt acolo sus, la fel ca şi cei din aparatul central. De ce? Tocmai pentru că la ei este puterea, ei sunt acolo exact ca nişte mari şefi, ce când le este expusă o problemă din teritoriu, o percep ca fiind ceva nesemnificativ şi complet nedemnă de competenţa şi statutul lor.

Fie că ne place sau nu şi în domeniul sindical tot banul este cel care face legea. Iar din moment ce în cazul acestor sindicate mamut cotizaţiile se strâng la centru, liderii din teritoriu nu au nicio putere. Ei dacă se duc la o şedinţă şi povestesc despre vreo problemă, practic nu au cum să-i strângă cu uşa pe liderii de la centru. Pur şi simplu ăia de la centru îl pot ignora fără probleme sau pur şi simplu fac pişulică pe el cu o mare boltă astfel încât să vadă toată lumea. La sindicatele mamut, cei de sus sunt exact ca nişte mari şefi.

De aceea în acest domeniu, trebuie ca cel de sus să depindă de cei de jos. Dacă într-un astfel de sindicat se retrag 50 de oameni, pe cei de sus, îi doare la başcă. Probabil că nici nu observă. Dar pentru un lider teritorial, va fi un semnal de alarmă. Cam aici este cheia în acest domeniu al sindicalismului.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
drAGO5

Sunt cam multe intrebari si nemultumiri, insa trebuie sa fim si realisti. Ca sa definim noi reprezentativitatea, trebuie sa modificam legea dialogului social si codul muncii. Ce ne dorim noi de la un sindicat? Raspunsul este diferit pentru fiecare dintre noi, in functie de la modul de comportare, de caracter, de locul de munca, de cat de corecti suntem, etc.Sa eliminam cotizatia? Nici o organizatie nu poate functiona fara un patrimoniu, indiferent de obiectul de activitate. Uitati-va ce avem in prezent la nivel local. Un lider de sindicat neremunerat, care nu mai poate desfasura activitati sindicale in timpul de lucru, are dreptul la cateva zile libere , dar neplatite nici de institutie si nici de sindicat, nu este protejat in niciun mod si postul sau poate fii desfiintat oricand, deciziile sale si parerile au doar rol consultativ, liderul "poate" fi invitat la sedinte, acest aspect nefiind imperativ, etc. Ce asteptam de la liderii de sindicat? Sa ne rezolve problemele noastre, insa noi nu ii sustinem si nu ii sprijinim pentru ca ne este teama, sa ne apere in fata comisiilor de disciplina cand gresim, sa ne dea bani pentru asistenta juridica cand se ajunge la un proces pe rolul instantei, fara sa tinem cont ca este o problema generata de o anumita persoana si nu reprezinta interesele grupului, organizatiei din care facem parte; sa transformam sindicatul in fundatie de intrajutorare si sa ne dea bani la nastere, in cazul imbolnavirilor ori decesului unui membru al familiei, etc. Poate sunt multi printre noi care au primit de la sindicat mai mult decat au oferit, insa nimeni nu recunoaste. Asadar, EgoSumLex de aici trebuie sa pornim discutiile. Ce trebuie sa faca sindicatul pentru noi si ce facem noi pentru sindicat? Pe cine trebuie sa reprezinte sindicatul si in ce limite? Poate un politist sa fie si lider de sindicat si angajat al IPJ in acelasi timp? Se impune ca liderul sa fie suspendat pe perioada mandatului si sa aiba atributii concrete stabilite de membrii de sindicat, dupa care sa poata fii si schimbat mult mai usor pentru neimplicare si nesolutionarea problemelor cu care se confrunta membrii de sindicat?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Elvis

Ar trebui mutate toate posturile care nu au legatura cu topicul ,,banii pe haine", inclusiv cele ale aligatorului.

Vad ca au sarit toti pe EgoSumLex pe un alt topic..

Numai ca din pacate are dreptate , iar daca minciuna este bine coapta adevarul este crud.

Nu vad pe niciunul dintre voi sa propuna infiintarea de sindicate la nivel de judet unde sa puteti sa-i spuneti direct liderului de sindicat ce trebuie facut.

Va plangeti ca nu sti ce se face cu banii, pai v-as intreba eu la cate sedinte sindicale va deplasati intr-un an sau de cate ori sunteti in sala atunci cand se deplaseaza liderul sindical? Nu mai vorbesc despre mitinguri. Scuzele le cunosc.

Va plangeti ca sunteti condusi de lideri sindicali care sunt comisari sefi si sefi profesionali.

Pai nu voi i-ati ales?

Ce va impiedica sa-i schimbati?

Va plangeti ca sunteti condusi de Gruia&co?

La cate sedinte la nivel de subunitati si unitati ati participat inainte de alegerile din varful sindicatului mamut SNPPC, aflat in moarte cerebrala sau in coma indusa, pentru ai spune liderului de la nivelul judetului cum sa voteze.Pentru ca daca nu stiti el nu trebuie sa voteze cum vrea, trebuie sa ridice mana cum ii spuneti voi, pentru ca daca nu o face cand se intoarce acasa poate sa gasesaca pe altul in locul lui.

Un om si-a spus parerea si au sarit toti pe el cu toate ca omul a argumentat in asa fel incat sa priceapa oricine.

Spiritul de turma a functionat inca o data la fel cum functioneaza cand arunca jandarmii cate un zvon privitor la banii pe haine.

Aligatorule pentru tine cultura sindicala nu exista.

Tu esti mai rau decat unul care nu face nimic , tu dai cu rahat si in aia care mai fac cate ceva.

Te-ai intrebat daca exista si alt model de sindicat prin tara?

Te-ai intrebat ce s-ar intampla daca voi puneti presiune pe liderul vostru din judet sa se retraga cu tot cu organizatie din SNPPC astfel incat atunci cand federatiile sindicale din politie vin sa va convinga sa va afiliati sa puteti negocia de pe ce pozitii vreti voi?

O sa-mi spui ca nu exista asa ceva dar eu o sa-ti dau exemple, pentru ca eu mai stiu cate ceva, nu sunt un ignorant.

La Mehedinti toata organizatia SNPPC s-a retras din marea porcarie numita sindicatul mamut, are personalitate juridica si s-a afiliat la alta federatie. Ce iti spun eu poti verifica.

Pot sa-ti dau exemplul Pro Lex-ului.

Si pot continua, dar tare imi este teama ca imi voi pierde timpul , pentru ca tu esti o cauza pierduta.

Tu si altii va raportati la acest SNPPC ca si cum ar fi modelul perfect de urmat.

Cineva spunea ca ,,somnul ratiunii naste monstrii". Nu va place monstrul pe care l-ati creat?

Este creatia voastra chiar daca nu credeti, iar daca este asa de hidos suntem vinovati cu totii, inclusiv eu pentru o perioada de timp.

