Jump to content
POLITISTI.ro

ADIBAS versus ADIDAS


Razvan80

Recommended Posts

Ce parere aveti despre faptul ca nu exista niciun kit xenon "aftermarket" omologat de RAR, cu toate ca in trafic se pot vedea in functiune la mai mult de 50% din autovehicule, si mai interesant, acestea se gasesc chiar si la magazinele de piese auto din Romania (deci sunt vandute legal)?

 

Oare de ce RAR nu este deschis la o analiza a produselor existente pe piata? Chiar sa nu existe nici un producator de kituri xenon care sa satisfaca normele "riguroase" ale RAR, sau sa fie vorba de fapt despre monopolul marcilor auto de renume?

 

De ce spun acest lucru? Cred ca RAR ar putea selectiona o echipa de experti care sa analizeze kiturile exnon existente pe piata si sa decida care sunt marcile ce nu afecteaza peste limitele de siguranta admise, parametrii de functionalitate ai autovehicului. Acest fapt este realizabil usor, avand in vedere existenta autovehiculelor identice constitutiv, mai putin sistemul de iluminare (unele cu xenon din fabricatie si alte standard, e.g. VW, Audi, Mercedes, ...).

 

Cred ca daca unul dintre dezideratele RAR ar fi siguranta in trafic pe timp de noapte, atunci cu siguranta ar fi multe modele de kituri xenon omologate RAR si astfel ar exista multe modele de autovehicule dotate cu asa ceva si implicit un trafic pe timp de noapte MAI SIGUR!

 

De remarcat: aici nu intra in discutie cei ce nu isi regleaza farurile (fie ele xenon, fie nu) in concordanta cu sarcina autovehicului si astfel devin un pericol pe drumurile publice!

 

Sper ca motivul RAR de a nu omologa niciun kit xenon sa nu fie de fapt o constrangere vis a vis de a nu aduce concurenta marilor producatori auto "de firma" ... ar fi pacat intr-o tara cu economie de piata in care concurenta ar trebui sa ridice calitatea vietii.

 

Daca totusi este varianta pesimista ... atunci cum catalogati urmatorul scenariu? "Un copil imbracat decent, (insa dupa posibilitatile financiare ale parintilor, care de altfel au facut tot posibilul ca acesta sa fie clasat onorabil intre semeni) merge impreuna cu colegii de clasa la o onomastica a unui coleg ce are sa se desfasoare intr-un local select, insa intrarea in local ii este interzisa datorita deciziei conducerii (decizie adoptata de la deschiderea localului si unanim agreata de conducere) de a avea tinuta "selecta" obligatorie ... "

 

Cred ca si cei ce lucreaza decent, si sunt legali, chiar daca in picioare nu isi permit sa poarte decat "ADIBAS", trebuie sa aiba acelasi drept de a circula pe strada ca si cei ce poarta "ADIDAS". Oricum ar incurca mai putin decat sa merga doar in ciorapi (si aia rupti) ... Sper ca ati inteles aluzia xenon versus far normal ...

Link to comment
  • Member

http://Pareri si pozitii asupra instalatiilor HID XENON aftermarket ...

 

Sunt extrem de deranjante xenoanele aftermarket fara lupe dedicate si fara sistem de spalare...iar legea interzice montarea la autovehicul a luminilor de altă culoare sau intensitate, a altor lumini, dispozitive ori accesorii de avertizare decât cele omologate!

Edited by cipri83
  • Upvote 2
Link to comment

Cunosc bine cele punctate de dvs., dar daca sunteti atent la ce am postat, acestea nu intra in categoria kiturilor xenon ce ar putea trece de testul expertilor RAR, pentru simplul motiv ca ar perturba normele standard de functionalitate ale autovehicului. (Normal ca pentru a intra in discutie omologarea un kit xenon este necesara montarea pe faruri cu lupe!!)

 

Eu discutam despre kiturile xenon care sunt perfect compatibile cu normele de siguranta ale autovehiculului si implicit si in trafic si acest lucru sa fie expertizat de catre RAR! Mai ales ca aceste kituri finctionale sunt IN VANZARE in magazine de piese auto, deci legal!!!

 

Exemplu doua modele de e.g., VW, Audi, Mercedes, echivalente constitutiv, adica scoase in serii paralele si cu dotari identice, exceptand optiunea extra privind xenonul cu tot ceea ce implica acesta in instalatia electrica. Astfel aveai aceeasi masina dar cu posibilitatea de a opta pentru xenon. Astfel, daca optai pentru xenon extra, se inlocuiau farurile si un mic subansablu din blocul electric; in rest IDENTIC!

 

Tocmai de aceea au aparut in tarile cu putere financiara redusa variante fiabile care sa suplineasca acea dotare extra, dar la un pret rezonabil. Din surse ce au lucrat in domeniul auto la firme cu state vechi pe piata auto, se stie ca aceste compromisuri sunt tehnic fara implicatii colaterale in afectarea functionalitatii autovehiculului.

