Jump to content
POLITISTI.ro

Brigada de politie rutiera chiar nu are nimic de spus?


yo3ies

Recommended Posts

Am trecut astazi pe jos prin zona Titan si m-am crucit. Am vazut noile trotuare cu piste de biciclete integrate, imi pare rau ca nu am avut o ruleta la mine ca sa masor latimea acelei piste dar ochiometric are in jur de 80-90 de cm latime, si am vazut ca s-au si montat deja indicatoare rutiere. Sincer chiar nu gandeste nimeni in tara asta, dar cu o latime asa mica cum sa poti face depasiri cand ghidonul are latimea de 70 de cm, si doi la mana fara o separare macar pin o bordura de 5 cm fata de traficul pietonal cred ca ne putem astepta la accidente, pentru unii bicicleta e mijloc de transport nu doar de relaxare, si nu vreau sa ma gandesc la ce se poate intampla la intanlirea intre un pieton intrat mai mult sau mai putin accidental pe pista sau la efectuarea unei manevre de depasire, avand in vedere ca eu cu bicicleta circul in mod curent pe plat cu viteze de 32-35 km/h. Oare pistele astea au primit avizul BPR sau semnele sunt puse asa sa ia ochii fraierilor ca e campanie electorala

post-571-0-78727800-1398966944_thumb.jpg

post-571-0-01647500-1398966956_thumb.jpg

post-571-0-62396300-1398967053_thumb.jpg

  • Upvote 4
  • Downvote 7
Link to comment

Azi am trecut cu masina de serviciu pe langa 2 biciclisti. Unul m-a dat in aia mamii, iar celalalt avea casti, nu a auzit claxonul meu si nu a vazut semnalizarea mea,  pendula pur si simplu intre moarte si bagat una persoana nevinovata conducator auto in accident cu victima din cauza domniei sale. Crede-ma, ce vrei tu, nu se pupa deloc cu rata biciclistilor inconstienti, ce isi pun zilnic viata in pericol, facand slalom printre masini.

 

Apropo, ti-am dat vot negativ, ca sa stii, fiindca esti complet paralel cu realitatile celor din Brigada de Politie Rutiera, oamenii aia se confrunta cu probleme mult mai grave fata de ce expui tu...

  • Upvote 1
  • Downvote 1
Link to comment

Nu ma supara votul negativ si stiu ca sunt poate singurul biciclist din Bucuresti care respecta regulile de circulatie (intr-o seara se minunau de mine doi agenti de la rutiera ca m-am oprit la rosu desi strada era goala, glumeau intrebandu-ma daca am febra sau ceva), da eu intreb doar daca BPR se ocupa de avize pentru semnalizari rutiere sau nu, caci daca da inseamna ca cineva si-a batut joc de ei. Daca m-ai cunoaste sau daca ai vedea activitatea mea de pe facebook ai vedea ca militez ca biciclistii sa respecte codul rutier. Daca nu BPR se ocupa cu aprobarile de semnalizari rutiere mea culpa. Oricum problema e grava. Daca te uiti in fotografiile postate de mine, cei care respecta legea vor avea mari dificultati in a o respecta pe aceste piste spre imposibil. 

 

Eu am lumini bune pe fata si pe spate intotdeauna in numar de 3 sa nu raman fara baterii, port noaptea mereu vesta reflectorizanta, semnalizez stanga dreapta si cand franez stau la semafor si nu traversez pe trecere calae pe bicicleta. Si cel mai important respect codul rutier, chiar daca nu am permis cred ca il stiu mai bine ca multi soferi

Edited by yo3ies
  • Upvote 5
Link to comment
  • Moderator

Ce ar fi ca in sectiunea aceasta sa raspunda doar politistii si nu toti bagatorii de seama?

  • Upvote 2
  • Downvote 2
Link to comment

Hop si-un politist cu o parere nepopulara!!!

