Jump to content
POLITISTI.ro

Cristi

Un politist ce insotea o coloana oficiala a decedat in urma unui accident - Bucuresti

Recommended Posts

Cristi

Un poliţist care însoţea o coloană oficială a căzut într-o groapă, în Bucureşti. El este în stare gravă.

Accidentul a avut loc într-o zonă în care se fac lucrări la carosabil.

Din primele informaţii, agentul ar fi căzut de pe motocicleta pe care o conducea într-una din gropi.

Starea lui e critică.

Bărbatul este în stop cardio-respirator. La ora transmiterii acestei ştiri, medicii sosiţi la faţa locului fac manevre de resuscitare.

Sursa : digi24.

Incredibil asa ceva! Ce cunoasteti despre asta? 

 

Share this post


Link to post

Această publicitate este afişată doar vizitatorilor. - Click aici pentru înregistrare

Catalin

Din păcate colegul nostru a decedat. 

Dumenezeu să-l odihnească.

Share this post


Link to post
Marius

Dumnezeu să-l odihnească! :( 

Share this post


Link to post
s3rgiu

Dumnezeu sa-l ierte!

Share this post


Link to post
Madalin

Sper ca in urma anchetei sa aflam si noi unde se grabea d-nul general cu patru stele , ce urgenta avea el , cumva sa ia masa in oras ?

Dumnezeu sa il odihneasca in pace ! :(

Edited by Madalin

Share this post


Link to post
BGeorge

Odihneasca-se in pace! :(

Share this post


Link to post
Elvis

Dumenezeu să-l odihnească.

Share this post


Link to post
danpin

Dumnezeu sa-l odihneasca in pace!

Share this post


Link to post
Sache

Dumnezeu sa il ierte!
Condoleante familiei sale!

Share this post


Link to post
Motoboom

Dumnenezeu să-l odihnească.

 

Share this post


Link to post
Cristi

Din discutiile pe care le-am purtat cu un coleg de-al lui de la Brigada, motopolitistul era antemergator in coloana oficiala a domnului Oprea, care se grabea la...restaurant. Politia Capitalei spune ca de fapt colegul nostru nu avea nicio treaba cu coloana oficiala ci era trimis sa fluidizeze traficul rutier in zona. Noi pe cine credem? Hmmm...pai sa vedem. In general, motopolitistii din Brigada sunt folositi la insotiri, in cazuri rare la fluidizari de trafic. In al doilea rand, ce trafic si in ce scop il fluidiza la ora aia, la 10 grade si pe ploaie?! Oare nu pentru o coloana oficiala? In al treilea rand, desteptii care l-au trimis pe ploaie cu motorul au habar cam ce aderenta are un cauciuc al unei motociclete de 250+ kg pe ploaie si vreme rece?! Sau ce vizibilitate ai printr-o viziera fara pinlock ( dispozitiv anti-aburire a vizierei de la respiratia pilotului) plus stropi de ploaie pe partea exterioara? De ce Politia Capitalei e evaziva in privinta motivului real pentru care politistul de afla pe moto pe vremea aia si la ora aia? Sunt foarte curios.

Edited by Cristi
  • Upvote 7

Share this post


Link to post
jescrappy

In cazul in care domnul ministru se grabea la restaurant, asteptam demisia acestuia si a sefilor de politie. Cata aroganta si nesimtire trebuie sa aiba "alesii neamului" si cum stau in genunchi sefii politiei in fata unor politicieni aflati intr-o functie temporara...Condoleante si putere familiei!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
iav

Dumnezeu să-l odihnescă. Am înțeles că avea doar 28 de ani.

Presimt că în urma anchetei se va stabili ca de obicei că „mortul este vinovat”, că nu a adaptat viteza la condițiile meteo și la starea carosabilului, a traficului, e.t.c. Păcat de el, condoleanțe familiei.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Cezar

Nu stiu cat de buna este o analiza a cazului.
Da, pe 2 roti e un pic mai periculos decat pe 4 invelit in tabla. In alta ordine de idei, cei de pe 2 roti, au pasinuea in sange. Eu in 3 linii mi-as reda viata:
M-am nascut
Motociclesc
O sa mor..
As folosi ORICE ocazie s-o scot "la aer", indiferent pe cine sau unde conduc.

Sa stiti ca daca ar fi sa gasesc un vinovat in toata schema asta, as gasi faptul ca nu exista un program de pregatire de rutina.
Fac pariu ca diferenta dintre cel mai bun motociclist din Politia Romana si cel mai prost, e uriasa. Aici trebuie actionat
In alte tari sunt programe standard de verificare si de indemanare. Cei care nu iau un calificativ satisfacator, continua pregatirea.

Acum ceva timp, cred ca 3-4 ani intrebam aici pe forum unde fac moto-politistii antrenament. Tocmai imi cumparasem o "scroafa" grea.
Raspunsul m-a edificat si mi-am cumparat vreo 20 de mingi de tenis pe care le-am pus duminica intr-o parcare si cu care m-am "prins" care e treaba cu "astea grele"
Intr-una dintre zile a venit si un motopolitist, Razvan, atat stiu despre el, cu care "m-am jucat" vreo ora jumate.

