Jump to content
  • 0

Un inginer R.A.R. are dreptul legal sa retina un certificat de inmatriculare?


Pica
 Share

Question

Buna ziua,

Pocedura inmatriculare motocicleta an fabricatie 2012, inregistrata intr-un stat UE stagnata la R.A.R. Constanta.

In procesul de autentificare de la R.A.R. Constanta, mi-a fost sesizata, de catre un inginer R.A.R., o nepotrivire de date.

Este vorba despre puterea inscrisa in ceritificatul de inmatriculare emis de D.V.L.A. (autoritatea competenta in U.K. regim permise si inmatriculari) si un indice de putere inscris pe eticheta comerciala de pe cadrul motocicletei.

Initial, inginerul respectiv mi-a dat un termen de solutionare de vreo doua saptamani, dupa care de o saptamana, timp in care eu, la indicatiile lui, trebuia sa contactez vanzatorul si sa lamuresc problema etichetei.

Pentru clarificare am dat telefon la reprezentantele fabricantului din S.U.A. , U.K. si Romania, de unde am obtinut aceeasi informatie: valoarea inscrisa pe eticheta comerciala este limita inferioara minima la care se poate reduce puterea motorului, iar valoare inscrisa in actul de inmatriculare este puterea nominala calculabila, la iesirea din fabrica.

Motocicleta este una de serie, cu dotari standard si fara modificari aduse ulterior, cumparata de la un dealer autorizat al fabricantului si cu inspectia tehnica valabila pana in prezent. VIN-ul verificat inaintea achizitionarii.

Am revenit in scurt timp cu lamuririle de rigoare, numai ca sa aflu de la inginerul in cauza, sa-mi vad de treaba mea in continuare si sa nu mai astept, ca astept degeaba si sa-mi iau gandul ca voi mai inmatricula motocicleta in Romania...

In concluzie, vreau sa lamuresc daca retinerea actului original este legitima in conditiile date (atata timp cat exista si a fost pusa la dispozitie o copie tradusa si legalizata), motivul fiind valoarea inscrisa pe eticheta comerciala.

Va multumesc anticipat.

Link to comment
Share on other sites

3 answers to this question

Recommended Posts

  • 0

Daca motocicleta nu are probleme in ceea ce priveste provenienta, adica nu este furata, cei de la RAR trebuie sa elibereze certificatul de autenticitate sau sa emita un raspuns prin care sa va comunice faptul ca acelui autovehicul nu i se poate elibera CIV, certificat de autenticitate etc., desi acest lucru este foarte rar, se intampla spre exemplu daca seria de sasiu este ilizibila, stearsa, are lipsa de caractere. Legal, inginerul de la RAR nu are dreptul sa retina documentele decat in situatia in care acel autovehicul figureaza furat/dat in urmarire, caz in care sunt anuntate organele de politie. Va sfatuiesc sa va adresati cu o petitie RAR-ului - sediul central - in care sa expuneti in detaliu cazul dvs.. Pagina oficiala a RAR este www.rarom.ro .

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • 0

Va multumesc.

Motocicleta nu este furata, este achizitionata si adusa personal de mine de la reprezentanta din Glasgow. Copia facturii se afla inca acolo si au fost mai mult decat bucurosi sa ma asiste acum, dupa aproape 6 luni de la vanzare, in problemele ce le-am intampinat, cu lamuriri la telefon si in scris.

Verificata inaintea achizitionarii si acum doua zile electronic in baza de date D.V.L.A. si gasita "curata".

Seriile sunt intacte pe cadru, motor si etichete, corespund cu actele si raportul electronic generat la verificare, iar dotarile sunt cele stock, din fabrica. Singura piesa schimbata a fost farul, pentru ca era de circulatie pe partea stanga.

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Am recuperat actul in original numai cu interventia directorului de reprezentanta.

Motivul real sugerat de director ar fi ca nu mai fac fata cererilor si de aici decalajele orare la care se respecta programarile. Am aflat pe aceasta cale ca nu era nici o problema tehnica sau de autenticitate, caci tocmai in momentul acela actele erau in curs de procesare. La aceasta discutie au participat si doi inspectori O.P.C. care se aflau acolo in alte probleme decat cea in cauza, dar tind sa cred ca opt urechi au ascultat mai bine decat patru.

Nu am vrut sa presez pe nimeni pentru urgentarea procesului si am sustinut in continuare recuperarea actului in original si incetarea oricarei operatiuni. Nu mi se par normale interventiile prin care anumite persoare reusesc sa rezolve anumite situatii.

Decizia pe care am luat-o a venit in urma observatiilor personale pe care le-am facut si cu alte ocazii la aceeasi reprezentanta si anume:

1. Nerespectarea orelor de programare si tratament preferential destinat clientilor.

2. Anumite persoane dinafara institutiei care par sa aiba o influenta mai mare in procesul de inspectie si eliberare a actelor. Exemplu: o singura persoana a reusit sa treaca la inspectii mai multe autovehicule, si sa si ridice actele in aceeasi zi. Banuiesc ca este vorba de vreo firma de inmatriculari. Baieti descurcareti... eu a trebuit sa stau la coada.

3. Lipsa de organizare si a unui ghiseu de depunere a actelor, eventual un numar de ordine. Trece cineva sa-ti ia actelele, in cazul meu m-au trimis la birouri si de la birouri inapoi la coada, in mod normal cererile fiind acceptate direct de la cozile de asteptare in hala.

4. Cauza a faptelor mentionate mai sus, in efect, timpul de procesare revenit in cazul celor care vin nemijlocit se reduce in favoarea celor influenti.

5. Comportament lipsit de transparenta si informare asupra operatiunilor in curs de desfasurare.

6. Invocarea de probleme nereale ce vin sa motiveze duratele mari de timp. Esti pus in fata faptului implinit si daca vrei sa rezolvi vezi cu ochiul liber cealalta categorie in care ar trebui sa te inscrii (firme acte auto, relatii), acolo lucrurile par sa decurga normal.

7. Am mai inmatriculat 2 motociclete apeland atunci la firme de acte auto, la prima nu mi s-a parut normal si la a doua recunosc ca mi-a fost rusine, repet rusine, ca am fost trecut in fata tuturor si in 30 de minute totul era gata. Nu s-a schimbat nimic de atunci, acum am simtit pe pielea mea cum e sa te reprezinti singur la R.A.R. Constanta.

In urma celor de mai sus si a sfaturilor primite de la R.A.R. Bucuresti am decis depunerea unor plangeri la R.A.R si O.P.C. 

Nu stiu daca problemele prezentate mai sus sunt si de natura penala si nu pot proba acest aspect.

Va multumesc.

Edited by Pica
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.