Jump to content
  • 0

Prioritate intersectie mai speciala


latka
 Share

Question

Care sunt regulile de prioritate legate de circulatia intr-o intersectie care seamna cu cea in cruce, dar are doua intrari decalate, pe soseaua principala in care intra, cu aproximativ 10m.

Toata intersectia este semaforizata, adica toate cele 4 brate ale acestei intersectii au semafor. Cele doua brate neliniate (decalaj 10m) au in plus  semnul STOP, pentru a arata prioritatea pentru cazul in care nu functioneaza semaforul.

Verdele pentru cele doua brate nealiniate este sincron.

Cind apare verdele si una dintre masinile care stau la semafor face stinga, ce se intimpla cu cealalta masina care e la celalat brat si doreste sa intre in intersectie tot pe verde si apare cealalta masina, cine are prioritate ? Una dintre masini a efectuat manevra de stinga si e deja pe soseaua perpendiculara principala, cealalta a ajuns la semafor si are verde, cind din stinga sa apare masina ce a efectuat manevra deja.

Care este articolul de lege care va sustine argumentatia si de ce (pentru cei care dau raspuns).? Eu nu l-am gasit deocamdata, dar astept pe cineva mai informat. Exista ?

Hint : Art. 59 alin 2 (OUG 195/2002) se refera la vehiculele care se intersecteaza la efectuarea manevrei, deci nu se pune.

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

15 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
Chiar acum, Cristi a scris:

Daca brațele sunt “nealiniate” atunci nu mai e intersecție.

Cu tot respectul, dar tot intersecție este. O intersecție este un nod rutier în care două sau mai multe drumuri se întretaie. O intersecție poate avea 3 căi - joncțiune în T , 4 căi - o răscruce de drumuri sau 5 căi ori mai multe și poate exista un sens giratoriu. În cazul ăsta se respectă și indicatoarele și regula priorității de dreapta. Legiuitorul nu a luat țara la pas, ca să facă reguli de circulție pentru fiecare intersecție în parte.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Insa nu mi-ati raspuns la intrebare, cine are prioritate ? Admit ideea ca se poate considera ca este formata din doua intersectii in T la distanta de 10 m una de alta. Deoarece semafoarele de pe cele doua "codite" opuse ale intersectiilor in T sunt sincronizate, ea functioneaza ca una singura. Deci, repet intrebarea, eu vin cu masina pe verde, fac manevra stinga, nu ma intersectez cu nimeni,  am intrat pe soseaua principala si ajung dupa 10m in dreptul celeilalte "codite" de pe partea opusa, unde e in acel moment o masina care are verde. Cine trece si de ce ? cu argument legal . Tot oameni ai legii au pus in functiune aceasta intersectie pseudo-cruce, au avut in vedere ceva. 

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Nu ne putem pronunța doar cu datele oferite de tine. Caută să pui și o schiță a intersecției cu semnalizarea de la fața locului.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Intersectie.pdf   Eu cred ca am fost destul de clar, e o strada principala in care intra doua stradute, ce au semafor si semnul STOP. Distanta dintre stradute e cam de 10 m, insa important e ca nu sunt aliniate, de aceea i-am spus pseudo-cruce. Semafoarele sunt sincronizate, adica se face verde la amindoua intrarile in acelasi timp. Daca masina 1 face stinga pe verde, la un moment dat ajunge in dreptul celei de-a doua stradute, unde, in acel moment va sosi masina 2 , tot pe verde,  si vrea sa faca dreapta. Cine are drept de trecere si de ce, cu text legal explicativ.

Edited by latka
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

OK. Dar sa-mi aratati (cu text si explicatii) si temeiul legal in baza caruia sustineti asa ceva. Eu spun ca nu e de dreapta, pentru ca nu exista text legal care sa-i dea aceasta prioritate. Nu e vorba de o singura intersectie, ci de doua alipite artificial. 

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Sunt două intersecții separate și deci se aplică regulile pentru fiecare în parte. Dar nu ai pus și ce semafoare și semne de circulație sunt pe strada care intersectează cele două străzi, pentru că nu cred că acolo nu există așa ceva.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Cam greu de aplicat prioritatea de dreapta, masina M1 se afla pe drumul principal, nu are indicator de "Cedeaza trecerea" sau "STOP" si nici nu "vede" ce culoare are semaforul masinii M2.

Daca s-ar in considerare doua intersectii, si cum exista semafoare atunci fiecare intersectie trebuie sa aiba semafoare si pe partile "celelalte", M1 ar trebui sa aiba un semafor cu rosu cand M2 are verde. Sau indicator de Cedeaza trecerea ori STOP. 

In plus, cand M2 are verde ar trebui sa existe un semafor (cu rosu) pe partea opusa pentru masinile care vin din dreapta, doar nu va acorda prioritate de dreapta in mijlocul intersectiei daca cei cu care se intersecteaza si se deplaseaza pe directia Inainte ssau fac stanga nu au niciun indicator si nici semafor!

E cam bulversanta/e intersectia/intersectiile din topic!!

 

 

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Membru

Având în vedere că ambele autovehicule au semnul STOP, reiese faptul că drumul de pe care vin acestea se intersectează cu un drum cu prioritate. Astfel, cel care face stanga, după ce a ieșit în drumul principal nu mai are nicio legătură cu prioritatea de dreapta, neavând niciun semn. Cel care face dreapta trebuie sa dea prioritate având STOP. Așa interpretez eu schita pe care ai postat-o, daca nu sunt alte semne adiționale.

