Jump to content
POLITISTI.ro

Postare recomandată

Marius

Inspectoratul General al Politiei Romane (IGPR) implementeaza Sistemul National de Raportare a Incidentelor (SNRI).

Pana in prezent, au fost parcurse cinci etape, respectiv contractarea serviciilor de consultanta pentru managementul proiectului, Project Managementul – planificarea, monitorizarea si controlul, sesiuni de informare, dezvoltarea, implementarea si roll-out –ul sistemului informational de management al incidentelor, ultima etapa parcursa fiind selectia integratorului hardware si software.

Procedura de selectie a integratorului SNRI, prin licitatie deschisa, a fost finalizata la data de 21 martie a.c., contractul fiind atribuit asocierii Romsys-Intergraph Computer Services-Power Net Consulting-Smart Control.

Pretul convenit pentru indeplinirea contractului incheiat intre I.G.P.R. si S.C. ROMSYS S.R.L. (in calitate de lider al asocierii cu S.C. INTERGRAPH COMPUTER SERVICES S.R.L., S.C. SMART CONTROL S.R.L., S.C. POWER NET CONSULTING S.R.L.) este de 7.886.260,26 lei, cu T.V.A., din care T.V.A. 1.526.372,95 lei (pret fara T.V.A. 6.359.887,31 lei).

Valoarea estimata a contractului, in conformitate cu cererea de finantare aprobata de AMPODCA in anul 2009, era de 7.989.800 lei fara TVA.

In 6 luni de la semnarea contractului, respectiv pana la data de 15.10.2011 solutia informatica trebuie implementata la nivel national.

Prin intermediul SNRI preluarea plangerilor se va face in format electronic, profilele autorilor vor fi realizate mult mai usor, politistii avand astfel posibilitatea sa intocmeasca o “harta a infractionalitatii” la nivelul intregii tari.

Utilizarea acestui sistem informatic, de catre toate structurile operative, va conduce la o imbunatatire consistenta a urmatoarelor aspecte din activitatea propriu-zisa a Politiei Romane:

  • preluarea plangerilor cetatenilor, prin inregistrarea acestora direct in format electronic;
  • completarea si arhivarea rapoartelor de activitate de catre politistii din teren, prin trecerea acestora de pe suportul de hartie pe cel electronic;
  • asignarea sarcinilor si trasarea itinerariilor de patrulare pentru agentii de ordine si siguranta publica, in urma analizei rapoartelor de activitate completate in format electronic;
  • analizarea datelor rezultate in urma parcurgerii pasilor enumerati mai sus, avand ca efect direct si imediat evidentierea mult mai usoara a “zonelor fierbinti”.

Prin implementarea SNRI, urmarirea lucrarilor penale se va desfasura intr-un mod mult mai eficient, existand posibilitatea de a afla in orice moment ce unitate de politie instrumenteaza un anume dosar.

De asemenea, la nivel de conducere, analiza rezultatelor va oferi o imagine exacta a activitatii fiecarei unitati de politie, prin cuantificarea in timp real a volumului de lucrari sesizate si solutionate.

In urma completarii rapoartelor in format electronic si a analizei acestora, echipele de analisti ale Politiei Romane vor putea trasa “harta infractionalitatii”, subliniind, astfel, zonele cele mai afectate, intervalele orare in care se comit faptele penale, genurile de infractiuni, cat si bunurile vizate in fiecare dintre aceste zone. Nu in ultimul rand, activitatea politistilor in ce priveste identificarea suspectilor va fi mult usurata, profilele autorilor de infractiuni fiind intocmite mult mai exact ca rezultat direct al informatizarii.

Sistemul National de Raportare a Incidentelor este cel de-al doilea proiect aprobat la nivelul IGPR prin instrumentul de finantare Fonduri Structurale – Fond Social European – Programul Operational „Dezvoltarea Capacitatii Administrative” (PODCA).

Contractul de finantare al proiectului a fost semnat la nivelul Autoritatii de Management – Directia pentru Dezvoltarea Capacitatii Administrative din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, la data de 16.09.2009.

Perioada de implementare a proiectului este de 24 de luni. Bugetul total este de 9.648.000 lei, fara TVA, din care 8.200.800 lei reprezinta asistenta financiara nerambursabila din partea Uniunii Europene (echivalentul a 85% din costurile totale), iar 1.447.200 lei cofinantarea proiectului, reprezentand 15 % din valoarea proiectului.