Nu stiu ce este mai important acum. Razbunarea si folosirea evenimentului pentru a elimina cativa sefi care oricum n-or s-o duca rau in viitorul loc de munca? Sau folosrea lui pentru a imbunatati ceva din pregatirea moto-politistilor?

Edited by Cezar

Share this post


Link to post
Constantin24

 

Nu stiu ce este mai important acum. Razbunarea si folosirea evenimentului pentru a elimina cativa sefi care oricum n-or s-o duca rau in viitorul loc de munca? Sau folosrea lui pentru a imbunatati ceva din pregatirea moto-politistilor?

 

Din pacate, nu cred ca se va intampla nici una nici alta. 

Odihneasca-se in pace. 

Edited by Constantin24
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
roznau155

Fie iertat! :( Si cine se face vinovat pentru nenorocirea asta ?

Share this post


Link to post
Cristi

Ei da cine...luati de cititi aici cine.

(EXCLUSIV) Muşamalizare la nivel înalt. Mărturii şocante de la cei care au văzut cum moare poliţistul din coloana lui Oprea

Informaţiile publicate în exclusivitate de Stiripedia.ro au creat efectul de bulgăre de zăpadă şi tot mai mulţi poliţişti contactat ca să oprească muşamalizarea accidentului în care a murit un coleg de-al lor.

Coloana s-a constituit în jurul orei 18.40. Obiectivul era ghidarea maşinii în care se afla vicepremierul Oprea spre casă. Trei autospeciale făceau parte din această coloană. Motocicleta condusă de Bogdan Cosmin Gigina, maşina lui Gabriel Oprea şi un VolksWagen Passat pe postul de închizător de coloană. În ultima maşină se afla şi şeful de dispozitiv, subcomisarul Gâtan. În fiecare intersecţie pe unde trecea coloana erau posturi fixe de dirijare. Agenţi care asigurau că niciunul dintre şoferii muritori de rând nu trece pe verde când prioritatea este a ministrului Gabriel Oprea.

Poliţiştii care aveau staţiile deschise pe canalul de comunicaţii al coloanei au auzit vocea ofiţerului Gâtan cum striga. „Mai repede, mai repede, parcă dormiţi”. În momentul impactului, motocicleta condusă de Bogdan Gigina avea peste 100 km/h. Ploua abundent. Casca poliţistului era de tip flip-up, sistem care poate rabata partea din faţă de la bărbie şi până la frunte. Dacă ar fi stat închisă îi obtura poliţistului Bogdan Gigina toată vizibilitatea. Iar deschisă făcea ca toată apa să-i intre direct în ochi. Îl lăsa, cât de cât, să vadă însă scădea exponenţial protecţia frontală în caz de accident. Testele de impact arată că mai bine de 65% din impacturi se produc în zona bărbiei, fiind cea mai expusă în caz de accident.

Bogdan Gigina trebuia să se grăbească să-l ducă pe ministru acasă, nu trebuia să se gândească la studiile privind accidentele. De altfel nu trebuia să gândească, punct. Subofiţerii din postura lui nu trebuie să gândească. Trebuie să execute şi atât, fără să întrebe de ce e aşa de urgent ca Oprea să ajungă acasă.

Detaliul şocant povestit de trei surse diferite

În momentul în care Gigina a pierdut controlul motocicletei şi a intrat în gardurile care delimitau lucrările se afla la aproximativ 300 de metri de maşina lui Gabriel Oprea. Autospeciala Ministerului Afacerilor Interne condusă de şoferul lui Oprea a oprit în apropiere de accident. Şoferul a deschis uşa şi a dat să coboare ca să-i dea colegului său primul ajutor. După câteva secunde a revenit cu mâinile pe volan şi a demarat mai departe în trombă; în viteză şi mai mare 

decât până atunci. Scena a fost descrisă de mai mulţi poliţişti în discuţii separate. La locul accidentului a rămas ofiţerul Gâtan. Maşina lui Oprea şi-a continuat singură traseul dar tot cu sirene şi girofar. Poliţiştii care ne-au relatat scena spun că este posibil ca şoferul lui Gabriel Oprea să fi vrut să-şi ajute colegul însă vicepremierul s-ar fi opus tocmai ca să poată dispărea mai repede iar accidentul să fie muşamalizat. Era coloana lui Gabriel Oprea ilegală?

Poliţiştii de la Rutieră, scoşi în careu

De dimineaţă, şeful Brigăzii rutiere, comisar-şef Cristian Crai a făcut revista de front cu poliţiştii din serviciu. Nemulţumiţi de felul în care au comunicat ofiţerii de presă accidentul, câţiva poliţişti s-au revoltat. Cristian Crai le-a explicat subalternilor: „Procurorul ştie adevărul, toţi ştim adevărul, dar e mai bine aşa. Pentru toată lumea”.

