Clasament


Popular Content

Se afişează conţinutul cu cea mai bună reputaţie din 23.02.2017 în toate secţiunile

  1. 22 points
    Hai sa lasam bascalia si sa incercam sa ajutam colegul. Sa arunce primul piatra... care dintre noi nu vrea sa solutioneze mai repede dosarul. Intre noi fie vorba Stormi, cam repede vrei sa pasezi dosarul, la o vechime de 2 ani, odata si odata trebuie sa iei taurul de coarne !! Daca nu vei rezolva si dosare complexe, cum vrei sa iti faci o reputatie profesionala printre colegi. Daca sefii vor vedea ca esti master, in viitor te vor puncta pentru functii la economic, judiciar, etc. Daca vede ca esti nepregatiti profesional sau ezitant, cu toate concursurile lui peste prajit, vei celebra etrnitatea in acel post. Sa revenim la speta, desi ai dat detalii putine : 1. In 23 de ani de politie am constatat ca nu exista dosar care nu poate fi solutionat. 2. Se pare ca ai un petent care s-a judecat mii de ani in instanta, din ciclul Noi vrem pamant !, a pierdut pe toate caile si acum incearca sa rastoarte sentintele civile , poate demonstreaza in penal vinovatia unei parti, a primarieii sau a martorilor. 3. Prima data cheama persoana vatamata si audiaza-l in detaliu, ce recclama in concret, cine si ce a comis, cine a comis falsul, in ce consta falsul, cine a uzat de documentul fals, cine a depus marturie mincinoasa, unde, la ce instanta, in ce consta aspectele mincinoase, cine a facut in abuz in serviciu, ce a facut sau ce nu a facut avand in vedere fisa postului daca avea calitatea de functionar public ( cere ulterior fisa postului ). Ce martori, porbe, inscrisuri are de propus persoana vatamata, etc. De aici ai punctul de plecare adica vei sti ce vrea partea vatamata. Daca acesta este asistat de un avocat, mai bine, avocatul iti va sintetiza in mod concret. 4. Citesti cu atentie sentintele civile, cine s-a judecat, care sunt partile, care a fost obiectul judecatii, daca sunt definitive si irevocabile, daca mai sunt alte procese pe rol. Citeste cu atentie motivarea instantei, de obicei acolo vei afla in detaliu ce a stabilit judecatorul. Vei observa daca au fost audiati martorii, ce au declarat, daca declaratia lor a influentat decizia instantei, vei vedea daca documentele trimise de primarie au avut vreo influenta, daca au atestat o stare de fapt nereala. 5. Faci adrese la primarie, unde intrebi din nou care este starea de fapt, soliciti date despre cine a intocmit adresa la instanta, faci o cercetare la fata locului in teren daca se impune, pentru a constatata tu persoanal daca situatia este sau nu reala. 6. Audiezi persoanele reclamate cu toate detaliile. 7. Administrezi toate probele, martorii, inscrisurile formulate de catre persoanele care au fost reclamate. 8. Iti faci o opinie cu privire la solutia pe care o poti da in dosar, dupa care iei dosarul frumusel si mergi la Maria Sa Procurorul, arati dosarul explici ce ai facut, iar el pentru ca supravegheaza cercetarea penala si ia o caruta de bani iti va spune ce mai este de facut. In general un dosar de genul acesta il rezolvi in 4-5 luni, daca ai norocul sa mai ceara vreo expertiza topo sau grafologica mai adauga cel putin 2 luni. 9. Daca mai ai nelamuriri, iti stau la dispozitie. SPOR LA TREABA
  2. 19 points
    Se pare că mai nou, jandarmii din Bucureşti şi Ilfov, încearcând să facă pe deştepţii, reuşesc doar să reconfirme zicala ce le este atribuită şi care face referire la legătura dintre muşchii şi mintea lor. Stimabilii refuză să execute mandatele de aducere emise de către poliţiştii din poliţia judiciară. Şi nu, nu este vorba despre un singur caz izolat, au existat mai multe astfel de situaţii. Minţile luminate cu lanterna din Jandarmerie au citit art. 265 şi 266 din Codul de Procedură Penală şi printr-o sclipire orbitoare, au ajuns la măreaţa concluzie conform căreia poliţiştii nu pot emite mandate de aducere, drept urmare, ei refuză să le pună în aplicare şi trimit răspunsuri hazlii prin care de fapt nu spun nimic concret. În mod firesc vă veţi întreba cum de au ajuns jandarmii la o asemenea concluzie. Într-un puseu de inteligenţă specific militărească au observat că în redactarea celor două articole legiuitorul vobeşte despre "organul de urmărire penală" şi nu despre "organul de cercetare penală ale poliţiei judiciare". Drept urmare jandarmii au refuzat să pună în executare mandatele de aducere şi au transmis răspunsuri, în care spuneau că ei executa doar mandatele de aducere emise de magistraţi. Numai că jandarmii au omis să citească în Codul de Procedură Penală şi art. 55, unde legiutorul explică clar cine sunt aceste "organe de urmărire penală". În concluzie, ceea ce fac este să încalce legea. Nu respectă prevederile Codului de Procedură Penală. Iar această faptă este prevăzută la fel de clar tot în Codul de Procedură Penală, pe care jandarmii îl citesc pe sărite. Art. 283 prevede abaterile judiciare, unde găsim: Cu alte cuvinte, nexecutarea mandatelor de aducere de către jandarmi constituie abatere judiciară şi trebuie sancţionată cu amendă judiciară. Dacă vă aflaţi într-o astfel de situaţie, respectiv efectuaţi cercetări într-un dosar penal şi emiteţi un mandat de aducere, înaintându-l jandarmilor pentru executare dar aceştia refuză, printr-o ordonanţă sancţionaţi-l pe reprezentantul legal al persoanei juridice, mai exact pe domnul comandant al jandarmilor cu o amendă judiciară. Poate aşa va citi cu mai multă atenţie Codul de Procedură Penală. Nu trebuie omise nici prevederile alin. 6 ale art. 283 CPP. care spune că: În cazul în care stimabilii jandarmi refuză să execute mandatul, fapta trebuie cercetată de Parchetul Militar privind comiterea infracţiunii de obstrucţionare a justiţiei, prevăzută de art. 271 alin (1) Cod Penal. Dar anterior trebuie aplicată amenda judiciară, întrucât esenţial pentru existenţa infracţiunii este avertizarea prealabilă a persoanei de către organul de urmărire penală asupra consecinţelor faptei sale şi numai din acest moment, dacă persoana pesistă în atitudinea lipsită de cooperare cu organele judiciare, vor fi întrunite elementele constitutive ale acestei infracţiuni.
  3. 8 points
  4. 8 points
    Pe drumurile cu sens unic au voie sa traga si pe stanga:))
  5. 7 points
    Salut, tuturor colegilor. Am scos o aplicație pentru sistemul de operare Android. În mare, este un motor de căutare în sancțiunile prevăzute de O.U.G. 195/2002 și Regulamentul de aplicare a O.U.G. 195/2002. Îți spune încadrarea juridică (prevederea și sancțiunea), punctele de penalizare, măsurile complementare și amenda prevăzută. Aplicația nu necesită conexiune la internet pentru utilizare, astfel poți găsi usor și rapid ceea ce te interesează. Pentru cei interesați, aceasta este disponibilă pe GooglePlay (PlayStore), pentru 8,49 lei. Aplicația se numește ”Da' ce-am făcut șefu'?” . Link:https://play.google.com/store/apps/details?id=com.narcis.daceamfacutsefu
  6. 6 points
    Legea unica este varza. Cel putin grilele ne fac praf, suntem sub manivele din armata ca salarii, nu mai vorbesc ca avem doua trepte si ,,maistrii " militari, adica castravetii manivele au trei ! Eu nu sunt fan martisoare si pomeni.....pe 16 este cer senin....soare... frumos. Imi plac plimbarile prin Piata Revolutiei insotit de 200 de politisti de la Dolj, vrem sa servim masa in Bucuresti.
  7. 6 points
  8. 5 points
    Nu ezitaţi să distribuiţi clipul ăsta pe Facebook!
  9. 5 points
    Dacă respectivul avea verde la semafor, iar dvs. aţi pătruns în intersecţie pe verde intermitent executând un viraj la dreapta, aveaţi obligaţia să-i acordaţi prioritate de trecere. Din păcate sunteţi vinovat de producerea accidentului, deoarce dvs. aveaţi obligaţia să-i acordaţi prioritate, indiferent de banda pe care circula el.
  10. 4 points
    Replici acide între Mitică Coarnă, preşedintele fripturist al SNPPC şi Marian Godină pe Facebook. PS: Remember - Coarnă e "deşteptul" care a propus, a susţinut şi a girat "încadrările directe" din ultima perioadă în poliţie, pentru că vrea să o bage şi pe fiică sa în poliţie. La prima serie de încadrări, fetiţa lu' Mitică Coarnă a picat examenul, pentru că citez: "s-a concentrat mai mult pe sport". Nu ştiu dacă a reuşit la următoarele serii de încadrări.
  11. 4 points