Pe parcursul operationalizarii proiectului, cel putin 12.000 de politisti vor fi instruiti in vederea utilizarii SNRI, iar peste 400 manageri, analisti si statisticieni vor fi pregatiti pentru evaluarea, monitorizarea si interpretarea datelor colectate.

Sursa: MAI

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Această publicitate este afişată doar vizitatorilor. - Click aici pentru înregistrare

Cristi

Astia ar face orice numai sa nu ne dea defuncta coala A4... :ner:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Elvis

Pastreaza loturile pentru sectiile din rural.

Cica MAI o sa dea in urmarire internationala ,,coala" format A4, Kmcoio.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
serhente Garcia

Pe parcursul operationalizarii proiectului, cel putin 12.000 de politisti vor fi instruiti in vederea utilizarii SNRI,

In conditiile in care suntem amenintati permanent cu "restructurarea" sa vedem e unde vor lua 12.000 de politisti, asta pe linga faptul ca marea majoritate a celor care cunosc calculatoristica sunt "calificati la locul de munca" (nevoia te invata) , ca de cursuri de calculatoare, prin sistemul nostru nu prea am auzit.

  • Apreciez 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Rookie

Şeful Poliţiei Române, a anunţat că, din luna martie a anului viitor, va fi funcţional un Sistem Naţional de Raportare a Incidentelor, la care se lucrează în prezent şi în care vor fi introduse, în permanenţă, toate evenimentele din ţară ale poliţiei.

"Am avut discuţii despre un proiect pe care îl avem acum în curs de implementare, Sistemul Naţional de Raportare a Incidentelor, în care vor lucra 12.000 de poliţişti şi care va fi funcţional în martie 2012", a declarat, sâmbătă, într-o conferinţă de presă desfăşurată la Oradea, şeful Poliţiei Române, Liviu Popa.

Acesta a explicat că, în cadrul acestui sistem, "va exista un server la Bucureşti şi fiecare agent, fiecare poliţist va introduce în terminalele din toată ţara ale acestei reţele toată activitatea lui din ultimele 24 de ore".

Rolul S.N.R.I. este acela de a constiui o bază de date care să fie actualizată zilnic cu "evenimentele poliţieneşti" de toate tipurile, astfel încât să existe permanent o situaţie exactă a încălcărilor legii, de orice natură.

"În momentul în care acest sistem va fi operaţional, vom avea de la posibilitatea listării acestor evenimente până la posibilitatea realizării unei hărţi a evenimentelor pe categorii, fie că este vorba despre tâlhării, furturi auto, suspendări de permise, iar sistemul va fi apt să prelucreze automat aceste date şi să ofere o imagine completă cu privire la ceea ce se întâmplă", a spus şeful Poliţiei Române.

Implementarea proiectului Sistemului Naţional de Raportare a Incidentelor va contribui la o mai bună analizare a situaţiei şi, implicit, la găsirea de soluţii atât pentru rezolvarea problemelor operative, cât şi pentru o mai bună alocare a resurselor Poliţiei în acest scop.

"Analiza informaţiilor va fi pentru noi o prioritate, în continuare, care poate aduce un plus de valoare pentru activitatea curentă, dar şi pentru zona alocării de resurse", a spus Popa.

Costul S.N.R.I. este de 2,5 milioane de euro, bani proveniţi din fonduri europene nerambursabile.

sursa: gandul.info

Care stiti mai multe detalii despre acest nou sistem?

Va rog sa postati aici, ce stiti despre acest subiect. Rapoartele zilnice de activitate le vom introduce direct, fiecare sau cum se va proceda?

Multumesc.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Dan

Şeful Poliţiei Române, chestorul Liviu Popa a anunţat că sistemul va intra în vigoare în luna martie a anului viitor. Acesta a mai spus că serverul sistemului se va afla amplasat la Bucureşti şi fiecare poliţist va introduce în terminalele din toată ţara, toată activitatea lui din ultimele 24 de ore. Eu unul înţeleg că

1. plângerile nu vor mai fi preluate olograf

2. nu vor mai exista rapoarte scrise olograf

Nu zic că acest sistem este un lucru rău, dar dacă facem un calcul simplu al banilor investiţi în sistem şi îi împărţim la valoarea reală a unui top de hârtie, adică aproximativ 10 lei avem aşa 9.648.000/ 10 = 964.800 topuri de hârtie xerox. Dacă împărţim aceste topuri de hârtie pe judeţe avem aşa 9.648.000/42= 22.971 topuri de hârtie pe judeţ + Bucureşti ! Şi atunci vine şi întrebarea firească : de ce acum nu avem rechizite în magazii !?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
NewsBot

