Jump to content
POLITISTI.ro

  • 0
nmihai21

Xenon pe far original cu lupa

Întrebare

nmihai21

Buna seara!

V-as ruga sa ma ajutati si pe mine cu un sfat.

Ieri dimineata (27 ian) am fost oprit de catre Politia Rutiera si implicit masina de la RAR. Motivul principal, spun ei, din cauza ca aveam farurile aprinse. Ideea este urmatoarea: eu pe masina (Astra H, 2007) am farurile originale de fabrica, cu lupa. Insa nu aveam in ele nimic si am luat un kit de xenon D2S (conform farului) si l-am montat.

Mi-a fost luat talonul si mi-au cerut sa remediez problema. Aici vine partea amuzanta: ca sa remediez problema, a trebuie sa desfac tot botul masinii, sa dau jos bara,grila, filtru aer, faruri etc, sa cumpar becuri H7 halogen si sa incerc sa le indes in lupa (care are soclul/conectorul D2S) care noaptea...NU SE VEDE NIMIC. Nu bate deloc, trebuie sa merg cu faza lunga. Deci cum vine asta...cu xenon sunt "periculos" dar cu halogene puse fortat care nu bat la 1 metru si trebuie sa merg cu faza lunga sunt in siguranta? M-am intors de la service si efectiv nu se vedea nimic, ma mir cum n-am ajuns in vreun sant.

 

V-as ruga sa-mi spuneti ce este asa in neregula faptul ca eu am xenon pe far original de fabrica cu lupa.

Incer sa atasez poze dar vad ca nu ma lasa

far1.jpg

far2.jpg

2014-01-06 14.12.07.jpg

Modificat de nmihai21
poze

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Postare recomandată

  • 0
Marius

Pe mașina din fotografie nu sunt faruri "originale". Farurile originale sunt cele cu care vine echipată mașina de producător (din fabrică).

  • Apreciez 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Această publicitate este afişată doar vizitatorilor. - Click aici pentru înregistrare

  • 0
nmihai21

Ba te asigur ca sunt faruri originale Opel. Sunt cele care vin din fabrica bi-xenon, nu sunt chinezarii, sunt GM.

Sau te referi la altceva?

Modificat de nmihai21
x
  • Apreciez 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
danpin

Orice masina care are xenon din fabrica are si instalatie de spalare a farurilor. La tine nu se vede, deci nu ai! 

  • Apreciez 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
Marius
în urmă cu 12 ore, nmihai21 a scris:

Sau te referi la altceva?

Vezi aici:

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
VladSoare
în urmă cu 13 ore, nmihai21 a scris:

Ba te asigur ca sunt faruri originale Opel. Sunt cele care vin din fabrica bi-xenon, nu sunt chinezarii, sunt GM.

Sau te referi la altceva?

Chiar dacă ele sînt făcute oficial de Opel, asta nu înseamnă neapărat că sînt cele originale de pe mașina ta. Lipsa spălătoarelor de faruri sugerează că mașina ta a venit din fabrică cu faruri cu halogen, iar un proprietar anterior le-a schimbat probabil cu unele (tot "originale") cu xenon.

Dacă forțezi un bec cu halogen într-un far gîndit pentru xenon, e normal să nu lumineze ca lumea. Lupa este proiectată cu totul altfel, are alt focar, e normal să nu focalizeze bine lumina unui bec cu halogen. Soluția nu este să forțezi becuri cu halogen în farurile actuale, ci să schimbi farurile cu totul.

Modificat de VladSoare
  • Apreciez 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
Cezar

Daca stii ca e original, mergi la RAR si o omologheaza

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
VladSoare

Nu i-o omologhează în starea de față. E evident că-i lipsește spălătorul de faruri. Iar în aceste condiții e foarte probabil să-i lipsească și reglajul automat al înălțimii. Întîi trebuie montate toate. Și chiar dacă montezi totul ca din fabrică, la RAR mai ai nevoie de o declarație din partea producătorului (sau a unei reprezentanțe) care să certifice că modificarea este 100% conform fabricii și că a fost executată într-un service oficial al mărcii. Numai găsirea unei reprezentanțe care să accepte asta e o mare provocare. E al naibii de greu și de scump, mai bine vinzi mașina și cumperi una cu xenoane legitime. :)

Soluția cea mai simplă este revenirea la farurile originale cu halogen, plus un set de becuri de calitate. Niște Osram Nightbreaker sau Philips Xtreme Vision (în special cele cu +130% :wub:) fac minuni, nu-ți mai trebuie xenon.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
Cezar

I se poatre face si proba dar costa si nu va trece.

RAR-ul este mult mai profesionist decat TUV-ul sau DEKRA in privinta asta. Ii trebuie doar omologarea de fabrica a farului care ar fi fost proiectat sa lucreze cu xenon + tipul de xenon cu care farul este omologat (in care intra si compensarea gravitationala, si probabil si spalarea) . Omologarea pe masina a luminii si a prinderii se poate face cel putin la Bucuresti. Iniante sa fac asta insa as citi regulamentul dupca care RAR-ul va face testul.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
Danyl41

Salut 

Am decis sa postez si eu aici,pt a intreaba un om care stie legea si se ocupa cu asta,sunt nou pe forum

Azi mi-am comandat un kit de lupe bi-xenon si as vrea sa il montez pe masina(opel sintra) masina nu a avut lupe,intrebarea mea este:

Daca pun lupele cu bec halogen o sa am probleme cu politia?

