Jump to content
POLITISTI.ro

"Interzicerea" autostopului


bfn1978

Recommended Posts

Buna seara,

As dori sa aflu si opiniile dumneavoastra privitoare la acest proiect de ordonanta: http://www.mt.ro/web14/transparenta-decizionala/consultare-publica/acte-normative-in-avizare/475-proiectul-de-ordonanta-pentru-completarea-legii-nr-38-2003-privind-transportul-in-regim-de-taxi-si-in-regim-de-inchiriere

 

Dupa cum este prezentat el ar viza:combaterea evaziunii fiscale, combaterea concurentei neloiale, siguranta rutiera si alte "scopuri nobile". Dupa cum este conceput si cum s ar putea aplica .....din punctul meu de vedere este o enorma imbecilitate.

Eu zilnic fac naveta parcurgand sute de kiometri. Datorita unor experiente neplacute evit in general sa iau autostopisti. Insa in conditii extreme am luat copii sau femei pentru a nu i lasa sa stea in ploaie sau arsita. N am acceptat vreun leu vreodata, deci nu ma incadrez in tiparul "evazionistului" vanat de horror guvernu`. Probabil DA am facut un fel de "concurenta neloiala" unor transportatori legali si mai ales "jmecherilor" din domeniu. Nu contest ca nu ar exista si "fenomenul evazionist".

Insa realitatea e crunta in tara asta. Raportand la ceea ce vad eu,intalnesc eu, extrapoland la nivel national.....pai sunt mii sau chiar zeci de mii de copii in mediul rural care nu au cum sa ajunga la scoli decat facand autostopul. Multi dintre educatorii si profesorii lor, precum si o parte dintre colegii dumneavoastra apeleaza tot la solutia asta. Sa nu mai vorbesc de multi oameni amarati care fie nu au posibilitatea financiara sa cumpere bilete la tren sau autobuz, fie nu exista posibilitatea reala, practica intrucat prin respectivele zone nu circula altfel de mijloace de transport.

As fi curios cum or sa determine organele statului ca un sofer a luat contra-cost (in regim de taxi neautorizat) pe cineva pasager sau pro bono. Ce or sa faca or sa interzica si omenia?? sau poate ca vreau sa cunosc oameni noi, sa socializez, sa cunosc femei, samd. Atata timp cat e masina mea, combustibilul meu (cu o gramada de taxe platite in el), timpul meu cum poate cineva sa mi dicteze sa nu le folosesc si pentru/impreuna cu terte persoane?

E posibil sa nu fi inteles eu bine toata povestea asta! dar e si mai posibil sa fie alta cretinitate generata de "mintile luminate" complet rupte de realitatile cotidiene ale cetatenilor obisnuiti.

In orice caz consider ca este un subiect destul de serios pentru a fi dezbatut si analizat.

Edited by bfn1978
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Sau e posibil să dispară rechinii care iau clienţii transportatorilor autorizaţi şi astfel vor introduce la rândul lor mai multe autobuze şi ne vom civiliza. Ce zici? Nu se ia nimeni de tine că ai luat pe cineva pro bono, problema intervine când iei bani pentru asta şi te ocupi în mod repetat de aşa ceva. 

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Cristi e o modificare legislativă "cu dedicaţie", după părerea mea.

Păi regulile democraţiei, a pieţei libere şi ale capitalismului nu spun că statul trebuie să se implice cât mai puţin în economie? Nu asta şi-au dorit capitaliştii ăştia, privaţi lui peşte prăjit?

Acum vedem cum deştepţii de la transporturi, modifică cu dedicaţie o lege, ce are ca principală menire protejarea anumitor entităţi private. Cu alte cuvinte, nu lasă piaţa liberă, nu lasă  ca cererea şi oferta să dicteze. Dacă transportatorii ăştia grozavi şi atât de civilizaţi, nu sunt puşi pe căpătuială, atunci să-i elimine prin regulile economiei de piaţă pe rechinii ăia. Să-şi cumpere autocare luxoase, cu plasme, aer condiţionat şi internet şi cu bilete la preţuri care să-i determine pe călători să nu se mai urce la rechinul ăla cu maşina jegoasă. Că aşa e în economia de piaţă, cererea şi oferta face legea.

