Jump to content
POLITISTI.ro

big j

Cum se calculeaza numarul de zile libere intr-o luna calendaristica?

Recommended Posts

big j

Buna ziua.

As dori sa stiu cum se calculeaza zilele libere la care are dreptul un politist intr-o luna ,daca in respectiva luna are X zile de CM(de ex 4).

Va multumesc .Cu respect.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Această publicitate este afişată doar vizitatorilor. - Click aici pentru înregistrare

cristian

Cred ca nimic, oricum ai avut zile libere(CM)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Elvis

Concediul medical nu inseamna ca ai avut zile libere.

Spre exemplu daca te imbolnavesti in concediul de odihna iti poti suspenda concediul pana ti se termina concediul medical.

Big j, daca lucrezi in schimburi 1-2-3 normal intr-o luna ar trebui sa ai 9-10 libere, ca nu se intampla asa este alta poveste.

Liberele din luna respectiva le iei in functie de cat ai lucrat.

Adica nu poti sa ai spre exemplu 4 zile CM si 8 libere.

Trebuie sa-ti calculeze timpul in asa fel incat la sfarsitul lunii trebuie sa ai 168 de ore lucrate. Sunr 21 de ture x 8 ore = 168 de ore.

Daca nu ai 168 de ore lucrate pierzi la salariu.

Detaliaza si poate iti dau o solutie.

Edited by Elvis

Share this post


Link to post
Share on other sites
big j

Sa fiu mai exact:Luna aceasta in per 02-05 am fost in CM.Conform planificarii facute inainte de a intra in CM, la nivel de compartiment,in aceasta perioada aveam plaanificate 2 libere.

Cand am venit din CM,am vazut ca luna aceasta ,in loc de 8 libere,am 6 iar motivarea a fost ca :in per in care am fost in cm aveam 2 libere........un stil de gandire aberant(boala nu vine doar in perioada in care nu ai planificat vreun liber).Daca in planificare in perioada aceasta nu aveam nici un liber??????????????

Am intrebat legislatia care prevede acest tip de calcul si ofiterul ma privea cum priveste .....la poarta noua.

Ma poate lumina cineva cu privire la aceste aspecte?Sunt reglementate aceste aspecte prin legi sau norme interne sau fiecare face dupa cum il taie capul sau dupa cum ii dicteaza sefii "cei mari"(intotdeauna pt a defavoriza "agentu'..."

Va multumesc.Cu respect.

Share this post


Link to post
Share on other sites
anila

Luna calendaristica are un anumit numar de luni-vineri si un alt numar de sambate si duminici.

Primul set sunt obligatia de munca iar cel de-al doilea set reprezinta dreptul la libere.

Spre exemplu, luna aceasta are 21 zile lucratoare si 8 zile libere.

Daca in CM ai fost 2 zile lucratoare si 2 zile de week-end, atunci trebuie sa lucrezi 19 zile (19 servicii de 8 ore) si 6 libere. Daca lucrezi suplimentar trebuie sa recuperezi timpul de repaus.

La fel e si cu CO. Concediile, fie medicale sau de odihna nu sunt socotite zile libere. Pt mai multe informatii apeleaza cu incredere la codul muncii.

Edited by anila
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Elvis

Anila tipul asta de calcul se aplica celor care lucreaza de luni pana vineri si au sambata si dumnica liber, adica pentru cei care au o saptamana normala de lucru.Numai ca saptamana agentului de siguranta publica, in mai toate jutetele tarii are 8 zile.

Stiu, vei spune ca este o aberatie, insa asa se intampla ,dupa trei zile lucrate agentilor de la siguranta publica li se acorda un liber.

Big j este o lucratura de tip securisto-comunista, asa cum sunt obisnuiti ,,donii" nostrii sefi.

Ma indoiesc ca tu, conform planificarii, ai avut 2 libere in patru zile.

Dar nenorocitul care iti este sef, pentru ca nu ai dreptul sa te imbolnavesti, deoarece agentii de la PO sunt ,,robocapi" sau ,,batmanI" , ti-a planificat, cu radiera de sters si creionul, doua libere in cele patru zile de CM.

Daca ti-ar fi luat decat un singur liber sunt sigur ca nu te-ar fi deranjat, dar ei, marii comandanti de osti, pentru ca sunt nenorociti, ridica nesimtirea si badarania la rang de arta.

Eu te sfatuiesc sa faci un raport adresat sefului sectiei in care sa ceri lamuriri.

Il inregistrezi si astepti raspuns 30 de zile.

Daca nu ti se va raspunde faci sesizare catre Inspectia Interna.

