Jump to content
POLITISTI.ro

Campanii de prevenire şi informare ale Poliţiei Române


NewsBot
 Share

Recommended Posts

CAMPANII DE PREVENIRE ȘI INFORMARE ALE POLIŢIEI ROMÂNE

 

Pentru informarea cetățenilor cu privire la cele mai bune modalități de prevenire a faptelor antisociale, Poliția Română derulează mai multe campanii de informare.

Acestea au ca obiectiv reducerea accidentelor rutiere, prevenirea implicării copiilor în evenimente negative, prevenirea furturilor de și din bagaje, prevenirea abuzurilor asupra femeilor, precum și promovarea meseriei de polițist. 

 

MOTOCICLIŞTII EXISTĂ ÎN TRAFIC

 

,,Motocicliştii există în trafic” este o campanie de prevenire a accidentelor rutiere în care sunt implicaţi motociclişti, iniţiată de Poliţia Română, în parteneriat cu Asociaţia Free Riders, care se derulează în perioada 12 martie – 31 octombrie a.c., în municipiul Bucureşti şi în judeţele Argeş, Bacău, Constanţa, Sibiu şi Vâlcea.

 

Activitatea urmăreşte informarea şoferilor şi a motocicliştilor pentru prevenirea evenimentelor rutiere în care sunt implicaţi motociclişti, precum şi creşterea gradului de responsabilitate în trafic a motocicliştilor.

 

Pe parcursul celor opt luni, poliţiştii desfăşoară acţiuni în trafic pentru conştientizarea şoferilor că pe stradă circulă şi motociclişti, cărora trebuie să le acorde mai multă atenţie, dar şi pentru informarea motocicliştilor pentru adoptarea unei conduite rutiere preventive.

 

Pentru promovarea mesajului campaniei de informare a fost realizat un clip video, precum şi mai multe materiale informative care sunt folosite în trafic, respectiv bannere, CD-uri şi smart flyere ,care se lipesc pe oglinda stângă a autoturismelor, astfel încât să atenţioneze conducătorii auto că în trafic există şi motociclişti.

 

ŞI TU POŢI DEVENI POLIŢIST

 

Campania „Şi TU poţi deveni POLIŢIST!” are drept scop promovarea, în rândul elevilor de liceu, a profesiei de poliţist şi a ofertei educaţionale a instituţiilor de învăţământ specializate - Şcolile de agenţi de poliţie şi Academia de Poliţie „A. I. Cuza”.

 

Aceasta se desfăşoară la nivel naţional, în perioada martie - iunie şi octombrie - decembrie 2015.

 

Activităţile sunt orientate către grupul ţintă constituit din elevii claselor a X-a, a XI-a şi a XII-a, fiind susţinute de poliţişti din structuri de prevenirea criminalităţii, resurse umane, ordine publică, criminalistică, investigaţii criminale, rutieră sau relaţii publice.

 

Până în prezent au fost 2.176 de sesiuni de informare dedicate elevilor claselor a X-a, a XI-a şi a XII-a, derulate în 839 de licee, 550 alte tipuri de acţiuni, cum ar fi „Ziua porţilor deschise”, ,,Job shadow day”, participări la târguri educaţionale/burse ale locurilor de muncă, standuri de promovare/informare în locuri publice (expoziţii, târguri de carte, pieţe, centre comerciale, parcuri etc.), organizarea de mese rotunde şi concursuri cu premii, distribuirea de materiale de informare.

 

Beneficiari au fost, până în prezent, 72.986 de elevi, din care 6.985 de clasa a X-a, 30.905 de clasa a XI-a şi 35.096 de clasa a XII-a.

 

CREATIVI ŞI PREVENTIVI

 

În perioada februarie-mai 2015,  Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii din cadrul Inspectoratului General al Poliţiei Române, în colaborare cu Palatul Naţional al Copiilor, a derulat campania ,,Creativi şi preventivi”, care a vizat prevenirea victimizării minorilor, având ca public ţintă membrii cercurilor artistice şi ştiinţifice de la Palatul Naţional al Copiilor.

 

În cadrul acestui proiect, au fost organizate o serie de sesiuni de informare preventivă, susţinute de către ofiţerii I.C.P.C., privind siguranţa copiilor acasă, pe stradă, la şcoală şi în mediul online, având ca beneficiari peste 100 de copii ce frecventează cercurile Palatului Copiilor.

 

De asemenea, în cursul lunii aprilie, a fost organizat  un eveniment de tipul ,,Porţi deschise”, în cadrul căruia 40 de elevi de la Cercul de informatică au vizitat diverse departamente ale  Inspectoratului General al Poliţiei Române şi au discutat cu privire la pericolele din mediul online cu specialişti din cadrul Direcţiei de Combatere a Criminalităţii Organizate - Serviciul de Combatere a Criminalităţii Informatice.

 

Componenta cea mai importantă a campaniei a fost reprezentată de concursul ,,Creativi şi Preventivi”, care a constat în realizarea unor lucrări pe tema ,,Copilărie în siguranţă”, de membrii cercurilor Jurnalism, Pictură, Bandă desenată, Informatică, Modelaj&ceramică.