Poliţia Română va beneficia de o creştere a operativităţii, prin scurtarea timpului de reacţie şi printr-o analiză mult mai eficientă a datelor cu ajutorul SNRI

Inspectoratul General al Poliţiei Române (IGPR) organizează la data de 8 martie 2012 Conferinţa oficială de finalizare a proiectului ,,Sistemul Naţional de Raportare a Incidentelor (SNRI) ”.

Sistemul Naţional de Raportare a Incidentelor este primul proiect implementat cu succes la nivelul IGPR, prin utilizarea instrumentului de finanţare Fonduri Structurale – Fond Social European – Programul Operaţional „Dezvoltarea Capacităţii Administrative” (PODCA).

Contractul de finanţare al proiectului a fost semnat la nivelul Autorităţii de Management – Direcţia pentru Dezvoltarea Capacităţii Administrative din cadrul Ministerului Administraţiei şi Internelor la data de 16.09.2009.

Perioada de implementare a proiectului a fost de 30 de luni. Bugetul total este de 9.080.800 lei, fără TVA, din care 7.718.680 lei reprezintă asistenţa financiară nerambursabilă din partea Uniunii Europene (echivalentul a 85% din costurile totale), iar 1.362.120 lei cofinanţarea proiectului, reprezentând 15 % din valoarea proiectului.

Utilizarea sistemului informatic SNRI, de către toate structurile operative, începând cu luna martie 2012, va conduce la o îmbunătăţire consistenta a următoarelor aspecte din activitatea propriu-zisă a Poliţiei Române:

• preluarea sesizărilor cetăţenilor, prin înregistrarea acestora direct în format electronic;

• completarea şi arhivarea rapoartelor de activitate de către poliţiştii din teren, prin trecerea acestora de pe suportul de hârtie pe cel electronic;

• alocarea sarcinilor şi trasarea itinerariilor de patrulare pentru agenţii de ordine şi siguranţă publică, în urma analizei rapoartelor de activitate completate în format electronic;

• analizarea datelor rezultate în urma parcurgerii paşilor enumeraţi mai sus, având ca efect direct şi imediat evidenţierea mult mai uşoară a “zonelor fierbinţi”.

Prin implementarea SNRI, urmărirea lucrărilor penale se va desfăşura într-un mod mult mai eficient, existând posibilitatea de a afla în orice moment care sunt performanţele resurselor specifice implicate, precum şi care este stadiul şi evoluţia unui anume dosar.

De asemenea, la nivel de conducere, analiza rezultatelor va oferi o imagine exactă a activităţii în cadrul fiecărei unităţi de poliţie, prin cuantificarea în timp real a volumului de lucrări sesizate şi soluţionate.

În urma completării rapoartelor în format electronic şi a analizei acestora, echipele de analişti ale Poliţiei Române vor putea trasa “harta infracţionalităţii”, subliniind astfel zonele cele mai afectate, intervalele orare în care se comit faptele penale, genurile de infracţiuni, cât şi bunurile vizate în fiecare dintre aceste zone. Nu în ultimul rând, activitatea poliţiştilor în ce priveşte identificarea suspecţilor va fi mult uşurată, profilele autorilor de infracţiuni fiind întocmite mult mai exact ca rezultat direct al informatizării.

Pe parcursul etapei de implementare au fost instruiţi de către integratorul soluţiei un număr de 15 administratori şi 60 de analişti, care au fost pregătiţi pentru administrarea, monitorizarea şi interpretarea datelor gestionate de SNRI. De la începutul operaţionalizării sistemului şi până în prezent au fost instruiţi intern, de către cei 60 de analişti, un număr de 12.300 de lucrători de poliţie pentru utilizarea SNRI.

I.G.P.R. - Centrul de Informare şi Relaţii Publice

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Bestiuta

Ati inceput sa implementati in SNRI?

La HR de ieri am inceput sa implementam persoane legitimate si auto controlate.

La viteza cu care lucreaza aplicatia daca legitimezi 10 persoane ai nevoie de 2 ore sa-i implementezi.