Numai ca eu am putut sa vad ce spune EgoSumLex mai sus. Si mi-am asumat raspunderea.

Ti-ai pus intrebarea, macar o data, ca poate exista lideri care nu au luat niciun banut de la sindicatul care le-a facut onoarea sa-i numeasca ,,presedinte"?

Ca poate exista oameni prigoniti care au pierdut aproape tot pentru ca au avut indrazneala sa priveasca in sus spre ,,zeii" din MAI?

Hai sa-ti mai spun si alte lucruri pe care tu le consideri povesti.

Un sindicat la nivel de judet are intr-o luna cheltuieli de aproximativ 1000 de lei, in care intra plata cotizatiei la federatie, telefoane, servicii contabile, consumabile etc. Restul banutilor , daca liderul este atent, se strang in contul de la banca, cu care poate angaja avocati pentru orice problema au membrii de sindicat.

O sa-ti dau alt exemplu, cand liderul inregistreaza o actiune la tribunal in contencios administrativ si fiscal in referire la plata orelor suplimentare pe ultimii trei ani pentru 500 de membrii, iar 400 fac rapoarte ca nu au lucrat nicio ora in plus pentru ca ,,nu vor sa-l supere pe sefu", sef care a facut un abuz in serviciu, liderul nu poate face nimic pentru ca treaba lui este sa angajeze un avocat , sa intocmeasca documente, sa faca copii dupa adeziuni, sa duca tabele si state de cotizatii in instanta etc. Nu el castiga actiunile in instanta, exista complete de judecata care se pronunta si dau o sentinta favorabila sau nefavorabila.

Vorbesti despre patriotismul militant ca si cum ai sti despre ce vorbesti.

,,Nu trebuie sa te intrebi ce face tara pentru tine , intreaba-te ce faci tu pentru tara" a spus-o unul mai destept decat noi.

Iar sindicatul esti tu impreuna cu toti membrii care au aderat la el, iti vine sa crezi?

Tu iti dai seama cam cat de greu este sa incerci sa convigi politistii ca singura forma legala de lupta cu sistemul este miscarea sindicala dupa dezamagirea SNPPC?

Nu cu mult timp in urma un sindicat din tara a iesit de trei ori consecutiv la intervale scurte in curtea inspectoratului de politie rugandu-i pe colegii lor din tara sa faca la fel. Nu a contat ca prefectul i-a amenintat cu bataia, ca va trimite jandamii peste ei, ca Fatuloiu s-a deplasat cu elicopterul in judetul respectiv, ca au fost intocmite liste cu participantii la adunarea campeneasca etc.

Prima data 150, a doua oara 100 si a treia oara 70. Nu poti spune ca nu ai stiut pentru ca la vremea respectiva s-a transmis pe toate posturile tv. Cati politisti le-au urmat exemplul in tara? Niciunul..........

Chiar daca ma repet o sa-ti tastez ceva spus inainte de cel de-al doi-lea razboi mondial in Germania,,cand au arestat evreii nu am protestat, cand au arestat tiganii nu am protestat, cand au arestat profesorii nu am protestat, cand au arestat liderii sindicali nu am protestat..........cand m-au arestat pe mine nu a protestat nimeni pentru ca ii arestasera pe toti"!

Nimeni nu este perfect, toti avem de invatat si trebuie sa ne scolim unul pe altul pentru a putea sa ne aparam de cei care cica ne sunt sefi

Cine crede ca nu are nicio vina sa arunce primul piatra..........

Astept ziua cand toti membrii de sindicat vor intelege ca 1+1=2 si 2+1=3 si vor alege sa protesteze toti nu decat unii pentru toti.

Ci unul pentru toti si toti pentru unul.

Pentru ca o nedreptate facuta unuia dintre noi este o nedreptate facuta tuturor, iar daca azi iti este bine maine s-ar putea sa nu mai fie asa.

Aceasta mentalitate a fost imprumutata de la jandarmi care nu au sindicate si care de cate ori protestam spun ceva de genul,, protestati voi si pentru noi fiindca suntem militari si nu putem , daca obtineti ceva obtineti si pentru noi daca nu o luati singuri"

,,Ar trebui interzise genul de cheluieli facute pentru a induiosa membrul in ajunul Craiciunului cu vestita plasa cu cadouri, pentru ca sincer consider ca si asa am luat de prea multe ori plasa si sunt satul."

EgoSumLex liderul face ce ii spun membrii de sindicat prin vicepresedinti, ori pana acum nu prea am auzit multi membrii care sa renunte la cadouri. Nu spun ca nu sunt, dar in democratie minoritatea se supune majoritatii. Sunt banii din cotizatiile lor si fac ce vor cu ei. Daca vor plase, plase se fac, cu toate ca este o munca destul de dificila.

Edited by Elvis
  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
teolucian63

Jos palaria Elvis! Mi-ar fi placut sa am un coleg ca tine langa mine, am avut cativa de-a lungul timpului, cu care si acum tin legatura! Imi place ca pui mult suflet, probabil in tot ce faci, chiar daca ai o vechime ce se invarte in jurul cifrei 20...nu-i asa? Asa ar trebui sa fie Gruia&Co. Cum esti tu... Cat despre initiatorul topicului, EgoSumLex, bravo lui ca stie sa spuna lucrurilor pe nume si poate cine stie, chiar va putea sa apere drepturile politistilor!

Este bine ca cere pareri si daca tine cont si de cele care nu-i plac dar sunt juste, atunci e bine! Nu stiu daca doreste sa ajunga lider sindical, dar topicul e un castig pentru toti! Poate asa intelegem ce inseamna un sindicat!

  • Upvote 1
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
aligatorul

Pentru Elvis .Recunosc ''eu sunt vinovat'' de tot ce ma acuzi desi poate acum dupa aceasta postare ai sa intelgi ca nu sunt ipocritul pe care fantezia ta condusa de suparare il plasmuieste.Citind ultimele doua postari imi vine in minte ultima fraza din Luceafarul. Traind in cercul vostru stramt/Norocul va petrece /Ci eu in lumea mea ma simt /Nemuritor si rece..Cat priveste raspunsurile putin acide pe care mi le dai iti raspund simplu fara condenscendenta.Sunt pitbul si daca stii cine sunt stii si ce am facut pentru drepturile politistilor si cat am suferit in lupta cu mafia MAI .De ce sunt acum ''aligatorul'' cred ca stii raspunsul.Sunt banat mereu[chiar si aici] deoarece am prostul obicei sa nu fardez realitatea cu praf de copt gogosi .Gandeste-te totusi pe cine acuzi de lipsa implicarii si ipocrizie.