Link to comment

Cine a spus ca RAR se opune?

RAR este deschis, MULT mai deschis decat este Motor Vehicle Safety din Canada, TUV si DEKRA din Germania.

Iti scriu asta pentru ca m-am lovit de ele si stiu.

RAR-ul a fost deschis si m-a ajutat...

 

Sa iti zdruncin din temelii gandirea care o ia razna, cumpara tu un kit si mergi la RAR, fara sa-l montezi pe masina

Platesti omologarea, apoi, dup a ce o primesti, scrii la constructorul vehiculului iei aprobarea sa montezi chitul tu, mergi iar la RAR pentru omologare.

SI o sa aflii DE CE nu se omologheaza mizeriile din comert.

 

Ca aceste kituri sunt in vanzare nu inseamna ca ele sunt aprobate pentru a fi montate pe vehicul.

Eu, daca-mi cumpar o oglinda de bicicleta nu am autorizatie s-o folosesc pe masina, sau, daca-mi cumpar o coasa nu am voie s-i atasez pe capota masinii.


 Din surse ce au lucrat in domeniul auto la firme cu state vechi pe piata auto, se stie ca aceste compromisuri sunt tehnic fara implicatii colaterale in afectarea functionalitatii autovehiculului.

Nu functionarea vehiculului e afectata, ci SIGURANTA RUTIERA.

Daca un kit nu are omologare individuala si nu este omologat apoi pe vehicul, NU POATE CIRCULA legal pe drumurile din Europa

Link to comment

Cezar, relative la ce ai postat :

"

Nu functionarea vehiculului e afectata, ci SIGURANTA RUTIERA.

Daca un kit nu are omologare individuala si nu este omologat apoi pe vehicul, NU POATE CIRCULA legal pe drumurile din Europa

"

 

Nu vezi usor ilogic ceea ce sustii? Cu ce anume ar fi afectata siguranta rutiera, daca functionalitatea vehiculului ne este afectata? Adica din punct de vedere tehnic (aici incluzand standardul cerut vis a vis de luminozitatea farurilor, reglaj functie de sarcina , etc. ) vehicului este perfect functional, dar circulatia lui pe drum afecteaza siguranta rutiera???

 

Ce intelegi tu prin siguranta rutiera? Ca  nu ai masina de firma?

  • Downvote 4
Link to comment

Masina este perfect functionala. Aprinzi lumina, se aprinde, se consuma energia.

 

Afectezi siguranta rutiera pentru ca lumina ta ma orbeste pe mine si/sau nu este eficienta pentru tine

 

Nu ma lua ca nu inteleg siguranta rutiera ca intri pe un teren minat


Ti-am mai scris, nu te opreste nimeni pe tine sa mergi la RAR cu un kit d-asta sa completezi dosarul de omologare sa platesti omologarea si eventual so iei.

Apoi sa scrii la constructor (la BMW sau Opel) sa isi dea aprobarea sa pui pe masina asa ceva, apoi te intorci iar la RAR sa faci omologarea kitului omologat pe vehicul.

Succes

  • Upvote 3
  • Downvote 1
Link to comment

Cezar, vezi ca ajungi la cele postate de mine anterior si anume ... problema nu este de natura a sigurantei traficului, ci de politici financiare!! O firma mare auto NU va permite concurenta pe piata!! Este chiar asa de greu de inteles?

 

Apropos de exemplul tau ... iar nu iei in considerare toate date trecute de mine in postare (poate ca scriu prea implicit ...), dar daca exista masina cu acelasi xenon dar DIN FABRICA, deci LEGAL si omologat RAR --- atunci ALA NU TE ORBESTE LA FEL DE MULT Ceazare? Acelasi exnon, dar de kit iti scoate ochii pentru ca este pe un TRABANT si nu este omologat RAR dar un xenon din fabrica la BMW cu aceesi intensitate si reglaje, iti mangaie privirea si parca iti deschide o alta perspectiva asupra lucrurilor!! Sa nu fim penibili ...

  • Downvote 4
Link to comment

Razvanel, NU TE PRICEPI, las-o moarta.

 

Pe acelasi principiu un far de dacie 1300 poate fi montat pe Ferrari. Nu merge asa.

 

Nu este ACELASI xenon din fabrica cu xenonul de 3 lei. Pentru ca nu este.

Daca nu crezi, mergi si omologheaza-l. Nu te opreste nimeni. Baietii de la RAR nu sunt platiti de Ford sa respinga omologarea. Ei o fac conform cu legislatia in vigoare.

 

:lol:

Nu e nici o conspiratie. E numai prostie Razvane

Nu se poate mai ieftin si omologabil. Daca s-ar fi putut ar fi existat pe masini "kituri" din fabrica.

Asa ca super dealerii de rahaturi zis "xenon identic cu cel original", pacalesc prostii ca vezi doamne politica financiara nu le omologheaza rahaturile.

In realitate, ele nu indeplinesc normele impuse de securitate rutiera.

 

Un far nu trebuie sa-mi mangaie privirea.

