Jump to content
POLITISTI.ro

  • 0
JohnnyBravo

Cine este vinovat de producerea accidentului?

Întrebare

JohnnyBravo

Salutare!

As avea nevoie de opiniile voastre obiective in privinta unui accident. Cine este vinovat de producerea acestuia si de ce? Ce prevederi a incalcat soferul vinovat?

Cateva detalii:

Iesirea dintr-un complex imobiliar. Pana la bariera, este sens unic. De la bariera la soseaua principala nu mai este sens unic. Spatiul este suficient de lat pentru ca doua masini sa incapa lejer una pe langa cealalta insa nu exista un marcaj care sa delimiteze doua benzi.

Masina 1, duba, iese din complex si se opreste la intersectia cu soseaua principala. Masina 2, Audi-ul, iese la aprox 13 secunde, incetineste in spatele dubei apoi se pozitioneaza paralel cu aceasta. Audi-ul semnalizeaza intentia de a vira la dreapta cand inca este in spatele dubei, duba semnalizeaza intentia de a vira la stanga in momentul in care Audi-ul ajunge in dreptul sau.

Duba inainteaza de cateva ori in timp ce Audi-ul ramane pe loc.

Audi-ul vireaza dreapta si loveste duba.

Soferul Audi-ului sustine ca se incadrase corect in conditiile date, ca s-a asigurat ca avea suficient spatiu de viraj si ca soferul dubei este vinovat de accident pentru ca si-a schimbat pozitia cat timp el se asigura din partea stanga.

Soferul dubei sustine ca a semnalizat intentia de a vira si ca soferul Audi-ului este vinovat deoareca nu s-a asigurat cand a virat.

Nu am insirat chiar toate detaliile.

Va rog sa vizionati si imaginile surprinse de catre o camera video din complex, pentru a va face o imagine mai clara.

 

 

 

Multumesc!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

24 răspunsuri la această întrebare

Postare recomandată

  • 0
Marius
6 minute în urmă, JohnnyBravo a scris:

Audi-ul vireaza dreapta si loveste duba

Nu am privit cu atenție imaginile, dar la o primă vedere afirmația ta de mai sus e adevărată, cel care execută o manevră e conducătorul autoturismului Audi. Autoutilitara nu pare să se miște de pe loc.

Drept urmare conducătorul autoturismului Audi e vinovat pentru că nu se asigură când execută virajul la dreapta. În plus, pentru a vira spre dreapta, cel cu Audi trebuia să se încadreze pe banda de lângă bordură.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Această publicitate este afişată doar vizitatorilor. - Click aici pentru înregistrare

  • 0
JohnnyBravo

Multumesc Marius!

Situatia este delicata.

Soferul Audi-ului sustine ca s-a incadrat in acel fel deoarece duba stationa si nu dadea seme ca intentioneaza sa se miste. Drept urmare, nu avea cum sa iasa. De asemenea, in filmare, se vede ca duba se misca dupa ce Audi-ul a ajuns in dreptul sau pentru a iesi.

Soferul dubei sustine ca nu s-a miscat deloc dar si ca a semnalizat intentia de a vira la stanga.

Soferul Audi-ului sustine ca s-a oprit putin mai in fata dubei, pentru a se asigura si din stanga si din dreapta. Sustine ca in situatia in care duba nu a semnalizat intentia de a pleca de pe loc, in momentul in care s-a incadrat si s-a optit sa se asigure, si-a luat si suficient spatiu sa ocoleasca duba. Duba nu ar fi trebuit sa-si schimbe pozitia in momentul acela. Cand Audi-ul a pornit, soferul sustine ca nu considera ca mai era cazul sa reverifice pozitia dubei, la fel cum nu este necasar ca la virajul spre dreapta sa se asigure ca nu s-a miscat bordura si ca oricum, duba nu a procdat corect sa stationeze in acel loc.

Soferul dubei are insa doar cele doua argumente, ca nu s-a miscat de pe loc si ca a semnalizat intentia. :((

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
RPG
12 minutes ago, JohnnyBravo said:

Cand Audi-ul a pornit, soferul sustine ca nu considera ca mai era cazul sa reverifice pozitia dubei, la fel cum nu este necasar ca la virajul spre dreapta sa se asigure ca nu s-a miscat bordura si ca oricum, duba nu a procdat corect sa stationeze in acel loc.