Dar la noi nu se poate. În România capitalistul ce îmi spune mie zilnic că îmi plăteşte salariul, vrea legi cu dedicaţie care să-i elimine concurenţa. Păi ce treabă are poliţia rutieră şi atribuţiile sale, cu concurenţa lui?! Dacă e aşa de capitalist, să-şi distrugă concurenţa prin oferte imbatabile. Să-i lase fără călători pe rechini prin condiţiile pe care le oferă şi preţurile biletelor de călătorie, nu prin legi cu dedicaţie obţinute prin cine ştie ce căi.

  • Upvote 2
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Ai dreptate şi tu Cătălin cu cele expuse. Totuşi, îţi voi da un contraargument în favoarea unei astfel de iniţiative legislative, trecând peste interesele de background din spatele acesteia. Pe vremea când lucram la post, un operator economic de transport a decis să extindă o linie de-ale sale şi în localitatea unde lucram eu, făcând astfel un bine enorm comunităţii, mijloacele de transport în comun în mediul rural fiind, după cum bine ştim, rare. Omul chiar a introdus nişte autobuze superior calitative celor care mai umblau prin zonă, a ales nişte intervale orare foarte bune şi avea şi nişte preţuri mult mai mici decât ceilalţi operatori economici de activau pe zonă. Nişte rechini din ăştia acţionau la nesimţire, mergând în faţa autobuzului cu 5 minute şi "culegând" din staţii majoritatea persoanelor, autobuzul plecând de multe ori gol. Evident că omul s-a enervat şi a zis că renunţă la traseul respectiv şi pe bună dreptate. El trebuie să producă profit, din care să îşi plătească angajaţii şi să plătească şi taxe la stat. Dacă nu are clienţi, de unde să plătească? Nu trebuie să privim toţi privaţii ca pe nişte adversari, la fel cum nici privaţii nu trebuie să ne privească ca pe nişte îmbuibaţi şi fericiţi ai sorţii. Aici intervine şi mentalitatea românului care preferă să meargă cu rechinul în maşina jegoasă, deşi poate de multe ori plăteşte mai mult decât costă autobuzul, doar pentru că merge cu maşina mică sau că ajunge mai repede. Cât despre interesele de background, întotdeauna a existat termenul lobby, inventat la străini, nu la noi, prin care, politic, s-au protejat diverse interese, legitime sau mai puţin legitime. Ia ca exemplu guvernările liberale şi conservatoare care au alternat în perioada interbelică : doctrine total diferite, pachete de legi diferite, în funcţie de interesele celor pe care îi reprezentau. Nu compar actuala clasă politică din România cu clasa politică de atunci, însă înţelegi ideea de fond. 

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Cristi, eu sunt de parerea lui Catalin. Ca este o initiativa "cu dedicatie". Ca se puteau gasi modalitati stimulative nu coercitive pentru a ii ajuta pe transportatorii onesti. Si mai mult decat atat......e o chestie negandita, fara cap si fara coada care poate da nastere la multe interpretari si abuzuri. Sunt de acord ca exemplul prezentat de tine ridica o problema reala. Dar nu stiu de ce am eu "feelingul" ca aceasta reglementare este "dedicata" tocmai "rechinilor care actionau la nesimtire" si care si au dus nesimtirea acum pana la nivel inalt. Daca erau excluse autoturismele din proiectul asta, puteam banui ca vor sa reglementeze activitatea de transport de persoane. Dar ei vor de fapt sa ne dicteze in mod aberant pentru ca nu le mai ajunge unora cascavalul. Pentru ca asa cum spune Catalin, unii (clienti politici) nu sunt in stare sa faca mai mult, corect, cinstit, economic pentru a isi dobandii bucatica lor de cascaval.