Edited by aligatorul

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wallah

In primul rand aceasta ar trebui facuta benevol, fara a institui o taxa, cotizatie sau cum i-ar mai zice. Daca mie ca si membru imi place mulca prestata de lideri dau, daca nu, nu dau nici un ban.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wallah

Eu dimpotriva cred ca trebuie platita o cotizatie mai consistenta si in mod obligatoriu.Ar fi una dintre modalitatile de selectie a membrilor de sindicat pentru ca de calitatea acestora depinde si cea a sindicatului.Intotdeauna pretuiesti ceva pe care ai dat bani, rareori ceva primit de pomana.Cei mai multi cred ca e dreptul lor sa detina calitatea aceasta...doar ca asa cum in lumea asta nimic nu e gratis ,eu cred ca si pentru ajunge membru al unui sindicat trebuie pe kings faptul ca vrei,si ca meriti

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wallah

Scriu de pe un telefon de 9 euro asa ca sper sa ma scuzati pentru eventualele inadvertente din text. Eu sunt inca membrul unui sindicat reprezentativ la nivel national. Asta nu ma incalzeste cu nimic;as prefera sa fiu membru intr-un sindicat mic, reprezentativ la nivel judetean dar cu o conducere eficienta, statut propriu si flexibilitatea in miscari pe care deobicei o confera independenta. In general problemele noastre se pot rezolva pe plan local. In probleme de interes general se poate colabora cu alte sindicate.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Catalin

Sunt pitbul si daca stii cine sunt stii si ce am facut pentru drepturile politistilor si cat am suferit in lupta cu mafia MAI .De ce sunt acum ''aligatorul'' cred ca stii raspunsul.Sunt banat mereu[chiar si aici] deoarece am prostul obicei sa nu fardez realitatea cu praf de copt gogosi .Gandeste-te totusi pe cine acuzi de lipsa implicarii si ipocrizie.

Și dacă ești "pitbul" ți se pare că ai fi vreo mare sculă pe basculă? Îți spun eu de ce acum ești "aligatorul". Pentru că nu ești deloc atât de ager la minte pe cât te crezi, ba din contră, pe lângă faptul că tot universul tău este atât de limitat încât se învârte numai în jurul sindicatului snppc, doar ai dovedit că nu te poți adapta și integra într-o comunitate. Trăiești cu mania persecuției și crezi că toată lumea are ceva cu tine datorită "mărețelor realizări" pe care susții că le-ai fi avut prin sindicatul ăla.

Ei bine, este doar o impresie a ta, pentru că în realitate lucrurile stau cu totul și cu totul în alt fel. Aici pe acest forum, contul de membru "pitbul" NU a fost banat, ci doar a primit un warning + suspendarea aferentă pe o perioadă de timp, pentru jignirile adresate unui coleg, în topicul în care se discuta despre polițiste. Deci sancțiunea respectivă nu are nici cea mai mică legătură cu sindicatul ăla de care ești atât de obsedat, ci ai primit sancțiunea pentru lipsa de bun simț.

Faptul că după ce ai primit warning ți-ai făcut alt cont de membru, doar dovedește altceva.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Elvis

Aligatorule sunt politisti pe acest forum care au suferit mult mai mult decat tine atat in lupta cu sistemul cat si pentru ca au ales sa fie politisti. Sunt politisti care au fost ultragiati, care au fost aproape de moarte, care au stat prin spitale din cauza unor ,,accidente" petrecute in timpul serviciului, care au fost prigonti inca de la intrarea in acest sistem intr-un cuvant care au fost,,exilati in politie".

Prefer sa traiesc in cercul meu stramt de marimea unui judet decat sa-l ajut pe Gruia&co sa-si traga salarii de 15000 de lei pe luna plus alte beneficii.

Nu vreau sa fardezi nimic, spune ce ai de spus pentru ca chiar ma intereseaza orice parere, dar incerca sa nu jignesti alti colegi.

Realitatea este una singura, in timp ce federatiile din politie se lupta intre ele pentru cotizatii, noi avem de suferit.

Iar acesta tampenie se transmite de sus in jos pana la ultimul politist.

In timp ce in judetele patriei politistii fura pachetele de branza topita, nu spun ca este un model de urmat sau ca sunt de acord cu ce a facut acel politist, presedintii de federatii mimeaza lupta sindicala pe niste salarii care ne sfideaza inteligenta.

Asta a incercat sa-ti spuna EgoSumLex, iar prin dialog putem sa rezolvam probleme care acum par imposibile.

Edited by Elvis

Share this post


Link to post
Share on other sites
EgoSumLex

Pentru toti celor care gandesc ca am vreun motiv ascuns ori ca tanjesc dupa vreo functie sindicala oriunde : Daca a-ti fi intradevar i interesati de acest topic a-ti veni cu idei concrete nu cu atacuri la persoana.

Cand am spus ca nu poti rezolva probleme folosind aceeasi gandire (creier, mod de actiune) care in prima faza a generat problema insasi, nu stiu cati dintre voi intelegi treaba asta.

Si pentru ca oamenii pricep mai repede lucrurile punctuale, scurte si concise, vis-a-vis de titlului topicului fac urmatoarele precizari:

1. CAPITOLUL “BANI”

-Valoarea cotizatiei lunare TREBUIE calculata in baza unui PLAN DE ACTIVITATI ce a fost stabilit de catre membrii sindicatului la nivel de judet, astfel in cat sa asigure punerea in aplicare a activitatilor planificate in acest sens. Probleme (mai ales cele de natura sindicala, legislativa,consiliere profesionala, etc) pot sa difere de la un judet la altul, si prin urmare sunt necesare PLANURI diferite, deci si sume distincte de cotizatie.

-Banii incasati din cotizatii sunt cheltuiti dupa cum se decide in sedintele sindicatele de catre membrii sindicatului, deci cu acceptul si la solicitarea membrilor, si nu ca pana la acum cand presedintele unui sindicat prezinta facturi, bonuri, etc prin care arata cum s-au cheltuit niste bani desi acei presedinti nu aveau acordul membrilor in a desfasura anumite activitati si a cheltui in anumite locuri acei bani.

-

CAPITOLUL “INFORMATIE”

-Ar trebui organizate sedinte lunare la sediul sindicatului, unde cat mai multi membrii sa isi spuna problemele constatate, iar din discutiile cu alti colegi, membrii si lideri pot rezolva o serie de probleme, caci pana la urma haide sa recunoastem ca este o lacuna foarte mare in sistemul politienesc vis-a-vis de circuitul ordinelor, dispozitiilor interne.

-Crearea unui site web sau un thread pe acest site in care orice persoana interesata sa poate posta dispozitii, legi, ordine de interes politienesc (strict informatie si nu comment-uri inutile).

