Popular Post genessys30 Posted February 15, 2016 Popular Post Share Posted February 15, 2016 Toate statele lumii le folosesc. Este o metodă foarte eficientă în a face conducătorii auto mai conștienți, mai responsabili și mai civilizați dacă prin simpla prezență a poliției pe stradă, la vedere, nu se întâmplă asta. Și din păcate, prin modul de acțiune adoptat de conducerea poliției rutiere, la vedere, chiar nu se întâmplă așa ceva. Drept dovadă sutele de accidente rutiere cu zeci de morți care își au ca și origini nerespectarea regimului legal de viteză ori nesocotirea celor mai banale reguli de circulație. Tot din lipsa ori nefolosirea unor astfel de autospeciale, șoferii dau frâu liber frustrărilor acumulate iar violența în trafic (și aici nu fac referire la clasica bătaie), prezentată zilnic de televiziuni, îți ridică părul pe ceafă. Cei în cauză, nevăzând poliție pe stradă vor deduce, în mod automat pentru că această mentalitate le-a fost indusă, că aceasta chiar nu este prezentă și vor face ce vor în detrimentul civilizație, bunului simț și al respectului față de lege și semeni. S-a iscat o adevărată isterie, în rândul șoferilor, a celor certați cu legislația rutieră desigur și care sunt destul de mulți, vizavi de folosirea aparatelor radar, aparate radar care în concepția acestora trebuie să fie neapărat montate pe mașini inscripționate ale poliției și poziționate în așa fel încât să fie văzute de la mare distanță. Nimic mai fals. Care este rostul acestui aparat radar? Să fie observat de cei predispuși la a circula cu viteză, să încetinească în dreptul acestuia apoi, în mod ostentativ, să pornească în trombă știind că, gata, au scăpat și pot circula iarăși cum vor? Sau educarea și cultivarea, conducătorului auto, a sentimentului de responsabilitate și de ce nu, de teamă, vizavi de faptul că viteza ori regulile de circulație trebuie respectate mereu, fiind conștient că poliția poate fi oriunde, chiar dacă nu se vede, și te poate opri și sancționa? De ce trebuie indusă cetățenilor senzația că polițistul de circulație trebuie să stea numai la vedere mizându-se pe faptul că asta este cea mai bună metodă de a face prevenție ori determinarea șoferilor să respecte legislația, alimentând în mod constant această senzație cum că orice altă metodă este ilegală și nu trebuie folosită absolut deloc? De aici și stigmatizarea polițiștilor de circulație ca fiind polițiști boschetari care, vezi Doamne, stau prin tufișuri la vânătoare de amenzi și șpăgi în loc, în conceptul multora, să se ocupe de problemele reale ale traficului cum ar fi, citez: ”trecerea pe roșu, agresivitatea în trafic, neacordarea de prioritate, circulația pe sens interzis, opriri și staționări neregulamentare, folosirea luminilor de avarie cu orice prilej și motiv de încălcare a regulilor de circulație, depășiri pe linie continuă, depășirea coloanelor aflate în așteptare la semafor, etc.” am încheiat citatul. Ce nu știe acest cetățean, cel pe care l-am citat luându-i acest așa-zis comentariu dintr-un alt context și expunându-i-l aici, este că toate aceste lucruri se întâmplă având ca principală cauză tocmai acest deziderat al actualei conduceri a poliției rutiere, ”STATUL LA VEDERE” care, în România, nu-și arată eficiența. După cum se știe, poliția nu poate fi fizic chiar oriunde și, așa cum am afirmat mai sus, cetățeanul ”de bine” va înțelege că dacă nu se vede cu siguranță nu există și-și va face de cap. Ori, dacă poliția rutieră va folosi ceva mai multe autospeciale neinscripționate, cu camere video montate pe acestea, și luare prin surprindere a celor care ar săvârși contravențiile amintite anterior, ar da de gândit acestora și cu siguranță nu vor mai repeta ”manevrele” dacă nu vor vedea poliția gândindu-se că, chiar dacă nu este vizibilă, aceasta este prezentă și vor urma morala proverbului ”frica păzește bostănăria”. De aici până la a vedea ceva mai mulți șoferi și pietoni civilizați pe stradă nu este foarte mult. La fel ca în cazul cetățeanului citat anterior, mulți cetățeni nu conștientizează că pentru a-i prinde pe șoferii nesimțiți trebuie să stai ascuns fiindcă altfel nu îi prinzi și nu se vor învăța minte niciodată. În Germania îți este frică să comiți contravenții la regimul rutier pentru că acolo patrulează foarte multe astfel de autospeciale și, nu poți ști niciodată cine este în fața, spatele tău ori pe sesul celălalt și dă cu tine de pământ dacă te prinde. La ei de ce se poate și la noi nu? Întrebare! Un reportaj al celor de la PROTV, ceva mai vechi dar mediatizat, cu privire la folosirea de către poliția rutieră Iași a unor autospeciale marca Opel Astra H, neinscripționate dar cu aparatură radar, a arătat eficiența acestora și, potrivit site-ului IPJ Iași de la vremea respectivă, aparea că amenzile au crescut cu 50% și accidentele și numărul de morți au scăzut. Despre ce vorbim? Mi-a mai atras atenția un articol publicat pe un site englez, cu un BMW seria 3, neinscripționat, folosit de poliția lor rutieră, dotat cam cu tot ce-i trebuie unei autospeciale de poliție, și a cărei eficiență în combaterea nerespectării legislației și-a făcut imediat simțită prezența. Întrebarea este, de ce astfel de autospeciale nu sunt folosite și de poliția rutieră din România la nivel național pentru că la ce este la noi ar fi mare nevoie, în detrimentrul statului la vedere care, repet, în România este cea mai proastă metodă și soluție de a prevenii accidentele rutiere și menținerea climatului de ordine publică? Pentru a veni în sprijinul celor afrimate. 10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now