Jump to content
POLITISTI.ro
  • 0

Mersul inapoi in intersectie


karlos12

Question

Despre mersul inapoi in intersectie stiam de la instructorul auto ca nu este permis.Azi insa mi-am pus semne de intrebare.Am pus si o figura mai jos.Eu sunt cu rosu si eram pe o strada care se intersecta cu alta cu sens unic si cu prioritate.Masini parcate la greu pe drumul cu prioritate.M-am apropiat si m-am uitat in stanga.Nu venea nimeni.Cand am vrut sa iau dreapta ma pomenesc cu unul care mergea in marsarier trecand prin intersectie(culoarea albastru in figura).Am franat la timp si l-am claxonat.Tipul mi-a aratat semnul de cedeaza trecerea pe care il aveam in fata.Sunt mai multe intrebari aici:

1. Avea voie sa mearga cu spatele in intersectie? Pe mai multe forumuri toti au dat dreptate celui albastru motivand ca mersul cu spatele in intersectii nu este explicat in codul rutier.

2.In cazul unui accident era culpa comuna sau el nu avea nici o vina?

post-3611-028374300 1311783228_thumb.png

  • Downvote 1
Link to comment

24 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Moderator

In cazul unui accident (tamponare) tu erai vinovat. La intalnirea indicatorului "Cedeaza trecerea" ai obligatia sa acorzi prioritate de trecere tuturor vehiculelor care circula pe drumul prioritar, indiferent de directia de deplasare a acestora.

Link to comment
  • 0
  • Moderator

Conform legii masina rosie trebuie sa se asigure si sa cedeze trecerea celor ce circula din ambele sensuri, chiar daca acel drum este cu sens unic. Nu are nicio treaba sensul unic de pe aceea strada pentru masina rosie, intrucat din moment de vine de pe alta strada nici nu poate stii cum se circula acolo deoarece nu a intalnit indicatoarele respective.

Aceasta obligatie de a te asigura si ceda trecerea din ambele barti, chiar si daca intentionezi sa intri pe un drum cu sens unic, este fireasca pana la urma. Imagineaza-ti ca pe acolo poate circula un biciclist sau un carutasi, indivizi ce nu cunosc regulile de circulatei si nici semnificatia indicatoarelor, pentru ca legea nu-i obliga. Asta nu inseamna ca masina rosie trebuie sa intre pe acel drum asigurandu-se numai dintr-o parte, pentru ca-i va face pasta de mici pe acei participanti la trafic. Iar exemplele prin care exista posibilitatea ca un participant la trafic sa circule in sens invers decat reglematarea prin idicatoare, sunt nenumarate.

Link to comment
  • 0

Sigur ca este reglementat.

Art. 128

(1) Se interzice mersul inapoi cu vehiculul:

a) in cazurile prevazute la art. 126, cu exceptia lit. d);

b ) pe o distanta mai mare de 50 m.......

Art. 126

Se interzice intoarcerea vehiculului:

a) in locurile in care este interzisa oprirea voluntara a vehiculelor, cu exceptia cazurilor prevazute la art. 142 lit. f);

b ) in intersectiile in care este interzis virajul la stanga, precum si in cele in care, pentru efectuare, este necesara manevrarea inainte si inapoi a vehiculului;

c) in locurile unde soliditatea drumului nu permite;

d) pe drumurile cu sens unic;

e) pe marcajul pietonal;

f) in locurile in care este instalat indicatorul "Intoarcerea interzisa".

Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:

a) in zona de actiune a indicatorului "Oprirea interzisa";

b ) pe trecerile la nivel cu calea ferata curenta si la o distanta mai mica de 50 m inainte si dupa acestea;

c) pe poduri, pe si sub pasaje denivelate, precum si pe viaducte;

d) in curbe si in alte locuri cu vizibilitate redusa sub 50 m;

e) pe trecerile pentru pietoni ori la mai putin de 25 m inainte si inainte de acestea;

f) in intersectii, inclusiv cele cu circulatie in sens giratoriu, precum si in zona de preselectie unde sunt aplicate marcaje continue, iar in lipsa acestora, la o distanta mai mica de 25 m de coltul intersectiei;

g) in statiile mijloacelor de transport public de persoane, precum si la mai putin de 25 m inainte si dupa acestea;

h) in dreptul altui vehicul oprit pe partea carosabila, daca prin aceasta se stanjeneste circulatia a doua vehicule venind din sensuri opuse, precum si in dreptul marcajului continuu, in cazul in care conducatorii celorlalte vehicule care circula in acelasi sens ar fi obligati, din aceasta cauza, sa treaca peste acest marcaj;

i) in locul in care se impiedica vizibilitatea asupra unui indicator sau semnal luminos;

j) pe sectoarele de drum unde sunt instalate indicatoarele cu semnificatia "Drum ingustat", "Prioritate pentru circulatia din sens invers" sau "Prioritate fata de circulatia din sens invers";

k) pe pistele obligatorii pentru pietoni si/sau biciclisti ori pe benzile rezervate unor anumite categorii de vehicule, semnalizate ca atare;

l) pe platforma caii ferate industriale sau de tramvai ori la mai putin de 50 m de acestea, daca circulatia vehiculelor pe sine ar putea fi stanjenita sau impiedicata;

m) pe partea carosabila a autostrazilor, a drumurilor expres si a celor nationale europene (E);

n) pe trotuar, daca nu se asigura spatiu de cel putin 1 m pentru circulatia pietonilor;

o) pe pistele pentru biciclete;

p) in locurile unde este interzisa depasirea.

Imi cer scuze pentru ca am folosit culoarea rosie dar am vrut sa evidentiez cu aceasta culoare situatiile in care este interzis mersul inapoi. Daca coroboram art.128/alin.1/lit.a cu art.126/lit. a si b, precum si art. 142/lit.f eu inteleg ca mersul inapoi in intersectie este interzis. Astept si parerea celorlati colegi, poate a celor care au lucrat sau inca lucreaza la Serviciul Rutier.

Edited by copman
  • Upvote 1
Link to comment
  • 0

Pentru Marius si Catalin.Un prieten a patit exact aceeasi chestie in Constanta.Era pe o strada care aveea semnul stop la intersectia cu un drum cu sens unic (cu rosu in figura).Sensul unic era la stanga lui.S-a asigurat din dreapta iar cand a vrut sa ia stanga s-a tamponat cu unul care dadea in marsarier.Agentul constatator i-a dat dreptate celui care avea stop,adica cel care dadea in marsarier a gresit si trebuie sa plateasca.Atasez si pv-ul scris de agent.Masina care statea la stop era un seat,iar masina celui care a dat cu spatele era o Dacie.De unde chestia cum ca eu as fi fost vinovat in cazul unui accident cand chiar un politist de la rutiera a dat dreptate unei persoane intr-o situatie identica cu a mea? Deci scrie clar in PV.Seatul a intrat in intersectie regulamentar.

post-3611-021062900 1311838565_thumb.jpg

post-3611-024301000 1311838574_thumb.jpg

Edited by karlos12
Link to comment
  • 0
  • Moderator

karlos12 nu iti este rusine sa miniti ?

Ai preluat speta asta si imaginile de pe vwforum.ro iar acolo "prietenul" tau (alta minciuna, tu esti din Timisoara iar cel in cauza din Constanta) a scris foarte clar: "am oprit,m-am asigurat dreapta si deloc STANGA si nici nu am apucat sa iau piciorul de ambreiaj,adica nu am apucat sa plec de pe loc ca m-a lovit cel desenat cu albastru,care dadea cu marsarier". postul respectiv se gaseste aici

  • Upvote 1
Link to comment
  • 0

damn, you are busted :ner: Cyber Crime Unit is watching you :P

PS: este o problema cu forumul sau cu logarea mea deoarece mi s-a schimbat formatul? reusesc sa vad - la intrarea pr forum - doar 3 threaduri "Discutii", "Intreaba un politist" si "Timp liber". help !!