 

Competiţia s-a bucurat de interes, un număr de 65 de participanţi  elaborând materiale cu tematică preventivă ce au fost înscrise în concurs. ,,Creativii” din cadrul cercurilor menţionate au devenit ,,preventivi” şi, prin lucrările lor, îi vor învăţa şi pe alţi copii să fie în siguranţă.

 

NU TRECE DINCOLO! – ALEGE VIAŢA!

 

,,NU TRECE DINCOLO!” este campania Poliţiei Române pentru prevenirea accidentelor rutiere în care sunt implicaţi pietonii, care se derulează în perioada aprilie – noiembrie a.c..

 

Scopul campaniei este prevenirea victimizării pietonilor prin accidente de circulaţie.

 

Pe parcursul campaniei, poliţiştii desfăşoară acţiuni în trafic pentru conştientizarea pietonilor  asupra necesităţii respectării normelor rutiere şi a conducătorilor auto asupra consecinţelor  neacordării  priorităţii de trecere  pietonilor.

 

Pentru promovarea mesajului campaniei de informare a fost realizat un clip video, un spot radio, precum şi pliante ce vor fi distribuite pietonilor şi celorlalţi participanţi la trafic.

 

COPILĂRIE FĂRĂ DELINCVENŢĂ

 

Campania a reprezentant unul dintre pilonii centrali ai proiectului ,,Copilărie fără delincvenţă”, implementat de Institutul de Cercetare şi Prevenire a Criminalităţii, în parteneriat cu Autoritatea Naţională pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţie şi cu ministerele de Interne din  Bulgaria şi Cehia, finanţat prin programul de granturi al Comisiei Europene ,,Prevenirea şi lupta  împotriva criminalităţii” (ISEC).

 

Acesta are ca scop creşterea gradului de informare privind prevenirea comportamentelor predelincvente şi delincvente la minorii sub 14 ani, a fost derulată pe parcursul a 6 luni (octombrie 2014  - martie 2015), la nivel national şi a cuprins 47 de unităţi şcolare din  clasele V-VII, câte una din fiecare judeţ şi sector al municipiului Bucureşti).

 

În urma derulării activităţilor, au fost informaţi peste 17.500 de elevi şi părinţi şi peste 900 de profesori, s-au organizat peste 600 de şedinţe de informare pentru elevi şi părinţi şi peste 100 de întâlniri cu profesorii. Mesajele campaniei au fost promovate în 143 de emisiuni radio-tv, 260 de articole în presa scrisă şi on-line şi 93 de comunicate de presă.

 

MARCEL GENTOIU

 

Campania Poliției Române de prevenire a furturilor de și din bagaje a fost lansată în perioada premergătoare minivacanţei de 1 Mai şi se desfăşoară pe toată durata sezonului estival 2015.

 

Scopul acesteia este reprezentat de creşterea gradului de siguranţă a călătorilor, prin promovarea mesajelor de informare și conștientizare. 

 

La baza campaniei stă un concept creativ şi inedit: personajul „Marcel Gentoiu”, un geamantan care, cu ajutorul tehnologiei IT, circulă printre călători şi ,,intră în vorbă’’ cu aceştia și recomandându-le să aibă grijă de bagaje.

 

Au fost organizate 5 evenimente publice  de acest tip în Bucureşti la Gara de Nord, Aeroportul Otopeni, în faţa Ministerului Afacerilor Interne, cu prilejul zilei de 1 iunie, în Parcul Kisseleff, cu ocazia festivalului pentru copii ,,Amintiri din copilărie”, iar odată cu deschiderea sezonului estival Marcel Gentoiu a fost la mare unde a adresat mesajul preventiv călătorilor din Gara Constanţa și turiștilor din Mamaia.

 

RIDICĂ-TE ŞI FUGI! 

 

Prevenirea abuzurilor asupra categoriilor vulnerabile constituie o preocupare constantă a Poliţiei Române. Femeile reprezintă un grup ţintă important al campaniilor de informare, deoarece egalitatea de şanse este parte a procesului de dezvoltare şi evoluţie a unei societăţi.

 

Poliţia Română, prin Institutul de  Cercetare şi Prevenire a Criminalităţi şi Direcţia de Ordine Publică, derulează la nivel naţional, în perioada martie – mai a.c., campania de prevenire a abuzurilor îndreptate împotriva femeilor „Ridică-te şi fugi”, cu accent pe problematica prevenirii violenţei intrafamiliale.

 

Campania vizează informarea grupurilor ţintă, având ca scop prevenirea abuzurilor îndreptate împotriva femeilor, precum şi cunoaşterea drepturile pe care le au victimele. Acest demers urmăreşte şi implicarea martorilor agresiunilor, a celor care observă sau cunosc astfel de cazuri şi care au datoria de a anunţa deîndată autorităţile.

 

Mesajele sunt transmise prin intermediul mass-media şi în cadrul unor întâlniri organizate de polițiști din structurile de prevenire și proximitate cu doamne și domnişoare.

 

De asemenea, poliţiştii din structurile de ordine publică distribuie, la nivelul asociaţiilor de proprietari, materiale cu recomandări preventive şi prevederile referitoare la ordinul de protecţie.

 

Totodată, în cadrul universităţilor şi liceelor sunt organizate dezbateri cu studenţi şi elevi în care sunt prezentate scopul şi principalele direcţii de acţiune ale campaniei de prevenire a abuzurilor asupra femeilor.

Sursă: IGPR

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.