Edited by Elvis

Share this post


Link to post
Share on other sites
anila

..................... dupa trei zile lucrate agentilor de la siguranta publica li se acorda un liber .........................

Nu vreau sa te contrazic caci e posibil sa fie un act legal si normativ in baza caruia afirmi asta.

Spune-ne si noua te rog care este acesta ca sa ne putem emancipa.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Elvis

Exista un Ordin MAI 577/2008 care stipuleaza ca saptamana de lucru are 5 zile , 8 ore pe zi si 2 zile libere.

Acest ordin este elaborat in conformitate cu Codul Muncii.

Numai ca in Politia Romana ordinele si dispozitiile sunt numai pentru smecheri cand vine vorba de drepturi si numai pentru prosti cand vine vorba de sanctiuni.

Nu trebuie sa te ,,emancipezi" ,trebuie sa ma crezi ca asa se intampla in realitate.

Share this post


Link to post
Share on other sites
anila

Ca sa crezi in ceva ce nu exista esti sortit esecului. Eu nu vreau sub nici o forma sa te contrazic sau sa te jignesc. Vrei sa lupti cu sefii, atunci fa-o cu legea in mana. Unde-i lege nu-i tocmeala.

Daca nu exista un astfel de act normativ, care sa prevada expres faptul ca la 3 zile lucrate agentul beneficiaza de 1 liber, atunci se aplica prevederile Codului muncii.

Eu ma refeream la numarul de zile lucratoare sau nelucratoare. Chiar daca agentul din strada lucreaza 24/7 asta nu inseamna ca nu are dreptul la tot atatea libere.

Din pacate, si pentru asta ar trebui sa luptam, munca prestata sambata si duminica nu se ponteaza mai mult asa cum ar fi normal.

Edited by anila

Share this post


Link to post
Share on other sites
Elvis

Anila esti politist?

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
anila

Am fost.

Am fost si agent de ordine si siguranta dar si subofiter la paza si ordine.

Acum sunt civil.

Dar ce relevanta are?

Am dreptul sa imi expun parerile aici ca si tine.

Ti-am zis, nu intentionez sa intru in polemici cu nimeni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Elvis

Conteaza ca sa stiu cum ma adresez.Ca unui cunoscator sau ca unui profan.

Pai Anila daca nu mai esti si ai fost cunosti foarte bine ca ce ti-am tastat mai sus se intampla.

Pentru a lupta cu sefii trebuie intai sa vrei si apoi sa te tina spinarea.

La momentul cand vorbim, la Tribunalul Dolj, Sectia contencios administrativ si fiscal, sunt pe rol 50(cincizeci) de dosare care au ca scop recuperarea banilor pentru zilele lucrate in plus, in sarbatorile legale,sambata si duminica pe ultimii trei ani de la data introducerii actiunilor in instanta.

Ce fac membrii de sindicat in numele carora sindicatul a promovat aceste actiuni fiind imputernicit de fiecare membru cu semnatura?

La ,,indicatiile sefilor" fac rapoarte in care arata ca renunta la judecarea cauzei.

Asa ca treaba asta cu ce nu exista...........realitatea este alta decat cea pe care o percepi tu din afara sistemului.

Insa pretentiile mele sunt mai mari din moment ce spui ca ai fost politist.

Lupta cu sefii este grea si lasa urme adanci pe spate.

Edited by Elvis

Share this post


Link to post
Share on other sites
anila

Eu tocmi de asta am plecat. Nu am facut bine dar nici rau. Nu imi pare rau dar nici bine.

Iti dau dreptate in ceea ce afirmi.

Am un frate care este inca in sistem si lucreaza pe strada ca si tine. De aceea te intrebam daca exista vreo lege sau dispozitie interna in baza careia afirmi treaba aia cu 3 lucrate si 1 libera.

Daca toti ar merge la sefi si ar pretinde ziua libera dupa cele 3 muncite in baza art. x din legea *(dispozitia, ordinul, etc.) y, poate asa ar vedea si sefii ca lucratorul este citit si nu trebuie sa il mai trateze ca pe iobagul personal.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Elvis

Anila politistii au familii, copii si rate la banci.Unora le este frica, altii nu vor sa-l supere pe ,,sefu".

Eu personal nu ii pot intelege de ce refuza sa-si ceara drepturile prevazute de lege.

Sunt buni numai sa-i ajute pe altii.......... cand vine vorba sa se ajute singuri refuza.

Edited by Elvis

Share this post


Link to post
Share on other sites
drAGO5

Potrivit principiului si totodata prevederii legale, din Ord.577/2008,la 5 zile lucrate ai 2 libere, trebuie sa primeasca cel putin 7 libere.Din totalul de 29 zile ale lunii,a fost 4 in CM,va lucra 18 si va avea 7 libere.

