Jump to content
POLITISTI.ro

Romani ce sunt politisti prin alte state

Recommended Posts

Bine ai venit.

Poate ne povesteşti şi nouă cum stau lucrurile pe acolo. :unsure:

Cum sa fie aici, e interesant! Inca invat, sunt la inceputul carierei. Nu stiu cum este in Romania, nu am lucrat niciodata in domeniu acolo. Am terminat o facultate de drept in 2004 in Romania si dupa incercari esuate de a face ceva cu ea, in 2006 am venit in UK, la inceput ca au-pair. Apoi in 2007 am aplicat pentru politie si dupa procesul de recrutare, care in cazul meu a durat 28 de luni, am inceput sa lucrez ca ofiter student in octombrie 2009. Imi place!

Numai bine!

• Moderator

Procesul de recrutare este ceva similar unei şcoli de pregătire de la noi? De ce e aşa lung?

Sau e ceva de genul unei stagiaturi?

Procesul de recrutare este ceva similar unei şcoli de pregătire de la noi? De ce e aşa lung?

Sau e ceva de genul unei stagiaturi?

Nu e similar unei scoli, si nu e nici stagiatura. Practic oricine care are 17 ani poate aplica. Procesul de recrutare consta in urmatoarele:

- Aplicatia: are 10 intrebari care se concentreaza pe ceea ce se numesc ICF Behaviours: Respect For Race And Diversity, Problem solving, Resilience, Personal Responsibility, Effective Communication si Customer Focus. Practic trebuie sa dai exemple despre cum te-ai comportat cand ai fost pus in diverse situatii care sa aiba legatura cu aceste ICF Behaviours. Si nu trebuie sa faci mai mult de 10 greseli gramaticale. Statistic doar 25% trec de aceasta aplicatie. Daca treci ( dureaza cateva luni pana afli, ca asa se misca..incet) te programeaza la un

- Assessment Centre: un exame de vreo 6 ore in care ai probe de aritmetica, logica, limba engleza, patru role-plays exercises ( cand joci rolul unui angajat la relatii cu clientii intr-un mare mall si trebuie sa rezolvi problemele unor diversi clienti. Clientii fictivi sunt actori si ai 5 minute la dispozitie sa vii cu o solutie pt problema lor) si apoi un interviu. Daca treci de asta, dupa alte cateva luni te cheama la

- Medical: teste de vedere, auz, mobilitate si droguri. Dupa ce treci de asta fac

- Background Checks: care au durat mai mult in cazul meu, fiind din Romania. Daca totul este satisfacator, esti programat la un

- Physical Assessment: test fitness care consta intr-o proba de circuit cu obstacole, in care ai de sarit peste garduri, carat greutati, tarat, etc ( sunt trei ture de sala, 300 de metri) care trebuie facut in 3:45 min. Apoi ai o proba de impins si tras (push and plug machine) un aparat care iti masoara forta. Trebuie sa impingi si sa tragi in in medie 25 de kilograme, si dureaza 20 de secunde.

Apoi, daca ai trecut de toate astea, mai astepti cateva luni pana primesti un Starting date.

In tot timpul asta evident ai un alt servici si iti vezi de treaba ta.

Dupa ce incepi, primele 18 saptamani constau in training in clasa-legislatie ( dar esti angajat si platit) apoi alte 9 saptamani de munca efectiva, pe tura, dar cu un tutor (ofiter cu experienta, care a facut un curs pt a fi tutor) care te monitorizeaza si la final decide daca esti suficient de pregatit si capabil pentru a fi confirmat ca ofiter independent. Apoi primesti si o marire de salariu si primii 2 ani esti de proba, nu ai voie sa faci vreo tampenie ca te pot da afara.

Eu ma aflu momentan la finalul perioadei cu tutor, si sper sa termin cu bine!

Postez si un link unde se explica totul ( e in engleza insa) daca sunteti curiosi:

https://www.west-midlands.police.uk/wmprrecruit/po_recruiting.asp

Pe acolo cum mai e?

Numai bine,

Simina

• Administrator

Simina am iniţiat un topic nou din posturile în care se discută despre diferenţele şi asemănările dintre sistemele poliţieneşti ale celor două ţări, subiectul este foarte interesant şi merită tratat separat. Nu aş dori să se piardă (amestece) prin topicul în care strângem câte un gând de bun venit pentru fiecare.

Sper că este în regulă şi vei continua să ne împărtăşeşti din experienţa ta de acolo, pentru că sunt convins despre faptul că există un real interes al poliţiştilor din România privind acest subiect. Noi aici încă suntem în stadiul în care aspirăm ... :D

Simina, poate de spui si ce salarii au politistii de acolo, ca sa putem face un schimb de impresii.... :clip:

Edited by hristash
  • Moderator

Pe acolo cum mai e?

Ehe, ar fi multe de povestit, dar am să-ţi spun aşa în mare ...

Chiar dacă pe hârtie poliţia s-a demilitarizat, este numai ceva de formă, în esenţă sistemul a rămas unul similar celui din vremurile bolşevice, mai precis este similar sistemelor militare, numai că gradele au alte denumiri şi nu mai beneficiem de avantajele şi dezavantajele de a fi militar. E ceva neclar şi ambiguu, cum de altfel se întâmplă mai peste tot în ultimii ani în ţara asta. Se face reformă doar pe hârtie şi cu numele.

Tratamentul pe care-l primeşte această categorie profesională este unul batjocoritor.

Ca să-ţi faci o idee, uite un exemplu, ne-au trimis obligatoriu în concediu fără plată, iar din câte se aude, o vor mai face. Să sperăm că şi infractorii vor înţelege şi vor lua şi ei o pauză. :(

De asemenea în ultimii ani se practică o deprofesionalizare a acestei meserii, se aduc la grămadă si sunt transformaţi în poliţişti tot felul de persoane de prin alte instituţii, ce nu au urmat o scoală de pregătie a poliţiei, pe considerentul păgubos cum că nu e aşa de necesară absolvirea unei astfel de şcoli.

Asta în timp ce numirea şi avansarea în funcţii a unei întregi promoţii de absolvenţi ai scolilor de poliţie a fost amânată ... :doh:

Dacă vei mai citi aici pe forum, cu siguranţă îţi poţi face o idee despre situaţia actuală a poliţiştilor români.

• 1 year later...
  • 1 year later...

Fost internaţional român de rugby, poliţist la antidrog în Australia

preluare din gandul.info din 19 noiembrie 2012

Fostul internaţional de rugby Ştefan Chirilă, care a evoluat de opt ori în tricoul "stejarilor", este acum poliţist la brigada antidrog în Melbourne, devenind şi om de legatură al poliţiei cu comunitatea de români din Australia.

Originar din comuna ieşeană Prisacani, Chirilă, fost jucător pe linia de treisferturi, s-a despărţit în 1991 de naţionala Romaniei, după ce a ales să facă pasul spre Franţa la rugby in 13, informează frr.ro. În Hexagon fost selecţionat în echipa preşedintelui, care a întâlnit Australia. În 1996, rugbystul român se îmbarcă având cu destinaţia Melbourne. A evoluat pentru echipa universităţii din localitate la rugby în 15.

În paralel cu rugbyul a urmat cursurile universitare şi a devenit poliţist la brigada antidrog. Apoi a devenit om de legatură al politiei cu comunitatea de români din Australia. Ştefan Chirilă este căsătorit şi are doi copii.

Edited by LORD