Jump to content
POLITISTI.ro
Catalin

Infrastructura rutiera sau reteaua de drumuri si autostrazi

Recommended Posts

Catalin

Prima întrebare firească care se pune este dacă avem așa ceva. Există în România o rețea de drumuri și autostrăzi?

Conform statisticilor, răspunsul este afirmativ. În teren stăm mai prost, ca să nu spun dezastruos.

Ministerul transporturilor este după părerea mea gaura neagra a bugetului acestei țări. Nu cred că există alt minister din România care să fi beneficiat de măcar un sfert din bănetul ce a fost alocat transporturilor, iar mai nou nou înființatului minister al dezvoltării regionale, datorită faptului că a ajuns de notorietate jaful și furtul acoperit de legi ce se practică la transporturi.

Nu cred că există alt domeniu din țara asta care măcar să se apropie ca sume alocate pentru investiții de domeniul acesta. Și nu ar fi vreo problemă sau ar deranja pe cineva, dacă s-ar vedea ceva și în infrastructura sau rețeaua de drumuri.

Știți sau aveți idee cum se face asfaltarea unui drum în România anului 2011?

Veți vedea în filmarea de mai jos. Un drum naţional este asfaltat cu târnăcopul şi picioarele. :blink:

Este vorba despre Drumul Naţional 18 Baia Mare-Târgul Lăpuş, drum care a fost declasificat şi trecut apoi în administraţia Consilului Judeţean, pentru a putea fi încadrat, ulterior, în proiectele desfăşurate de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, condus de coana Nuți Udrea. ;)

Enjoy the show !

Acesta e realitatea din domeniu privat, unde ne trimit toți, unde zace profesionalismul și nu există pic de incompetență. Aici se varsă grosul banilor din buget, ce ajung în buzunarele a câtorva îmbuibabați, care după câțiva ani de afaceri cu statul, în care se conectează la bugetul acestei țări și își umplu buzunarele, vin să ne servească lecții de capitalism, de eficiență și profesionalism. Că de ... mediul privat autohton este spuma acestei societăți.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Motoboom

Cata, daca ai fost atent cand ai mers la Slatina, pe podul la iesire din Bals, catre Slatina, e aceeasi opera ca in filmul postat de tine: butelia cu arzator, saci de smoala cu pietris, incalzit si in 3 zile groapa apare, e drum european, iti trebuie rovinieta, daca nu ai, iei amenda (stiu eu unul care a luat-o) dar gropile se acopera pe bani grei care ajung in blanurile blondie lui chioru, in buzunarele piticului...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Octavian

De 7 ani eterna si fascinanta Romanie are la dispozitie de la Uniunea Europeana miliarde pentru care nu trebuie sa dam nimic inapoi.

Ce fonduri am atras pana astazi?

Am ajuns pe la 260 de milioane. Adica dublu fata de 2010. :doh:

Suma pare uriasa dar in realitate este mica.

Si mai grav e ca deja ne scapa printre degete 80 de milioane de euro doar pentru DN6 Craiova- Lugoj. Lucrarile de reabilitare au intarziat si au avut atatea defecte, incat n-au mai fost decontate. De la Severin incolo e prapad. S-a reparat pe bucati si soseaua e praf.

Riscam sa pierdem peste 100 de milioane pentru autostrada Orastie - Deva unde avem termen limita 2012, desi nici nu s-a inceput.

2011 ar trebui sa fie anul santierelor de drumuri, doar ca sa ajungem la primul sfert din cele 5 miliarde alocate.

Chiar si asa, cand Romania va trage linie in 2015, tot vom descoperi ca am ratat aproape un miliard de euro de la Bruxelles.

Edited by Octavian

Share this post


Link to post
Share on other sites
Catalin

Istvan Szekely, negociatorul-şef pentru Comisia Europeană în România, a declarat că unele fonduri sunt cheltuite fără rost.

Citatul exact:

"Există o mulţime de bani la buget. Nu vă păcăliţi cu ideea că v-aţi afla într-o situaţie mai bună dacă aţi avea un deficit mai mare. Veţi plăti mai mult pentru el, pentru că există o dobândă pentru împrumuturile care stau la baza chetuielilor publice. Toată lumea se plânge de starea infrastructurii în această ţară şi pe bună dreptate. Dar România are unul din cele mai mari niveluri de cheltuieli publice de capital, pentru investiţii, din Uniunea Europeană – 7,2% din produsul intern brut. Ar trebui să întrebaţi autorităţile de ce nu se văd rezultatele acestor cheltuieli."

