Dan Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 (edited) Am observat că mai mulţi membri ai forumului au fost înşelaţi folosind cumpărăturile virtuale cerând părerea celorlalţi abia după ce au avut de suferit de pe urma acestor "smecheri virtuali". Probabil sunt foarte puţine persoane care nu au cumpărat un bun prin intermediul internetului de la magazine virtuale sau chiar direct de la vânzători. Unii au fost mulţumiţi de achiziţiile făcute deoarece au respectat nişte reguli simple care i-au împiedicat să devină victimele unor şarlatani, unii au devenit victime sigure ale acestora. Chiar dacă necesită timp mai mult este necesar să nu vă aruncaţi asupra primului produs găsit, chiar dacă îl căutaţi de mult timp, mai ales dacă doriţi să achiziţionaţi produsul căutat la un preţ corect. Nu de puţine ori aţi găsit acelaşi produs la preţuri cu mult diferite. Prima regulă este să verificaţi atent site-ul de unde v-aţi hotărât să cumpăraţi produsul căutat, respectiv datele de identificare ale magazinului virtual (nume, cod fiscal, adresă, telefoane de contact, etc.) majoritatea magazinelor serioase afişează aceste date la secţiunea contact. Eu prefer magazinele virtuale serioase în locul anunţurilor persoanelor fizice din motive lesne de înţeles. A doua regulă de la care nu trebuie să faceţi rabat este să căutaţi forumuri în care să cereţi păreri sau să vedeţi părerile celor care au mai achiziţionat produse de la magazinul respectiv. A treia regulă este foarte importantă. Dacă aţi vizionat produsul pe care doriţi să îl cumpăraţi pe site nu vă grăbiţi să lansaţi comanda. De multe ori fotografiile postate pe site nu sunt la fel cum arată produsul în realitate. (magazinele cu ştate vechi afişează cel puţi 3-4 poze cu produsul). Sunaţi înainte şi contactaţi reprezentantul de vânzări şi cereţi informaţii detaliate despre produsul pe ca doriţi să îl cumpăraţi. Astfel veţi evita să cumpăraţi ceva ce nu corespunde cu dorinţele dvs. mai ales că nu toate magazinele acceptă returnarea produselor. A patra regulă este aceea de a verifica pe site-ul magazinului condiţiile generale de vînzare, respectiv dacă produsul beneficiază de garanţie, pe ce perioadă, etc. A cincea regulă şi ultima dar nu şi cea mai puţin importantă este să vă interesaţi despre transportul produsului către dvs. Este foarte indicat să vă interesaţi ce firmă de curierat efectuează transportul pentru a evita tot felul de probleme. De obicei firmele necunoscute de curierat practică preţuri foarte piperate şi nu chiar întotdeauna produsele ajung întregi la dvs. Este de preferat să alegeţi o firmă de curierat care vă permite verificarea produsului chiar înainte de a plăti contravaloarea acestuia. Ca să evitaţi situaţii neplăcute vă voi enumera mai jos ce informaţii trebuie să vă pună la dispoziţie obligatoriu comerciantul descrierea produsului caracteristicile esenţiale preţul cu toate taxele incluse, taxele de livrare durata valabilităţii ofertei modalităţile de plată şi de livrare condiţiile de vânzare într-un mod clar şi fără a lăsa niciun fel de interpretare existenţa şi modul de exercitare a dreptului de retragere denumită în termeni juridici şi denunţare unilaterală din contract. Puteţi să renunţaţi la produsul cumpărat cu obligativitatea trimeterii produsului înapoi pe banii dvs. fără a mai beneficia de această sumă de bani în termen de 10 zile lucrătoare, fără a plăti nicio penalitate de la data primirii produsului de către dvs. dacă aţi fost informat cu privire la informaţiile postate mai sus. Aceasta se numeşte în termeni juridici renunţare unilaterală a contractului. Dacă nu aţi fost notificat cu privire la informaţiile de mai sus termenul de returnare este de 90 de zile, termenul de curgere fiind de la data primirii produsului.ATENŢIE ! Pentru a nu cădea în plasa unor comercianţi. Dacă magazinul vă va furniza