-Convingerea tuturor membrilor si a liderilor ca un sindicat va deveni puternic, rezistent in timp daca membrii sai isi cunosc drepturile si obligatiile legale (in conformitate cu legea nu cu dispozitiile “verbale” ale sefilor) si constientizarea faptului ca degeaba liderul este pregatit, daca membrul nu isi cunoaste drepturile si “da cu muci’n fasole” pentru ca in prima faza chiar acel membru va suferi.

CAPITOLUL ORGANIZARE:

-Crearea unui contract intre sindicat si membrii, prin care sa se creeze obligatii de ambele parti, astfel incat atat membrii cat si lideri sa poata fi “sanctionati” in cazul unor greseli sau in cazul lipsei de implicare. Este anormal ca unii sa lupte si altii sa stea deoparte pentru a nu supara sefii, dar in final prin crearea unui acord sa beneficieze cu totii. Uitati-va in natura, te lupti mananci, nu te lupti, mori. Nu exista “CEVA pentru NIMIC”.

-Angajarea unei persoane (sau mai multe), de regula persoane care nu activeaza in MAI si care sunt foarte bine pregatiti in domeniul juridic si care sa reprezinte interesele sindicatului in relatia cu toate institutiile statului. In felul acesta acea persoana nu poate fi tentata de unii sefi cu atribuirea unor functii caldute prin Minister in schimbul “linistii”.

-Angajarea unui psiholog care sa ofere astfel de servicii membrilor de sindicat, pentru ca haideti sa fim onesti aceasta meserie este una extrem de incarcata si solicitanta mental si observam cu totii problemele familiale ale cadrelor MAI.

-Pe cat de mult posibil (eu as zice obligatoriu) lideri judeteni ar trebui sa nu fie cadre MAI tocmai din ideea de nu putea fi amenintati ori tentati de catre sefi iar vicepresedinti judeni ori lideri locali sa fie politisti care sa aibe rolul de verigi de legatura intre subunitatile de politie unde sunt alocati membrii si liderul judetean.

-Crearea unor “linii de munca” privind activitatea sindicala, adica crearea unor segmente (gen: O.P. urban, O.P. rural, poltie rutiera, etc) iar mebrii sa adere la acele segmente in functie de “bransa” fiecare vicepresedinte judetean raspunzand strict de o anumita categorie. In felul asta se asigura o mai buna cunostere a problemele membrilor pentru ca ele difera si din punct de vedere al naturii muncii acestora.

-Interzicerea achizionarii bunuri sau obiecte gen “plasa de craciun” , “agenda de serviciu” ori “calendar cu sigla sindicatului” acestea reprezentand cheltuieli inutile si care nu aduc nici un fel de adaos in lupta de recunoastere a unor drepturi.

-Crearea unui segment special din membri bine pregatiti care sa conceapa si sa transmita pe orice cale posibila la nivel central puncte de vedere de fiecare data cand sunt in dezbatere publica legi, ordonante, ordine interne privind activitatea politieneasca. M-AM SATURAT SA VAD ADRESE GOALE TRIMISE DE SEFI “LA ADRESA DVS., NU AVEM DE FORMULAT PROPUNERI ORI MENTIUNI.”

CAPITOLUL “ETICA SI DEONTOLOGIE”

- Excluderea membrilor care au un comportament vadit rau intentionat sau care au comis fapte ilegale ori practica diferite activitati sub sintagma “Omul trebuie sa traiasca si el de unde munceste!”

....si lista poate continua.

Share this post


Link to post
Share on other sites
aligatorul
EgoSumLex eu unul am obosit sa ma lupt cu lasitatea unora care se cred buricul pamantului si acuzatiile celor care cred ca exista vre-o speranta in miscarea sindicala actuala, fara a avea dreptul de face greva[macar japoneza].Iti urez succes[chiar daca m-ai atacat fara motiv si fara sa ma cunosti ] si daca totusi v-a organiza cineva vreun miting[slabe sperante] voi venii ca de obicei [cu toate inca ma judec cu ministerul] pentru banii de echpament pe 2012 .Proiectul tau e bun , optimismul tau e contagios dar vei vei intelege si tu ca te lupti cu morile de vant si un sistem care nu doreste schimbarea ci doar decat perpetuarea privilegiilor celor de sus.Stima si incearca sa ai capul limpede.. Edited by aligatorul

Share this post


Link to post
Share on other sites
Elvis

In mare sunt de acord cu tine EgoSumLex.

,,Pe cat de mult posibil (eu as zice obligatoriu) lideri judeteni ar trebui sa nu fie cadre MAI tocmai din ideea de nu putea fi amenintati ori tentati de catre sefi"

Spune-mi de unde iei banii pentru salariul presedintelui si pentru plata taxelor la stat.

,,Angajarea unui psiholog care sa ofere astfel de servicii membrilor de sindicat, pentru ca haideti sa fim onesti aceasta meserie este una extrem de incarcata si solicitanta mental si observam cu totii problemele familiale ale cadrelor MAI."

Angajat cu carte de munca sau numai ocazional?

Orice inspectorat are de regula cel putin doi psihologi platiti de minister.

Ai idee cam cati politisti le calca pragul intr-un an?

Iar la capitolul informare, abia astept ziua cand membrii de sindicat vor organiza sedinte la care sa invite liderii sindicali!

Pentru ca la cele organizate de lideri membrii nu prea vin.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wallah

Cred ca inteleg cum rationeaza colegul ErgoSumLex.Cred ca pentru postul de presedinte se gandeste la un pensionar MAI ceea ce inseamna ca in sindicat trebuie sa aiba acces si aceasta cstegorie de colegi ai nostri care pe linga nevoile specifice se mai confrunta si cu frustrarea de a fi devenit dupa pensionare un fel de neica-nimeni.Sant relativ usor de atras deoarece sant inca tineri, verzi, nemultumiti de ce a devenit Politia in ultimul timp si dornici de a fi inca utili. Un presedinte dintre ei nu ar costa mai mult de salariul unui agent, pe linga fsptul ca ar avea si o retea de relatii pentru rezolvarea amiabila a unor probleme.Alti pensionari dintre membri ar putea pune spatii la dispozitie spatii pentru sedii contra unei chirii modice. De unde bani?Din fericire legea 62/2011 care a abrogat legea 54/2003 prin art.24 elimina plafonarea cotizatiei la max.1% din venitul brut asa cum era prevazut in legea veche tot la art.24.

Share this post


Link to post
Share on other sites
EgoSumLex

Contract de prestari servicii cu un cabinet psihologic , plata efectuandu-se in functie de numarul de sedinte. Putin imi pasa ca exista doi psihologi angajati de IPJ pentru ca si ei sunt cadre MAI care la randul lor au sefi si colegi si rude in MAI si chiar exista un mare sentiment de discomfort sa te prezinti la psihologul politist care a doua zi sa verse "informatia confidentiala psihologica" catre alte cadre ori sefi.