Link to comment
  • 0

Exista vreo diferenta intre a opri in intersectie venind de pe un drum neprioritar si unul da cu spatele in tine,si in al 2-lea caz tipul da cu spatele si te loveste ,tu fiind in mers in intersectie?Seatul nu era oprit la Stop,tipul spune clar intrase in intersectie, deci dupa stop.Daca va uitati pe figura cel cu rosu era aproape de centrul intersectiei.Nu inteleg diferenta pe care vrei tu sa o spui Marius.Tipul era oprit aproape de centrul intersectiei din diferite motive(vizibilitate proasta etc).Daca ar fi fost oprit la stop,tipul cu dacia ar fi dat in marsarier de pe strada cu sens unic la un unghi de 90 de grade chiar pe strada neprioritara ca sa-l poata lovi pe cel cu Seat .O asemenea manevra nu-si are rostul,cel cu Dacia neavand unde sa se duca (sensul la dreapta fiind interzis).

Link to comment
  • 0
  • Moderator

DA, are o foarte mare importanta daca era sau nu oprit pe loc, pentru ca in aceea situatie CAUZA GENERATOARE a accidentului este alta, mai exact neasigurarea la efectuarea manevrei de mers inapoi, NU neacordarea de prioritate.

Nu conteaza unde era oprit, chiar daca era aproape de axul drumului, asta nu inseamna ca cel ce merge cu spatele poate intra in el, numai pentru ca are prioritate. Poate omului i se defectase masina, i se blocasera rotile si masina era imobilizata acolo in mijlocul drumului, asta nu inseamna ca trebuie facuta praf de cei ce circula pe drumul prioritar. Pricepi?

Spre deosebire de situatia in care te-ai aflat tu, cand ai virat, cel ce efectua manevra de mers inapoi NU a avut posibilitatea sa te observe in timp util, deoarece erai in mers si ai venit de pe o alta strada laterala, pe cand in cazul lui, cel ce efectua manevra de mers inapoi trebuia sa-l observe, mai ales ca era iesit pana aproape de axul drumului. Pricepi?

Deci in speta ta, cauza generatoare a accidentului este neacordarea de prioritate, iar in speta presupusului amic, cauza generatoare a accidentului este neasigurarea la efectuarea menevrei de mers inapoi.

Link to comment
  • 0

Catalin, mai jos ai "tot adevarul" ... poate ca exista si o alta parere asupra concluziilor, nu stiu, eu nu sunt politist dar haide-ti totusi sa fim cat mai obiectivi...

Salutare baieti,

Guadalcanal nu te supara ca iti spun(si nu o spun cu rautate) dar am impresia ca tu crezi,ca noi suntem in Germania.Vad ca spui,ca toti fac greseli,sa intre in intersectie mai mult cu botu,pai mi se pare si normal,eu daca nu am vizibilitate intru in intersectie usor usor,pana cand vad si eu o "frunza",ca sa pot sa imi dau seama daca pot sa ma bag sau nu.

Coltul intersectie l-am depasit,pentru ca nu aveam vizibilitate deloc,din cauza oamenilor care parcheaza aiurea,pentru ca nu au unde sa parcheze.In declaratie am scris asa:

"...in timp ce ma asiguram dreapta,am dat sa plec si am auzit o bubuitura..."

Practic,eu m-am asigurat dreapta,am plecat de pe loc(aveam 2km sa zic,3)si in momentu ala m-a lovit omu cu dacia.In declaratie,am facut un joc de cuvinte care, nu e nicidecum ilegal :rolleyes: si care lasa loc de interperatari(cel putin asta e parerea mea) si bine am facut.Mi se parea aiurea,sa fiu vinovat,pentru ca eram aproape convins,ca el e devina si in plus,omu era parcat total aiurea(o sa va desenez eu exact,exact,exact,ca mi-a cam fost lene,dar acum am sa fac exact).Totusi lucrul ca eram in miscare(chiar daca aveam 2-3km/h,eram in miscare),ma cam "apasa",insa mi-am spus in mintea mea ca nu sunt vinovat si ca e mai bine sa ma folosesc de cuvinte si sa las loc,de interpretari.