informaţiile de mai sus în termenul celor 90 de zile aveţi termen 10 zile pentru returnarea produsului din momentul primirii informaţiilor de la comerciant.Nu puteţi să renunţaţi la următoarele produse sau servicii servicii de furnizare a ziarelor, reviste servicii de loterie şi pariuri furnizarea înregistrărilor audio-video, programe informatice (doar dacă au fost desfăcute de cumpărător) produle personalizate (gen tricouri inscripţionate cu poze personale, etc.) produsele care prin natura lor se degradează rapid sau nu pot fi returnate produse care depind de fluctuaţia valutară a pieţei (în general produsele care au afişate preţurile în valută) În speranţa că vă vor fi folositoare informaţiile vă doresc succes la cumpărături on-line ! P.S. Eu am respectat aceste reguli şi nu am nu am avut niciodată nicio problemă. Edited August 14, 2011 by copman 1 Link to comment
CristiXP Posted August 14, 2011 Share Posted August 14, 2011 (edited) poate ajuta si articolul din lege care face referire stricta la ce ai spus tu mai sus : art 7, OG 130/2000 . Am patit si eu ceva de genul acum 2 ani ,comandasem ceva la masina si nu s-a potrivit .Am luat legatura cu vanzatorul ,care mi-a spus ca nu stie daca o sa poata sa imi dea banii inapoi etc, cand i-am amintit de legea asta nu a mai spus nimic,mi-a spus sa trimit inapoi si in cateva zile mi-a livrat banii in cont. Problemele apar cand vanzatorii nu sunt firme si te trezesti cu cine stie ce in colet .Mai nou firmele de curierat (daca nu esti persoana juridica si trimiti ceva cu ramburs) gen fancourier iti cer copie dupa carte de identitate + inventar pentru produsele ce le trimiti eventual serii de pe cutii . Chestia asta te ajuta ca sa nu primesti tepe de genul bolovani sau alte prostii prin cutie , dar tot poti primi teapa cu produse defecte . La noi nu prea e asa la moda cu plata prin paypal cum e dincolo care se spune ca este cea mai sigura modalitate de plata de pana acum , din pacate nici aia nu e , dar esti protejat si de eventuale produse defecte atata timp cat vanzatorul nu este din start rau intentionat . De ex pentru un produs achitat prin paypal ai 45 zile termen in care poti deschide o disputa in cazul in care produsul a ajuns defect sau deteriorat in transport . Il poti trimite inapoi si cere banii inapoi .In tot acest timp, contul de paypal are toata suma pusa pe minus, ala nu poate face tranzactii pana nu rezolva treaba cu tine . Problemele apar cand vanzatorul din start rau intentionat .Chiar daca castigi disputa , daca nu sunt bani in contul de paypal nu o sa iti ramburseze nimic inapoi . Deci vanzatorul trebuie sa accepte sa trimita banii inapoi , altfel pauza nu primesti nimic, chiar daca el are bani in cont .In cazul acesta ,paypalul incepe demersurile pe cale juridica impotriva respectivului, care in majoritatea cazurilor probabil conturile de paypal sunt facute pe nume de boschetari care n-ai cum sa ii gasesti de nicio culoare . O sansa in cazul asta ,care contravine politicii paypal , dar nu si buzunarului nostru este sa iei legatura cu banca emitenta a cardului cu care ai facut plata prin paypal si sa ceri un chargeback pentru tranzactia respectiva .In cazul ala banca face automat chargeback in contul de paypal si ii lasa pe ei sa se descurce cu minusul respectiv . Evitati vanzatorii care va cer plati prin westernunion cred ca moneybookers functioneaza pe acelasi sistem gen WU ,pentru ca in astfel de cazuri nu ai nicio protectie .In concluzie pentru cumparaturile din Romania , acceptati doar plata cu ramburs ,avans doar in cazul in care este vorba de societati comerciale care va fac o proforma , iar pentru cumparaturile din exterior folositi tot timpul paypal sau card. Ca metoda de plata online paypalul si cardul de credit sunt cat de cat ok . Mai o chestie de preferat ar fi ca respectivul card de pe care se fac platile