Big j,daca ii explici celui care a facut planificarea si ii arati cu pixul in mana pe un calendar, cred ca vei gasi intelegere.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Elvis

Esti sigur Dragos?

Ca va gasi intelegere.?

Edited by Elvis

Share this post


Link to post
Share on other sites
anila

Ok @Elvis. De acord. Dar, pana la urma exista o baza legala a ceea ce ai afirmat mai sus?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Elvis

Baza legala este ordinul despre care ti-am vorbit.

Insa este,,greaua mostenire" a generatiilor trecute care au tacut.

In acest ordin este stipulat ca trebuie sa te treci in registrul de ore suplimentare si sa soliciti prin raport scris recuperarea orelor pe care le-ai muncit in plus.

Sunt cauze multiple pentru care nu se intampla asa.

Edited by Elvis

Share this post


Link to post
Share on other sites
anila

Potrivit principiului si totodata prevederii legale, din Ord.577/2008,la 5 zile lucrate ai 2 libere, trebuie sa primeasca cel putin 7 libere ........................

Chiar 8 libere daca nu era CM-ul.

Share this post


Link to post
Share on other sites
drAGO5

Eu am spus in conditiile in care a beneficit de cele 4 zile de CM. Elvis, eu chiar vreau sa cred ca este o situatie pentru care s-ar gasi intelegere.Daca colegul nostru considera ca nu, atunci sa mearga impreunca cu liderul de sindicat si rezultatul va fi pozitiv.

Edited by drAGO5

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionut72

Big j, incerc sa iti explic cum ar trebui sa se calculeze timpul care ar trebui tu sa il lucrez pe cazul tau concret :

-luna februarie are 21 zile lucratoare adica 21*8= 168 ore

- tu ai fost in concediul madical in perioada 02-05 (inclusiv in 2 si in 5),asta inseamna 2 zile lucratoare adica 2*8=16ore

- din totalul de 168 ore pe care cine lucreaza luna completa trebuie sa le faca, tu trebuie sa faci 168-16=152 ore

PS:Zilele lucratoare in care esti in CM se scad din totalul de ore,ghinionul tau este in primul rand ca te-ai imbolnavit si in al doilea rand ca din medical doua zile(4 si 5)au fost in zile nelucratoare

Eu lucrez in ture si asa se calculeaza timpul de lucru. Daca la sfarsitul lunii iti rama ore in plus se reporteaza pentu luna viitoare iar daca ai peste 12 ore (cat e o tura) poti sa iti ceri o tura libera pe luna in curs si daca "se poate " o primesti. Asa este la noi si mi se pare destul de corect.

Edited by ionut72

Share this post


Link to post
Share on other sites
anila

asa i-am zis si eu.

Elvis a afirmat altveva si anume 3 lucrate, 1 libera. Nu cred ca exista vreun act normativ care sa specifice clar lucrul asta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Elvis

Anila vezi ca Ionut lucreaza 12/24 , 12/48.

Ti-am spus eu ca exista un document care stipuleaza ca la 3 zile lucrate ti se acorda un liber?

Eu vorbeam despre o realitate ..... nu virtuala.

Ionut lucrezi la OP ?

21 x 8 este pentru cei care lucreaza 8 ore pe zi.

Pentru tine ,daca s-ar intampla sa ai 21 de ture x 12 ore ti-ar da cu radical.

Edited by Elvis
  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
ionut72

Indiferent cum lucrezi, 8 ore pe zi cinci zile pe saptamana, ture de 12/24-12/48 sau 24/72 intr-o luna tot acelasi numar de ore trebuie sa-l faci( 21*8 este valabil indiferent cum faci acest numar de ore-in ture sau la 8 ore).Da, lucrez in ture de 12 ore si sper sa nu ajung sa fac....21 de ture intr-o luna si nu, nu lucrez la OP , sunt la frontiera.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Elvis

Ionut nu vreau sa ma intelegi gresit dar este bine sa vorbim despre ce stim.

Era vorba cum se acorda liberele la OP , la sectiile de politie din urban si rural.

Exista cazuri in care si agentii de siguranta publica lucreaza 12/24, 12/48, dar in general activitatea lor se desfasoara in schimburi de 8 ore, 1, 2 si 3 , mai mult 2 si 3 pentru ca schimbul 1 este cam ocupat.

Ca nu se respecta Ordinul 577 asta este alta discutie, dar atata timp cat oamenii accepta sefii sunt fericiti.

  • Downvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Similar Content

    • Marius
      By Marius
      Pentru că foarte mulţi "specialişti" părerologii şi aşa-zis jurnalişti îşi dau cu părerea peste tot despre situaţia de la Caracal şi susţin cu tărie că poliţiştii respectivi trebuiau să intre fără mandat în locuinţa suspectului, cred că e necesar să lămurim acest aspect.
      În primul rând, acolo nu a fost vorba de o operaţiune de salvare contratimp, din moment ce identificarea / stabilirea locaţiei s-a făcut prin investigaţii. În al doilea rând, orice persoană cu un minim de pregătire juridică care analizează mai profund situaţia şi care nu se mulţumeşte să preia opiniile de pe facebook şi din media, trebuie să realizeze că la momentul respectiv nu au existat niciun fel de indicii cu privire la infracţiunea de omor. Suspiciunile privind săvârşirea infracţiunii de omor au apărut şi au fost descoperite abia dimineaţa după pătrunderea în locuinţă. Aprecierea gravităţii pe care mulţi o fac acum, după ce se ştie că a fost vorba de o infracţiune extrem de gravă (omorul) este alta în comparaţie cu momentul în care nu se ştia de aşa ceva. După "război" mulţi viteji se arată, iar într-un mod complet eronat apreciază şi cântăresc faptele acum, când există mult mai multe date şi în alt fel ar fi apreciat la acel moment fără să ştie că aveau de a face cu un posibil criminal.

      Din păcate, în legislaţia română NU există prevederi clare care să acorde poliţistului dreptul de a pătrunde în locuinţă fără autorizarea magistratului pentru înlăturarea unei primejdii privind viaţa ori integritatea fizică. Există doar prevederile art. 27 alin.(2) din Constituţie, care spun că de la principiul fundamental (constituţional) al inviolabilităţii domiciliului se pot face derogări prin lege numai numai în situaţiile prevăzute la literele literele a)-d).
      Există un PROIECT DE LEGE privind întârirea autorităţii poliţistului (foto - dreapta), ce prevede un astfel de drept al poliţistului, dar acesta a fost contestat la CCR, iar drept urmare nu este în vigoare la ora actuală. 
      Nici măcar în cazul infracţiunilor flagrante grave, de natură să pună în primejdie viaţa ori integritatea fizică a unei persoane, poliţistul NU se poate pătrunde în locuinţă fără mandat de percheziţie sau fără consimţământul persoanei care le foloseşte, decât în condiţiile stării de legitimă apărare sau stării de necesitate prevăzute de art. 19 şi art. 20 din C.pen. Aceste cauze justificative sunt doar nişte norme cu caracter general aplicabile oricărui cetăţean şi presupun încălcarea legii.
      Să putem discuta despre stare de necesitate, trebuie precizat că se consideră faptă săvârşită în stare de necesitate doar atunci când pericolul este imediat, când este pe cale să se producă şi are caracter iminent, iar cea mai importantă condiţie e să fie inevitabil, adică să nu poată fi înlăturat în alt mod decât prin săvârşirea unei fapte prevăzute de legea penală. Această condiţie lasă loc interpretărilor şi practic trimite pe cel ce invocă starea de necesitate într-o loterie juridică. Drept dovadă în literatura de specialitate veţi găsi viziuni potrivit cărora pentru îndeplinirea condiţiei referitoare la existenţa unui pericol iminent, se vorbeşte despre "ivirea pericolului", iar pentru a se considera îndeplinită această condiţie pericolul trebuie generat de un eveniment accidental, ori în cazul de la Caracal nu putem vorbi de un eveniment accidental, pentru că individul şi-a premeditat toate acţiunile.
      În cazul poliţistului care comite o astfel de faptă situaţia este şi mai complicată, pentru că tot în literatura de specialitate se susţine că persoana obligată să înfrunte pericolul trebuie să acţioneze alegând soluţiile cele mai bune în exercitarea obligaţiilor ce-i incumbă în acţiunea de salvare pe care o întreprinde şi orice abuz sau neglijentă din partea sa îi antrenează răspunderea. Mai mult, orice probe obţinute în urma unei asemenea acţiuni pot fi anulate de către instanţă. Nu este de neglijat nici faptul că încălcarea normelor legale expune respectivul poliţist în voia hazardului, adică urmează să fie cercetat/anchetat de magistrat şi să depindă ulterior de decizia acestuia, riscând nu doar să-şi piardă locul de muncă, ci şi libertatea. În plus, în situaţia poliţistului există dispoziţii suplimentare înclusiv în legea de organizare şi funcţionare a poliţiei cât şi în Statutul poliţistului care îl obligă pe acesta să respecte legile ţării.
      Referitor la opiniile care susţin că trebuia intrat în locuinţă imediat după emiterea mandatului de percheziţie fără să se aştepte ora 6, Constituţia României spune foarte clar că percheziţiile în timpul nopţii sunt interzise cu excepţia infracţiunilor flagrante, iar în doctrină s-a stabilit că pentru existenţa stării de flagranţă nu este suficientă numai descoperirea faptei în momentul săvârşirii sau imedicat după săvârşire, ci este necesară şi prinderea făptuitorului în acel moment sau imediat după aceasta", ori în situaţia de la Caracal nu au existat nicio certitudine că făptuitorul putea fi găsit/prins în locuinţă, din moment ce după identificarea locaţiei nu au fost semne de activitate din interior.
      Există şi un document oficial emis de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie care spune negru pe alb şi confirmă ce am scris mai sus, că nu se poate pătrunde într-o locuinţă fără mandat, mai exact, Nota nr. 11332 din 28 noiembrie 2018 ce tratează "activităţile ce pot fi desfăşurate în cazul infracţiunilor flagrante, dacă pentru constatarea infracţiunii organele de poliţie pot pătrunde intr-un domiciliu în sensul art. 157 alin.(2) C.proc.penală fără mandat de percheziţie, flagrantul încadrându-se într-una dintre situaţiile derogatorii prevăzute de art. 27 alin.(2) din Constituţie". Documentul conţine inclusiv propuneri legislative pentru modificarea art. 61 din C.proc.penală privind includerea unei noi dispoziţii cu caracter derogatoriu de la principiul inviolabilităţii domiciliului, a situaţiilor de excepţie prevăzute de art. 27 alin.(2) din Constituţie.
         