La sectie,politaiu`,i-a zis omului cu dacia,ca atunci cand vrea sa efectueze o manevra de dat cu spatele si nu are vizibilitate trebuie sa il dirijeze cineva si ca scrie in lege...oricum nu imi mai aduc aminte exact,ca aveam nervi si pe motivu asta i-a dat amenda.Dupa ce politistul,a completat actele m-a intrebat intre patru ochi:"zi sincer,avea becurile de la marsarier aprinse si dadea cu spatele?",iar eu i-am zis ca da(si asa a si fost).Nu m-a intrebat absolut NIMIC,daca eram in miscare sau nu.

Nu am fost la amiabila,pentru ca in primu rand,nu ne-am inteles,practic el zicea ca eu sunt devina,eu ii ziceam ca el e devina.Oricum nu aveam degand sa merg la amiabila,chiar daca recunoastea ca el a gresit,pentru ca am auzit fel de fel,de povesti "nemuritoare" cu amiabilele astea,ba chiar am avut si o dauna totala la masina asta,si stiu cum "merg" lucrurile cu asigurari/politie.In opinia mea,consider ca e mai corect,ca la un accident,mai bine merg la politie,sa constate politaiu` cine si cum a gresit,ca la un eventual proces(doamne fereste),sa fiu mai acoperit.Cel putin...asa gandesc eu,poate gresesc poate nu,dar mi se pare mai la indemana o constatare de la politie...

Am pus si o poza aproape exacta.Oricum totul s-a intamplat intr-o fractiune de secunda nici nu l-am vazut si mai eram si cu o persoana in dreapta mea,care statea in fata si nici ea nu l-a vazut.

Am sa fiu putin offtopic si am sa va readuc aminte ca,nici carpatica nu m-a despagubit,deci practic nu am facut nimic,tot singur mi-am reparat-o,am pus mana si am indreptat-o singurel si i-am bagat niste chit de nici nu se cunoaste.Spuneati ca se cunoaste clar la un accident daca e miscare masina daca nu.Nu e chiar asa,cine sta in Constanta si stie ca str. Lahovari e in panta,se schimba situatia(si sunt sigur ca si la alte accidente,bineinteles usoare)nu vorbesc neaparat de asta al meu.In opinia mea sunt multe lucruri care nu ai cum sa le demonstrezi, la accidente.

In alta ordine de idei,poate unii o sa zica ca eu am fost devina sau mai stiu eu ce.Din accidentu(si nu numai)am tras o invatatura simpla.Fereste-te de toti,asigurate si de din cer sa nu vina vre-un meteorit(cum ziceam si in postu de mai sus),fereste-te de asigurari si de serviceuri(ieri mi-am intarit conceptia,cu bulealea pe care au dat-o baietii la masina mea,la o alta reparatie,majora).

Imi cer scuze,ca am fost si putin offtopic,insa consider ca altfel nu puteam sa va arat exact ce vreoiam eu sa va arat.De multe ori calculatoarele astea nu pot sa emane,ce vorbim noi in viu grai.

Numai bine,

Attached thumb

Ptr. Marius, am inteles ceea ce ai vrut sa spui intr-un alt topic...

Edited by Cromatic
Link to comment
  • 0
  • Moderator

Daca amicul vostru a declarat la politie in scris o varianta, cum de altfel a postat initial si acolo pe vwforum si ulterior va povesteste voua si va spune altceva, NU are nicio vina politistul pentru incadrarea facuta si stabilirea vinovatului deoarece a fost indus in eroare, este vorba de o declaratie nesincera si neconforma cu adevarul din partea amicului vostru. Aici discutam despre doua spete ce au o dinamica a producerii accidentului total diferita, respectiv atunci cand un o masina patrunde de pe un drum lateral fara prioritate fara a mai exista posibilitatea celui ce efectuaeaza manevra de mers inapoi sa-l observe si sa reactioneze in timp util si alta situatie cand masina ce vine de pe drumul fara prioritate poate fi observata de cel ce merge inapoi. Sunt doua situatii total diferite si e ceva logic si normal ca in astfel de situatii cauza generatoare a accidentului sa fie diferita.