Cum se va aplica legea asta? dupa ce reguli/metodologii? Daca vreun frate/sora, prieten, vecin se ofera sa mi plateasca drumul .....asa ca are treaba, sa zic pana la Brasov.....ce fac? refuz si il trimit la "transportatorii legali"?? Ii calculez pretul cu TVA si ii tai bilet?

Daca 3-4 tineri, studenti se aduna si strang bani de mers la mare.....cel care detine masina se cheama ca face "taximetrie ilegala"? si pot da multe exemple din astea.

Cum determini care a primit si care nu bani de la un autostopist?

Voi de chitibusuri din astea stupide mai trebuia sa va ocupati?

Nu vi se creaza conditii, nu vi se asigura baza materiala, de multe ori nici cea legala pentru problemele serioase, grave din societatea noastra.

As vrea sa vad cand vi se da combustibilul necesar sa mergeti dupa unul care a luat un autostopist, pana cand va cobora respectivul din masina ii va da banii soferului si atunci puteti sa l incadrati pe respectivul la "taximetrie ilegala". Pentru ca in alte conditii, scuzati ma ca va spun dar ati comite un abuz care ar incalca inclusiv Constitutia.

Nu cred ca cineva cu o masina mica isi poate permite sa faca in mod regulat curse la distante mari si sa fie competitiv cu un autobuz, tren. Eventual oamenii cu o situatie materiala mai precara isi scot o parte din cheltuiala de drum (la un drum pe care ei sunt obligati sa l faca si o destinatie pe care o au deja stabilita). Asta e marea evaziune fiscala?? Si mai ramane problema celor care sunt prezentati in postarea prin care am deschis topicul? cu ei ce facem?? Sau statul ca si in alte ocazii in loc sa creeze conditii pentru rezolvarea unor probleme, vine cu biciul si bata.....scapa cine poate .....si dupa aia a disparut efectul dar cauza a ramas nerezolvata.

  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Sunt "pentru" lege.

1. Se diminueaza riscurile de transport a oamenilor necunoscuti , sau invers, riscurile de transport de catre necunoscuti, obligat fiind, pentru ca din cauza concurentei neloiale nu pot aparea firme de transport autorizate sa preia cererea.

2. Da, este concurenta neloiala fata de transportatorii autorizati.

 

In multe tari este interzis sa opresti si sa faci transport de persoane tip "auto-stop!" in principal datorita punctului 1.

Nu se pune problema ca politia sa faca urmariri, e suficient sa fie cunoscuta ca si contraventie, si se pot organiza flagraturi si amendati ambii si autostopistii si soferii.

In felul asta rudele sau prietenii sunt eliminati din ecuatie

Link to comment
Share on other sites

Cezar, stii cum e asta: de cand a descoperit omul focul.........foarte multi au murit in incendii. Ce facem? il interzicem?? Riscuri de transport exista si vor exista cat timp va exista transportul......chiar si ala "perpedes".

Eu din cauza unor experiente trecute neplacute evit sa iau persoane la autostop si nu legate de vreo neintelegere financiara, ci de bautura, agresivitate, mirosuri, limbaj si pana la urma confortul meu fizic si mental.

2) Nu poti sa indrepti o nedreptate, un rau......... generand altele si mai mari prin masurile pe care le iei.

3) ce te faci cu toate problemele si aspectele pe care le am ridicat mai sus??

4) multe tari de fapt sunt mult mai putine decat cele in care este permis autostopul

5) scuza ma dar cred ca scopul tau in viata, rolul tau in societate nu este sa alergi si sa l vanezi pe X si Y daca face sau nu autostopul, daca ia sau nu la autostop. Cred ca te ar limita cu timpul si te ar deprofesionaliza. Sunt atat de multe si grave problemele in tara asta si chiar nu exista timp, bani, oameni, pregatire pentru a le rezolva.

