Jump to content
POLITISTI.ro

Sign in to follow this  
etothy

Informatii despre politist si cainele de serviciu

Recommended Posts

etothy

Va salut! Vreau sa devin politist. Mai exact sunt foarte interesat de conducatorii de caini (ordine publica). Vreau sa aflu cateva detalii, cum ar fi, de unde primeste agentul respectiv cainele, cine dreseaza cainele (normal m-i s-ar parea ca agentul), in afara programului de lucru al agentului, unde se afla cainele (la politie sau agentul il poate lua acasa), cu acel caine lucreaza doar un singur agent sau mai multi etc.? Salarul unui conducator caini este mai mic decat al unui agent de la rutiera sau al unui agent de la ordine publica?
Detaliile sunt bine venite, 
Va multumesc mult! 

Edited by CITADELA
  • Downvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Această publicitate este afişată doar vizitatorilor. - Click aici pentru înregistrare

iav

1. De regulă, câinele este preluat de la Centrul Chinologic Sibiu;

2. De regulă, câinele este dresat de către polițistul care-l are în primire;

3. De regulă, în afara programului de lucru al polițistului, câinele este adăpostit la unitatea de poliție;

4. Cu câinele nu execută serviciul decât polițistul care-l are în primire;

5. Nu cunosc ce salarii au polițiștii de la rutieră, sau cei de la ordine publică, dar dacă vrei să devii conducător câine pentru un salariu mai mare decât la alte funcții, mai bine lasă-te păgubaș. Faci un mare bine câinelui.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
MahoCaN

Salut ! O sa fiu scurt si la obiect.Cum poti ajunge conductor caine in cadrul politiei ? Trebuie urmata o scoala speciala dupa aplicare din sursa externa pe postul respectiv sau este ca si cum ai merge la Academia de Politie / Scoala de agenti iar de acolo specializat pe ramura asta ? Tin sa precizez ca am o dioptrie mare ce ma impiedica sa ma gandesc la o cariera in politie.Am decis sa deschid topicul deoarece am vazut stirea despre deficitul de personal si faptul ca se cauta oameni in acest domeniu, m-ar interesa si placea la nebunie sa fiu un conductor insa, problema consta in ochelari.Mersi anticipat !

Share this post


Link to post
Share on other sites
etothy

Multumesc pentru raspuns! Sa nu ma intelegeti gresit, nu doresc sa devin conductor de caine in speranta unui salariu mai mare decat celelalte functii. Asta doar intrebam asa de curiozitata ca orice om. In schimb DA, chiar vreau sa devin conductor de caine, chiar am un ciobanesc german in varsta de 3 ani si iubesc aceasta rasa.
Am observat ca la noile incadrari sunt posturi vacante la conductori caini. Daca scolarizarea dureaza 3 luni, acest timp este de ajuns pentru agentii respectivi sa dreseze cainele? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
iav

Pentru dresarea câinelui este nevoie de mult mai mult timp, decât cursurile pe care le urmează cei încadrați din sursă externă pentru a deveni polițist. Cursurile pentru dresarea unui câine de serviciu durează între 4 și 5 luni, în funcție de specializare. Cursurile pentru specializarea câinelui le vei urma după cursul de 3 luni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ciocanas

Iti spun din experienta, lasa-te pagubas daca nu ai grupa canina la ipj. Daca e de insotire patrulare ,vei fi marginalizat de ceilalti colegi, ca nu suporta mirosul de caine, nu vei putea intra cu el in unele spatii inchise, de raspundere materiala ce sa mai vb, un caine costa cam 6.000 -8.000 ron si raspunzi cam de toate. Il iei acasa, ok, daca te lasa medicul veterinar si sa nu ai vecini sariti care sa ti-l otraveasca. Stiu, e frumos, dar in mare parte munca o vei face fara el. Il vei folosi doar in unele actiuni. La celelalte specializari e alta mancare de peste.

Share this post


Link to post
Share on other sites
iav

Nici colegii și nici șefii nu vor înțele niciodată care este valoarea unui câine de serviciu. Eu, unul prefer să fac serviciul cu un câine decât cu zece colegi „ cu nasul ” fin. Am spus de mai multe ori: un câine bine dresat nu te lasă niciodată la greu și să nu comenteze nimeni pentru că sunt pățit. Câinele este dresat, de către polițistul care-l are în dotare și este tot așa de bun pe cât și-a dat interesul conducătorul să-l dreseze. Câinele miroase când nu este îngrijit corespunzător, când nu este pieptănat( în termeni specifici se numește pansaj), când nu este înbăiat, când nu are adăpostul curățat, întrucât conducătorul nu dă pe la el zile în șir. 

Spun toate acestea tot din experiență.

