Jump to content
POLITISTI.ro
  • 0

Problema opririlor şi staţionărilor neregulamentare


Hardin
 Share

Question

Salutare, va rog nu interpretati aceasta intrebare ca pe un fel de atac sau repros la adresa politistilor sau a politiei in general, sunt doar curios cum de a ajuns sa existe problema masinilor parcate ilegal.

Toti cei din Bucuresti stiu ca sunt zone in care traficul auto este efectiv gatuit de masini parcate pe prima banda, in special in zonele in care exista marcaje clare cu "Stationarea Interzisa". Bulevardul Chisinau este cel mai la indemana exemplu, de la podul Doamna Ghica si pana la intersectia cu Bulevardul Pantelimon sunt masini parcate in dreptul fiecarui indicator cu "stationarea interzisa" iar ambuteajele intind chiar de la intersectia cu Pantelimon pana la pod.

Ce nu inteleg este cum de am ajuns in aceasta situatie. La inceputul anilor 90 numarul masinilor era foarte mic comparand cu cel de acum, desi eram prea mic ca sa tin minte presupun ca atunci politia sanctiona majoritatea soferilor care-si lasau masinile de izbeliste incurcand traficul.

Ce s-a intamplat deci cand a crescut numarul masinilor si oamenii nu mai aveau efectiv unde sa parcheze, fiind obligati de circumstante (si lene) sa parcheze fix in zonele unde stationarea este interzisa? Daca se luau masuri contraventionale atunci cand numarul masinilor era inca mic, oamenii (din punctul meu de vedere) nu aveau de ales si obligau administratia locala sa construiasca parcari.

Acum deja este tarziu, numarul masinilor este foarte mare si vad zilnic cum politia trece pe langa masini parcate ilegal fara sa ia nicio masura (nici macar un avertisment lasat pe parbriz). Nu ma intelegeti gresit, sunt sigur ca exista prioritati iar daca un echipaj de la rutiera ar sta sa scrie avertismente pentru fiecare masina parcata ilegal intalnita pe traseu n-ar mai avea timp de nimic altceva. In anii 90 si la inceputul anilor 2000 situatia era putin altfel, numarul mic de masini permitand politiei sa ia masuri si astfel sa educe soferul in ideea ca a detine o masina implica si alte costuri decat cele legate de benzina, consumabile, reparatii, impozite si asigurari.

Ce s-a intamplat atunci cand a crescut numarul masinilor? De ce nu s-au luat masuri atunci? Cum de a ajuns soferul sa inteleaga ca nu exista repercursiuni daca parcheaza unde stationarea este interzisa?

Nu am stresat Politia Rutiera cu sesizari insa am depus sesizare la politia locala a sectorului 2 cum ca pe zona enuntata mai sus sunt masini parcate ilegal. Cei de la politia locala mi-au zis sa sun la dispecerat de fiecare data cand vad asa ceva si... am inceput sa sun. Raspunsurile domnului de la dispecerat au fost "Pai asa e in tot Bucurestiul" si "A ajuns echipajul dar a observat ca se circula pe doua benzi, nu s-au luat masuri contraventionale". Cum s-a ajuns aici? Exista o intelegere tacita intre politie si primarie? Ceva gen "faceti-va ca nu-i vedeti ca sa nu ne complicam cu parcari?". Exista vreo dispozitie prin care politia nu trebuie sa descurajeze bucuresteanul din a-si lua masina (si astfel a creste consumul si a contribuii la economia tarii)?

Se merge pe ideea "sa se construiasca infrastructura ca oamenii sa aibe o alternativa apoi sa-i sanctionam pe cei ce refuza cooperarea"?  Care este filosofia din spatele acestei (aparente) indiferente fata de subiect?

Stiu ca acum nu avem infrastructura pentru a parca civilizat iar aplicarea amenzilor pe banda rulanta ar duce la un val enorm de nemultumiri si scandaluri insa cum se poate rezolva problema? Desigur, se pot scoate idicatoarele cu "Stationarea interzisa" insa aceasta nu este o solutie pentru fluiditizarea traficului. Cum deci se poate educa soferul sa parcheze civilizat? Mai ales ca acum suntem in a 13a ora si numarul foarte mare de masini face imposibila gestionarea locurilor de parcare?