6) cum vei proceda dupa ce va fi in vigoare minunatia asta, daca unul ca mine, in semn de protest va lua in fiecare zi, in drum spre servici cat de multi permite legal masina, fara a le lua nici un leu?? uite asa din 5 in 5 km vreau sa ma imprietenesc si sa am cunostiinte noi printre oamenii locului

7) "cauza genereaza efectul", "nevoia te invata" si nu invers. Firmele "autorizate" (incep sa am alergie la cuvantul asta stiind ce se afla in spatele lui la noi in tara) de ce nu ofera servicii corespunzatoare si nu acopera trasee si pentru....doar 1-2 lei profit?? in scop social. Am vazut in destule tari civilizate, firme de transport care fac curse si la dracu in praznic cu 2-3-4 pasageri. La noi de ce nu se poate?

Ma opresc aici pentru moment

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Vezi că ai început să o iei pe arătură şi dacă vei continua, e foarte probabil să pierzi privilegiul de a posta pe acest forum.

 

În primul rând, renunţă în a mai ne învăţa cum trebuie să ne facem meseria sau să ne spui care este rolul poliţistului şi ce trebuie să facă. Suntem sătui de deştepţi şi pricepuţi numai în ce trebuie să facă alţii. Tu nu eşti unul dintre cei care să ne înveţe cum să ne facem meseria ori cum să aplicăm legea. Pentru aşa ceva există destui profesori bine pregătiţi în Academie şi Şcolile de Poliţie. Deci renunţă să-ţi mai faci griji sau să ne dai lecţii cum să ne facem treaba.

 

În al doilea rând, vezi că Cezar nu este poliţist, aşa că uşurel cu presupunerile şi aprecierile la adresa celor cu care discuţi aici.

Link to comment
Share on other sites

Imi pare rau, mi-am prezentat doar parerea proprie in calitate de cetatean, dpdv civic, cu argumentele de rigoare (motivul logic pentru care gandesc asa).

Nu sunt politist, cum a subliniat si Catalin, insa in acelasi timp legile nu le fac politistii, ci cei pe care ii votam sa ne reprezinte.

La orice proiect de lege vor exista pareri pro si contra pe baza intereselor fiecaruia. Asta este democratia. O seara placuta.

Link to comment
Share on other sites

@ Catalin  - imi cer scuze daca asta s a inteles. Nu e asta nici mesajul, nici scopul. Departe de mine intentia de a da lectii. Faptul ca Cezar nu este politist acum din postarea ta am aflat. Cred ca impartirea asta: politisti - civili la nivel de discutii si opinii nu este benefica nici unora. Crede ma te rog, nu sunt genul care sa fac nici procese de intentie si nici de profesie. Nu l am atacat pe Cezar, ci ideile expuse de el.

Incerc sa inteleg si postura in care va aflati voi precum incerc sa inteleg si postura unui sofer, autostopist samd. Pe unii nu am cum sa i inteleg dar asta i alta discutie.

Cred insa ca prin comunicare, explicatii si dezbatere toti putem progresa, ne putem mai usor intelege unii pe ceilalti si in final aprecia si respecta.

Link to comment
Share on other sites

  • Moderator

Împărţirea asta poliţişti şi civili, este adusă în discuţie de civili. La fel cum ai făcut-o şi tu mai sus, când cu avânt proletar ai început să-i povesteşti lui Cezar despre rolul care crezi tu că ar trebui să-l aibă el ca poliţist în societate, despre cum ar trebui aplicată legea şi aşa mai departe. Dacă vei citi pe aici mai mult, vei observa că nu eşti singurul ce apelează la astfel de argumente. Vei găsi destule postări în care civilii ce intră aici, rămaşi fără argumente au replici de genul: E grav dacă tu ca poliţist gândeşti sau vezi lucrurile ..., din cauza unui poliţist ca tine se întâmplă ..., tu nu ai ce căuta în poliţie, etc, etc. Deci, dicuţiile de acest gen sunt invocate tot de către civilii ce nu primesc răspunsurile pe care le aşteaptă. De aceea eu te rog, dacă vrei sau nu poţi să discuţi civilizat, fără prejudecăţi sau stereotipuri, să te opreşti. Şi dacă o să începi să ne spui cum trebuie să ne facem meseria, cum şi cine ar trebui să fie poliţist etalându-ţi talentul de selecţioner, te asigur că nu ai nimerit unde trebuie.