„Mereu ne aleargă. Oprea e şi singurul dintre toţi care merge cu peste 100km in oraş. Ştii ce cred? Că dacă eram eu la deschidere, eu muream, nu Bogdan.”, ne-a spus unul dintre poliţiştii Brigăzii Rutiere care ne-a rugat să nu-i facem publică identitatea din motive lesne de înţeles.

„Am prins mai mulţi miniştri. Dar pe Oprea îl ducem de la tuns, la masă, la întâlnirile cu colegii de partid, peste tot”, ne-a mărturisit un alt poliţist.

 

Sursa stiripedia.ro

Deci...carevasazica...100 de km la ora pe ploaie cu motor de 260 de kilograme și cauciucuri cu dot dubios probabil...”mișcați-vă mai repede”... careu în care li se induce colegilor ideea că ”e mai bine așa”! Băi, chiar am ajuns cârpele ăstora?! Am ajuns să murim și totuși să stăm tot ca struții?! Deșteptul ăla care i-a impus colegului nostru să alerge cu motorul prin ploaie cu 100 de km/h pentru a însoți coloana cui o fi fost merită să fie cercetat cel puțin pentru ucidere din culpă! Nu e posibil așa ceva! Și ăștia nu mint de la știri, toți colegii de la Brigada Rutieră pot să confirme aspectele astea! NU stați așa fraților, mergeți la parchet și dați declarații! Acum se vede insolența unora, dacă observați comunicatul purtătoarei de cuvânt inițial, care e evaziv și spune că motopolițistul era acolo pentru o misiune specifică de ”fluidizare a traficului rutier” evitând să spună pentru ce fluidiza traficul ăla rutier! A murit un POLIȚIST, coleg de-al nostru, inclusiv cu șefii noștri! De ce I.G.P.R.-ul tace mâlc? De ce Poliția Capitalei dă dovadă de slugărnicie? Rușine!

  • Upvote 8

Share this post


Link to post
ciopy23

FRATILOR asta am invatat in prima zi de scoala. Ordinul care pune viata in pericol poate fi refuzat. Stiu bine cum e sistemul. Dar cred ca nu ne au facut ei sa le punem vietile pe mainile lor. Toti stau in birouri pe salarii de zeci de mii. Doar nu credeti ca e vreunul din ei dispusi sa renunte la functii pentru ordinul dat bietului Bogdan sa plece pe doua roti. Iar ala care era in spate cred ca e un animal care nu s-a urcat niciodata pe motor si car in niciun caz nu putea anunta ca motociclistul nu face fata conditiilor meteorologice. Mai au sa ne dea lanturi sa punem pe roti. 

In 2008 un alt coleg de al nostru care a avut un accident cu motorul pe litoral era sa fie clasat medical si sa nu se mai uite nimeni la el. Nici bani nu s au dat pt ca un medic din tara a zis ca se putea face operatia i  tara iar varianta strainatate, datorita careia traieste , a fost pe cont propriu.

 RUSINE.

  • Upvote 7

Share this post


Link to post
Elvis

De ce tace IGPR-ul? Pentru ca este condus de un specialist in robineti nu de un politist....un cocosat care raspunde la comenzi politice!

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Sache

De ce tac si cei din MAI?
Domnule Oprea, nu aveti nimic de spus? Interesul national pe care il tot invocati nu il includea si pe colegul nostru? Sau pe ceilalti colegi care stateau in ploaie, in intersectii, pentru a va asigura trecerea? Bogdan a murit pentru ca dvs. sa ajungeti mai repede acasa. A fost obligat sa mearga cu motocicleta cu viteza mare in conditii meteo in care nu se circula cu motocicleta. Pentru asta aveati nevoie de unda verde in toate intersectiile? Se raceau placintele?
Sunt curios, domnule Oprea, o sa mergeti la inmormantarea colegului nostru? Si ce o sa spuneti? Ca a murit la datorie, ca o sa fiti alaturi de familia sa, ca o sa faceti si o sa dregeti? O sa aveti curajul sa ii priviti in ochi pe parintii colegului nostru? Si inca ceva: Bogdan a fost coleg cu noi, nu cu dvs. sau cu alt politician aflat vremelnic intr-o functie, ori cu vreun sef fara coloana vertebrala! Noi suntem Politia Romana!
Pe idiotul ala de Gatan l-as pune in intersectie sa dirijeze in fiecare zi, sa vada si el cum este, dar si sa mearga cu motocicleta si, din cand in cand, i-as striga prin statie: "Mai repede, mai repede, gasite-ar...". A murit un coleg si din cauza lui, iar pentru asta ar trebui sa isi dea demisia!

Asa cum a spus si Cristi, a sosit momentul sa nu mai stam si sa asteptam sa se schimbe ceva sau sa asteptam sa ne mai moara cate un coleg, iar apoi sa nu se intample nimic. Dragi colegi, ganditi-va ca in locul lui Bogdan sau al Dulaului putea fi oricare dintre noi. Adevarul trebuie spus si trebuie asumat. Sefii care tin de scaune cu dintii ar trebui sa se gandeasca ca asa nu se mai poate!
Ar trebui sa iesim in strada, sa protestam, pentru ca altfel nu se schimba nimic! Nepasarea naste monstri!