Într-o noapte am efectuat serviciul, împreună cu câinele de serviciu și un coleg într-o zonă locuită de cetățeni rromi. Pe la 02,00 le-a venit chef de scandal,iar noi fiind în zonă, am mers la ei, am dat botnița jos la „colegul” patruped și pe un ton civilizat le-am cerut să mergă la culcare. Câinele simțind tonul meu civilizat, a început să latre, iar rromii au înțeles mesajul și până dimineață am avut o liniște totală. dacă nu se înțelegea câinele cu ei, trebuia să ducem lupte grele cu ei la propriu.

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Similar Content

    • Marius
      By Marius
      Pentru că foarte mulţi "specialişti" părerologii şi aşa-zis jurnalişti îşi dau cu părerea peste tot despre situaţia de la Caracal şi susţin cu tărie că poliţiştii respectivi trebuiau să intre fără mandat în locuinţa suspectului, cred că e necesar să lămurim acest aspect.
      În primul rând, acolo nu a fost vorba de o operaţiune de salvare contratimp, din moment ce identificarea / stabilirea locaţiei s-a făcut prin investigaţii. În al doilea rând, orice persoană cu un minim de pregătire juridică care analizează mai profund situaţia şi care nu se mulţumeşte să preia opiniile de pe facebook şi din media, trebuie să realizeze că la momentul respectiv nu au existat niciun fel de indicii cu privire la infracţiunea de omor. Suspiciunile privind săvârşirea infracţiunii de omor au apărut şi au fost descoperite abia dimineaţa după pătrunderea în locuinţă. Aprecierea gravităţii pe care mulţi o fac acum, după ce se ştie că a fost vorba de o infracţiune extrem de gravă (omorul) este alta în comparaţie cu momentul în care nu se ştia de aşa ceva. După "război" mulţi viteji se arată, iar într-un mod complet eronat apreciază şi cântăresc faptele acum, când există mult mai multe date şi în alt fel ar fi apreciat la acel moment fără să ştie că aveau de a face cu un posibil criminal.

      Din păcate, în legislaţia română NU există prevederi clare care să acorde poliţistului dreptul de a pătrunde în locuinţă fără autorizarea magistratului pentru înlăturarea unei primejdii privind viaţa ori integritatea fizică. Există doar prevederile art. 27 alin.(2) din Constituţie, care spun că de la principiul fundamental (constituţional) al inviolabilităţii domiciliului se pot face derogări prin lege numai numai în situaţiile prevăzute la literele literele a)-d).
      Există un PROIECT DE LEGE privind întârirea autorităţii poliţistului (foto - dreapta), ce prevede un astfel de drept al poliţistului, dar acesta a fost contestat la CCR, iar drept urmare nu este în vigoare la ora actuală. 
      Nici măcar în cazul infracţiunilor flagrante grave, de natură să pună în primejdie viaţa ori integritatea fizică a unei persoane, poliţistul NU se poate pătrunde în locuinţă fără mandat de percheziţie sau fără consimţământul persoanei care le foloseşte, decât în condiţiile stării de legitimă apărare sau stării de necesitate prevăzute de art. 19 şi art. 20 din C.pen. Aceste cauze justificative sunt doar nişte norme cu caracter general aplicabile oricărui cetăţean şi presupun încălcarea legii.
      Să putem discuta despre stare de necesitate, trebuie precizat că se consideră faptă săvârşită în stare de necesitate doar atunci când pericolul este imediat, când este pe cale să se producă şi are caracter iminent, iar cea mai importantă condiţie e să fie inevitabil, adică să nu poată fi înlăturat în alt mod decât prin săvârşirea unei fapte prevăzute de legea penală. Această condiţie lasă loc interpretărilor şi practic trimite pe cel ce invocă starea de necesitate într-o loterie juridică. Drept dovadă în literatura de specialitate veţi găsi viziuni potrivit cărora pentru îndeplinirea condiţiei referitoare la existenţa unui pericol iminent, se vorbeşte despre "ivirea pericolului", iar pentru a se considera îndeplinită această condiţie pericolul trebuie generat de un eveniment accidental, ori în cazul de la Caracal nu putem vorbi de un eveniment accidental, pentru că individul şi-a premeditat toate acţiunile.
      În cazul poliţistului care comite o astfel de faptă situaţia este şi mai complicată, pentru că tot în literatura de specialitate se susţine că persoana obligată să înfrunte pericolul trebuie să acţioneze alegând soluţiile cele mai bune în exercitarea obligaţiilor ce-i incumbă în acţiunea de salvare pe care o întreprinde şi orice abuz sau neglijentă din partea sa îi antrenează răspunderea. Mai mult, orice probe obţinute în urma unei asemenea acţiuni pot fi anulate de către instanţă. Nu este de neglijat nici faptul că încălcarea normelor legale expune respectivul poliţist în voia hazardului, adică urmează să fie cercetat/anchetat de magistrat şi să depindă ulterior de decizia acestuia, riscând nu doar să-şi piardă locul de muncă, ci şi libertatea. În plus, în situaţia poliţistului există dispoziţii suplimentare înclusiv în legea de organizare şi funcţionare a poliţiei cât şi în Statutul poliţistului care îl obligă pe acesta să respecte legile ţării.
      Referitor la opiniile care susţin că trebuia intrat în locuinţă imediat după emiterea mandatului de percheziţie fără să se aştepte ora 6, Constituţia României spune foarte clar că percheziţiile în timpul nopţii sunt interzise cu excepţia infracţiunilor flagrante, iar în doctrină s-a stabilit că pentru existenţa stării de flagranţă nu este suficientă numai descoperirea faptei în momentul săvârşirii sau imedicat după săvârşire, ci este necesară şi prinderea făptuitorului în acel moment sau imediat după aceasta", ori în situaţia de la Caracal nu au existat nicio certitudine că făptuitorul putea fi găsit/prins în locuinţă, din moment ce după identificarea locaţiei nu au fost semne de activitate din interior.
      Există şi un document oficial emis de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie care spune negru pe alb şi confirmă ce am scris mai sus, că nu se poate pătrunde într-o locuinţă fără mandat, mai exact, Nota nr. 11332 din 28 noiembrie 2018 ce tratează "activităţile ce pot fi desfăşurate în cazul infracţiunilor flagrante, dacă pentru constatarea infracţiunii organele de poliţie pot pătrunde intr-un domiciliu în sensul art. 157 alin.(2) C.proc.penală fără mandat de percheziţie, flagrantul încadrându-se într-una dintre situaţiile derogatorii prevăzute de art. 27 alin.(2) din Constituţie". Documentul conţine inclusiv propuneri legislative pentru modificarea art. 61 din C.proc.penală privind includerea unei noi dispoziţii cu caracter derogatoriu de la principiul inviolabilităţii domiciliului, a situaţiilor de excepţie prevăzute de art. 27 alin.(2) din Constituţie.
         