Revin la intrebarea initiala, de ce nu s-au luat masuri inainte ca numarul masinilor sa creasca exponential? A fost vreo directiva de undeva pentru a se stimula consumul? A fost efectiv apatie si lipsa gandirii in perspectiva (combinata cu salarile mici si pregatirea insuficienta)? A fost efectiv vorba de bunul simt al politistilor de pe teren care au zis "lasa-l sa parcheze aici ca oricum nu incurca pe nimeni, de ce sa-l chinui pe saracul om"?

Art. 108. 2 Puncte penalizare pentru "8. stationarea neregulamentara;" .

Ca sa evit orice fel de neintelegere, nu va intreb de ce nu se iau masuri acum, inteleg ca daca ati incepe de maine sa dati amenzi pentru fiecare masina parcata aiurea in Bucuresti o sa iasa cu revolutie. Va intreb de ce nu s-au luat masuri de la inceput, dinainte ca numarul masinilor sa scape de sub control. De ce nu s-a mers pe educarea soferilor si administratiei locale?

Link to comment
Share on other sites

3 answers to this question

Recommended Posts

  • 0
  • Moderator

Problema opririlor şi staţionărilor neregulamentare este una dintre principalele atribuţii ale serviciilor din cadrul primăriilor, denumite nefiresc şi prin impostură poliţii locale.

Politicienii din ţara noastră şi în special primarii şi-au manifestat dorinţa de a fi şefi peste poliţie. Şi au transformat gardienii publici în poliţie LOCALĂ, spunând că ei ştiu care sunt problemele, ei sunt aproape de cetăţean, ca şi cum noi ăştia din Poliţia Română am fi de pe altă planetă. Ei bine, politicienii şi-au înfiinţat o poliţie a lor (gardienii locali) şi pe linie de circulaţie rutieră le-au stabilit câteva atribuţii. Printre aceste câteva atribuţii sunt şi cele în privinţa opririlor şi staţionărilor neregulamentare, ca să arate cetăţenilor cum se face treaba, cum se rezolvă problema şi cum trebuie rezolvată această problemă a parcărilor. 
Ba mai mult pentru atingerea acestui deziderat, primarii au investit şi investesc sume colosale din banul public în aceste servicii din cadrul primăriei. Gardienii publici în majoritatea oraşelor unde există sunt mult mai bine dotaţi decât poliţiştii din Poliţia Română. Cu alte cuvinte, cetăţeanul, prin reprezentanţii săi (aleşii) nu a dorit să mai investească în Poliţia Română şi a creat o structură paralelă, bazată pe impostură în care s-a investit masiv, tocmai pentru a rezolva câteva probleme stridente ale societăţii. 

Deci ceea ce vedeţi dvs. acum pe străzi, în privinţa opririlor şi staţionărilor neregulamentare, este rezultatul investiţiilor făcute în poliţia locală, care se ocupă de această problemă. Probabil că ei ştiu mai bine cum trebuie să se circule, iar noi ăştia din Poliţia Română se presupune că nu ne pricepem şi aşa ar trebui să arate rezolvarea problemei parcărilor în localităţi.

  • Upvote 3
Link to comment
Share on other sites

  • 0
  • Moderator

@Hardin principala atribuţie a poliţiei rutiere este prevenirea şi cercetarea/soluţionarea accidentelor rutiere. De problema opririlor şi staţionărilor neregulamentare, de fluidizarea circulaţiei se ocupă de câtiva ani Primăria prin intermediul poliţiei locale. 

Link to comment
Share on other sites

  • 0

Opririle sau stationarile, noi le filmam si apoi cand mergem la birou, intocmim adrese proprietarilor sa ne comunice ce persoana a condus autovehiculul in momentul respectiv pentru a putea fi sanctionat. Daca tu nu ai vazut ca vreun echipaj sa se opreasca si sa lase "fluturasi" in geamuri, asta nu inseamna ca erau mana in mana cu persoanele respective sau ca treceau cu vederea, Iar pentru ca locurile de parcare nu sunt suficiente, nu inseamna ca politia este de vina.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.