Jump to content
POLITISTI.ro

Catalin

Cum stim daca o masina are Xenon din fabrica (OEM) sau nu

Recommended Posts

Catalin

Pentru cei ce opriti masini in trafic si nu numai, va voi arata cateva detalii pe care le puteti observa foarte usor si cu ajutorul carora va puteti da seama daca o masina are instalatie cu xenon montata din fabrica, respectiv omologata sau este vorba despre o instaliatie aftermarket neomologata, montata ulterior.

Dupa cum stiti, Codul Rutier interzice montarea la autovehicul a luminilor de alta culoare sau intensitate, a altor lumini, dispozitive ori accesorii de avertizare decât cele omologate, iar montajul instalatiilor HID XENON aftermarket se incadreaza in aceasta prevedere.

De asemenea astfel de detalii e bine sa le cunoasteti chiar si daca lucrati pe la alte formatiuni si nu opriti masini in trafic, in eventualitatea in care mergeti vreodata in targ si doriti sa achizitionati o masina, iar vanzatorul se lauda ca masina are faruri cu Xenon. Asta deoarece diferenta intre o instalatie montata de fabricant NU se poate compara cu una aftermarket, care de obicei sunt niste chinezarii si se limiteaza in general doar la inlocuirea becurilor. La instalatiile cu Xenon OEM (Original Equipment Manufacturer) exista alte tipuri de faruri, de obicei cu lupa sau oglinda acestuia are alta constructie/configuratie, mai exista si instalatie de spalare a farurilor precum si un sistem denumit "autoleveling" ce are rolul de a regla automat farurile si care elimina "clasicul" buton de reglaj al farurilor din interior.

Totodata e bine sa stiti ca de obicei, la configurarea unei masini noi, cand se aleg ca optiune, farurile cu xenon, ele fac parte de cele mai multe ori dintr-un pachet mult mai mare de optiuni, deci o astfel de masina va avea automat si niste optiuni in plus ce nu sunt prezente sau disponibile la o masina ce nu are din fabrica instalatie cu xenon, iar acest lucru e bine sa-l stiti cand intentioati sa va achizitionati o masina.

Primul exemplu:

  • VW Passat B6 2005–2010

6112254st1tyjly.jpg

Aceste modele au fost echipate cu doua modele de faruri, ce se pot deosebi foarte usor, intrucat modelul pentru becurile cu halogen are spre interor oglinda, respectiv portiunea din far ce se aprinde la comutarea pe faza de drum (faza lunga), in timp ce la farurile cu bi-xenon nu mai exista, in acel loc fiind amplasate luminile de zi (daytime running lamps), un echipament suplimentar ce vine automat la pachet cand se opteaza pentru bi-Xenon. Bine, farurile cu bixenon de la acest model au mai multe functii suplimentare, dar nu are rost sa ne pierdem in detalii ce nu fac subiectul acestui topic.

612841bfmowmi6.jpg

61210102vemczx3.jpg

Deci daca opriti pe stada vreun posesor al unui astfel de Passat ce are xenon dar modelul de far are si oglinda, sa fiti siguri ca aceea masina are montata o instalatie xenon aftermarket, neomologata. Il puteti sanctiona si totodata retine certificatul de inmatriculare.

Promit, ca voi reveni in continuarea acestui topic si cu alte exemple, dar acum deja am scris destul si postul a devenit prea mare, riscand astfel sa devina plictisitor. :D

Sper sa va fie util.

Share this post


Link to post

Această publicitate este afişată doar vizitatorilor. - Click aici pentru înregistrare

Catalin

  • VW Passat B5.5 2001–2005

794541rzgsz57w.jpg

La aceste modele de Passat, diferenta este si mai usor de sesizat, intrucat la modelele ce au instalatie de xenon din fabrica, lampa de semnalizare este amplasata in mijlocul farului, in timp ce la farurile concepute pentru becurile cu halogen, lampa de semnalizare se afla pozitionata in mariginea exterioara a farului.

