chrisc Posted October 21, 2014 Share Posted October 21, 2014 Buna seara, As avea o intrebare legata de un caz recent aflat de la un prieten, situatia fiind urmatoarea: Dupa cum se intampla la noi unii soferi merg pe sens unic invers (pe contrasens). De pe o strada laturalnica apare un alt sofer care are STOP si obligatoriu la stanga doar ca nu se asigura si iese in strada cu sens unic pe care este desigur lovit de cel care mergea pe contrasens. Intrebarea este cine este vinovatul principal (sa le denumim #1 cel de pe contrasens si #2 cel care nu acorda prioritate). Va multumesc pentru ajutor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Moderator Marius Posted October 21, 2014 Moderator Share Posted October 21, 2014 Vinovat de producerea accidentului în situaţia descrisă de tine, este conducătorul auto care a întâlnit indicatorul "OPRIRE" şi nu a respectat semnificaţia acestuia. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 chrisc Posted October 21, 2014 Author Share Posted October 21, 2014 Pai si atunci inseamna ca mergem pe sens unic pe contrasens fara nici o problema? Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Moderator Catalin Posted October 21, 2014 Moderator Share Posted October 21, 2014 Dacă asta e concluzia pe care ai reuşit să o tragi ... dar fiecare înţelege doar atât şi cât poate, nimic mai mult. Dacă eşti posesor al unui permis de conducere, dă-i foc, aruncă-l şi renunţă să mai conduci, în felul ăsta sunt şanşe foarte mari să salvezi nişte vieţi nevinovate. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 chrisc Posted October 21, 2014 Author Share Posted October 21, 2014 stii ce este o intrebare retorica? Ideea este de ce conducatorul de pe contrasens nu este si el vinovat Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Moderator Catalin Posted October 21, 2014 Moderator Share Posted October 21, 2014 N-are niciun rost să încerci să o dai cotită, ce era de demonstrat, ai demonstrat. Urmează-mi sfatul şi renunţă să conduci pe drumurile publice, crede-mă că faci un bine semenilor tăi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 Moderator Marius Posted October 22, 2014 Moderator Share Posted October 22, 2014 stii ce este o intrebare retorica? Ideea este de ce conducatorul de pe contrasens nu este si el vinovat Confunzi nişte termeni şi nu reuşeşti să faci diferenţa între "circulaţia pe un sector de drum pe care accesul este interzis" şi "circulaţia pe sens opus", pentru care în lege au fost stabilite sancţiuni diferite. Sunt două fapte prevăzute separat de lege. "Circulaţia pe un sector de drum pe care accesul este interzis" este prevăzută de Art. 111 din şi sancţionată de Art. 99 alin (2) cu amenda prevăzută în clasa I de sancţiuni şi cu 2 puncte de penalizare conform Art.108. alin. (1) litera a. punctul 5. toate din .?do=embed' frameborder='0' data-embedContent> "Circulaţia pe sens opus" este prevăzută de Art.101. alin. (3) litera d. din cu cu amenda prevăzută în clasa a III-a de sancţiuni şi cu aplicarea sancţiunii contravenţionale complementare a suspendării dreptului de a conduce pentru o perioadă de 60 de zile. Legiuitorul a stabilit sancţiuni distincte pentru cele două fapte, în funcţie de pericolul social al acestora. În timp ce pentru circulaţia pe un sector de drum unde este interzis accesul legea prevede doar o sancţiune cu amendă şi două puncte de penalizare, pentru fapta de a conduce pe sensul opus de circulaţie este prevăzută o sancţiune mai drastică, respectiv amendă şi suspendarea dreptului de a conduce pentru 60 zile. Asta aşa, o explicaţie mură-n gură pentru habarniştii ce au impresia că se pricep şi dau sfaturi în stânga şi dreapta. Revenind la situaţia descrisă la începutul topicului, este normal şi firesc să fie aşa, respectiv conducătorul auto care întâlneşte indicatorul OPRIRE (nu există în legislaţia noastră indicatorul STOP) are obligaţia (aşa cum toţi aţi învăţat când aţi făcut scoala de şoferi) să oprească în locul cu vizibilitate maximă şi stând pe loc să acorde prioritate tuturor vehiculelor care circulă pe drumul prioritar în acel moment indiferent de direcţia acestora de deplasare. Aşa cum a fost descris în prima postare a topicului, conducătorul auto întâlneşte indicatorul "Oprire" împreună cu indicatorul rutier cu semnificaţia "Obligatoriu virajul la stânga/dreapta" (duă caz), iar acesta trebuie să respecte semnificaţia indicatoarelor întâlnite, nu trebuie să circule după ureche ori după ce crede el, sau după ce îşi aminteşte. Un alt conducător auto care nu este din localitatea respectivă şi nu este familiarizat cu circulaţia din zonă, când se află într-o situaţie similară nu are de unde să ştie că urmează să pătrundă pe un sector de drum cu sens unic. El are obligaţia să respecte semnificaţia indicatoarelor întâlnite. La fel de bine pe drumul prioritar cu sens unic, un vehicul poate efectua manevra de mers înapoi, permisă de lege, iar asta nu înseamnă că nu mai beneficiază de prioritate de trecere şi aşa mai departe, exemplele pot continua. În concluzie, cauza generatoare a accidentului într-o situaţie de acest fel este neacordarea de prioritate vehiculelor care circulă pe drumul prioritar şi NU are absolut nicio relevanţă referitoare la dinamica şi cauzalitatea producerii accidentului fapta celuilalt conducător auto de a pătrunde pe un sector de drum cu accesul interzis. Presupunând că şoferul autoturismului care întâlneşte indicatorul cu semnificaţia "Oprire" respectă obligaţiile impuse şi anume se asigură că pe drumul prioritar nu circulă în acel moment alte autovehicule indiferent de direcţia acestora de deplasare, accidentul nu ar mai avea loc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
0 apocalipse Posted October 22, 2014 Share Posted October 22, 2014 (edited) Celalalt sofer ar putea fi sanctionat conform art. 111 din HG 1391/2006 primeste 2-3 puncte amenda si 2 puncte de penalizare dar asa cum au spus ceilalti colegi nu acesta este vinovat de producerea accidentului ci acela care nu acorda prioritate de trecere tuturor vehiculelor care in acel moment circula pe drumul prioritar. Aceasta speta am avut-o eu si cel care nu a acordat prioritate si a rams fara permis pe o perioada de 60 zile cu obligatie de testare, a depus o plangere contraventionala invocand ca nu el este vinovat de producerea accidentului si instanta de judecata i-a respins-o din acelasi motive pe care atat eu cat si colegii mei le-am mentionat mai sus! Fara evenimente! Edited October 22, 2014 by apocalipse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Question
chrisc
Buna seara,
As avea o intrebare legata de un caz recent aflat de la un prieten, situatia fiind urmatoarea:
Dupa cum se intampla la noi unii soferi merg pe sens unic invers (pe contrasens). De pe o strada laturalnica
apare un alt sofer care are STOP si obligatoriu la stanga doar ca nu se asigura si iese in strada cu sens unic
pe care este desigur lovit de cel care mergea pe contrasens.
Intrebarea este cine este vinovatul principal (sa le denumim #1 cel de pe contrasens si #2 cel care nu acorda prioritate).
Va multumesc pentru ajutor.
Link to comment
Share on other sites
7 answers to this question
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now