Vicepresedinti judeteni ar trebui sa fie politisti pentru a avea acces in institutiile politienesti si la sisteme informatice iar presedintele o persoana ce nu are nici un fel de relatii ori raspunderi in fata MAI , ceva gen un avocat ori jurist care sa aibe rol reprezentativ si nu decizional in cadrul sindicatului. Presedintele poate fi de asemenea politist in functie dar numai daca exista un contract intre el si si sindicat prin care el are anume obligatii iar in cazul in care nu le respecta sa poate fi exclus din sindicat, asta pe langa faptul ca un mandat de presedinte sau vicepresedinte nu ar trebui sa aibe o durata mai mare de 1 an as zice eu, de asa natura incat daca o ia pe cai gresite sa poata fi inlaturat de la conducere.

Ai dreptate Elvis cand spui ca te astepti ziua cand membrii vor organiza sedinte iar pentru asta va trebui ca lipsa de vointa sau implicare sa fie combatuta cu un statut mai dur prin care acesti membrii sa fie avertizati, iar in cazul in care nu se prezinta la un nr de sedinte pe o anumita perioada (spre ex , in baza statului ai 1 sedinta pe luna, iar daca un membru nu se prezinta consecutiv la 3 sedinte este avertizat, daca nu se prezinta nici urmatoarele 3 luni este exclus - in situatiile cand se da dovada de rea credinta) sa fie exclus.

Sincer, ma repet , nu ai cum sa faci treaba cu oameni care se limiteaza doar la a cotiza si a face ulterior scandal daca e plasa de craciun mai saraca decat la sindicatul X sau Y.

Nivelul cotizatiei ar trebui sa fie unul mai ridicat care sa acope genul de servicii psihologice, juridice sau altele care pot fi stabilite in sedinte de catre membrii. Tind sa cred ca daca membrii stabilesc prin majoritate anumite cai de lupta, vor fi si dispusi sa plateasca finantarea acestora. NU poti incepe un "razboi" si sa te astepti sa il si castigi daca tu nici macar nu ai motorina pentru tancuri.

Noua ca si popor dar si ca politisti (unora) ne lipseste simtul de raspundere si mai mult suntem fiinte mioritice si nu tehnice (cum e neamtul) . Membrii acestui gen de sindicat ar trebui sa devina pregatiti pana in dinti cu informatie si moduri de abordare a unor situatii, dar trebuie sa constientizeze ca asta presupune poate un ban in plus si timp in plus in care sa participe la sedinte.

Alt aspect : Folosirea de catre sindicat a unei politici de apropiere fata de sefii unitatilor de politie dar numai la aspectul "propuneri ori mentiuni vis-a-vis de cresterea randamentului muncii" si nu pt alte subterfugii.

Intrebare : Ce preferati?

a) 600 membrii x 12 lei/luna = 7200 lei/luna , si 30-50 membrii activi, sau

b) 200 membrii x 40 lei/luna = 8000 lei/luna , si cel putin 100 membrii activi

Am pus niste cifre orientative, dar intelegeti exemplul.

Edited by EgoSumLex
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Similar Content

    • alyn88
      By alyn88
      buna ziua! sunt delegat la un post de politie pentru 60 de zile si nu beneficiez de decontarea navetei intrucat localitatea de domiciliu este invecinata cu cea in care imi desfasor activitatea. cu ocazia delegarii nu am mai facut un alt raport de naveta deoarece trebuia sa inchei un nou contract de comodat (cu tata!), cel vechi fiind deja expirat.  beneficiez cumva de indemnizatie de delegare? si daca da, care sunt pasii pentru acest lucru? trebuie intocmit cumva vreun raport? va multumesc
       0
    • Elvis
      By Elvis
      HOTĂRÂRE nr. 1.860 din 21 decembrie 2006
      privind drepturile şi obligaţiile personalului autorităţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării, în cadrul localităţii, în interesul serviciului
       
      Publicat în  MONITORUL OFICIAL nr. 1.046 din 29 decembrie 2006 - (actualizată până la data de 27 ianuarie 2015*)

      În temeiul art. 108 din Constituţia României, republicată, şi al art. 6 din Ordonanţa Guvernului nr. 80/2001 privind stabilirea unor normative de cheltuieli pentru autorităţile administraţiei publice şi instituţiile publice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 247/2002, cu modificările şi completările ulterioare,
      Guvernul României adoptă prezenta hotărâre.

      Articolul 1
      (1) Drepturile şi obligaţiile personalului autorităţilor şi instituţiilor publice, indiferent de finanţarea acestora, pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării în cadrul localităţii, în interesul serviciului, se stabilesc potrivit anexei care face parte integrantă din prezenta hotărâre.
      (2) Drepturile prevăzute la alin. (1) se acordă personalului din autorităţile şi instituţiile publice, precum şi din unităţile aflate în subordonarea, coordonarea sau sub autoritatea acestora.
      (3) Cheltuielile de transport pentru personalul din sectorul de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională sunt cele stabilite prin acte normative specifice.

      Articolul 2
      Pentru salariaţii din cadrul companiilor naţionale, societăţilor comerciale şi regiilor autonome la care drepturile salariale se acordă prin negociere, drepturile băneşti pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării în cadrul localităţii, în interesul serviciului, se acordă în condiţiile prevăzute în contractele colective sau individuale de muncă.

      Articolul 3
      (1) În funcţie de evoluţia preţurilor de consum la produsele alimentare, în cazul în care rezultă o creştere mai mare de 10% a acestora, Ministerul Finanţelor Publice va actualiza cuantumul indemnizaţiilor de delegare şi detaşare prevăzute de prezenta hotărâre.
      (2) În funcţie de evoluţia preţurilor de consum la servicii, în cazul în care rezultă o creştere mai mare de 10% a acestora, Ministerul Finanţelor Publice va actualiza cuantumul sumei ce reprezintă compensarea cheltuielilor de cazare ale personalului aflat în delegare, în situaţia în care acesta nu beneficiază de cazare în structuri de primire turistică.
      (3) Actualizările prevăzute la alin. (1) şi (2) se vor face prin ordin al ministrului finanţelor publice, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.

      Articolul 4
      (1) Conducătorii autorităţilor şi instituţiilor publice vor lua măsuri pentru gospodărirea judicioasă a fondurilor aprobate pentru finanţarea cheltuielilor prevăzute de prezenta hotărâre.
      (2) Ordonatorii de credite trebuie să se încadreze în limita sumelor aprobate cu această destinaţie prin bugetul anual.

      Articolul 5
      Nerespectarea prevederilor prezentei hotărâri atrage, după caz, în condiţiile legii, răspunderea disciplinară, civilă, contravenţională sau penală a celor vinovaţi.

      Articolul 6
      Prezenta hotărâre intră în vigoare la 1 ianuarie 2007.