  • Upvote 3

Share this post


Link to post
Cristi

Polițistul care a murit după ce a căzut într-o groapă era în coloana lui Gabriel Oprea

Poliția a confirmat astăzi că polițistul de la Brigada Rutieră care a murit după ce a căzut într-o groapă era în coloana oficială a vicepremierului Gabriel Oprea.

 

Inițial, polițiștii au spus că agentul participa la o operațiune de fluidizare a traficului.

Procurorii bucureşteni au deschis un dosar penal pentru ucidere din culpă în cazul polițistului rutier care a murit după ce intrat cu motocicleta într-o groapă din centrul Capitalei.

Colegii şi şefii celui decedat dau acum explicaţii la Parchetul Capitalei. 

Anchetatorii au cerut și documente de la Ministerul de Interne pentru a vedea de ce Gabriel Oprea beneficia de coloana oficială. Reprezentanții Poliției Capitalei spun că acea coloană oficială era în conformitate cu legea.

 

Comunicatul Poliției Capitalei:

„Polițistul se afla în exercitarea atribuțiunilor de serviciu specifice poliției rutiere, conform reglementărilor legale în domeniu, fiind angrenat în dispozitivul mobil și fix de fluidizare a traficului rutier în municipiul Bucureşti, asigurând deplasarea în siguranță a unei coloane oficiale, precum și a celorlalți participanți la trafic.

Coloana oficială a viceprim–ministrului pentru securitate națională, ministrul afacerilor interne, de care demnitarul beneficia în condițiile legii, se deplasa cu o viteză adaptată la condițiile meteo și de trafic existente, pe traseul Băneasa – P-ța. Presei Libere – Arcul de Triumf – P-ța. Charles de Gaulle – P-ța. Victoriei – Bd. Uranus – Str. Știrbei Vodă, după ce acesta participase la o activitate în cadrul unei instituții din domeniul securității și ordinii publice.

Imediat după producerea accidentului, coloana oficială s-a oprit la fața locului și au fost dispuse măsuri pentru mobilizarea echipajelor medicale în vederea acordării primului-ajutor, polițistul fiind transportat la Spitalul Universitar de Urgență București. Ministrul afacerilor interne a comunicat cu secretarul de stat Raed Arafat și cu ceilalți decidenți din conducerea MAI, pentru intervenția de urgență a echipajelor SMURD și informarea permanentă în legătură cu evoluția situației. S-a ținut legătura cu echipajele SMURD șsi cu Spitalul Universitar, iar ministrul de interne a fost permanent informat.

La locul producerii accidentului existau elemente de semnalizare a lucrării, dar cu privire la modul în care erau amplasate, dacă respectau sau nu normativele legale, urmează a se stabili pe parcursul anchetei aflate în instrumentarea Parchetului de pe lângă Tribunalul București.

Menționăm că toate circumstanţele producerii accidentului fac în prezent obiectul unui dosar penal, aflat în competența procurorilor.

Întregul colectiv al Poliției Capitalei este alături de familia colegului nostru, fiind profund îndurerat de tragicul eveniment”

Sursa : digi24.ro

Deeeeeeeci!.... in prima seara colegul nostru se afla "intr-o misiune de fluidizare a traficului rutier". Acum se admite ca facea parte din coloana oficiala a unui individ. Daaaaar...coloana oficiala era "legala" iar individul venea de la o institutie de aparare si nu mai stiu ce. Astia ne cred prosti? Politia Capitalei, v-a murit un om din subordine, chiar atat va tineti cu dintii de scaunele alea ca sa acoperiti un....??! Care e institutia aia de la care venea individul din coloana oficiala? Cum a putut sa treaca pe langa colegul nostru care zacea mort cu nepasare si lasitate, fara ca macar sa opreasca sa vada ce s-a intamplat? Rusine!!! Ma doare sufletul, suntem masa de sacrificiu! Redau mai jos comentariul unui martor ocular la incident din care reiese clar cam ce s-a intamplat! 

 

Salut Vlad.

Am fost primul linga corpul saracului politist..eram la semafor incercand sa virez stanga dinspre eroilor pe calea plevnei spre militar..

Am vazut politistul in intersectie oprind masinile si apoi am vazut in noapte luminile de la girofarurile masinilor care se apropiau..a trecut prima motocicleta apoi passatul..am auzit zgomotul fiarelor rasturante si un fior rece mi a trecut prin corp..am realizat accidentul si am lasat masina unde era si am fugit catre locul accidentului..erau 2 gropi..prima mai putin adanca,a doua mai mare in care zacea motocicleta..el nu era nicaieri..l am zarit mai incolo sub fiarele rasturnate cu fata in jos..am inceput sa ridic fiarele de pe corpul lui sperand ca e doar un traumatism minor si este doar inconstient..in acest timp nu am observat hemoragia intensa la nivelul craniului si practic calcam in sangele lui(iertati mi pragmatismul).
Intre timp masina de politie s a oprit si un agent a coborat..scenele ce au uramat sint parca rupte de realitate..omul plangea in hohote si striga:nu se poate..nu se poate..nu i adevarat..