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
acol

Referitor la acest subiect,am si eu o intrebare : exista administratori de drumuri sanctionati pentru gropile din drum? Pentru ca de oameni care-si rup masinile prin gropi aud tot timpul dar de sanctiuni aplicate administratorilor drumurilor,nu prea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Catalin

Da există. Structurile de poliție rutieră au polițiști ce acționează pe aceasă linie de muncă. La fel cum operatorii radar trebuie să-i identifice și să-i sancționeze pe vitezomani, la fel și celor de pe această linie de muncă le este analizată activitatea. Diferența este că în cazul sancțiunilor aplicate administratorilor și responsabililor ... publicul nu află de ele, pentru că niciunul dintre aceștia nu se duce să se plângă pe la televizor sau în altă parte.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Catalin

Zilele trecute a apărut o ştire referitoare la o propunere legislativă penibilă a tâmpilor de la CNADNR, prin care se doreşte ca autostrăzile din România să fie păzite de paznici înarmaţi.

Bine, modul în care a fost ambalată şi prezentată ştirea, a avut ca rezultat denaturarea de la adevăratele probleme dovedite de această propunere penibilă. Toţi rahaţii din presă ce au prezentat această "ştire", întreţinând această tâmpenie conform căreia privaţii din ţara asta sunt miezul din fanta şi gaura din covrig, în timp ce bugetarii sunt paria societăţii, au manipulat ocolind ceea ce în fond spune această propunere legislativă.

Să recapitulăm puţin:

Mircea Pop, director general al CNADNR a declarat:

"Înseamnă zeci de milioane care se adună pe an numai din furturile acestea şi din înlocuire: parapeţi, cabluri, din spaţiile de servicii. Se fură tot. Chiuvete, wc-uri, absolut tot.

Pentru că sunt mulţi hoţi pe autostradă şi care trebuie învăţaţi odată că autostrada este un bun public, pentru toată lumea şi să nu-şi mai permită să fure de pe autostradă"

pop_marcel_php_29090400.jpg

Deci cu alte cuvinte, Compania de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale, a scos la licitaţie serviciile de pază. Printre condiţiile cerute de pămpălăii care nu cunosc legea este şi aceea ca firmele interesate trebuie să aibă şedinţe de tragere cu armament. Preţul este şi el pe măsură: câteva milioane de euro pe an.

Trecând peste faptul că directorul ăsta nu cunoaşte legea, respectiv categoriile de personal ce pot deţine arme letale în România, nu trebuie să pierdem din vedere faptul că şi până acum autostrăzile acestea, de pe care se fură "absolut tot" au fost păzite tot de nişte firme de paznici.

În concluzie, firmele ăstea private şi mult lăudate, au păpat multe milioane de euro din banii publici, deşi au fost complet ineficiente, din moment ce s-a furat "absolut tot".

Păi unde mai este profesionalismul şi eficienţa privaţilor?

Acum se pune o întrebare firească:

De ce le-ar trebui arme letale paznicilor de pe autostradă?

Au existat până acum cazuri în care să fie ultragiaţi, bătuţi, fugăriţi, etc sau se doreşte ca paznicii să-i execute pe loc pe hoţii surprinşi în flagrant? Pentru că numai un retardat mintal poate să trăiască cu impresia că hoţii vor fi impresionaţi şi descurajaţi dacă paznicii au o armă la brâu.

Dacă până acum s-a furat tot, a fost un jaf pe autostrăzi, unde este profesionalismul ce zace în firmele private? De ce nu i-au prins pe hoţi? De ce nu au prevenit acest jaf, în condiţiile în care s-au plătit bani mulţi?

Aşa că asta este adevărata faţa a privaţilor ăştia pe care-i laudă toată lumea.

Share this post


Link to post
Share on other sites
aromas

Nu au toate unităţile financiar- bancare pază înarmată, aşa că mai degrabă e o găselniţă de realocare a contractelor în condiţiile în care nu oricine îşi poate face o firmă de pază cu paznici înarmaţi. :hmmmt:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Catalin

Nu. Paznicii din bănci au baston şi spray iritant-lacrimogen. Ba chiar multe bănci, de când cu criza, au renunţat complet la paznici.

Share this post


Link to post
Share on other sites
eduardpsih

Daca pentru absolut tot ce s-a furat, nenea de la CNDARN ar cere despagubiri sau aducerea in stare initiala a bunurilor distruse societatilor de paza specializate, care au avut prevazut in contractul de cateva n-spe milioane de euro paza a tot ce tine de autostrada, cred ca serviciul va fi efectuat cu atata profesionalism incat agentii nu vor avea nevoie de armament. Nu ai pazit cum trebuie bostanaria care ti-am dat-o si pentru care te platesc, platesti toti bostanii care se fura. Cat se poate de democratic, de economic si benefic, zic eu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Catalin

Vă aduc în atenţie încă o ştire referitoare la cât de grozave, extraordinare, profesioniste şi eficiente sunt firmele private din ţara asta.

După cum li se tot bagă-n cap românilor, de ani buni, soluţia salvatoare a acestei ţări este privatul, firma privată, managerii privaţi şi alte asemenea bullshit-uri penibile pe care rataţii de la televizor le promovează zilnic.