      În analogie, există însă şi situaţii prevăzute clar în legislaţie ce oferă poliţistului dreptul să pătrundă în domiciliul sau reşedinţa unei persoane fără învoirea acesteia în vederea îndeplinirii mandatului de executare a pedepsei - art. 557 alin.(2) C.proc.penală cât şi pentru reţinerea unei persoane în baza mandatului de arestare european - art. 100 alin.(6) din Legea 302/2004, dispoziţii ce au fost emise exact în baza situaţiilor de excepţie prevăzute de art. 27 alin.(2) din Constituţie. Astfel se poate observa că în cazul infractorilor ce se sustrag (pe numele cărora există emis un mandat) legiuitorul a dat posibilitatea clară poliţistului de a pătrunde oriunde consideră necesar astfel încât infractorul să fie prins, în schimb pentru înlăturarea unei primejdii privind viaţa ori integritatea fizică a persoanei nu a oferit o astfel de posibilitate poliţistului.
      În concluzie, dacă societatea doreşte să aibă poliţişti care să intervină fără ezitare în situaţii de acest gen, trebuie să ofere instrumentele necesare (prevederi legislative clare), să-i ofere acestuia protecţia necesară aşa cum se întâmplă în ţările civilizate.
    • iav
      By iav
      Cât valorează viața unui polițist? 
      Pentru familie, este incomensurabilă, pentru judecători fix 220 000 lei. Atât au hotărât judecătorii Curții de Apel Galați că valorează viața colegului nostru Ionel Baben.
      Cine a fost Ionel Baben?! A fost un polițist, care în data de 21/22.11.2015 patrula împreună cu un alt coleg cu autospeciala din dotare pe DN 26, în localitatea Tulucești, jud. Galați, când un idiot, pe nmele său Lepădat Claudiu Stelian, care venea din sens opus, de beat ce era, a pierdut controlul volanului, a pătruns pe contrasens și a lovit autospeciala. În urma coliziunii Ionel Baben a decedat, iar colegul său Dorin Chiper a fost grav rănit.
      Ei bine, deși a fost trimis în judecată pentru trei infracțiuni, respectiv, ucidere din culpă, vătămare corporală din culpă și conducere a unui autovehicul sub influenţa băuturilor alcoolice, lepădătura a scăpat cu trei ani cu suspendare.
      Ionel Baben avea 46 de ani.
      http://miscareaderezistenta.ro/actualitate/justitie-un-sofer-beat-care-a-omorat-un-politist-si-a-ranit-altul-nu-va-face-nicio-zi-de-inchisoare-42167.html
    • roxana1
      By roxana1
      In momentul in care un politist de muta de la o unitate la o alta unitate in cadrul aceluiasi inspectorat de poitie, ce se intampla cu dosarele pe care le avea in lucru la prima unitate?Le ia cu el la unitatea la care se muta si le solutioneaza in continuare?
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.