      În analogie, există însă şi situaţii prevăzute clar în legislaţie ce oferă poliţistului dreptul să pătrundă în domiciliul sau reşedinţa unei persoane fără învoirea acesteia în vederea îndeplinirii mandatului de executare a pedepsei - art. 557 alin.(2) C.proc.penală cât şi pentru reţinerea unei persoane în baza mandatului de arestare european - art. 100 alin.(6) din Legea 302/2004, dispoziţii ce au fost emise exact în baza situaţiilor de excepţie prevăzute de art. 27 alin.(2) din Constituţie. Astfel se poate observa că în cazul infractorilor ce se sustrag (pe numele cărora există emis un mandat) legiuitorul a dat posibilitatea clară poliţistului de a pătrunde oriunde consideră necesar astfel încât infractorul să fie prins, în schimb pentru înlăturarea unei primejdii privind viaţa ori integritatea fizică a persoanei nu a oferit o astfel de posibilitate poliţistului.
      În concluzie, dacă societatea doreşte să aibă poliţişti care să intervină fără ezitare în situaţii de acest gen, trebuie să ofere instrumentele necesare (prevederi legislative clare), să-i ofere acestuia protecţia necesară aşa cum se întâmplă în ţările civilizate.
    • iav
      By iav
      Cât valorează viața unui polițist? 
      Pentru familie, este incomensurabilă, pentru judecători fix 220 000 lei. Atât au hotărât judecătorii Curții de Apel Galați că valorează viața colegului nostru Ionel Baben.
      Cine a fost Ionel Baben?! A fost un polițist, care în data de 21/22.11.2015 patrula împreună cu un alt coleg cu autospeciala din dotare pe DN 26, în localitatea Tulucești, jud. Galați, când un idiot, pe nmele său Lepădat Claudiu Stelian, care venea din sens opus, de beat ce era, a pierdut controlul volanului, a pătruns pe contrasens și a lovit autospeciala. În urma coliziunii Ionel Baben a decedat, iar colegul său Dorin Chiper a fost grav rănit.
      Ei bine, deși a fost trimis în judecată pentru trei infracțiuni, respectiv, ucidere din culpă, vătămare corporală din culpă și conducere a unui autovehicul sub influenţa băuturilor alcoolice, lepădătura a scăpat cu trei ani cu suspendare.
      Ionel Baben avea 46 de ani.
      http://miscareaderezistenta.ro/actualitate/justitie-un-sofer-beat-care-a-omorat-un-politist-si-a-ranit-altul-nu-va-face-nicio-zi-de-inchisoare-42167.html
    • roxana1
      By roxana1
      In momentul in care un politist de muta de la o unitate la o alta unitate in cadrul aceluiasi inspectorat de poitie, ce se intampla cu dosarele pe care le avea in lucru la prima unitate?Le ia cu el la unitatea la care se muta si le solutioneaza in continuare?
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.