Jump to content
POLITISTI.ro
Marius

Limitator de viteză inteligent - tehnologie pt respectarea limitelor de viteză

Recommended Posts

Marius

Sistemul monitorizează indicatoarele rutiere cu ajutorul unei camere montata pe parbriz şi reduce viteza maşinii în funcţie de limita de viteză pe respectivul sector de drum. Când limita de viteză creşte, sistemul permite şoferului să accelereze până la viteza setată, avertizându-l în situaţia în care se depăşeşte noua limită.

 

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ziggye

Interesant sistemul, stiu sigur ca BMW-urile vechi aveau asa ceva din fabrica, Seria 5 E34 si seria 7 E32, setai limitatorul la o viteza X si cand depaseai te avertiza sonor si vizual ( pe bord )...mi se parea o inventie super folositoare atunci :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ionut230

Din punctul meu de vedere,daca in loc sa te avertizeze ar reduce viteza obligatoriu,pana la limita,rata accidentelor ar fi mult mai mica.Eu cred ca acest sistem ar trebui sa fie obligatoriu montat pe masina si sa nu permita soferului sa depaseasca limita de viteza bineinteles cu exceptia masinilor de politie,salvare,pompierii etc... Ce parere aveti?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezar

E un impediment din punct de vedere al sigurantei rutiere

Ce s-ar intampla in cazul in care esti in depasire si ai nevoie sa maresti viteza peste limita?

Ti se pune viata in pericol

La fel si cu centura de siguranta. Esti avertizat dar poti conduce in cazul incare nu-ti  insusesti respectarea legii.

 

in State sunt locuri incare centura nu e obligatorie, casca de protectie moto, nu e obligatorie, in Germania sunt locuri in care nu exista limita de viteza...

Share this post


Link to post
Share on other sites
VladSoare

Problema e că recunoașterea automată a semnelor de circulație este încă destul de variabilă. Am testat noul Mondeo, care are sistemul ăsta de recunoaștere a indicatoarelor rutiere, și nu mi-a plăcut. Chiar și în condiții bune (semne clare, curate, neacoperite de copaci) le recunoaște cam din doi în doi, iar un semn odată recunoscut și afișat pe tabloul de bord nu mai dispare de-acolo decît în momentul în care se întîmplă să recunoască unul nou.
De asemenea, nu știe că limitările de viteză încetează la cea mai apropiată intersecție, deci dacă nu există un indicator explicit de sfîrșit al limitei (sau există dar nu-l recunoaște), atunci poți să rămîi mult și bine cu limita aia afișată pe bord.
Nu m-a impresionat deloc. Sună bine în teorie, dar în practică nu-i prea grozav, cel puțin deocamdată.
 
 

Din punctul meu de vedere,daca in loc sa te avertizeze ar reduce viteza obligatoriu,pana la limita,rata accidentelor ar fi mult mai mica.Eu cred ca acest sistem ar trebui sa fie obligatoriu montat pe masina si sa nu permita soferului sa depaseasca limita de viteza bineinteles cu exceptia masinilor de politie,salvare,pompierii etc... Ce parere aveti?

 
:doh:
Sînt convins că așa o mașină s-ar vinde ca pîinea caldă.  :lol:
Am o idee și mai bună. Dacă s-ar interzice complet circulația mașinilor, cu excepția salvării, poliției și pompierilor, atunci rata accidentelor ar fi și mai mică.

 

 

Interesant sistemul, stiu sigur ca BMW-urile vechi aveau asa ceva din fabrica, Seria 5 E34 si seria 7 E32, setai limitatorul la o viteza X si cand depaseai te avertiza sonor si vizual ( pe bord )...mi se parea o inventie super folositoare atunci :D

 

Păi da, ăsta-i limitatorul de viteză obișnuit, care astăzi vine standard sau opțional pe multe mașini. Am impresia că și la Dacia există. Și eu îl am pe Mondeo și mi se pare util cîteodată.

Dar acum vor să meargă cu un pas mai departe, iar limita să n-o mai setezi tu, ci să se seteze automat în funcție de semnele de circulație pe care le recunoaște mașina.

Edited by VladSoare

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezar

Frecvent merg la Ford. Am discutat acolo cu un inginer si, data viitoare cand voi merge pe campul de teste, imi va arata un Mondeo (Fusion in America de Nord), care are afisata viteza maxima admisa pe sectoare de drum, dupa harti proprii, un fel de GPS maps.

Asta cu recunoasterea semnelor de pe margine n-o recomand inca. Ar trebui sa apara semne destepte care sa comunice cu vehiculul.


Interesant sistemul, stiu sigur ca BMW-urile vechi aveau asa ceva din fabrica, Seria 5 E34 si seria 7 E32, setai limitatorul la o viteza X si cand depaseai te avertiza sonor si vizual ( pe bord )...mi se parea o inventie super folositoare atunci :D

L-am avut 5 ani pe ambele Megane (2 si 3)

niciodata nu l-am folosit, il consider absolut inutil.

Cruise control, da, limitarea de viteza consider ca e o optiune proasta

Share this post


Link to post
Share on other sites
VladSoare

Cruise controlul e bun cînd vrei (și poți) să mergi constant, recte pe autostrăzi.

