Jump to content
  • 0

Oprire brusca (nesemnalizata in nici un fel) provoaca accident. Culpa?


Burebista
 Share

Question

Prezint urmatoarea situatie:

Este verde la semafor, demareaza coloana, o masina din coloana se opreste instantaneu (innecare motor in mers, sau vreun defect tehnic), deci fara nici un factor extern, pieton, obstacol sau orice alceva.

Masina nu semnalizeaza oprirea in nici un fel, nici stopuri de frana, nici semnalizare de nici un fel.

Masina care vine din spate, nu realizeaza in timp util ca acea masina s-a oprit in mijlocul drumului, franeaza dar nu opreste la timp, si intra in coliziune cu masina oprita in intersectie fara semnalizare.

Cine este are vina aici?

Multumesc pentru timpul acordat.

Link to comment
Share on other sites

7 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Moderator
32 minute în urmă, Burebista a scris:

Masina care vine din spate, nu realizeaza in timp util ca acea masina s-a oprit in mijlocul drumului, franeaza dar nu opreste la timp, si intra in coliziune cu masina oprita in intersectie fara semnalizare.

Art. 51
Conducătorul unui vehicul care circulă în spatele altuia are obligaţia de a păstra o distanţă suficientă faţă de acesta, pentru evitarea coliziunii.

  • Upvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Mersi,

acum inteleg de ce e optionala semnalizarea in Romania, 

pentru ca oricum plateste ala din spate indiferent de situatie.

Din ce am citit in legislatie este interzisa oprirea voluntara in intersectie, si la fel oprirea se semnalizeaza cu 50m inainte in localitate si 100m inafara. 

Din punctul meu de vedere logic e sa plateasca cel care nu a semnalizat oprirea, eu vorbesc strict de situatia in care se poate demonstra ca cel din fata nu a semnalizat, filmare video etc...

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

E doar o părere subiectivă şi extrem de superficială. Mai mult decât atât, nici la capitolul logică nu excelezi, ba din contră eşti deficitar din moment ce tragi asmenea concluzii.

Deşi multă lume are impresia că simpla lecturare a unui text de lege îi transformă în experti ori jurişti, în realitate nu e chiar aşa.

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator
în urmă cu 2 ore, Burebista a scris:

Din ce am citit in legislatie este interzisa oprirea voluntara in intersectie,

În speţa ipotetică prezentată nu este vorba despre o oprire voluntară, astfel că ce ai citit nu se aplică. Concluzia este că ai citit, dar nu ai înţeles despre ce e vorba acolo.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Dacă cel din față, din lipsă de experiență, a lăsat ambreiajul mai repede, fără ca să accelereze corespunzător, normal că i s-a oprit motorul. Dar deșteptul din spate nu a văzut că se micșorează distanța și să pună frână? Dacă motorul s-a oprit brusc, fără ca șoferul să calce frâna, este normal ca stopurile să nu dea niciun fel de semnal.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Logica 

17 hours ago, Marius said:

Mai mult decât atât, nici la capitolul logică nu excelezi, ba din contră

Hai sa nu facem analize la persoana, ca nu ne cunoastem suficient. Logic este ca cel care nu semnalizeaza sa raspunda, de asta este in lege prevazuta semnalizarea PENTRU EVITAREA ACCIDENTELOR. 

Acum nu tot timpul ceea ce este in lege este logic sau ceea ce e logic este si in lege, de asta legile se schimba, inclusiv cele de circulatie. In alte state in cazul de mai sus, cel care a oprit in intersectie, plateste in fata legii, contraventional (dar nu are vina in accident) daca nu sunt victime, daca sunt victime situatia se schimba, tot timpul are vina cel din spate, dar cand e vorba de victime umane are 50% din culpa cel cu masina din intersectie.

Quote

Dar deșteptul din spate nu a văzut că se micșorează distanța și să pună frână?