      Articolul 7
      Pe data intrării în vigoare a prezentei hotărâri se abrogă Hotărârea Guvernului nr. 543/1995 privind drepturile băneşti ale salariaţilor instituţiilor publice şi regiilor autonome cu specific deosebit pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării, în cadrul localităţii, în interesul serviciului, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 220 din 13 septembrie 1996, cu modificările ulterioare.

      PRIM-MINISTRU
      CĂLIN POPESCU-TĂRICEANU
      Contrasemnează:
      Ministrul finanţelor publice,
      Sebastian Teodor Gheorghe Vlădescu
      Ministrul muncii,
      solidarităţii sociale şi familiei,
      Gheorghe Barbu
      p. Ministrul administraţiei şi internelor,
      Mircea Nicu Toader,
      secretar de stat
      Bucureşti, 21 decembrie 2006.
      Nr. 1.860.

      Anexa 
      DREPTURILE ŞI OBLIGAŢIILE personalului autorităţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegării şi detaşării în altă localitate, precum şi în cazul deplasării, în cadrul localităţii, în interesul serviciului

      Capitolul I Drepturile şi obligaţiile personalului autorităţilor şi instituţiilor publice pe perioada delegării şi detaşării

      Articolul 1
      Delegarea şi detaşarea personalului autorităţilor şi instituţiilor publice se dispune în scris de către conducătorii acestora.

      Articolul 2
      Este interzisă fixarea de la început a duratei delegării şi detaşării pentru o perioadă mai mică decât cea efectiv necesară pentru executarea sarcinilor respective, precum şi fracţionarea delegărilor şi detaşărilor prin rechemarea nejustificată a personalului înainte de îndeplinirea sarcinilor pentru care s-a dispus deplasarea şi detaşarea.

      Articolul 3
      Executarea sarcinilor pe perioada delegării se consideră muncă prestată în realizarea obligaţiilor ce revin persoanei delegate la locul ei de muncă.

      Articolul 4
      Persoana aflată în delegare trebuie să-şi desfăşoare activitatea în cadrul programului normal de lucru al unităţii la care se efectuează delegarea. Pe timpul delegării nu se pot plăti ore suplimentare.

      Articolul 5
      Persoana aflată în delegare care, pentru realizarea sarcinilor rezultate din obiectivele delegării, a desfăşurat activitate peste durata normală de lucru sau într-una din zilele de repaus săptămânal sau sărbătoare legală, confirmată de unitatea la care s-a efectuat delegarea, beneficiază, cu aprobarea conducerii unităţii, de timp liber în compensare, potrivit reglementărilor legale.

      Articolul 6
      Obligaţiile de muncă în perioada detaşării sunt cele stabilite pentru locul de muncă la care se execută detaşarea.

      Articolul 7
      Drepturile salariale aferente muncii prestate la locul detaşării şi cheltuielile de detaşare se plătesc de unitatea la care se efectuează detaşarea, cu excepţia cazurilor când prin lege se prevede altfel.

      Articolul 8
      Pe durata delegării şi detaşării persoana îşi păstrează funcţia, clasa, gradul profesional şi treapta de salarizare sau, după caz, gradul sau treapta profesională şi salariul avute la locul de muncă. Când detaşarea se dispune într-o funcţie pentru care este stabilit un salariu mai mare, persoana detaşată poate opta pentru acest salariu, în condiţiile prevăzute de lege.

      Capitolul II Indemnizaţia de delegare şi de detaşare

      Articolul 9
      Persoana aflată în delegare sau detaşare într-o localitate situată la o distanţă mai mare de 5 km de localitatea în care îşi are locul permanent de muncă primeşte o indemnizaţie zilnică de delegare sau de detaşare de 17 lei, indiferent de funcţia pe care o îndeplineşte şi de autoritatea sau instituţia publică în care îşi desfăşoară activitatea.

      Articolul 10
      Numărul zilelor calendaristice în care persoana se află în delegare sau detaşare se socoteşte de la data şi ora plecării până la data şi ora înapoierii mijlocului de transport din şi în localitatea unde îşi are locul permanent de muncă, considerându-se fiecare 24 de ore câte o zi de delegare sau detaşare.

      Articolul 11
      Pentru delegarea cu o durată de o singură zi, precum şi pentru ultima zi, în cazul delegării de mai multe zile, indemnizaţia se acordă numai dacă durata delegării este de cel puţin 12 ore.

      Articolul 12
      Persoana care în perioada delegării sau detaşării îşi pierde temporar capacitatea de muncă beneficiază, pe timpul incapacităţii, pe lângă indemnizaţia pentru incapacitate temporară de muncă, atât de indemnizaţie de delegare sau detaşare, cât şi de decontarea cheltuielilor de cazare. Persoana respectivă nu primeşte aceste drepturi în cazul internării în spital sau al părăsirii localităţii, cu excepţia celei detaşate, care îşi păstrează dreptul de cazare şi pe timpul spitalizării.

      Capitolul III Cheltuieli de transport

      Articolul 13
      Personalul autorităţilor şi instituţiilor publice, delegat sau detaşat de conducerea acestora să îndeplinească anumite sarcini de serviciu în localităţi situate la distanţe mai mari de 5 km de localitatea în care îşi are locul permanent de muncă, are dreptul la decontarea cheltuielilor de transport dus-întors, după cum urmează:
      a) cu avionul, pe orice distanţă, clasa economică;
      b) cu orice fel de tren, după tariful clasei a II-a, pe distanţe de până la 300 km, şi după tariful clasei I, pe distanţe mai mari de 300 km;
      c) cu navele de călători, după tariful clasei I;
      d) cu mijloace de transport auto şi transport în comun, după tarifele stabilite pentru aceste mijloace;
      e) cu mijloace de transport auto ale unităţilor, dacă acestea au asemenea posibilităţi, cu încadrarea în consumurile lunare de combustibil, stabilite potrivit legii;
      f) cu autoturismul proprietate personală.

      Articolul 14
      Are dreptul la decontarea cheltuielilor de transport pe calea ferată după tariful clasei I, pe orice fel de tren, indiferent de distanţă, persoana care îndeplineşte funcţia de secretar general, secretar general adjunct, director general, director şi adjunct al acestora, precum şi cea care îndeplineşte altă funcţie similară din punctul de vedere al salarizării şi al atribuţiilor care îi revin, stabilite de ordonatorii principali de credite ai autorităţilor şi instituţiilor publice, atât pentru aparatul propriu, cât şi pentru unităţile aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea acestora.

      Articolul 15
      Decontarea cheltuielilor pentru utilizarea vagonului de dormit este permisă numai în cazul călătoriilor efectuate pe timp de noapte, pe distanţe de peste 300 km şi cu aprobarea prealabilă a conducătorului unităţii.

