Jump to content
POLITISTI.ro

Dosar dauna tergiversat la firma de asigurari


flaviusel90

Recommended Posts

Buna.In data de 1 martie am luat parte la un accident neplacut in care un taximetrist a intrat in mine, masinile mergeau paralel eu pe banda 1 el pe banda 2 si dintr-o data (nu stiu ce a fost in capul lui) a tras de volan dreapta si a intrat in mine, masina mea fiind destul de avariata (cred ca de dauna totala).Am sunat la politie, toata constatarile etc dansii l-au gasit vinovat el la fel si-a recunoscut vina; am primit copii dupa toate actele lui, asigurare, proces verbal , constatare de reparatie etc.In data de 6 a venit inspectorul de la firma de asigurari si a deschis dosarul spunand ca are toate actele necesare.Dupa 1 saptamana ma suna cum ca ar avea nevoie de poze de la accident cu masina mea, ok , am zis ca ii trimit ce am si o zis ca o sa ceara si de la politie.Astazi il sun eu pentru ca nu am mai primit nici un raspuns din partea lor cum ca nu a primit pozele si culmea nu a cerut nici o poza de la politie.I le trimit iarasi astazi, culmea le-a primit in cateva secunde si ma suna iarasi ca are nevoie de declaratiile date la politie (a mea si a lui taximetrist).In tot acest timp el nu a trimis dosarul la Bucuresti(asa mi-a spus de la inceput) dar Bucurestiul ii tot cere acte , poze si etc..Adica el ca inspector nu stie de ce acte are nevoie pentru dosar? Nu stiu cum vine asta.Astazi am fost si la politie sa intreb daca cumva a facut vreo cerere pentru poze, iar dansii foarte de treaba cat timp am vorbit cu ei, mi-au spus ca nu au nevoie (cei de la asigurare) de poze de la accident si ei nu dau astfel de poze nimanui chiar daca fac cerere.Acum nu stiu la ce le trebuie declaratiile de la accident atata timp cat au toate actele necesare sa trimita dosarul la Bucuresti si sa-mi dea un verdict.Deobicei au nevoie/cer acele declaratii ? Ca nu le vad rostul daca au toate actele necesare.Ma poate ajuta cineva cu ce ii de facut, ca vad ca tot ma amana de pe o saptamana pe alta cu diferite acte de care nu stiu daca chiar au nevoie...iar dosarul meu inca nici nu ii trimis la Bucuresti si parca vad ca mai dureaza inca cateva saptamani.

Link to comment
  • Marius changed the title to Dosar dauna tergiversat la firma de asigurari
  • 4 weeks later...

Imi puteti spune in cat timp raspunde politia la astfel de cereri sau de alt fel ? Exista , sa zicem , un termen legal? 30 de zile ?

Nu de alta dar luni se face exact o luna de cand asa zisul inspector a facut cererea respectiva iar nesimtitii tot continua sa ma amane , ba nu raspund la telefon etc...

Iar in data de 1 mai am 2 luni de cand s-a deschis dosarul.Probabil voi face saptamana ce vine o vizita la un cabinet de avocati...

Daca ma puteti ajuta cu un raspuns. Multumesc

Link to comment

Cum fac reclamatie la asigurari ?

Unele societati de asigurare au devenit renumite in ultimii ani prin faptul ca nu platesc despaguburi. Acestea si-au facut un obicei din a respinge dosarele de dauna, chiar daca clientul are dreptate, cu scopul de a ajunge o intelegere. .Principala problema care apare in cazul asigurarilor este ca societatile nu platesc despagubiri atunci cand riscurile asigurate s-au produs. Cele mai multe probleme se intalnesc in cazul politelor RCA, unde soferii cu masini lovite au dificultati in a-si repara autoturismele.Unele societati au pus la punct tactici speciale pentru a reduce pretentiile de despagubire. Arsenalul cuprinde proceduri birocratice excesive, care sa te faca sa iti pierzi radbarea si sa accepti in cele din urma o despagubire mai mica.Nu ceda insa acestor tactici. Indiferent de asigurarea incheiata, societatile trebuie sa-si asume conditiile contractuale si sa plateasca despagubiri adecvate.

Cum se rezolva o reclamatie?

Din mai 2013, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor s-a desfiintat si atributiile sale au fost preluate Autoritatea de Supraveghere Financiara.

In cazul in care intampini probleme in solutionarea dosarului de dauna, singura solutie este sa te adresezi Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF). Aceasta nu are competente legale de a solutiona litigiile aparute intre asiguratori si asigurati, insa poate forta asiguratorii sa adopte o decizie corecta.Atunci cand o persoana face reclamatie, aceasta solicita ca asiguratorul sa prezinte o nota de fundamentare pentru a-si motiva decizia luata. In cazul in care ASF considera ca decizia este incorecta, poate adopta mai multe masuri:

- dispune reanalizarea solutiei adoptate;

- efectueaza control inopinant sau un control permanent la sediul asiguratorului asupra modului de solutionare a reclamatiei si aplica amenzi;

- emite o decizie individuala prin care obliga societatea sa rezolve reclamatia in mod corect.

 

Anual, autoritatea de supraveghere primeste mii de reclamatii de la consumatori, iar peste jumatate dintre sesizari sunt solutionate in favoarea clientilor.

Pasi de urmat

Intr-o prima etapa este recomandat sa faci reclamatie la societatea de asigurare. Intocmeste plangerea in 2 exemplare, din care unul ramane la asigurator, iar al doilea il pastrezi, dupa ce a fost stampilat si semnat de primire.Daca raspunsul nu este satisfacator, depune o reclamatie in scris la Autoritatea de Supraveghere Financiara. Aceasta trebuie insotita de copii dupa documentele doveditoare. Reclamatia poate fi depusa:

la sediul central al ASF;

prin email – petitie-asigurari@asfromania.ro

completand formularul online de pe site-ul autoritatii.www.csa-isc.ro.

 Consumatorii pot beneficia de consultanta prin telefon in vederea depunerii unei petitii. .Linia telverde intrata in functiune, se numeste Dialog CSA si poate fi apelata gratuit la numarul de telefon 08008-25627, de luni pana joi de la ora 9:00 la 16:30 si vinerea intre 9:00 – 14:00.

Termenul legal de solutionare a reclamatiei este 30 de zile de la data inregistrarii.

Mai poti sesiza si ANPC-Autoritatea Nationala pentru Protectia Consumatorilor , respectiv www.anpc.ro  

P.S. In referire la cererea de la politie, va precizez ca pentru dvs. nu se pot elibera documente din ,,dosarul,, de tamponare, doar societatea de asigurari poate cere prin adresa scrisa oficiala de la politie anumite copii de documente ( exista un protocol incheiat intre politie si reprezentantii asiiguratorilor). Politia raspunde tot prin adresa in maxim 30 de zile. Daca in cauza au fost victime si este constituiuit un dosar penal, lucrurile se complica putin, deoarece copii ale documentelor din dosar se elibereaza doar in baza unei cereri a dvs. sau a asiguratorului , aprobate de procurorul care supravegheaza cauza ( insa din ce am inteles nu este cazul la speta dvs.) termenul de solutionare a cererii fiind stabilit de procuror ( de obicei tot in 30 de zile )

Edited by LORD
  • Upvote 1
Link to comment

Mersi frumos Lord, a fost fara victime, deci au trecut si cele 30 de zile in care ar trebui sa aiba copii dupa documentele de la politie.

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.