El are obligatia sa se asigure de fiecare data cand schimba directia de mers. Argumentul cu bordura e cel putin pueril! Daca pe langa bordura, in locul dubei, venea un biciclist/motociclist/pieton in timpul in care soferul se asigura din stanga, ce facea? Se urca pe el? Faptul ca el nu a considerat necesar nu il scuteste de consecintele legale.

Modificat de RPG
  • Apreciez 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
Catalin

Mie mi se pare că duba întradevăr semnalizează stânga, deci omul spune adevărul. Dar chiar şi dacă a semnalizat, acest lucru nu îl obliga pe cel cu audi să se oprească sau altceva. Deci faptul că a semnalizat duba sau nu e complet irelevant.

De asemenea ce zice cel cu Audi, că a ieşit un pic mai în stradă (dacă am înţeles eu bine) e foarte probabil să se fi întâmplat, pentru că e ceva firesc să laşi maşina mai în faţă pentru a avea vizibilitate. În toate situaţiile în care o maşină este oprită prea aproape de colţul unei intersecţii şi care automat afectează vizibilitatea, absolut toţi cei ce vor trece pe acolo vor proceda la fel (adică vor ieşi puţin mai mult în stradă) pentru a avea vizibilitate.

Problema e dacă duba s-a pus în mişcare sau nu. Din păcate pe clipul video chiar în momentul cu pricina pare a lipsi o porţiune din înregistrare.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
gigabyte

Duba a ieșit la strada principală fără să semnalizeze în vreun fel intenția de viraj stânga sau dreapta! Nu îi merge decât lampa stop de pe partea dreaptă care este poziționată deasupra lămpii de semnalizare iar această lampă  se aprinde o singură dată, la frânarea de la intersecția cu drumul prioritar, înainte de apariția autoturismului Audi. De la apariția autoturismului Audi venind de jos și până la poziționarea acestuia în paralel, duba nu arată în nici un fel că așteaptă la intersecție. Abia după ce Audi virează la dreapta, la dubă se aprinde semnalul stânga, apoi lampa stop de pe dreapta după care iar semnalul stânga și iarăși lampa stop.

Eu aș zice că este culpă pentru dubă.

Art. 54

(1) Conducătorul de vehicul care execută o manevră de schimbare a direcţiei de mers, de ieşire dintr-un rând de vehicule staţionate sau de intrare într-un asemenea rând, de trecere pe o altă bandă de circulaţie sau de virare spre dreapta ori spre stânga sau care urmează să efectueze o întoarcere ori să meargă cu spatele este obligat să semnalizeze din timp şi să se asigure că o poate face fără să perturbe circulaţia sau să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic.

(2) Semnalizarea schimbării direcţiei de mers trebuie să fie menţinută pe întreaga durată a manevrei.

  • Displace 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
DjGalaxy

Pe filmare se observa ca soferul autoutilitarei incepe sa semnalizeze cand observa ca paralel cu acesta se afla o alta masina..acuma intradevar sunt sanse ca sa nu ii functioneze semnalizarea din fata...acolo nu s-au putut intelege oamenii din priviri reactii ceva inainte de efectuarea vreunei manevre??..era mai usor:)

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
JohnnyBravo

Am strans urmatoarele articole din codul rutier si le insir in ordinea pe care o consider ca se aplica (sunt incalcate) in cazul de fata.

Judecand dupa imagini si cele descrise, este corect sa concluzionez ca totusi soferul dubei a gresit?