      Articolul 16
      Deplasarea cu autoturismul proprietate personală se poate face numai cu aprobarea prealabilă a ordonatorului de credite, atât pentru posesorul autoturismului, cât şi pentru persoanele din cadrul aceleiaşi autorităţi sau instituţii publice care se deplasează împreună cu acesta. În acest caz, posesorul autoturismului va primi contravaloarea a 7,5 litri carburant la 100 km parcurşi pe distanţa cea mai scurtă.

      Articolul 17
      (1) Persoanei care ocupă o funcţie de demnitate publică, care se deplasează, în interesul serviciului, în alte localităţi din ţară, i se decontează cheltuielile de transport, indiferent de distanţa şi de mijlocul de transport folosit.
      (2) De aceleaşi drepturi şi condiţii beneficiază şi persoana cu funcţie de conducere, asimilată, în condiţiile legii, unei funcţii de demnitate publică.
      (3) În cazul în care deplasarea se efectuează cu autoturismul proprietate personală, persoanele prevăzute la alin. (1) şi (2) primesc contravaloarea a 7,5 litri carburant la 100 km parcurşi pe distanţa cea mai scurtă.

      Articolul 18
      În cazul în care condiţiile de transport permit ca persoana aflată în delegare sau detaşare să se înapoieze zilnic în localitatea de domiciliu, după terminarea programului de lucru, din localitatea unde este trimisă în delegare sau detaşare, ordonatorul de credite poate aproba decontarea cheltuielilor zilnice de transport sau costul unui abonament de transport, dacă cheltuielile astfel efectuate sunt mai mici decât cele pentru plata indemnizaţiei zilnice de delegare sau de detaşare şi a cazării şi dacă prin aceasta nu se afectează bunul mers al activităţii la locul delegării sau detaşării. În această situaţie nu se acordă indemnizaţia zilnică de delegare sau de detaşare.

      Articolul 19
      Costul tichetelor pentru rezervarea locurilor, costul suplimentelor de viteză, precum şi comisioanele percepute de agenţiile de voiaj intră în cheltuielile de transport care se decontează.

      Articolul 20
      Se decontează drept cheltuieli de transport şi:
      a) cheltuielile pentru transportul efectuat cu mijloacele de transport în comun la şi de la aeroport, gară, autogară sau port, în cazul în care acestea sunt situate în altă localitate;
      b) cheltuielile de transport efectuate în localitatea unde se execută delegarea sau detaşarea, cu mijloacele de transport în comun, dus-întors, pe distanţa dintre gară, aerogară, autogară sau port şi locul delegării sau detaşării ori locul de cazare;
      c) cheltuielile efectuate cu mijloacele de transport în comun, pe distanţa dintre locul de cazare şi locul delegării sau detaşării;
      d) taxele pentru trecerea podurilor;
      e) taxele de traversare cu bacul;
      f) taxele de aeroport, gară, autogară sau port;
      g) alte taxe privind circulaţia pe drumurile publice, prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare.

      Articolul 21
      Cheltuielile de transport se decontează şi în următoarele cazuri:
      a) persoana este chemată, înainte de terminarea misiunii, din localitatea unde se află în delegare sau detaşare;
      b) persoana întrerupe delegarea sau detaşarea şi se înapoiază în localitatea locului ei de muncă obişnuit, din cauza incapacităţii temporare de muncă, dovedită cu certificat medical.

      Articolul 22
      Decontarea cheltuielilor de transport în şi din localitatea de delegare sau de detaşare se face numai pe baza legitimaţiilor de călătorie plătite în numerar. În cazul pierderii legitimaţiilor de călătorie, acestea pot fi reconstituite în condiţiile reglementărilor în vigoare.

      Articolul 23
      Se admit la decontare şi taxele suplimentare percepute de agenţiile de voiaj sau de alte unităţi, cum ar fi: convorbiri telefonice, telegrame, fax, e-mail, pentru reţinerea locurilor în mijlocul de transport rutier, feroviar, aerian şi naval.

      Articolul 24
      Cheltuielile de transport se decontează pe bază de documente justificative.

      Articolul 25
      Nu se admit la decontare:
      a) taxele percepute suplimentar pentru bagajele personale;
      b) cheltuielile de transport ale persoanei care are asigurat, de către unitate, transportul gratuit în interesul serviciului;
      c) cheltuielile de transport pentru înapoiere, în cazul în care persoana, după terminarea delegării sau detaşării, a rămas să-şi efectueze concediul de odihnă sau datorită altor cauze de ordin personal;
      d) cheltuielile de transport, în cazul în care salariatul întrerupe timpul aferent delegării sau detaşării din cauza unor interese personale.

      Capitolul IV Cheltuieli de cazare

      Articolul 26
      (1) Persoana trimisă în delegare într-o localitate situată la o distanţă mai mare de 50 km de localitatea în care îşi are locul permanent de muncă şi în care nu se poate înapoia la sfârşitul zilei de lucru are dreptul la decontarea cheltuielilor de cazare efectuate, pe baza documentelor justificative, în cazul cazării în structurile de primire turistice, pentru o cameră cu pat individual sau, în cazul în care unitatea nu dispune de o astfel de cameră, pentru o cameră cu două paturi, a căror clasificare este de maximum 3 stele sau flori.
      (2) În cazul în care cazarea s-a făcut într-o structură de primire turistică de confort superior celei de 3 stele, se decontează numai 50% din tariful de cazare perceput.

      Articolul 27
      În structurile de primire turistice se includ: hoteluri, moteluri, vile, bungalouri, cabane, campinguri, sate de vacanţe, pensiuni, popasuri turistice, spaţii de campare organizate în gospodăriile populaţiei destinate prin construcţie cazării.

      Articolul 28
      În situaţia în care personalul aflat în delegare nu se cazează în condiţiile prevăzute la art. 26, cheltuielile de cazare se compensează prin plata, pentru fiecare noapte, a sumei de 45 lei.

      Articolul 29
      La stabilirea cheltuielilor de cazare care se decontează se iau în considerare taxa de parcare hotelieră, taxa de staţiune şi alte taxe prevăzute de dispoziţiile legale în vigoare.

      Articolul 30
      (1) Persoanei detaşate în afara localităţii în care îşi are locul permanent de muncă i se asigură, prin grija unităţii la care este detaşată, cazarea gratuită în clădiri ori în spaţii închiriate de aceasta, în limita tarifelor legale. În aceste situaţii, cheltuielile de cazare în structurile de primire turistice nu se decontează.
      (2) Funcţionarului public detaşat, în interesul autorităţii, instituţiei publice sau unităţii aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea acestora, în altă localitate decât cea de domiciliu i se poate deconta chiria plătită pe baza unui contract de închiriere încheiat în condiţiile legii, până la asigurarea cazării în condiţiile alin. (1). Suma în limita căreia se compensează chiria nu va putea depăşi cheltuiala cu cazarea în condiţiile prevederilor art. 26 alin. (1) lit. a).