Daca tu sau altii nu puteti sa pricepeti ca astfel de detalii conteaza si schimba datele problemei sau daca nu va convine si nu puteti accepta vinovatia stabilita de acel politist, asta nu inseamna ca nu exista obiectivitate. Cei implicati sentimental aici sunteti voi, datorita legaturilor de prietenie sau amicitie, asa ca te rog sa-ti masori cuvintele si sa renunti la aprecieri privind obiectivitatea sau subiectivitatea, aici. Nu esti tu in masura sa pui astfel de verdicte.

Link to comment
  • 0

Buna ziua,

 

Am fost implicat intr-un accident similar, apoi am gasit acest topic si citind parerile domnilor politisti m-am deplasat foarte linistit la Accidente Usoare fiind sigur ca mi se va da dreptate. Am avut insa o surpriza.

 

Deci ma deplasam pe str Izvor venind dinspre centru inspre 13 Septembrie si am oprit la semaforul din fata hotelului Marriott, in spatele unei coloane de 50-60m, astfel incat eram pozitionat exact in intersectia cu str Vitzu, pe banda din mijloc a str Izvor (sunt 3 benzi acolo). Vezi punctul de pe harta:

 

https://www.google.ro/maps/dir/44.4261624,26.0782781//@44.426138,26.0782096,75m/data=!3m1!1e3!4m3!4m2!1m0!1m0

 

Apoi a aparut o masina de pe str Dr Vitzu facandu-mi semne insistente sa dau putin cu spatele sa poate trece pe bratul celalalt al str Izvor (e o insula acolo intre cele doua brate, cu un mic drum de legatura in continuarea Dr Vitzu). Mai departe stiti deja ce s-a intamplat...

 

M-am uitat in spate, aveam loc, am executat manevra de mers inapoi si dupa 20-30 cm buf. O alta masina venea de pe str Izvor (din directia 13 Septembrie) facand stanga inspre Dr. Vitzu prin acel mic drum de legatura. Mentionez ca la intrarea de pe drumul de legatura pe Izvor si spre Dr Vitzu exista un semn "Cedeaza trecerea".

 

Asadar situatia mea se incadreaza la art 126, 128, 142 descrise mai sus de Dan, mai exact la EXCEPTIA 142/f care imi permitea sa efectuez acea manevra cu spatele in intersectie. Mai mentionez ca nu exista indicatoare "Oprirea interzisa" in zona care sa imi fi interzis mersul inapoi.

 

Si totusi am fost scos vinovat in baza art.54/a, ca nu m-am asigurat cand am dat cu spatele. Din punctul meu de vedere, nu aveam cum sa il vad de acolo din cauza masinilor de pe cealalta banda. Consider ca eu trebuia sa fiu protejat de acel indicator "cedeaza trecerea".

 

Interesant de precizat si ca celalalt sofer a scris in declaratie ca "am intrat in intersectie, URMAND sa ma tamponez" ca si cum ar fi anticipat impactul. Insa politistul l-a pus sa adauge o precizare corectiva (ca a oprit, ca s-a asigurat). A mai declarat ca avea 10-15km/h insa politistul nu a vrut sa consemneze acest detaliu, desi i-am cerut in mod expres. Eu cred ca nu putea atinge acea viteza pe 2-3m cati erau de la coltul intersectiei pana la banda 2 unde ne-am ciocnit, concluzia fiind ca a intrat in viteza fara sa opreasca.

 

Mai trebuie mentionat ca zonele de impact au fost jumatatea dreapta a barei mele spate si usa stanga spate a celuilalt vehicul. Deci cred ca politistul a mers pe ideea subiectiva ca "celalalt a fost acolo primul" desi nu a spus-o.

 

Argumentele mele ca trebuia sa cedeze prioritate la toate benzile si pe orice directie de mers, nu au fost primite. De altfel politistul a recunoscut ca manevra in sine este permisa in zona.