Majoritatea acestor modele de pe la noi au faruri pentru halogen, dar intrucat si aceste modele de far au lupa, un necunoscator poate fi pacalit foarte usor, daca s-a montat o instalatie de xenon chinezeasca. Modelele cu Xenon OEM sunt destul de rare in comparatie cu celelalte.

7101816rbjaonnj.jpg

7101849pbxcjwom.jpg

Pentru a va face o imagine mai clara:

712428jxe6gviv.jpg

7124744jjryw9nw.jpg

Share this post


Link to post
Catalin

Am uitat sa precizez ca la modelul anterior facelift-ului din 2001, respectiv la modelul B5 fabricat intre anii 1996 - 2000, lucrurile stau si mai simplu. Modelele echipate cu instalatie de xenon din fabrica (OEM) au faruri cu lupe, in timp ce modelele fara xenon din fabrica au faruri numai cu oglinzi.

713052ts8wmexp.jpg

7131422mlxufx6y.jpg

Share this post


Link to post
ionutalin

Salut,
Lucrez intr-o fabrica de faruri pentru automobile si as dori sa completez cele amintite de tine.
In primul rand orice far cu xenon are montat pe carcasa un balast(o componenta metalica) si o placuta electronica. Daca locul pentru aceste componente nu este prevazut din injectie pe carcasa atunci cu siguranta instalatia este improvizatie.
Atentie: Farurile au de obicei 3 Versiuni: Halogen(fara xenon) Lad(cu xenon care se regleaza automat sus jos in functie de incarcarea masinii sau de panta) si Dbl(Dynamic banding light,cu xenon, care se regleaza automat sus jos dar si stanga dreapta in functie de volanul masinii). Variantele halogen si lad(fara xenon/cu xenon) pot fi identice din EXTERIOR(ex vectra 2006) doar varianta dbl fiind diferita din exterior.
Farurile cu XENON au de trecut teste fotometrice foarte stricte si orice instalatie improvizata este periculoasa pentru sofer si pentru ceilalti participanti la trafic.

NU ESTI MAI SMECHER DACA AI XENON PUS DE TINE IN GARAJ, DIN CONTRA, RISTI SA LUMINEZI POMII, CIORILE DIN EI, SANTUL , Numai pe unde mergi nu lumineaza. Daca soferii nu se pot abtine sa fie Smecheri mai bine si-ar pune sigla de BMW pe dacie ca e mai putin riscant.

  • Upvote 8

Share this post


Link to post
Ziggye

Si inca ceva, majoritatea masinilor care au xenon au sticla clara in dreptul becului. In genul celui ce Logan, cele clasice , care sunt construite pt halogene, au acea sticla cu striatiile acelea pe ea, difuzoare de lumina banuiesc ca se numesc...

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
s3rgiu

ai dreptate ziggye!!

si fara sa fiu rautacios, sticla aceea se numeste dispersor!stima

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Ziggye

Asa, ca nu stiam cu ii zice :)) O exceptie, modelele de Golf MkIV ( GOLF 4 pe romaneste ) 90% din ele vin din fabrica fara XENON, chiar daca au instalatia de spalare a farurilor, ele nu au XENON , sunt insa unele modele care au, dar acelea au farurile diferite.

FARA Xenon
626004919474801349627090-6041525-700_700

Cu XENON OEM
fkv707.jpg

BMW E46, seria 3, care este cel mai raspandit model de BMW de la noi, iarasi, nu vine cu Xenon din Fabrica decat ca extra optiune ( destul de scumpa la vremea ei )
etc etc...

Share this post


Link to post
crix

Eu stiam ca farurile cu xenon din fabrica de la golf 4 si bora se pot recunoaste dupa lupa si semnalizatorul dublu. Poate ma insel eu, dar farul din a doua poza nu are semnal dublu. Nu cred ca este original. No offence.