Art. 174. - Se interzice oprirea voluntara a vehiculelor:

f) în intersectii, inclusiv cele cu sens giratoriu, precum si în zona de preselectie unde sunt aplicate marcaje continue, iar în lipsa acestora, la o distanta mai mica de 5 m de coltul intersectiei;

Art. 175. - Se interzice stationarea voluntara a vehiculelor:

d) în dreptul cailor de acces care deservesc proprietatile alaturate drumurilor publice;

Art. 151. - Conducatorul de vehicul care urmeaza sa fie depasit este obligat:

a) sa nu mareasca viteza de deplasare; (in cazul de fata, interpretarea mea ar fi ca masina stationata este obligata sa ramana stationata pana cand este depasita)

Art. 160. - (1) Conducatorul de vehicul care intentioneaza sa porneasca de pe loc sau sa opreasca, sa întoarca, sa iasa dintr-un rând de vehicule stationate sau sa intre într-un asemenea rând, sa vireze spre dreapta sau spre stânga pentru schimbarea benzii ori directiei de deplasare sau sa mearga înapoi este obligat sa efectueze aceste manevre numai dupa ce a semnalizat si s-a asigurat ca o poate face fara a pune în pericol participantii la trafic care îl urmeaza, îl preceda ori cu care urmeaza sa se întâlneasca, tinând seama de pozitia, directia si viteza acestora.

Art. 161. - Conducatorul de vehicul care constata ca vehiculele care circula înaintea lui semnalizeaza intentia de a schimba banda de circulatie sau directia de deplasare este obligat sa asigure conditiile pentru realizarea acestor manevre în deplina siguranta. (consider aici ca Audi-ul este masina din fata)

Art. 167. - Nu are prioritate de trecere:

g) vehiculul care se pune în miscare sau care iese din garaj, curte, gang fata de vehiculul care circula pe drumul public, indiferent de directia de deplasare.

 

Genul acesta de argumenta ma intereseaza pentru justificarea unei culpe.

Multumesc!

 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
Marius

Cel care execută o manevră în momentul producerii evenimentului e conducătorul autoturismului Audi. El are obligaţia să se asigure că o poate face fără să pună în pericol siguranţa celorlalţi participanţi la trafic. În plus, nu are ce să caute în poziţia respectivă pentru efectuarea virajului la dreapta. Se vede foarte clar că autotutilitara nu staţiona acolo, aştepta să acorde prioritate vehiculelor care trec pe drumul prioritar. 

Aspectele referitoare la oprire, staţionare, semnalizare şi alte poveşti nu au nicio relevanţă, pentru că nu sunt cauze generatoare de accident.

  • Apreciez 2

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
JohnnyBravo

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri!

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
dan198025

Am o filmare de pe un alt forum unde ma tot contrazic cu diferite persoane pe marginea principalului vinovat al unui accident minor.

Sunt curios care e in opinia dumneavoastra cauza generatoare a accidentului si cine ar fi principalul vinovat si ce masuri s-ar impune.

Parerea mea neavizata e ca soferul care s-a pus in miscare de pe banda 1 pe banda 2, nu s-a asigurat corespunzator la efectuarea manevrei si a fost acrosat de cel cu c4 care efectua o depasire neregulamentara. Asa ca cel cu depasirea ramane fara permis si isi ia amenda, iar cel accidentat e declarat principalul vinovat de producerea accidentului.

 

Modificat de dan198025

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
Fabiann
Publicat (modificat)

Buna ziua

Recent am facut accident cu masina si sunt stresat,deoarece,nu sunt sigur cine-i vinovatul.Eram pe un drum cu un singur sens de mers iar mai in fata ,era oprita o persoana cu un autovehicul ,eu fiind la vreo 100 metrii de ea si vazand ca sta pe loc,m-am angajat in depasirea ei dar in momentul in care am fost aproape sa o depasesc , persoana cealalta a virat stanga si ne-am izbit puternic.Persoana care a virat stanga a avut semnalizarea pusa dar eu nu am observat...:( Mentionez ca accidentul este cu victime dar nu grav...am fost transportati la spital pentru radiografii dar toti suntem bine

As vrea sa stiu cine-i vinovatul si de ce...

 

Multumesc!                                                                                                                                 

                                                                                                                                                                                                                                                                                            Fabian.

Modificat de Fabiann

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
MaximusPC

Buna ziua,

Am intalnit o situatie extrem de periculoasa de mai multe ori pe drumuri nationale din Romania. Am patit-o azi eu. Am vazut-o pana acum fara sa fiu direct implicat.

