radu42 Posted December 11, 2014 Share Posted December 11, 2014 (edited) Buna seara, Recent bunica unei cunostiine a fost inselata prin metoda "accidentul". Niste indivizi au reusit s-o convinga sa le ofere 5000 de euro pretinzand ca sunt medici si ca fiica sa are nevoie de acesti bani pentru a intra in operatie, fiind ranita in urma unui accident. Fiica sa era bine mersi acasa, si nu se intamplase nici un accident, dar saraca femeie batrana nu s-a prins si, speriata fiind, a cazut prada inselaciunii. Mai tragic este faptul ca acei bani trebuiau sa o ajute pe batrana sa-si ia o garsoniera dupa ce urma sa fie evacuata din casa ei (care este acum vanduta de rude lipsite de bun simt si de inima) pentru ca, in urma decesului sotului ei, o parte din casa nu-i mai apartine. Sansele ca faptasii sa fie prinsi sunt minime, chiar daca, in mod evident aveau informatii pe care doar apropiati ai familiei le puteau cunoaste. Cum nu putem face nimic pentru aceasta femeie batrana (decat s-o ajutam cum putem), ne-am gandit sa cream un site care sa informeze oamenii in legatura cu mai multe metode folosite de escroci, si sa invatam oamenii sa reactioneze in situatii de acest gen. Daca femeia suna la politie din primul moment, se putea organiza un flagrant si hotii puteau fi prinsi. Mai trist este ca exista multi oameni care au fost vizati de escroci care folosesc aceste metode, si desi s-au prins la timp si nu si-au pierdut banii, nu au alertat politia. In aceste conditii un website si o campanie de informare ar putea sa ajute mult. Intrebarea mea este: cunoasteti vreun ONG care are ca obiect de activitate inselatorii de acest fel? Ne gandim ca, daca exista, putem cel putin sa invatam cate ceva de la ei. Alternativ, putem sa venim la politie si sa discutam cu un politist specializat in aceste tipuri de inselaciuni? Ca sa stim cel mai bine, direct de la voi, care sunt cele mai bune metode de preventie si care este cel mai bun lucru pe care poti sa-l faci cand esti abordat de escroci as