Masina Audi in care am aflat ca era oprea nu a oprit ci a trecut in viteza slalomand printre si peste fiarele ce delimitau gaurile(nu i pot spune santier ca nu era semnalizat deloc corespunzator)..doar niste fiare ca la stadion si 2 indicatoare de ocolire..cu putinq banda galbena..

La scoala de soferi te invata sa pui triunghiul la cel putin 100 m in spatele masinii pentru ca cei ce vin din spate sa aiba timp sa reduca viteza si sa te ocoleasca in siguranta…aici nu erau 10 pasi de la fiare pina la gaura..daca se respecta macar norma asta,poate ca omul se alegea cu o fractura sau o trauma mai slaba..in schimb a murit..putea fi o masina,un autobuz,orice…

Omul a murit,era mort deja judecand dupa cantitatea imensa de sange pierduta in cateva secunde..

Oprea traieste cu constiinta impacata si gandul ca nu i s au racit cartofii prajiti in seara aceea nefasta de marti..

Din tufisuri a aparut brusc un dorel cu vesta pe el..probabil paznicul lucrarii..ridica din umeri a doua clase peste tren..si un om a murit pentru cartofii lui oprea.

Nu ma intereseaza ca nu se incadra in categoria oficialitatilor care au sau nu dreptul la escorta..e irelevant..toti grobienii au pe masini lumini sau girofare..dar nu ma pot intreba daca la departamentul politiei rutiere care se ocupa de insotirea coloanelor oficiale nu exista oameni care sa planifice aceste deplasari..sau totul se rezuma la cronologia prajirii cartofilor..

Sper ca cei vinovati sa plateasca cu ani grei de puscarie..oprea va iesi iar cu glasul lui de general de opinca,de desene animate si ii va oferi sotiei politistului un loc de munca la m.a.i

Mi ar placea ca el sa se implice in ancheta si sa i biciuiasca pe procurori de la inaltimea functiei lui savurand cartofii prajiti..sau era seara de CL??”

Sursa : petreanu.ro

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
serbanandrei99

Dumnezeu sa-l odihneasca !!

Dupa mine ca sofer  va spun din ce am vazut ca Penal trebuie sa raspunda cine efectua lucrarea . CE ERA ACOLO NUMAI SEMALIZARE NU ERA !!!   Garduri si panglica galbena.    Noaptea si pe ploaie nu se vede nimic  

La aceea groapa trebuia sa fie lumina intermitenta si semnalizare reflectorizanta.

 

Nu-i lasati sa scape nepedepsiti.!!!!

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
axle15

Poate cineva confirma / infirma apetitul ptr.coloana oficiala a ex-bodyguard-ului lui Miron Cosma?

" Sursele Profit.ro precizează că accidentul în urma căruia polițistul Cosmin Bogdan Gigina și-a pierdut viața nu este primul incident în care este implicat un motociclist din coloana oficială a vicepremierului Gabriel Oprea. Agentul Dorel Moraru a căzut cu motocicleta, acum câteva săptămâni, tot în timp ce făcea parte din coloana oficială a lui Gabriel Oprea.  Incidentul a fost filmat de o echipă a TVR, însă imaginile nu au fost difuzate.

Agentul Dorel Moraru, ce are 32 de ani, a suferit o fractură la picior și are umărul dislocat, iar motocicleta a fost grav avariată, precizează sursele Profit.ro. Polițistul conducea o motocicletă din coloana oficială a lui Gabriel Oprea și a căzut pe Calea Victoriei din Capitală. Accidentul ar fi avut loc într-o seară, acum câteva săptămâni.Accidentul a fost filmat de o echipă a televiziunii publice, însă TVR nu a difuzat nicio știre cu privire la acest eveniment.Existența incidentului nu a fost comunicată public de către structurile de informare publică ale Ministerului de Interne.Birourile de presă ale Poliției și Internelor nu au făcut nicio precizare oficială, ca urmare a solicitărilor făcute de Profit.ro, până la ora difuzării acestei știri." Sursa : www.profit.ro/stiri/social/exclusiv-inca-un-politist-motociclist-accidentat-in-timp-ce-il-escorta-pe-gabriel-oprea-14470216

Share this post


Link to post
axle15

În Monitorul Oficial de ieri a fost publicată o Ordonanță de Urgență interesantă - OUG 43/2015. Printre altele, aceasta modifică Legea 191/1998 privind Serviciul de Protecție și Pază. Ca o coincidență bizară, printre schimbări este precizat și faptul că inclusiv președinții de partide parlamentare pot beneficia de protecția SPP, dacă există o hotărâre CSAT în acest sens.Din câte știam, SPP coordonează deplasarea coloanelor oficiale. Și ultima ședință CSAT a avut loc pe 17 septembrie. Deci nu îmi dau seama cam care ar fi fost varianta de acoperire a deplasării cu coloana oficială, având în vedere faptul că în normele de aplicare ale codului rutier par să urmeze categoriile de beneficiari din legea SPP.Ordonanta era pregatita cam de doua saptamani dar am convingerea ca articolul care-i da dreptul izmenarului este bagat post-factum.....accidentul si moartea colegului au facilitat aparitia acestei ordonantze de ****t .....