online sa fie tot timpul gol si sa aveti un alt cont atasat in care sa tineti banii si de unde sa mutati bani pe card ori de cate ori aveti nevoie ,dar cardul sa fie tot timpul gol, astfel in cazul in care vi s-a clonat cardul sau vi s-au furat datele de pe el ,acesta nu are cum sa fie folosit fiind gol, sau prejudiciul sa fie minim . Ai nevoie de el , pui banii pe el platesti apoi il lasi pe 0. Eu am facut referire si la cumparaturi din din afara Romaniei , dar regulile in mare parte se pot aplica si aici doar ca metodele gen paypal nu sunt foarte des folosite . Edited August 14, 2011 by CristiXP Link to comment
Dan Posted August 14, 2011 Author Share Posted August 14, 2011 (edited) Şi încă ceva foarte important. Sub nicio formă nu acceptaţi să trimiteţi bani în avans pentru vreun produs. Acest lucru dacă vă este cerut ar trebui să vă dea de gândit din start. Nicio firmă serioasă nu cere bani în avans pentru produsele vândute. Edited August 14, 2011 by copman Link to comment
cristiand20 Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 Şi încă ceva foarte important. Sub nicio formă nu acceptaţi să trimiteţi bani în avans pentru vreun produs. Acest lucru dacă vă este cerut ar trebui să vă dea de gândit din start. Nicio firmă serioasă nu cere bani în avans pentru produsele vândute. Şi plata cu cardul la cele mai multe magazine online străine, nu e plată în avans? Link to comment
Kayne Posted August 15, 2011 Share Posted August 15, 2011 valabil si pt rezervarile la hotel in strainatate... Link to comment
Dan Posted August 16, 2011 Author Share Posted August 16, 2011 Şi plata cu cardul la cele mai multe magazine online străine, nu e plată în avans? Eu vorbesc din punctul meu de vedere, adica al unei persoane care nu a luat "teapa" la cumparaturile virtuale. Cine prefera sa plateasca cu cardul e problema lui. Daca vei citi topicul vei vedea ca am scris acolo si cum te poti proteja in astfel de cazuri si cum poti sa te asiguri ca nu esti in pericol de a fi inselat chiar daca te hotarasti sa achiti cu cardul. Link to comment
dark Posted January 22, 2012 Share Posted January 22, 2012 eu am cumparet ceva de pe internet dar s-a dovedit ca produsul cumparat sa fie defect acum nu stiu daca e din cauza transportului sau a fost cu intentie.L-am primit prin fan curier doat numele si localitatea si nr de telefon. pot face ceva ca sa imi recuperez banii?el imi spune ca produsul a fost bun cand l-a trimis.... Link to comment
CristiXP Posted February 17, 2012 Share Posted February 17, 2012 (edited) cum arata ambalajul cand l-ai primit ? Daca ambalajul prezinta urme de lovituri etc te puteai duce la fancurier,dar ma gandesc ca acu e prea tarrziu dupa atata vreme ,oricum orice colet cu ramburs la fancurier necesita o copie dupa buletin si un inventar a ce trimite,tocmai pentru situatia in care primesti nuci,bolovani si altele,deci iei de la fancurier copia aia dupa buletin si restu ma gandesc ca doar la politie se poate rezolva cumva.Pentru rambursul acela,cineva iar a semnat cu o copie si o serie de buletin,dar asta depinde de dorelul de la curier,daca isi face treaba cum trebuie sau nu.Daca respectivul era firma aveai tot dreptul sa-l trimiti inapoi in termen de 10 zile fara nicio discutie.Acum depinde si de suma ,daca se merita sau nu . Edited February 17, 2012 by CristiXP Link to comment
Dan Posted February 18, 2012 Author Share Posted February 18, 2012 eu am cumparet ceva de pe internet dar s-a dovedit ca produsul cumparat sa fie defect acum nu stiu daca e din cauza transportului sau a fost cu intentie.L-am primit prin fan curier doat numele si localitatea si nr de telefon. pot face ceva ca sa imi recuperez banii?el imi spune ca produsul a fost bun cand l-a trimis.... Ce anume ai cumpărat de pe internet mai exact ? Link to comment
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now