O sa explic, sper sa ma pot face inteles.

Scenariul 1

Eram pe E60, pe drumul dintre Cluj si Oradea. Eu eram pe directia de drum Cluj - Oradea. In fata mea erau 2 TIR-uri. Am initiat manevra de depasire pe o portiune de drum drept si pe linie intrerupta, deci intr-o portiune unde era legal sa depasesti. Dintr-o parcare laterala de pe partea dreapta a drumului, o conducatoare auto a iesit in drumul principal efectuand un viraj la stanga, spre Cluj, in fata mea, prin fata unui TIR care era in fata TIR-ului pe care il depaseam eu. Nu s-a produs niciun accident (eu am reintrat pe sensul meu de mers in spatele TIR-ului prin fata caruia a fortat virajul la stanga conducatoarea auto), dar situatia este foarte periculoasa. Practic, daca conducatoarea auto vira la stanga in fata TIR-ului pe care il depaseam eu, ar fi rezultat accident frontal. Ar fi putut sa se intample foarte usor pentru ca practic conducatoarea auto nu putea sa vada ca eu sunt in depasire, deoarece campul ei vizual obstructionat chiar de TIRul prin fata caruia a virat la stanga.

As vrea sa va intreb, in situatia unui accident, cine ar fi fost vinovat? Intreb pentru ca am mai vazut situatii similare in trafic si mi se pare extrem, extrem de periculos. Practic cei care ies din parcari sau drumuri laterale fara prioritate virand la stanga, pot sa produca accidente frontale teribile cu cei care se afla in depasire.

Banuiala mea e ca cel care vireaza la stanga e vinovat pentru ca nu se asigura si forteaza intrarea desi exista trafic care se apropie din partea stanga, dar nu sunt sigur.

Scenariul 2

Merg un pic mai departe cu rationamentul. Sa spunem ca Conducatorul1 se afla in depasire: depaseste o coloana de vehicule, sa spunem ca depaseste unul dupa altul 3 vehicule fara sa reintre pe sensul sau de mers dupa depasirea fiecaruia dintre ele. Conducatorul2 efectueaza o manevra de viraj la stanga si intra practic in fata Conducatorului1 aflat in depasire, prin fata vehiculelor pe care Conducatorul1 le depaseste. Cine e de vina daca se produce un accident? Exista vreo diferenta intre cele doua scenarii privind vinovatia? Intreb pentru ca am vazut in trafic Scenariul 2. Din nou, mi se pare o situatie extrem de periculoasa!!!

Multumesc.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
Adyna

Buna seara! Am si eu rugămintea sa ma ajutați într-o problema. 

Am avut de curând un accident de masina. Mergeam pe un drum national in afara localității cu 70 km pe ora cand pe prima cea pe care mergeam apare brusc un om la 100 m in fata il evit, semnalizez si trec pe banda 2 unde se afla un conducător auto care franeaza brusc, semnalizează in ultimul moment am incercat sal evit insa prea tarziu omul deja se apucase sa intoarca pe line dubla continua, il lovesc in plin si din inertie ma arunca cu masina in parapet. Individul sustine in continuare ca e nevinovat.  Mentionez ca era noapte iar pe asfalt era polei.  Ma puteți ajuta va rog sami spuneti daca a fost sau nu vina mea? 

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
iav

Încearcă să explici mai cu încetinitorul.  Prima ce, pe care mergeai? Cine a întors pe linie continuă?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
Ciprian0029

Buna ziua,am avut un accident si am incheiat amiabila dar nu stim cine este vinovat!

Veneam pe un drum judetean drept,pe un pod in lucru masina mi s a oprit era seara am incercat sa repornesc masina dar am vazut ca bateria imi face figuri de aceea am stins farurile si am mai incercat moment in care o masina a intrat in mine din spate spunand ca nu m a vazut deoarece aveam farurile stinse!Am incheiat amiabila deoarece nu au fost victime,celalalt sofer zice ca eu sunt de vina deoarece nu aveam farurile aprinse!acuma el spera sa l despagubeasca cei de la asigurari!Va intreb cine este vinovat si cine trebiie sa fie despagubit?