 

FB_IMG_1445514287310.jpg

Edited by axle15

Share this post


Link to post
genessys30

Da, dar asta nu înseamnă că au dreptul și la a fi însoțiți de Poliția Rutieră.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Similar Content

    • Marius
      By Marius
      Pentru că foarte mulţi "specialişti" părerologii şi aşa-zis jurnalişti îşi dau cu părerea peste tot despre situaţia de la Caracal şi susţin cu tărie că poliţiştii respectivi trebuiau să intre fără mandat în locuinţa suspectului, cred că e necesar să lămurim acest aspect.
      În primul rând, acolo nu a fost vorba de o operaţiune de salvare contratimp, din moment ce identificarea / stabilirea locaţiei s-a făcut prin investigaţii. În al doilea rând, orice persoană cu un minim de pregătire juridică care analizează mai profund situaţia şi care nu se mulţumeşte să preia opiniile de pe facebook şi din media, trebuie să realizeze că la momentul respectiv nu au existat niciun fel de indicii cu privire la infracţiunea de omor. Suspiciunile privind săvârşirea infracţiunii de omor au apărut şi au fost descoperite abia dimineaţa după pătrunderea în locuinţă. Aprecierea gravităţii pe care mulţi o fac acum, după ce se ştie că a fost vorba de o infracţiune extrem de gravă (omorul) este alta în comparaţie cu momentul în care nu se ştia de aşa ceva. După "război" mulţi viteji se arată, iar într-un mod complet eronat apreciază şi cântăresc faptele acum, când există mult mai multe date şi în alt fel ar fi apreciat la acel moment fără să ştie că aveau de a face cu un posibil criminal.

      Din păcate, în legislaţia română NU există prevederi clare care să acorde poliţistului dreptul de a pătrunde în locuinţă fără autorizarea magistratului pentru înlăturarea unei primejdii privind viaţa ori integritatea fizică. Există doar prevederile art. 27 alin.(2) din Constituţie, care spun că de la principiul fundamental (constituţional) al inviolabilităţii domiciliului se pot face derogări prin lege numai numai în situaţiile prevăzute la literele literele a)-d).
      Există un PROIECT DE LEGE privind întârirea autorităţii poliţistului (foto - dreapta), ce prevede un astfel de drept al poliţistului, dar acesta a fost contestat la CCR, iar drept urmare nu este în vigoare la ora actuală. 
      Nici măcar în cazul infracţiunilor flagrante grave, de natură să pună în primejdie viaţa ori integritatea fizică a unei persoane, poliţistul NU se poate pătrunde în locuinţă fără mandat de percheziţie sau fără consimţământul persoanei care le foloseşte, decât în condiţiile stării de legitimă apărare sau stării de necesitate prevăzute de art. 19 şi art. 20 din C.pen. Aceste cauze justificative sunt doar nişte norme cu caracter general aplicabile oricărui cetăţean şi presupun încălcarea legii.
      Să putem discuta despre stare de necesitate, trebuie precizat că se consideră faptă săvârşită în stare de necesitate doar atunci când pericolul este imediat, când este pe cale să se producă şi are caracter iminent, iar cea mai importantă condiţie e să fie inevitabil, adică să nu poată fi înlăturat în alt mod decât prin săvârşirea unei fapte prevăzute de legea penală. Această condiţie lasă loc interpretărilor şi practic trimite pe cel ce invocă starea de necesitate într-o loterie juridică. Drept dovadă în literatura de specialitate veţi găsi viziuni potrivit cărora pentru îndeplinirea condiţiei referitoare la existenţa unui pericol iminent, se vorbeşte despre "ivirea pericolului", iar pentru a se considera îndeplinită această condiţie pericolul trebuie generat de un eveniment accidental, ori în cazul de la Caracal nu putem vorbi de un eveniment accidental, pentru că individul şi-a premeditat toate acţiunile.
      În cazul poliţistului care comite o astfel de faptă situaţia este şi mai complicată, pentru că tot în literatura de specialitate se susţine că persoana obligată să înfrunte pericolul trebuie să acţioneze alegând soluţiile cele mai bune în exercitarea obligaţiilor ce-i incumbă în acţiunea de salvare pe care o întreprinde şi orice abuz sau neglijentă din partea sa îi antrenează răspunderea. Mai mult, orice probe obţinute în urma unei asemenea acţiuni pot fi anulate de către instanţă. Nu este de neglijat nici faptul că încălcarea normelor legale expune respectivul poliţist în voia hazardului, adică urmează să fie cercetat/anchetat de magistrat şi să depindă ulterior de decizia acestuia, riscând nu doar să-şi piardă locul de muncă, ci şi libertatea. În plus, în situaţia poliţistului există dispoziţii suplimentare înclusiv în legea de organizare şi funcţionare a poliţiei cât şi în Statutul poliţistului care îl obligă pe acesta să respecte legile ţării.
      Referitor la opiniile care susţin că trebuia intrat în locuinţă imediat după emiterea mandatului de percheziţie fără să se aştepte ora 6, Constituţia României spune foarte clar că percheziţiile în timpul nopţii sunt interzise cu excepţia infracţiunilor flagrante, iar în doctrină s-a stabilit că pentru existenţa stării de flagranţă nu este suficientă numai descoperirea faptei în momentul săvârşirii sau imedicat după săvârşire, ci este necesară şi prinderea făptuitorului în acel moment sau imediat după aceasta", ori în situaţia de la Caracal nu au existat nicio certitudine că făptuitorul putea fi găsit/prins în locuinţă, din moment ce după identificarea locaţiei nu au fost semne de activitate din interior.
      Există şi un document oficial emis de Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie care spune negru pe alb şi confirmă ce am scris mai sus, că nu se poate pătrunde într-o locuinţă fără mandat, mai exact, Nota nr. 11332 din 28 noiembrie 2018 ce tratează "activităţile ce pot fi desfăşurate în cazul infracţiunilor flagrante, dacă pentru constatarea infracţiunii organele de poliţie pot pătrunde intr-un domiciliu în sensul art. 157 alin.(2) C.proc.penală fără mandat de percheziţie, flagrantul încadrându-se într-una dintre situaţiile derogatorii prevăzute de art. 27 alin.(2) din Constituţie". Documentul conţine inclusiv propuneri legislative pentru modificarea art. 61 din C.proc.penală privind includerea unei noi dispoziţii cu caracter derogatoriu de la principiul inviolabilităţii domiciliului, a situaţiilor de excepţie prevăzute de art. 27 alin.(2) din Constituţie.
         