Sunt situatii in care poti fii cat de destept vrei, si tot sa tamponezi. Un factor pe care ti-l prezint acum ca sa eviti clasificari de genul celor de mai sus, este un strat de nisip consistent ramas in urma iernii in intersectie, si pe care cu ABS cu ce vrei tu distanta de franare se prelungeste considerabil. Nu realizezi pana nu testezi asa ceva.

Asa ca sumat  ZERO semnalizare de la cel din fata, nici stopuri, avarie, nimic...pui ca mergi pe o suprafata fara aderenta pe care nu poti sa o detectezi, ca nu e ud, nu e polei , nu e zapada, si te trezesti in spoilerul lui. 

Quote

În speţa ipotetică prezentată nu este vorba despre o oprire voluntară, astfel că ce ai citit nu se aplică. Concluzia este că ai citit, dar nu ai înţeles despre ce e vorba acolo.

 

OK, mersi, si unde se incadreaza mai precis? In ce articol, speta etc?  ma intereseaza clarificarile in lege unde se incadreaza...

Nu credeti ca ar mai fi ok ca raspunsurile sa fie la situatie? si nu o analiza a conducatorului auto, e mai ok pentru cei care citesc raspunsurile, nu cred ca ii intereseaza...

 

Lasand cele de mai sus la o parte,

 

o alta intrebare: Exista vreo situatie in care cel din fata este tamponat din spate si raspunde daca nu a semnalizat sau are culpa? 

De exemplu ce se intampla daca o masina opreste brusc, fara sa semnalizeze oprirea prin semnalizare, din spate vine un motociclist care nu are timp sa franeze si moare impact.

Mersi.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator
în urmă cu 1 oră, Burebista a scris:

OK, mersi, si unde se incadreaza mai precis? In ce articol, speta etc?  ma intereseaza clarificarile in lege unde se incadreaza...

Găseşti răspunsul mai sus, speţa respectivă se încadrează aici:

în urmă cu 23 ore, Marius a scris:

Art. 51
Conducătorul unui vehicul care circulă în spatele altuia are obligaţia de a păstra o distanţă suficientă faţă de acesta, pentru evitarea coliziunii.

Renunţă în a mai da indicaţii despre cum trebuie să fie răspunsurile noastre. Nu-ţi convin, plăteşte un avocat să te consilieze cu răspunsuri măgulitoare. Faptul că primeşti răspunsuri aici, nu este vreun drept, ci e un favor de care beneficiezi.
De asemenea te rog renunţă la poveştile despre alte ţări. Nu ne interesează, aici trebuie să respecţi legile date de cei pe care românii i-au trimis să legifereze. Bune sau rele, ele trebuie respectate. Şi nu în ultimul rând, acest stereotip cu poveştile din alte ţări, e perimat şi penibil. Dacă trăieşti cu impresia că eşti singurul ce a fost prin alte ţări sau că poliţiştilor le este interzis să iasă din ţară şi este necesar să le povesteşti cum stă treaba prin alte state, te asigur că te înşeli. Foarte mulţi poliţişti vizitează alte ţări, merg acolo pentru schimb de experienţă chiar, nu în trecere pe autostrăzi să ajungă la vreo căpşunărie ori azil de bătrâni. Deci ştiu mult mai bine decât turiştii sau cei plecaţi la muncă acolo, cum stă treaba d.p.d.v. al acestui domeniu al aplicării legii. În concluzie, renunţă la acest stereotip al poveştilor despre cum e prin alte ţări. Aici trebuie respectată legea românescă.

în urmă cu 1 oră, Burebista a scris:

Exista vreo situatie in care cel din fata este tamponat din spate si raspunde daca nu a semnalizat sau are culpa?

Există şi o astfel de situaţie prevăzută de lege, este atunci când cel din faţă frânează intenţionat, acele şcane în trafic pe care şi le mai fac românii, cea mai deşteşteaptă şi civilizată naţie de pe pământ.

  • Upvote 7
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.