Trebuie sa nu (ma) deranjeze, trebuie sa iti asigure tie un camp de vizibilitate noaptea si in diverse conditii, trebuie ca montajul electronic sa nu genereze incendii, trebuie ca in caz de accident sa nu te raneasca suplimentar, trebuie sa fie reglabil in functioe de greutatea din portbagaj, si, pentru toate astea asta sunt reguli care trebuiesc indeplinite.

Asta verifica RAR-ul. De ce te incapatanezi si nu mergi tu sa omologhezi un kit la RAR?

Te-ai umple de bani dupa aia.

  • Upvote 3
Link to comment

Cezar, imi pare rau ca vezi lucrurile asa. Asta este, nu este problema mea. Tin doar sa iti precizez ca cele punctate de mine sunt din pacate reale ... deci adibas vs adidas ... este real prietene, la fel cum este permis de politie in toate palierele sociale: spitale, scoli ... etc. Intotdeauna Adidas este mai bine cotat decat Adibas ... Dar sa nu iutam ca vom fi si noi la randul nostru purtatori de Adibas ...

 

Daca in spitale vei fi ajuns pentru un transplant in capul listei de asteptare si ... Adibas fiind in acea postura, vine dl. cu Adidas si SURPRIZA ... iti ia locul fara nici un fel de explicatie  ... nu stiu daca mai privcesti lucrurile la fel ...

 

Si da, TE ASIGUR ca NU COSTUL in acest caz influenteaza CALITAEA ...

 

Cum comentezi ca exista de mult motoare functionale pe tipuri de enegie net inferioare financiar ... dar nimeni nu incurajeaza acest lucruri, de ce? Cred ca este lesne de inteles ... Si sa nu vi cu argument de tip performante .... pentru ca tehnic vorbind TE ASIGUR ca nu ai dreptate!

 

Stiati ca exista cesuri ce functioneaza doar pe baza de apa? Acesta este un exemplu banal ... exista enertgii colaterale mult mai "ieftine", dar sunt alte interese in joc .... ASA ESTE SI AICI! DECI, nu va imbatati cu apa rece!

 

 

  • Downvote 4
Link to comment
  • Moderator

Mai ales ca aceste kituri finctionale sunt IN VANZARE in magazine de piese auto, deci legal!!!

Fals!

Nu toate mărfurile/produsele care se află în magazine sau pe tarabe și sunt puse în vânzare respectă prevederile legale și normele tehnice.

Restul afirmațiilor făcute de tine aici sunt inutile, pentru că nu au un suport real.

Link to comment
  • Moderator

 Tin doar sa iti precizez ca cele punctate de mine sunt din pacate reale ... deci adibas vs adidas ... este real prietene, la fel cum este permis de politie in toate palierele sociale: spitale, scoli ... etc. 

 

Tot poliţia e de vină şi pentru că legea interzice kit-urile xenon aftermarket şi că acestea nu sunt omologate de RAR. Omul e irecuperabil. Şi când te gândeşti că astfel de indivizi au drept de vot ...

Link to comment

Prin 95 a venit un prost d-asta de manca seminte in curte la RAR sa omologheze mercedes 300E, ca e "dealer".

Legea era (nu sunt la curent daca mai este valabil) ca, daca comercializezi mai mult de 10 modele de alelasi tip pe an esti obligat sa faci omologare de tip.

A prezentat vehiculul si dosarul de omologare, cu testele facute la DEKRA.

 

"Haidi baaaahhh, ce homologare sa-i mai faci astuia, e mercedes, n-o sa ai tu si neamu' tau bani sa te urci intr-unu!!!"

 

Ciobanul cumparase de la Daimler specificatia de Africa de Sud, ca era mai ieftina. Ghinionul lui.

S-a vazut ca dosarul de omologare era facut pe alt model.

Totusi i s-a facut o analiza intre modelul lui si cel european, in asa fel incat sa nu i se respinga cererea, desi se putea face caci incercase sa insele.

Ei, la sistemul de iluminare lipsea reglajul de far in functie de greutatea din portbagaj, motiv pentru care modelul a picat omologarea.

 

In presa a aparut ceva de genul:

"Specialistii de la RAR sustin ca Dacia e mai buna decat Mercedes"

Si o intreaga poveste OTV-ista pe marginea titlului.

 

Ce e prost este ca individul asta chiar crede ceea ce spune si ce e si mai trist este ca indivizi de teapa lui sunt multi si se fac vizibili.

 

Dupa parerea lui specialistii de la Geneva care propun si schimba legile de securitate rutiera sunt inutili, specialistii care proiecteaza si testeaza sisteme in cadrul firmelor  auto si specialistii de la RAR care verifica, sunt degeaba si pot fi usor inlocuiti cu cei de teapa lui care stiu ei ca un lucru este "bun".

 

Trist. Si imi pare rau pentru voi cei care lucrati la rutiera si care trebuie sa va intalniti cu indivizi d-astia zilnic

Link to comment

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue. By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.