Desemenea inca nu s-a facut legatura intre baza SNRI cu baza de date DEPABD si toate datele trebuie implementate manual.

Si urmeaza sa se activeze si optiunea de implementare a pv-urilor.

Modificat de Bestiuta

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Marinescu

am facut cateva cautari sa vad daca alti colegi au implementat...si merge binisor sistemul :hmmmt:

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
vox

Oslilu84, un plus de la mine...SNRI a devenit, intr-adevar, un program greoi si stufos.. In afara de asta, pentru un lucrator operativ este o povara si pierdere de timp, timp care poate fi folosit in interesul muncii. Nu cred ca exista la niciun IPJ din tara persoane specializate pentru implementare ci doat lucratorul in sine. Am inteles ca s-au bagat destule parale in acest program. Nu stiu cui trebuie acest programel iar situatiile statistice se iau de la ev..op...Inainte nu mergea treaba fara prostioarele astea care te tin in birou?...

  • Apreciez 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Ben

Chiar daca merge "romaneste", desi programul CICA ar fi de sorginte englezeasca si este o bataie de joc cu milioanele de euro care s-au bagat, ideea lui este una foarte buna.

Modificat de Ben
  • Apreciez 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
sorinel

banii cheltuiti trebuiesc justificati dixit!

  • Apreciez 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
vox

Da, inca o dovada de implementare gresita aunor IDEI fara a se tine cont de muuuulte aspecte...Sa fie acolo, sa vedem cum merge...sa mai manance si gura lor ceva, niste posturi caldute, atinse de o suava adiere de primavara......

  • Apreciez 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
lucian04

Întreb și eu : o sa vina vremea când spurcaciunea asta de aplicatie își va termina / pierde finanțarea sa scăpăm de el?  Ca cel puțin în forma prezentă este o mare dobitoceala. Nu se regăsește în el nimic mai vechi de un an începând cu ACUMA.

  • Apreciez 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
lancelot

Doi colegi de-ai mei sunt cercetați pentru că nu au implementat în SNRI, bine, au refuzat. Cei doi susțin că există un ordin al ministrului care spune că doar lucrători anume desemnați trebuie să implementeze, iar șefii susțin că sunt cel puțin 2 dispoziții care ne obligă pe toți să implementăm.

Aveți idee/informații care e adevărul de fapt?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
viobra

Daca tu adresezi această întrebare aici ..., bag de seamă că ești superficial. Dacă măcar ai fi accesat SNRI ai fi văzut ca acolo ai niste opțiuni unde poți accesa dosare penale și petiții pe care le ai în lucru. Or, în acele dosare/petiții sunt de implementat diverse date/acte/proceduri pe care nu are cum să le știe altcineva în afară de tine. Sunt multe de discutat...

Ideea este că în SNRI sunt mai multe categorii de persoane care implementează. Sunt persoane cu calitate de registrator, sunt specialiști evidență operativă și sunt lucători operativi. Datele care trebuie implementate de lucrători operativi nu are cine să le implementeze, decât cel care are lucrările repartizate spre soluționare, indiferent dacă sunt dosare penale sau alte lucrări.

Dacă vrei să afli adevărul adevărat, intră în SNRI și găsești acolo și niște manuale în care scrie despre fiecare categorie de operator ce trebuie să implementeze (registrator, specialist evidenta operativa, lucrător operativ).

Teoretic operațiunile care trebuie implementate de la repartizarea unei lucrări unui polițist, nu are cum să le implementeze altcineva fiindcă fiecare are un user și o parolă cu care își accesează contul, care nu pot fi transmise așa cum bine știm cu toții. Iar pentru fiecare lucrare trebuie implemetate date, pe care le are la dispoziție și le poate implementa efectiv, doar polițistul care are lucrarea.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Catalin

Am recitit şi eu topicul. E bine să le avem aici strânse şi puse la un loc.

Ziceau în 2011 că 12 mii de poliţişti vor fi instruiţi? Unde sunt? Că eu caut unul din ăsta instruit să-mi arate cum finalizez în aplicaţia asta măreaţă un dosar pe care l-am declinat.
Până în urmă cu ceva vreme nici nu exista opţiunea referat cu propunere de declinare. 