Masina e inmatriculata pe bulgaria

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
VladSoare

Becurile cu halogen nu luminează bine cu lupe gîndite pentru xenon. N-o să-ți placă.
Există faruri cu lupe cu halogen, dar lupele sînt diferite intern de cele pentru xenon, chiar dacă pe-afară par la fel.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
Danyl41

Dar voi avea probleme cu politia daca pun halogen?

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
bozo

normal, fiindca o sa ii orbesti pe toti...

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
Danyl41

Pai cum sa ii orbesc cu lupe si halogen?

Daca era xenon direct pe oglinda da puteam spune asta

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
Danyl41

Tinand cont si de faptul ca lupele focalizeaza lumina mult mai bine decat oglinzile originale

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
bozo

Lupele alea sunt facute pentru xenon, daca pui in ele halogen nu o sa focalizeze cum trebuie.

La fel se intampla si cand pui xenon in far pentru halogen.

 

 

  • Apreciez 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
VladSoare
în urmă cu 11 ore, Danyl41 a scris:

Tinand cont si de faptul ca lupele focalizeaza lumina mult mai bine decat oglinzile originale

Nu focalizează întotdeauna "mai bine". Focalizează bine numai dacă au înăuntru exact becul pentru care au fost proiectate. Lumina unui bec cu halogen va fi focalizată aiurea. Va lumina chiar mai prost decît farul original de pe mașină.
Dacă vrei neapărat lupe, îți trebuie lupe proiectate din start pentru halogen (dacă există sau nu pentru mașina ta, asta nu știu). Dacă ai văzut pe stradă mașini cu faruri cu lupe și bec halogen, farurile alea sînt speciale pentru halogen, nu sînt identice cu cele pentru xenon.

Ca o paranteză, să știi că nu-i mare șmecherie cu lupele. E pur și simplu un alt sistem de focalizare, care nu-i nici mai bun, nici mai prost. Are unele avantaje și unele dezavantaje. De exemplu, pe Mondeo există faruri cu halogen cu oglindă sau cu lupă. Cele cu lupă sînt făcute așa pentru că sînt adaptive, se mișcă stînga-dreapta după cum miști volanul. Și e mai ușor să miști lupa cu totul, decît să implementezi ceva similar cu oglinda. Asta-i tot. Ca iluminare sînt identice. Deci chiar dacă ai găsi pentru mașina ta un far cu lupă cu halogen, nu cred că în practică ai vedea o îmbunătățire radicală față de ce ai acum. Nu merită efortul.

Modificat de VladSoare

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
Danyl41

Nu conteaza cum se va vedea halogenul cu lupe

Ma intereseaza daca o sa am probleme cu politia,si daca pun un xenon galben pe lupe am probleme cu politia?

  • Displace 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
Marius

Da, vei avea probleme. 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
Danyl41

Pai doar nu pun alta culoare la bec alta intensitate,

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
Cezar

Mai omule, modificarea sistemului de iluminare ESTE INTERZISA.

Vehiculul trebuie echipat cu dispozitivul de iluminare cu care modelul respectiv a fost omologat.
Asta se refera si la culoare.

Vrei sa fie totusi diferit? Mergi la RAR si daca-ti omologheaza inginerii de acolo vehiculul nu mai ai probleme.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
Danyl41

Deci si lupele sunt ilegale?

Referitor la omologare,masina e pe bg,deci tipi de la RAR din tara nu prea au ce sa faca,chiar daca ar fi trecuta chiar daca nu tot nu intelege ce scrie pe certificat pt ca e in bulgara

Modificat de Danyl41
Raspuns incomplet

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
Cezar

Omologarea trebuiue sa fie Europeana indiferent ca este facuta in Bulgaria sau Slovenia.

Daca ma orbesti pe strada sau prezinti pericol, politia te va scoate pe banca de rezerva indiferent de locul in care-ti este inmatriculata asa zisa masina. Asta e rolul politiei sa ma fereasca pe mine de "specialisti"

 

Tu stii sa citesti? Daca stii, incerci sa intelegi ce citesti?
Nu lupele sunt ilegale ci ORICE MODIFICARE A SISTEMULUI DE ILUMINARE fara aprobarea RAR, TUV, DEKRA, UTAC, samd.
Nici "RAR"-ul din Bulgaria nu va omologa o dracovenie daca nu se inscrie in normele de siguranta europene.
Daca vrei sa intelegi de ce lupele nu sunt mai "bune" de cat oglinzile, trebuie sa mergi la cartea de fizica din liceu, s-o pornesti de acolo.
Daca te tii de ea si incerci sa intelegi ce citesti, o sa te prinzi cum sta treaba.
Apoi, poti reveni si-ti dau si norma europeana dupa care se omologheaza sistemul de iluminare. Dupa ce-ti faci masuratorile singur si stii ca trece, mergi la RAR platesti proba si o sa iei omologarea artizanala.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
iav

Tipii de la R.A.R din țară, mai înțelege  și ei câte ceva mai ales cu privire la omologare, că doar pentru asta le plătești salariul.

Modificat de iav
  • Apreciez 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
Danyl41

Da si asta e foarte adevarat

Dar ce treaba am eu cu RAR-ul din Romania? Adica eu toate le fac in Bulgaria,si aici am treaba doar cu politia rutiera

Revizia sau chiar si omologarea unor accesorii puse pe masina tot la bulgari tre sa ma duc cu ea

Modificat de Danyl41

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
Marius

Când circuli cu masina pe soselele din România, trebuie să respecti legislatia română, indiferent dacă e înmatriculată în tară ori străinătate masina.

  • Apreciez 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.

×

Informaţii importante

Acest website foloseşte cookie-uri. Navigând în continuare vă exprimaţi acordul asupra folosirii lor. Mai multe informaţii în Politica de confidenţialitate.