Limitatorul e bun în zone unde o anumită limită, mereu aceeași, apare periodic. 

 

Nu știu cum funcționează la Megane. La Mondeo îți limitează efectiv viteza; pur și simplu apeși pe pedală degeaba, că mașina nu mai accelerează nici măcar cu 1 km/h peste limită. Ca o măsură de siguranță, se dezactivează temporar pe kick-down, activîndu-se automat după slăbirea pedalei de accelerație. Sistemul nu acționează asupra frînelor. Dacă prin kick-down sau prin coborîrea unei pante abrupte ai depășit limita setată, atunci începe să dea niște beep-uri discrete pînă cînd viteza ajunge din nou sub limită, după care nu te mai lasă s-o depășești. Limitatorul se dezactivează și se activează cu două butoane de pe volan, care sînt profilate astfel încît să le poți găsi rapid chiar și fără să te uiți la ele. După dezactivare limita rămîne în memorie, astfel încît la reactivare nu mai trebuie să setezi nimic. Pentru dezactivarea totală, finală, există un alt buton.

Eu îl folosesc pe DN1, unde am limita 70 în localități și 100 afară. Algoritmul e cam așa:

- Setez limita de viteză la 70.

- Cînd intru într-o localitate, apăs pe butonul de activare. Din acest moment voi putea conduce normal, cu frîne, cu accelerări, dar nu voi putea depăși viteza setată. E cu totul altceva decît dacă aș pune cruise controlul la 70. Aia nu m-ar ajuta, pentru că prin satele alea nu prea poți merge constant, iar la prima frînă mi s-ar dezactiva. Limitatorul îmi permite să conduc normal, dar fără să mai stau cu ochii pe vitezometru ca pe butelie.

- Cînd ies din localitate, îl dezactivez. În afara localităților nu-mi trebuie limitator, pentru că limita de 100 o pot menține în mod natural, fără să fac un efort deosebit (adică 100 e cam viteza cu care aș merge eu pe-acolo chiar și dacă n-ar fi limitată legal). 

- În următoarea localitate îl activez iar.

- etc.

 

 

Frecvent merg la Ford. Am discutat acolo cu un inginer si, data viitoare cand voi merge pe campul de teste, imi va arata un Mondeo (Fusion in America de Nord), care are afisata viteza maxima admisa pe sectoare de drum, dupa harti proprii, un fel de GPS maps.

 

Nici așa nu-i prea grozav. Hărțile alea trebuie actualizate periodic. Plus că nu includ limitările temporare, cauzate de diverse lucrări.

Spre deosebire de GPS-urile externe profesionale (gen Garmin), sistemele de navigație de fabrică suferă de problema actualizărilor foarte rare, iar fiecare actualizare costă o grămadă de bani. Deci personal nu mi-aș pune prea multe speranțe într-un limitator de viteză bazat pe hărți GPS.

Edited by VladSoare
  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezar

Stiu la ce te referi, am incercat sa merg de vreo 2 ori in 5 ani cu limitatorul si nu pot, simt ca parca sunt handicapat.

La cruise control, da, autostrada, dar tine cont de vreo 6-7- ori pe an ieseam spre Spania, Nantes, Koblenz, Belgia.

Chiar si pentru autostrada in Romania e foarte folositor..

 

La Ford, harta se actualizeaza cand mergi cu vehiculul la intretinerea periodica.

Nu e vorba de limitator de viteza ci de a-ti indica in mijlocul vitezometrului viteza legala acolo care este verde daca in momentul ala ai mai mult de 5% peste viteza legala, si rosu daca treci.

 

La cruise-controlul pe care-l am acum la forduletul meu, in cazul in care cobor o panta si trece de ce i-am solicitat eu, intra automat in frana de motor (e cu 6 viteze, automat)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Similar Content

    • Pixelinna
      By Pixelinna
      Salut
      Suntem un grup de parinti si ne punem o intrebare. Nota bene - nu cautam considerente sau opinii personale despre gradul de risc sau siguranta copiilor, ci daca ne poate ajuta cineva cu cadrul legislativ.
      Pana la urma, este sau nu este ok sa transporti 30j de copii sub 135 cm in autocar, fara scaune omologate?
      Chestia e ca 1 copil sub 135 cm in 1 masina, securizat doar cu centura de siguranta = amenda 5p / 450 ron.
      35 copii in acelasi fel de scaune, tot doar cu centuri = drum bun, Vasile.
      Multumim!
    • Adippp
      By Adippp
      Buna ziua! In septembrie 2016 am cumpărat o mașină ,am inregistrat-o la financiar pe numele meu, i-am plătit toate taxele cu privire la înmatriculare (mai puțin rca),după care a trebuit sa plec cu serviciul in afara tarii fara a finaliza procedura de înmatriculare. Nelamurirea este daca pot întâmpina probleme la inmatriculari din cauza ca a trecut acest timp,si am înțeles ca fiscalul ar fi valabil doar 30 de zile... Îmi puteți spune va rog ce probleme pot întâmpina ?
      Va mulțumesc!
  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.