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
iav

Păi cum ați încheiat amiabila? Cine și-a luat vina asupra sa?

  • Displace 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
Mariusmariusm

In București, in intersecția viilor cu Istrati, venind dinspre Filaret, un autobuz face stânga pe culoarea verde, către eroii revoluției. Din sens opus, sunt doua benzi, cea din dreapta cu obligatoriu la dreapta și corp semafor obligatoriu pt virajul la dreapta, iar banda 2, cu corp semafor obligatoriu înainte sau la stânga. Autobuzul pătrunde in intersecție executând virajul la stânga, banda 2, pt mersul înainte căreia trebuia sa ii acorde prioritate, era oprită la semafor, pe banda 1 era un turism. In momentul pătrunderii in intersecție al autobuzului, turismul de pe banda 1 accelerează violent pe direcția înainte și îl lovește. Susține ca a intrat pe culoarea verde pe direcția înainte, deși marcajele rutiere și semaforul îl obliga sa execute virajul la dreapta. Semafoarele sunt corelate astfel: cel al autobuzului e concomitent verde cu cel al benzii 1, care obliga virajul la dreapta, după 10 secunde se pune verde și benzii 2 care merge înainte/stânga. Cine este vinovat? Mulțumesc pt raspuns.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
claudiun
Publicat (modificat)

Salutare!

Am o intrebare pentru cei mai experimentati. Eu viram la stanga, in spatele meu deja erau doua masini care asteptau sa virez pentru a-si continua drumul, si cand am inceput virajul o a treia masina m-a lovit in stanga fata. Intrebarea este CINE ESTE VINOVAT? eu ca nu m-am asigurat suficient, el ca a depasit coloana sau ambii?

multumesc!

PS. 

Drum national cu linie discontinua, fara semne de circulatie in apropierea intersectiei. 

Modificat de claudiun

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
Marius
în urmă cu 8 ore, claudiun a scris:

Intrebarea este CINE ESTE VINOVAT?

Nu putem să stabilim noi aici pe forum vinovăţia pentru că nu avem toate datele necesare, putem cel mult doar să oferim o părere. Vinovăţia o poate stabili doar poliţistul care soluţionează un astfel de accident la serviciu. Altfel spus, eventualele opiniile prezentate pe acest website au un caracter general, pentru că putem să exprimăm doar opinii de principiu şi nu putem să "rezolvăm" cazuri individuale. Fiecare caz individual are particularităţile sale, care necesită o examinare minuţioasa a tuturor împrejurarilor şi al datelor existente, ce poate fi asigurată numai în cadrul oficial şi profesional (la serviciu), situaţie ce nu poate fi substitutită de postările/răspunsurile publicate pe forum.

  • Apreciez 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
claudiun

Salut! Binenteles ca aici sunt doar opinii. As vrea s-o aud pe a ta.

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
Marius

În situaţii de acest gen, neasigurarea la schimbarea direcţiei de deplasare este principala cauză generatoare a accidentelor. Culpabilizarea celuilalt conducător auto e relativă şi depinde de foarte mulţi factori (semnalizare rutieră, poziţionarea altor participanţi la trafic etc. etc.).

  • Apreciez 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
claudiun

Multumesc de raspuns. Ma bucura sa vad ca politistii de azi sunt activi si online, cu sfaturi si opinii. Bravo voua!

  • Apreciez 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
Mircearo2018

Buna ziua! Cine e vinovat in urmatoarea situatie in caz de accident usor?

Eveniment intamplat in weekend. Strada inchisa. Care e considerata strada la dreapta? Urmatoarea?

Cum considera asiguratorul? Culpa comuna? Cine e vinovat? Conducatorul A sau B?

Va multumesc!

IMG-20180827-WA0022.jpeg

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri
  • 0
Sache

Conducatorul A este de vina. Nu s-a asigurat la schimbarea benzii de circulatie.

  • Apreciez 1

Distribuie această postare


Link către postare
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont

  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.

×

Informaţii importante

Acest website foloseşte cookie-uri. Navigând în continuare vă exprimaţi acordul asupra folosirii lor. Mai multe informaţii în Politica de confidenţialitate.