După părerea mea este o aplicaţie creată cu dedicaţie pentru cei de la UTAI/UCAI - ca să aibă şi ei obiectul muncii. Iar din anumite puncte de vedere dacă implementăm pe la toate rubricile acelea create la lucrările penale, această aplicaţie nu respectă prevederile legale. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
viobra
Publicat (modificat)

Aplicația s-a vrut a fi un ECRIS al poliției. Ideea este bună. Mai greu cu aplicabilitatea. Ar fi ok, când ai un faptuitor, să îl poți verifica daca mai are sau a mai avut dosare penale. De exemplu, noi aveam un procuror care la anumite fapte dorea să dăm soluție în funcție de "antecedente", iar daca avea un "trecut interesant" alta era solutia.  Mai poți implementa o persoana pe care o cauți și nu este de găsit, poate cineva da de ea prin alta parte și poți solicita ce măsuri sa se ia daca este găsit. Sunt multe utilități ale aplicației, care ar aduce beneficii și timp redus de rezolvare a unor situații, daca aplicația ar funcționa la alti parametri și nu ar fi așa de greoaie. 

Despre legalitate este de discutat, fiindcă la datele implementate nu are acces oricine. Și datele furnizate de UTAI-uri sunt date în anumite condiții. Știu că, la momentul implementării proiectului SNRI, s-a cerut acceptul PICCJ, referitor la datele implementate din dosarele penale. 

Despre oameni instruiți este mult de discutat. Este vorba de aceeași problemă pe care o întâlnim peste tot. Problema selecției pe anumite posturi...

P.S. Ar trebuit mutat topicul in zona noastră.

Modificat de viobra

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Catalin

Dacă s-a cerut "acceptul" PICCJ este fix egal cu zero. Păi ce PICCJ dă derogări de la prevederile legale?! Dacă legea zice că la datele şi informaţiile din dosarul ăla am acces doar eu şi procurorul, atunci ăştia de la UCAI/UTAI şi toţi cei ce au acces să interogheze şi să vadă ce bag eu acolo sunt exact "oricine". Nu e treaba ucai-ului sau a oricărui altcineva ce probe am eu în dosar, împotriva cui am început in personam şi aşa mai departe ... acestea sunt informaţii la care nu trebuie să aibă acces.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
pavelnicu

Corect. Nu cred ca gresesc daca spun ca aceasta treaba cu implementarea datelor din dosare este oarecum penala. Odata ce ai implementat datele orice persoana din politie care are o anumita functie poate cere relatii daca o persoana este sau nu cercetata si ce activitati se desfasoara impotriva sa. Si atunci ma intreb unde este confidentialitatea urmaririi penale. Nu te poti prevala de  prevederile art. 26 pct. 30 alin. 2 din legea 218/2002 pentru crearea unei asemenea baze de date. Mai devreme sau mai tarziu cineva se va sesiza despre acest lucru.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
lancelot

Viobra, am greșit că nu am precizat, eu întrebam strict din punctul de vedere al agentului de OP... șefii ne obligă să implementăm persoanele legitimate  și autoturismele verificate.

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
viobra

Cred că vedem lucrurile prea stricto sensu. In primul rand urmărirea penală este nepublică nu confidențială. Nu oricine de la UCAI/UTAI poate accesa date sau furniza de capul lui. De fapt nu sunt furnizate date decât după finalizarea dosarului, despre dosare finalizate. Deci, nu chiar oricine solicita, poate vedea... Așa și cel de la evidența operativă vede date din dosar și le poate disemina. La fel și grefele de la parchete... Divulgarea secretului profesional (referitor la penalitatea invocată), în acest caz intervine daca s-ar furniza date fara drept și prin aceasta ar fi aduse prejudicii vreunei persoane. Or, daca în organigrama IGPR există UCAI și prin natura atribuțiunilor are acces la anumite informații nu este nimic greșit. Și când ne dau formele prelucrate obținute de la operatori au acces... Asta este sistemul judiciar, nu poate funcționa printr-o singura structura!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
Catalin

Că urmărirea penală este nepublică nu confidențială ... la fel, n-are nicio relevanţă, nu e nicio diferenţă. Cert este că din moment ce părţile din dosar, pentru a vedea astfel de informaţii, trebuie să facă cerere către procuror, care să aprobe, toţi analiştii ăia de la primul până ultimul n-au dreptul legal să intre în contact cu asemenea informaţii. Nu e treaba lor. Dacă legea poliţiei judiciare zice că despre modul şi felul în care decurge ancheta trebuie să ştiu doar eu şi procurorul, analiştii şi oricine altcineva n-au ce căuta să intre în posesia unor astfel de informaţii. Orice interpretări menite să ocolească această prevedere legală automat o încalcă, indiferet de aşa-zisele necesităţi strigente ale unor statisticieni.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
viobra