      În analogie, există însă şi situaţii prevăzute clar în legislaţie ce oferă poliţistului dreptul să pătrundă în domiciliul sau reşedinţa unei persoane fără învoirea acesteia în vederea îndeplinirii mandatului de executare a pedepsei - art. 557 alin.(2) C.proc.penală cât şi pentru reţinerea unei persoane în baza mandatului de arestare european - art. 100 alin.(6) din Legea 302/2004, dispoziţii ce au fost emise exact în baza situaţiilor de excepţie prevăzute de art. 27 alin.(2) din Constituţie. Astfel se poate observa că în cazul infractorilor ce se sustrag (pe numele cărora există emis un mandat) legiuitorul a dat posibilitatea clară poliţistului de a pătrunde oriunde consideră necesar astfel încât infractorul să fie prins, în schimb pentru înlăturarea unei primejdii privind viaţa ori integritatea fizică a persoanei nu a oferit o astfel de posibilitate poliţistului.
      În concluzie, dacă societatea doreşte să aibă poliţişti care să intervină fără ezitare în situaţii de acest gen, trebuie să ofere instrumentele necesare (prevederi legislative clare), să-i ofere acestuia protecţia necesară aşa cum se întâmplă în ţările civilizate.
    • uniq
      By uniq
      De multe ori m-am aflat in aceasta situatie as dori sa cunosc opinia voastra in special a unui politist cine este vinovat 
       