 

Poliţistul trebuie să aplice legea, indiferent de cum o consideră. Chiar dacă i se pare că bună sau rea, el trebuie să o aplice. De ce? Pentru că reprezentanţii, aleşii celor mulţi, aşa au considerat că e bine, deci prin urmare majoritatea românilor îşi doresc aceea lege. Aşa este în democraţie.

Link to comment
Share on other sites

Am fost angajat la stat destui ani incat sa simt pe pielea mea stereotipia tembela (amplificata de nu spun cine) precum ca: noi va platim salariile, noi avem drepturile, sunteti obligat sa ma multumiti samd. Si destui neica nimeni ma tratau de parca eram "sclav public". Am avut aceiasi atitudine si intransigenta ca a unora dintre voi pe aici.

Am cunoscut politisti si buni si rai. Si limitati, inculti si plini de ei....... si Oameni de o valoare incomensurabila, foarte bine pregatiti si cu o cultura, eleganta si distinctie rar intalnite. M am si certat cu politisti pana la punctul in care era sa mi se faca dosar pentru ultraj, am si ajutat politisti in misiune. Am si 2 prieteni politisti.  Oricum nu privesc si nu respect hainele decat atat cat si cum o impune legea. Insa oamenii din ele, unii dintre ei pentru mine vor ramane repere de pergatire, cultura, responsabilitate.......asa cum altii vor ramane niste terchea-berchea indiferent de cate trese aveau la uniforme. Deci din punctul meu de vedere per ansamblu pentru mine nu sunteti nici ingeri, nici demoni. Sunteti o categorie profesionala, cu o situatie si responsabilitate mai aparte. Insa cu bune si rele ca toate celelalte.

Pentru mine nu sunt tabere: "voi" contra "noi". Cred ca suntem sau cel putin ar trebui sa fim parte a aceleasi echipe: "societatea in care traim". Fiecare cu rolul si rostul lui.

Nu mai spun ca am vazut politisti in actiune in "marile democratii" si sa isi fi cerut acolo "drepturi" trambitasii de pe aici.

De aceea am cu respect rugamintea sa nu ma incadrati in "tiparul civilului" asa cum promit ca nu va voi incadra in "tiparul politistului.

Insa pentru mine e important si am convingerea ca si pentru voi ca o lege sa fie bine gandita, bine articulata si motivata si intr un final bine si corect aplicata.

Oricum la final cei mai multi dintre nemultumiti tot pe voi or sa va injure. Ca asa e romanul.

Acest forum mi s a parut o idee foarte buna si o apreciez mai ales ca este benevola. Va apropie de oameni, "va umanizeaza" imaginea si zic eu ca ar trebui sa va aduca un plus considerabil de apreciere, respect si intelegere din partea celor care il frecventeaza. Ca unii nu vor intelege mare lucru.....asta e.

Din motivele expuse mai sus am ales sa postez, sa deschid topicuri si am sa o mai fac daca imi va mai fi permis.

Acum nu cred ca orice critica sau parere contrara trebuie sa o luati personal sau ca un atac la profesie. Poate prin prisma experientelor trecute sunteti indreptatiti sa o faceti, insa si civilii sunt oameni si oameni sunt cazuri si cazuri fiecare cu propriile experiente de viata si cu propriul nivel de intelegere.

Cu cat veti avea mai multa rabdare si intelegere cu atata cred ca veti castiga mai multi de partea buna a societatii.

Cu stima !

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.