Edited by nexus
Link to comment
  • 0

 Din punctul meu de vedere, nu aveam cum sa il vad de acolo

Atunci NU EFECTUEZI MANEVRA, ramai pe loc pana cand simti ca esti in siguranta sa mergi cu spatele

Link to comment
  • 0

"Membrii noi şi cei care nu sunt poliţişti NU trebuie să se substituie acestora şi să ofere răspunsuri, sfaturi, recomandări etc. în locul poliţiştilor recunoscuţi pe forum. Secţiunea se numeşte "Întreabă un poliţist" - în concluzie lasaţi pe cei cărora le sunt adresate întrebările să răspundă."

 

Multumesc
 

  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
  • 0

Cauza producerii accidentului este manevra executata de catre tine. El s-a asigurat a patruns in intersectie dar nu se astepta ca tu sa executi din senin manevra de mers catre inapoi.

Link to comment
  • 0

Multumesc. Nu rezulta din declaratia lui initiala ca s-ar fi asigurat. Ulterior politistul i-as pus vorbele in gura si i-a dictat ce sa scrie. Deja e dubios.

 

Daca s-a asigurat totusi, a facut-o doar pt banda 3, nu si pt banda 2 si doar pentru vehiculele din dreapta lui. Daca mergem pe "nu se astepta" atunci as fi fost vinovat si daca l-as fi lovit cu fata. Ce valoare mai are indicatorul "cedeaza trecerea" atunci?

 

As fi interesat si de opiniile lui Marius si Catalin, care par a fi contrare.

  • Downvote 2
Link to comment
  • 0

Buna ziua, am fost implicat intr-un accident rutier din care au rezultat pagube materiale minore.

Accidentul s-a produs cand eu eram in coloana pe banda a 2-a asteptand la trecerea de pietoni iar pe prima banda se efectua viraj la dreapta (de aceea nu am ocupat banda1 ). Cel care m-a lovit a efectuat viraj la stanga de pe celalalt sens pe banda continua, a trecut perpendicular peste liniile de tramvai a incalcat banda continua strecurandu-se intre mine si cel din spatele meu si acrosandu-ma cu aripa stanga spate rezultand la el : zgariere/infundare aripa stanga spate,zgariere lateralul barei spate. 

La mine: zgariat/sters colt bare spate, spart colt stop stanga.

In urma constatarilor la fata locului (dupa ce am fost la politie si am dat declaratii si schita accidentului,politistul s-a ridicat de pe scaun, a inchis biroul si ne-am dseplasat toti trei in locul in care s-a produs accidentul) agentul a dat culpa comuna pentru ca celalat conducator auto a declarat ca eu am dat cu spatele...

Eu nu sunt de acord cu decizia lui dar am achitat amenda si nu am contestat procesul verbal.

Celalalt conducator auto, a contestat procesul verbal in instanta si acum eu si asiguratorul meu(cred ca si el avea asigurare la aceeasi societate) suntem chemati in instanta ca "intervenienti fortati".

Ce sanse de izbanda are el si ce pot pati eu?

 

P.S incerc sa atasez un link in care sunt 2 masini in situatie aproape identica cu  cea prezentata unde matizul sunt eu iar vw este celalalt conducator auto.

https://www.google.ro/maps/@44.482263,26.030339,3a,75y,264.53h,89.86t/data=!3m4!1e1!3m2!1sKlRH3IHS0wFd9gedxAobBQ!2e0?hl=ro

 

Va multumesc.

Edited by este
Link to comment
  • 0

salut am si eu o intrebare eram in intersectie cu cedeaza trecerea in stanga mea era un camion mare parcat am incercat sa intru in intersectie si am franat pt ca venea un alt participant la trafic am dat inapoi dar nu foarte mult masina avand camera pe spate plus ca mam asigurat eram la o iesire din parcare cel din saptele meu il vazusem era la bariera eu dadem cu spatele si el a intrat in mine el nu a parit nimic la masina dar la mine mi-a indoit portiera din spate si bara de jos e doar on intrebare vreu sa stiu cine este vinovat pt linistea mea? multumesc pt ajutor

Edited by cristea11
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.