Priviţi aici cât de eficienţi sunt:

Din Autostrada Soarelui va ramane doar asfaltul. Hotii castiga intr-o zi cat un agent de paza intr-o luna. Pagubele: 3 mil. euro

 

Gardurile de siguranta de pe margine lipsesc pe zeci de kilometri. Un animal poate sa intre oricand pe sosea si sa produca un accident grav. Balustradele podurilor au fost si ele devastate, iar in fata jafului, firmele de securitate sunt depasite de situatie.

Patrulele de paza ale autostrazii trec o data la trei ore prin acelasi loc. Timp suficient pentru ca hotii sa demonteze, fara sa fie deranjati, parapetii laterali ai drumurilor. Iar in ultima vreme s-au specializat. Fura treptat suruburile, apoi sistemele de prindere de la incheieturi. Asa reusesc ca in doua, trei zile sa care sute de metri de tabla, pe care statul o plateste, in acte, cu 300 de euro metrul.

Cu 20% mai putin gard, cu 10% mai putine indicatoare si parapeti, de la o luna la alta. Asa se face ca in ultimul an pagubele se ridica la 3 milioane de euro doar pe Autostrada Soarelui. Spre comparatie, contractul de paza este de 2 milioane de euro pe an, dar statul are mari intarzieri la platile catre firma de paza.

De pe autostrada s-au furat aproape toate capacele de canal, tot gardul din sarma zincata de pe margine si peste o mie de stalpi, plus cablurile telefoanelor pentru SOS, care n-au functionat niciodata.

Toate acestea sunt de fapt sisteme de siguranta pentru cei care ruleaza cu 130 de kilometri la ora fara sa stie ca sunt expusi permanent pericolului si fara ca responsabilii sa ia vreo masura pentru a stopa furturile. Reporterii ProTv au solicitat explicatii Companiei Nationale de Autostrazi, insa nu le-au primit.

Singurele zone neatinse de hoti sunt cele iluminate pe timp de noapte. Din 3 milioane de euro, cat este paguba anuala, s-ar fi putut ilumina 100 de kilometri de sosea sau, si mai bine, am fi angajat suficienti paznici pentru toate drumurile importante.

 

autor: InCont.ro, 2 august 2013

 

 

Deci, dacă recapitulăm puţin, vedem că din banul public este plătită o firmă privată cu 2 milioane de euro pe an, dar care este complet ineficientă, deci nişte bani aruncaţi pe fereastră în buzunarele unor salvatori ai naţiei, aka privaţi. Asta deşi s-a încheiat un contract prin care s-au angajat că la acel preţ vor păzi autostrada, corect? Nu le-a băgat nimeni contractul ăla pe gât, singuri şi l-au asumat şi s-au angajat, acceptând acel preţ de 2 milioane/an. 

In schimb, ipocriţii de la trustul PRO, dau fuga la Compania de Autostrăzi să-i întrebe de ce se fură!?

Probabil că datorită subţierii stratului de ozon şi a schimbărilor climatice, nicidecum a ineficenţei privatului abonat la 2 milioane de euro, nu?

Ba mai mult, au chiar tupeul să sugereze şi o soluţie "savatoare", adăugând valoarea pagubelor pentru ineficienţa paznicilor la sumele ce ar trebui direcţionate către aceşti trântori!? Deci, după mitea creaţă a capitaliştilor din PROtv, dacă statul ar da în loc de 2 milioane pe an, cinci, atunci nu am mai avea furturi pe autostradă, strecurând un detaliu (cel referitor la întârzierea plăţilor către firma privată de doi lei) menit să inducă ideea că tot statul şi autorităţile sunt vinovate că se fură pe autostradă şi paznicii privaţi sunt complet ineficienţi. În concluzie, ştirea lor vrea să sugereze că statul e vinovat că nu plăteşte mai mulţi bani pentru ... nimic.

Dar de ce să nu li se impute valoarea acestor furturi firmelor de pază private, care şi-au asumat de bună voie nişte obligaţii contractuale dar nu sunt în stare să se achite de ele? Şi în loc ca statul să plătească cele două milioane, firma aia ai cărei angajaţi dorm în galoşi, deşi s-au angajat că vor păzi autostrada, să suporte contravaloarea pagubelor produse datorită faptului că nu şi-au făcut datoria. 

Să angajăm la nesfârşit paznici privaţi, deşi sunt complet ineficenţi! Halal logică capitalistă!

  • Upvote 5

Share this post


Link to post
Share on other sites
razvan0209

Îmi poate spune cineva în ce situație este centura capitalei? Ultima data când am fost cea din partea de sud era ok. Sa trec prin București sau sa ocolesc pe centura? (nu mi-e frica de traficul din capitala, am mai fost) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ben

Vinerea, dupa-amiaza, era ceva aglomerat in zona Chitila si Stefanesti, dar tot merita sa o iei pe soseaua de centura (ma refer la cea de nord, sud nu stiu). Mai ales daca ajungi pe acolo noaptea. In Bucuresti o sa ai surpriza sa ai trafic si semafoare si la 3 dimineata.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use and Privacy Policy.