Share this post


Link to post
Marius
Cu XENON OEM

fkv707.jpg

BMW E46, seria 3, care este cel mai raspandit model de BMW de la noi, iarasi, nu vine cu Xenon din Fabrica decat ca extra optiune ( destul de scumpa la vremea ei )

etc etc...

 

Aceste faruri NU SUNT OEM, sunt aftermarket.

Farurile OEM cu xenon de la Golf 4 sunt acestea:

golf_4_xenon_3.JPG

152560135.jpg

Share this post


Link to post
Ziggye

Ermmm,....da , ai dreptate, ideea e ca stiam ca au lupa, dar nu mai imi aduceam aminte modelul exact :good:

Share this post


Link to post
Marius

Am pe maşină astfel de faruri. :clip:

Share this post


Link to post
Sache

Eu stiu ca orice masina care este echipate cu faruri cu xenon din fabrica are si spalator de far

Share this post


Link to post
Marius

În plus, pe lângă spălătorul pentru far aşa cum spune Sache, sistemele de iluminare cu Xenon OEM, cele care sunt echipate şi omologate de producător (fabrică), NU au buton pentru reglajul farurilor pe bord.

Reglajul farurilor echipate cu xenon o face un sistem automat de reglaj în funcţie de sarcină. Detalii aici:

 

Share this post


Link to post
Sache

Asa este, Marius!

Dar, mai nou, cei de la Skoda au anuntat ca vor monta, pe modelul Rapid face-lift, un sistem de faruri cu xenon, ce nu are nevoie de spalator de faruri si nici de sistem automat de reglare, iar pretul sistemului va fi mult mai mic fata de unul cu xenon cu spalator si reglaj automat. Voi reveni cu detalii.

Share this post


Link to post
Taio

De curand au aparut noile becuri Osram Cool Blue Hyper pe care le am si eu montate pe masina. Imita xenonul chiar foarte bine, emit lumina de culoare alba, sunt perfect legale si nu deranjeaza ceilalti participanti la trafic. Asadar pentru cine doreste xenon dar totodata vrea sa fie in legalitate recomand aceste becuri. Bineinteles durata de viata este mai scurta decat a celor obisnuite.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
dlbogdan

Deci da! Un forum cu politisti! Cum am ratat asa ceva pana acum... 

Fratilor bagati amenzi grave de tot pe xenoane aftermarket ca nu mai pot. Mi'e ca intr'o zi o iau razna si cobor cu bata si le sparg farurile la semafor. 

Intr'o noapte am fost la un pas sa ies in peisaj din cauza unei masini (taraba de dacie) d'asta cu xenoane instalate in fata blocului. M'au orbit complet chiar in curba. 

Pe de alta parte eu vreau sa'imi cumpar kit bi xenon oem cu adaptare (leveling) si cornering pentru masina mea (golf 5), cu tot cu faruri cu lupe si computere, motorase si tot ce trebuie. Cost aprox 1500 EUR.

Nu cred insa ca'mi pot instala si spalator. Ar fi vreo problema dpdv legal? 

Edited by dlbogdan

Share this post


Link to post
Marius

Nu cred insa ca'mi pot instala si spalator. Ar fi vreo problema dpdv legal?

Doar inginerul de la RAR poate să-ți răspundă la această întrebare. Dar din ce am văzut prin documentația emisă de RAR referitor la acest subiect, spălătorul de far este obligatoriu pentru farurile cu xenon și e posibil să-ți respingă mașina la verificarea tehnică ce se face în vederea omologării.

Share this post


Link to post
dlbogdan

Multumesc de raspuns.

E bine ca'mi respinge mie, eu care ma dau peste cap sa fac ca la carte cu piese originale dar in acelasi timp Nea Gogu din bolintin vale circula cu solenza cu csenoane chinez diez si orbeste pe toata lumea.

 

O sa vad ce'ar insemna sa'mi pun si spalator.. desi am inteles ca ar fi de schimbat multe la masina. 

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.