    • hodorfrancesco
      By hodorfrancesco
      Mai intai de toate Buna Dimineata tuturor si multumesc anticipat celor care se vor deranja sa imi raspunda.
      Sa incep cu inceputul, ma deplasam pe Bd Aviatorilor din Bucuresti cu autoturismul personal, la un moment dat m-am oprit la coada deoarece se pusese rosu la semafor. Mentionez ca aceasta coada incepea de la jumatatea bulevardului in cauza.
      Asadar stateam linistit la coada, cam de 1 minut asteptand sa se faca verde sa mai inaintez, cand, deodata, o doamna cu un autoturism hyundai (nu cunosc modelul exact) a intrat in spatele masinii mele cu toata viteza, fara vreo intentie de a frana. Am fost proiectat bineinteles in masina din fata mea, un golf iv. Impactul a fost puternic, masina mea in partea din spate a fost facuta praf, roata din spate stanga nedeplasabila, iar dupa ce am fost proiectat in masina din fata mea, mi s-a spart si radiatorul.
      Am iesit din masina dupa doua picioare aplicate cu forta in usa soferului, deoarece masina s-a compactat foarte tare si nu se mai deschideau. Vorbesc de un logan mcv cu 7 locuri, nu de un ford ka, sa ne intelegem...
      M-am dat jos din masina intr-un final, iar doamna ce tocmai ma lovise a facut si ea acelas lucru, doar ca in loc de “scuze” si “sunteti bine?” Dansa a tipat: “AM CASCO! SE REZOLVA TOTUL!”
      Soferul din Golf a iesit si el din masina, la fata locului aparuse un echipaj de politie ce aveam sa aflu mai tarziu ca dirijau intersectia in cauza.
      -“Ati sunat la 112? “ Intreaba unul dintre acestia
      Noi am replicat ca nu, moment in care ni s-a raspuns 
      -“Nici nu e nevoie, suntem noi aici, haideti sa mutam masinile in afara carosabilului, mergeti la accidente usoare sector 1...[indicatiile date]
      Fiind in stare de soc, i-am spus politistului ca a mea este nedeplasabila, datorita pagubelor, nu am mai reusit sa ii spun doamnei nimic, am crezut ca vom discuta dupa ce mutam masinile undeva in afara carosabilului. Domnii agenti de politie m-au ajutat sa mut masina pe o bretea de facut la dreapta, la ceva distanta de accident. Pana sa ma intorc, vad ca doamna cu hyundai-ul plecase de la locul accidentului. Il intreb pe soferul din golf unde a plecat, mi se raspunde:
      -“A, pai am stabilit cu dansa sa ne intalnim maine dimineata la ora 10 la politie! Lasa-mi numarul tau si iti trimit si numarul dansei prin mesaj”
      AU STABILIT EI, eu nu existam, prostul era prea ocupat sa isi mute masina facuta praf de pe carosabil...
      Am fost indignat, evident, dar nu mai aveam ce face, deja plecase, am facut schimb de numere cu celalalt sofer si m-am intors la epava, sa sun pe cineva cu o platforma.
      Nu are sens sa va mai spun ca aveam 15 lei in portofel, ca nu aveam cu ce sa o iau de acolo si etc, m-am descurcat dand niste telefoane pana la urma, a venit platforma cam intr-o ora, si am plecat spre accidente usoare.
      Odata ce m-am calmat din soc, am inceput sa resimt dureri in zona gatului si umarului drept, nederanjante la inceput, dar din ce in ce mai apasate. Cand am ajuns la accidente usoare, nu am mai rezistat, am facut cale intoarsa cu tot cu platforma la spital, am sunat la ambulanta...
      Am ajuns la urgenta, am pierdut cateva ore pe acolo, a venit politia sa ma intrebe ce s-a intamplat, le-am povestit. La scurt timp vine si rezultatul investigatiilor: Luxatie usoara umar drept, la coloana nu am nimic din fericire, durerea provine de la soc, mi s-a spus. Mi-au dat drumul.
      Politia a cerut reconstituriea accidentului, platforma cu masina mea si soferul cu golful au venit inapoi la ora 1 noaptea sa faca reconstituirea si sa fim testati cu aparatul etilotest. Doamna? Nu s-a deranjat, le-a inchis telefonul in nas politistilor.
      Au trecut doua zile de la accident, eu si soferul celalalt am fost sa dam declaratii, Doamna? Nu s-a deranjat, ea are CASCO....
      Asadar accidentul a ajuns la “autor necunoscut”, cu toate ca am poze facute imediat dupa accident, cu fata dansei si cu masina acesteia, cu nr de inmatriculare in clar, domnii politisti imi spun ca nu o pot aduce cu forta si prin urmare trebuie sa asteptam sa se deranjeze cand considera. 
      Eu intre timp am masina facuta zob, dureri mai usoare, dar se resimt, si colac peste pupaza, am si un bunic care trebuie sa viziteze policlinica de care apartine cel putin o data la doua zile, si are probleme cu picioarele, nu poate face mai mult de 2 pasi fara sa oboseasca. Inainte il duceam cu masina, acum voi fi nevoit sa platesc taxi...nu asta e problema cat e faptul ca nu o sa imi permit sa platesc taxi toata luna, dar asta e alta poveste.
      Ideea este ca, accidentul a fost postat pe facebook pe un grup de trafic. Cativa dintre cei care au vazut au recunoscuto pe doamna, care lucreaza pentru o firma de vinuri(a carei proprietate era si masina), si mi-au spus (fara sa ii cunosc)  ca dansa tinde sa “deguste” din marfa cam zilnic.
      Poate de asta a fugit asa repede? Nu vom afla niciodata, deoarece aparent, in Romania nu exista o lege care sa te oblige sa fii testat cu aparatul etilotest in momentul unui accident, iar prin urmare, dansa a plecat, si a dormit linistita, si va mai dormi, pana cand se decide sa vina la politie...
      Intrebarea mea, ca si asa am lungito prea mult, ar fi: Exista vreo posibilitate legala sa grabesc putin lucrurile? Ar fi ok sa merg la sediul firmei sa incerc sa o conving sa vina la politie? Sau periclitez ancheta si mai bine stau in banca mea?
      Nu vreau sa supar pe nimeni, i-am dat si mesaj cand am decis sa merg la spital, mi-a spus ca o hartuiesc si ca vreau bani. Nu ma intereseaza nimic, doar sa mi se repare masina cat mai repede., Bineinteles, sa fie sanctionata corespunzator, dar asta e pe planul 2 acum.
      Eu chiar am nevoie de masina aia cat mai repede pentru ca fara ea nu pot sa imi rezolv activitatile zilnice..si chiar nu am nici o vina, nici macar nu as fi avut posibilitatea de a evita chiar daca o vedeam...
      Multumesc anticipat inca o data celor ce imi pot da un sfat si celor ce isi vor pierde timpul citit romanul asta, cred ca m-am pierdut putin in detalii. Imi cer scuze.
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.