Ba are legătură daca este nepublică sau confidențială. Una este să furnizezi cuiva date, care nu are treabă cu acele date, și alta este sa furnizezi cuiva care prin atribuțiunile de serviciu are acces la acele date.  @Catalin tu de fapt zici că cei de la UCAI nu ar trebui să aibă, prin atribuțiunile lor, acces la date din urmărirea penală. Dar ei nu au acces pur și simplu, ci la solicitarea cuiva. Or, daca accesează datele sau le diseminează in alt scop atunci rapsund pentru asta. 

Dar noi vorbim deja despre legalitatea organigramei IGPR privind existența UCAI și a atribuțiunilor acestora.

Dar repet, in acest sens și alte structuri au acces la date din urmărirea penala, fara sa fie organul de cercetare penală care instrumentează dosarul.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont

  • Conţinut similar

    • NewsBot
      de NewsBot
      Retea specializata in traficul de droguri, destructurata

      14 percheziţii au fost efectuate de poliţişti, la domiciliile şi reşedinţele a 11 persoane ce sunt suspectate că făceau parte dintr-o reţea specializată de trafic de droguri de mare risc.

      Poliţiştii Brigăzii de Combatere a Criminalităţii Organizate Bucureşti –Serviciul Antidrog şi procurorii D.I.I.C.O.T.- Serviciul Teritorial Bucureşti, au destructurat o grupare infracţională ce era suspectată de distribuire a heroinei şi care acţiona pe raza Sectorului 5 din Bucureşti.

      Astfel, la data de 5 noiembrie a.c., au fost efectuate 14 percheziţii la domiciliile şi reşedinţele a 11 suspecţi care făceau parte din reţeaua de distribuţie a heroinei, iar o parte din cei în cauză au fost conduşi pentru audieri la sediul D.I.I.C.O.T.- Serviciul Teritorial Bucureşti.

      La percheziţii au fost descoperite şi ridicate pentru cercetări aproximativ 50 de grame de heroină, suma de 3.800 de lei şi 100 de euro, despre care sunt indicii că provin din vânzarea de droguri, un pistol cu gaze şi 36 de cartuşe, deţinute ilegal şi 7.040 de ţigarete contrafăcute.

      Membrii grupării sunt suspectaţi de săvârşirea infracţiunilor de trafic de droguri de mare risc, nerespectarea regimului armelor şi muniţiilor, deţinere în afara antrepozitului fiscal şi comercializarea pe teritoriul României a produselor accizabile supuse marcării sau marcate necorespunzător, peste limita legală, evaziune fiscală şi constituirea unui grup infractional organizat.

      Centrul de Informare si Relatii Publice - I.G.P.R.
    • NewsBot
      de NewsBot
      Sistemul AFIS, repus în funcțiune

      În cursul acestei zile a fost repus în funcţiune, la nivelul Institutului Naţional de Criminalistică din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, sistemul AFIS.

      După finalizarea auditului tehnic şi funcţional pe toate palierele, în cursul săptămânii viitoare vor fi reconectate, treptat, la sistem şi inspectoratele judeţene de poliţie.

      Sistemul AFIS a prezentat disfuncţionalităţi de ordin tehnic, însă pe timpul nefuncţionării acestuia, activitatea poliţiei nu a fost blocată. Urmele ridicate de la faţa locului au fost comparate, manual, cu cele luate de la persoanele incluse în cercurile de suspecţi, de către poliţiştii criminalişti.

      Problema tehnică nu a afectat integritatea bazei de date naţionale, informaţiile din aceasta nefiind pierdute.

      I.G.P.R. - Centrul de Informare și Relaţii Publice
    • NewsBot
      de NewsBot
      Suspecţi de falsificare de carduri şi retrageri frauduloase de bani din ATM-uri, după gratii.

      În urma investigaţiilor desfăşurate în ultimele 3 luni, poliţiştii Brigăzii de Combatere a Criminalităţii Organizate Bucureşti, sub coordonarea Parchetului de pe lângă Tribunalul Bucureşti, cu sprijinul poliţiştilor din cadrul Secţiei 2 Poliţie din Municipiul Constanţa şi Serviciul Operaţiuni Speciale Constanţa, au reuşit destructurarea unei grupări specializate în confecţionarea de echipamente de copiere a cardurilor bancare la ATM - uri, falsificarea instrumentelor de plată electronică şi efectuarea de retrageri frauduloase de numerar.