Edited by viobra
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Totuși nu cred să nu fie semafoare și pe strada care le intersectează pe celelalte două, pentru că atunci nu-și au rostul semafoarele , indicatoarele, fiind suficiente pentru asigurarea dirijării circulației.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

1. Am precizat inca de la prima postare ca zona este complet semaforizata. Desenul este simplificat doar pentru a sublinia problema existenta de prioritate intre cele doua masini. Pe strada principala e in acel moment rosu pentru ceilalti participanti la trafic. Nu exista vreun indicator de modificare a prioritatii masinii 1 la intrarea in cea de-a doua intersectie, dupa virajul la stinga. Exista si treceri de pietoni, dar tot pentru simplificare nu le-am indicat, imaginati-va ca nu e nici un pieton pe trecere in acel moment.

2. Am rugamintea sa judecati zona doar din perspectiva unui sofer ce vede pentru prima data acea dubla intersectie. Nu stie decit reguli de circulatie si vede semnalizarea si indicatoarele ce le intilneste in cale. Doar eu si dvs. stim de sincronizarea verdelui pentru masina 1 si masina 2.

3.Am deasemenea aceeasi rugaminte de la primul post ca orice opinie sa fie insotita de argument si citarea articolului din lege pe care se bazeaza. Spun acest lucru din perspectiva faptului ca doresc sa aplic obligatia ce-mi revine conform art. 96 alin.1 din HG 1391/2006 si sa sesizez administratorul drumului ce are obligatiii conform art. 5 alin 1 din aceeasi HG. Am avut deja un eveniment datorat acelei pseudo-intersectii, din fericire fara urmari.

4. Daca nu cer prea mult, as avea rugamintea sa folosim adresarea de politete .

 

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

Aici nu suntem nici la serviciu și nici la cheremul vostru, iar drept urmare, dacă nu vă convin răspunsurile ori modul de adresare, vă sfătuim să nu mai accesați acest site și să mergeți în altă parte, eventual să vă angajați un avocat care să vă lămurească. Nu suntem obligați să vă oferim consultații juridice, iar ifosele ăstea și pretențiile de acest gen sunt deranjante.

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Buna ziua. Am vazut ca a mai fost un topic asemanator, dar, situatia este diferita de expunerea aceea.

Situatia este urmatoarea: In Bucuresti, in zona Pietei Domenii, pe coltul pietei, este o intersectie deosebita. In sensul ca are si o a cincea cale de rulare cu sens unic înspre Blvd. Ion Mihalache, str. Caraiman. Semaforul de pe str. Caraiman este sincronizat cu semaforul de pe str. Alexandru Constantinescu. Eu venind de pe str. Alexandru Constantinescu dinspre Manastirea Casin cu intentia de a vira la stanga pe Blvd. Ion Miahalache, am cedat prioritate de dreapta autovehiculelor care veneau de pe str. Caraiman si am continuat drumul. Eu stau cam la 1 km de locul respectiv, si veneam de la alergat din Herastrau. M-am deplasat in continuare si am intrat pe straduta pentru a ajunge acasa. Dupa vreo 800m a venit din spate o masina de politie din care a coborat o domnisoara politist care a solicitat actele spunand ca am trecut pe culoarea rosie a semaforului care este pe coltul intersectiei dintre Blvd. Ion Mihalche pe sensul spre Piata Victoriei si str. Caraiman. Semafor care este sincronizat cu semaforul de pe sensul opus (stanga-dreapta) a Blvd. Mihalache. Intamplarea face ca la acel semafor sa opreasca un autobuz care a fost in fața mea. Cautand o schita pe google maps pentru a vedea daca aveam obligatia sa ma opresc la acel semafor, am constatat ca nu reflecta realitatea din teren fiind mult prea decalate si drumurile si semafoarele si liniile de tramvai. Eu consider ca nu aveam de ce sa ma opresc la acel semafor, semaforul meu fiind sincronizat cu cel de pe str. Caraiman. Mi s-a retinut permisul de conducere. Mentionez ca nu am comentat, nu am facut figuri sau altele de acest gen. Acum de fiecare data ma opresc la semafor. dar, ma lovesc de alta problema. Toate autobuzele care vin pe aceeasi directie cu mine dau flash-uri cu luminile si ma clacsoneaza pentru a inainta. M-am contrat cu un sofer de autobuz care afirma ca si mine initial ca semafoarele fiind sincronizate nu am obligatia sa ma opresc. Si ca am permisul retinut din acest motiv. Replica lui a fost cam tampita, prefer sa nu scriu. Am spus ca din cauza unui coleg de al lui care a oprit la semafor mi-a fost retinut permisul. Initial nu am vrut sa contest, dar, ca urmare a acestui incident, am depus contestatie in ultima zi cand puteam depune. Nu contest ca se incalca regulile de circulatie, dar cred ca o contraventie trebuie sanctionata si raportat la gradul de pericol creat. Mi s-a intamplat in strainatate sa trec pe rosu, dar fara a forța sau pune in pericol. Pur si simplu, fiind zona noua, nu mi-am dat seama. Am fost oprit, am explicat civilizat, mi s-a explicat civilizat ce am facut si pentru ce am primit amenda. M-a surprins faptul ca mi s-a spus ca datorita faptului ca nu a existat vreun moment de pericol nu mi se va retine permisul. In fine, revenind, care este de fapt situatia acestei intersectii? Am obligatia sa opresc la acel semafor sau nu? Imaginati-va o intersectie normala in cruce, dar care decalat spre stanga si spre dreapta are o iesire si o intrare din si în intersectie. Multumesc anticipat pentru raspunsuri.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.