      Articolul 31
      Persoanei care ocupă o funcţie de demnitate publică, precum şi persoanei cu funcţie de conducere asimilată, în condiţiile legii, unei funcţii de demnitate publică din cadrul autorităţilor şi instituţiilor publice, care se deplasează în interesul serviciului în alte localităţi din ţară, i se decontează cheltuielile pentru cazare, pe baza documentelor justificative, fără a li se aplică prevederile art. 26.
      (2) De prevederile alin. (1) beneficiază şi personalul care asigură protecţia nemijlocită a persoanelor prevăzute la alin. (1).

      Articolul 32
      În situaţia în care în costul cazării este inclus şi micul dejun, se decontează şi contravaloarea acestuia.

      Articolul 33
      Persoana care are locul permanent de muncă în altă localitate decât aceea în care îşi are domiciliul nu beneficiază, pe timpul cât este trimisă în delegare sau detaşare în localitatea de domiciliu, de indemnizaţie de delegare sau de detaşare şi de cheltuieli de cazare. Acestei persoane i se decontează numai cheltuielile de transport.

      Capitolul V Alte situaţii specifice

      Articolul 34
      Dispoziţiile prezentei hotărâri se aplică şi cetăţenilor străini care prestează activităţi, în condiţiile legii, în cadrul autorităţilor, instituţiilor publice sau unităţilor aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea acestora, pe bază de contracte, precum şi persoanelor care însoţesc delegaţi străini, în măsura în care contractele încheiate şi, respectiv, dispoziţiile legale în vigoare nu prevăd un alt mod de decontare a cheltuielilor efectuate.

      Articolul 35
      Persoanele trimise sau chemate la diferite instructaje sau alte activităţi în legătură cu sarcinile lor de serviciu beneficiază de drepturile reglementate prin prezenta hotărâre.
      (2) În situaţia în care organizatorul instructajelor sau al altor activităţi în legătură cu sarcinile de serviciu asigură integral masa participanţilor, aceştia nu beneficiază de indemnizaţia zilnică de delegare sau de detaşare prevăzută la art. 9.

      Capitolul VI Cheltuieli de transport în cadrul localităţii

      Articolul 36
      Personalul autorităţilor, instituţiilor publice, precum şi unităţilor aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea acestora, încadrat pe funcţii pentru care, prin fişa postului, are stabilite sarcini care necesită deplasări frecvente cu mijloace de transport în comun, inclusiv cu metroul, are dreptul la decontarea cheltuielilor de transport efectuate pentru îndeplinirea sarcinilor de serviciu în cadrul localităţii în care îşi desfăşoară activitatea.

      Articolul 37
      Decontarea cheltuielilor de transport menţionate la art. 36 se efectuează de regulă lunar, pe baza unei note justificative aprobate de ordonatorul de credite sau de o altă persoană desemnată de către acesta, în care trebuie să se specifice mijloacele de transport utilizate şi cheltuielile efectuate, însoţită de actele doveditoare, sau, în cazul metroului, de o declaraţie pe propria răspundere.

      Articolul 38
      Decontarea cheltuielilor de transport efectuate pe bază de abonament se poate face numai cu aprobarea şi pe răspunderea conducătorului unităţii din care face parte persoana şi a conducătorului compartimentului financiar-contabil al acesteia şi numai în cazul când din calcul rezultă că acest sistem este mai economic decât utilizarea biletelor de călătorie individuale.

      Articolul 39
      Decontarea cheltuielilor de transport efectuate în cadrul localităţii se face în limita sumelor aprobate prin bugetul anual pentru fiecare autoritate şi instituţie publică.

      Articolul 40
      Funcţiile cu sarcini ce impun deplasarea frecventă în interesul serviciului în cadrul localităţii se stabilesc de către ordonatorii principali de credite bugetare atât pentru aparatul propriu, cât şi pentru unităţile aflate în subordinea, coordonarea sau sub autoritatea acestora.

      Articolul 41
      Decontarea cheltuielilor pentru transportul efectuat în condiţiile prezentului capitol este permisă numai pentru transportul în interesul serviciului, nu şi pentru deplasările personalului de la domiciliu la locul de muncă şi de la locul de muncă la domiciliu.

      Capitolul VII Dispoziţii finale

      Articolul 42
      Persoana trimisă în delegare sau detaşare are dreptul să primească, în condiţiile legii, un avans în numerar, stabilit în raport cu numărul zilelor de deplasare, dar nu mai mult decât totalul cheltuielilor de delegare sau de detaşare pentru 30 de zile calendaristice.

      Articolul 43
      Acordarea avansului şi justificarea acestuia se fac în condiţiile prevăzute de reglementările legale privind operaţiunile de încasări şi plăţi în numerar prin casierie.

      Articolul 44
      Cheltuielile de delegare se suportă, de regulă, de către unitatea din care face parte persoana.

      Articolul 45
      Pentru persoana trimisă în delegare în interesul altei unităţi, potrivit unor prevederi legale sau înţelegeri între unităţi, cheltuielile de delegare se suportă de unitatea respectivă. În asemenea cazuri, unitatea din care face parte persoana poate avansa acesteia, la cererea sa, suma necesară pentru acoperirea cheltuielilor de delegare, iar aceasta are obligaţia ca, la înapoiere, să restituie avansul primit unităţii al cărei salariat este.

      Articolul 46
      Persoana trimisă în delegare sau detaşare este obligată să obţină pe ordinul de serviciu, de la unitatea la care se deplasează, viza şi ştampila conducătorului unităţii sau înlocuitorului acestuia, indicând data şi ora sosirii şi a plecării.

      Articolul 47
      (1) Sunt scutite de această viză persoanele prevăzute la art. 14 şi 17.
      (2) Personalul militar scutit de viză din sectorul de apărare naţională, ordine publică şi siguranţă naţională se stabileşte prin acte normative specifice.

      Articolul 48
      În situaţia în care delegarea sau detaşarea unei persoane expiră în ziua de vineri sau într-o zi care precedă o zi de sărbătoare legală, şi persoana rămâne în localitatea respectivă, în interes personal, încă cel mult 48 de ore, conducerea unităţii poate deconta costul transportului la înapoiere. Pentru zilele respective, persoana în cauză nu beneficiază de decontarea cheltuielilor de cazare şi de indemnizaţia zilnică de delegare sau de detaşare.
    • cpm92
      By cpm92
      Salut,ma poate informa cineva daca exista in tara vreun proces civil castigat cu privire la inlaturarea discriminarii salariale create intre politisti,privind includerea ilegala a soldei de merit dupa 2010 la unii dintre politisti la salariu?Multumesc.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.