      Astfel, s-a stabilit că grupul infracţional era format din 4 persoane, toate domiciliate în Municipiul Constanţa. Acestea confecţionau echipamente electronice, le asamblau şi realizau dispozitive identice ca mărime şi culoare cu părţile componente ale bancomatelor. Dispozitivele în cauză erau instalate pe ATM-uri care aparţineau unor bănci comerciale din România, unde astfel erau copiate informaţiile de pe banda magnetică a cardurilor, precum şi codul PIN aferent. Datele obţinute erau prelucrate şi inscripţionate pe cartele PVC cu bandă magnetică şi ulterior erau folosite pentru retrageri frauduloase de numerar la ATM-uri din Mexic.

      Începând cu luna noiembrie 2011, suspecţii au instalat dispozitive de skimming de la ATM-urile unor bănci comerciale din Bucureşti, Sinaia, Predeal şi Călăraşi.

      În urma retragerilor frauduloase de numerar efectuate cu clone ale cardurilor bancare copiate, membrii grupării au creat un prejudiciu estimat până în prezent la 20.000 lei.

      Astfel, la data de 19.12.2011, s-a reuşit prinderea în flagrant a unui membru al grupării, respectiv G. MIHAI, de 20 de ani, imediat după ce a demontat dispozitivele artizanale de copiere a datelor de pe banda magnetică a cardurilor bancare şi de înregistrare a codului de securitate PIN, pe care le instalase în cursul aceleiaşi zile pe ATM-ul aparţinând unei bănci.

      Cel în cauză a fost reţinut şi ulterior arestat sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de deţinere de echipamente în vederea falsificării instrumentelor de plată electronică şi punerea în circulaţie a instrumentelor de plată electronică falsificate, fapte prevăzută şi pedepsită de art. 25 şi art. 24 al. 2 din Legea nr. 365/2002.

      În urma extinderii cercetărilor fost documentată activitatea infracţională şi a celorlalţi suspecţi, iar în baza probelor obţinute, Parchetul de pe lângă Tribunalul Bucureşti a solicitat şi obţinut autorizaţii de percheziţii domiciliară, care au fost efectuate la data de 29.02.2012, în Municipiul Constanţa, la locuinţele suspecţilor T. MARIUS de 29 de ani, O. COSMIN, P. RĂZVAN, de 28 de ani.

      În urma efectuării percheziţiilor au fost ridicate componente electronice şi dispozitive destinate fraudării cardurilor bancare, hard-disck- uri, medii de stocare optice, laptopuri, articole vestimentare purtate de cei în cauză în momentul instalării dispozitivelor la ATM-uri.

      Împotriva celor în cauză a fost începută urmărirea penală sub aspectul săvârşirii infracţiunilor de deţinere de echipamente în vederea falsificării instrumentelor de plata electronică, falsificarea şi punerea în circulaţie a instrumentelor de plată electronică falsificate, transmiterea neautorizată către o altă persoană a oricăror date de identificare în vederea efectuării de retrageri de numerar, fapte prevăzute şi pedepsite de art. 25, art.24 al. 2 şi art. 27 alin 3, toate din Legea 365/2002, fiind reţinuţi pentru 24 de ore.

      La data de 01.03.2012, cei trei au fost prezentaţi Parchetului de pe lângă Tribunalul Bucureşti cu propunere de punere în mişcare a acţiunii penale şi arestare preventivă, propunere însuşită în totalitate de procurori.

      În aceeaşi zi, suspecţii a fost prezentaţi magistraţilor din cadrul Tribunalului Bucureşti, pe numele acestora fiind emise mandate de arestare preventivă pentru 29 e zile. Cercetările sunt continuate de B.C.C.O. Bucureşti şi Parchetul de pe lângă Tribunalul Bucureşti.

      I.G.P.R. - CENTRUL DE INFORMARE ŞI RELAŢII PUBLICE
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.

×

Informaţii importante

Acest website foloseşte cookie-uri. Navigând în continuare vă exprimaţi acordul asupra folosirii lor. Mai multe informaţii în Politica de confidenţialitate.