 

Biciclistii, cel putin cei bucuresteni, sunt mai frustrati de obicei decat soferii. Au impresia ca fac un bine deosebit traiului/circulatului in comun si se asteapta sa fie mici zeitati aducatoare de inovatii. In realitate, trec pe toate semafoarele pe rosu pt ca au impresia ca nu li se aplica nici o regula, iar daca sunt implicati in vreun accident, desi regulile le bajbaie, sunt ferm convinsi ca nu sunt de vina, ci ~dobitocii~ cu masini care nu au descoperit inca zen-ul plimbarii cu bicla. Pistele de biciclisti sunt avizate si cam atat de Politia Rutiera. Iar avizarea asta se face intr-o comisie la nivelul Primariei din care fac parte multe minti luminate. Personal nu stiu sa existe undeva in oug 195 o referire la latimea pistelor, deci probabil se stabileste ad-hoc in Comisia de care spuneam. Iar daca politistul de-acolo aduce in discutie pericolul social, mai mult ca sigur alesul neamului din fotoliul central o sa ii atraga atentia ca nu e popular oricum ca uniforma printre cetateni, si ca nu ar fi bine sa i se puna in carca refuzul de avizare al pistei. Ce zic aici e ipotetic, parere personala, dar cunoscand practicile, nu mi se pare departe de realitate. Atat timp cat legiuitorul face norme strambe/interpretabile/incomplete si se lauda in fata votantului de rand ca e Politia de vina, situatia va persista. Iarasi, parere personala... Ideea e ca in lipsa unui criteriu clar pt refuzul unui aviz, politistul nu se prea poate opune...

 

 

Off> Am incercat si eu o sg data mersul pe 2 roti si am fost realist... nu e de mine, iar traficul nu e inca pregatit... :emo-yessir:

 

yo3ies nu era o referire la tine, stiu ca intelegi lucrurile asa cum sunt... naspa! :unsure:

  • Upvote 6
Link to comment

Mi se pare ca exista ceva legat de lățimea lor intr-un normativ, o sa caut. Dar oricum mi se par periculoase cele prezentate de mine mai sus. O sa le parcurg intr-o zi cap coada si o sa încerc sa le fac o analiză obiectiva. Oricum fără o separare față de pietoni măcar printr-o bordura de 5-10 cm e nasol. Si bicicliștii sunt asa cum sunt dar nici cu pietonii nu imi e rușine. Iar de șoferi eu unul nu prea mă plâng. Anul trecut am băgat 6000 km pe bicla fara o zgârietură si asa am reușit să mă învăț cu traficul si acum o sa fac din nou școala de șoferi caci nu mi-am luat permisul pana acum deoarece nu mă simțeam in stare sa mă integrez în trafic.

  • Upvote 1
Link to comment

Legat de biciclisti care trec pe rosu sunt total de acord ca 99.99% o fac, dar consider ca ar trebuii sa li se aplice amenzi ca sa ii civilizam. 

Legat de soferi na ca astazi ma plang de unul asa de dimineata: Intersectie Buzesti cu Piata victoriei, Avem doua benzi marcate pentru viraj la dreapta si doua benzi marcate pentru viraj inainte. Culmea astazi chiar era liber traficul acolo, ma incadrez pe prima banda pentru mers inainte (a treia banda de la bordura) pe fiecare din cele patru benzi cate o masina bineinteles ca toate 4 au facut la dreapta. Daca pe cel care era pe banda 4 de la bordura sa zicem ca il inteleg ca era incepator dar cel de langa mine de pe banda 3 nu era. Oricum nici unul dintre ei nu s-a asigurat, noroc ca am oglinzi si reflexe ca altfel, Dumnezeu cu mila, dar astea le patesc zilnic, deja m-am obisnuit. 

 

Si pentru a intelege toata lumea de ce eu spun ca pistele de mai sus sunt nesigure va atasez o fotografie a ecranului GPS-ului facuta dupa deplasarea de acasa la serviciu. Sincer fara o separare intre Pietoni si Biciclisti totul va tine de noroc pana cand va avea loc o busitura. Ca sa mentin acea medie de deplasare oprindu-ma la toate stopurile in mod normal am mers cu 24-25 km/h. Tineti cont ca eu am MTB dar cei cu cursiere scot in mod curent o medie de 40-45 km/h

post-571-0-42399800-1399006412_thumb.jpg

Edited by yo3ies
  • Upvote 2
Link to comment

ai grija pe unde-ti lasi GPS-ul. Scump si pro.

 

Iti recomand si tie ce le recomand celor care vor sa inceapa motociclismul.

O masina mica un an, doi cu care sa "simti" traficul, Aveo, Smart, Spark etc.

Scopul este sa te "integrezi", sa te adaptezi traficului, nu sa faci pe politistul.

Link to comment

De la yo3ies citire:

„Intersectie Buzesti cu Piata victoriei, Avem doua benzi marcate pentru viraj la dreapta si doua benzi marcate pentru viraj inainte.”

Nu înțeleg cum poți să virezi înainte? te rog lămurește-mă că m-ai băgat rău de tot în „ceață deasă”.

Edited by iav
  • Upvote 1
  • Downvote 2
Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.