    Versiune 1.0.0

    13 descărcări

    Găsiţi în fişier un tabel ce conţine contravenţii din HG 984/2005 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor la normele sanitare veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, precum şi din OG 42/2004 privind organizarea activităţii veterinare Fişierul este în format .doc şi are o singură pagină. PS: Avem acest fişier aici mulţumită amabilităţii unor colegi de la Poliţia Rutieră, ce încearcă să-şi ajute colegii. Sperăm să vă fie util. Nu avem pretenţia că tabelul este unul perfect, dacă aveţi de făcut menţiuni, adăugiri ori găsiţi vreo greşelă, scăpare, completare, etc, nu ezitaţi să ne ajutaţi la îmbunătăţirea acestuia.
  12. 4 points
    Felicitări nu ati facut nimic .politist cu 16 ani vechime=1480 Politist cu 2 luni vechime 1450 BRAVOOOOO SNPPC
  13. 4 points
    Cine ţi-a spus că tu ai dreptul să scrii în procesul verbal de constatare a făcut mişto de tine. Dacă ai obiecţiuni, le faci cunoscute poliţistului, iar acesta le consemnează în rubrica "Alte menţiuni" din procesul verbal. La final, verifici dacă au fost consemnate şi semnezi în dreptul menţiunilor respective. În rest poveştile ăstea cu abuzuri sunt specifice găgăuţilor care nu reuşesc să promoveze examenului de Bacalaureat şi chiar nu e recomandabil să le îngroşi rândurile. Încearcă te rog să citeşti postarea anterioară cu voce tare, eventual pe silabe ori litere şi poate reuşeşti să pricepi ce scrie acolo. Dacă nu reuşeşti, nu-i nicio problemă, nu se supără nimeni, trebuie doar să ţii minte că e necesar să renunţi la ionizarea geamurilor de la portierele faţă dacă mai vrei să circuli cu maşina respectivă.
  14. 3 points
    Nu aveti voie sa va intoarceti pana cand ordinul pe care l-ati postat si prin care ati fost deportat va inceta sa fie valabil (penultimul paragraf). Acest interval de timp depinde de circumstantele individuale ( de exemplu daca ati plecat de buna voie, ati fost arestat si apoi deportat fortat, etc). Daca ati fost condamnat pentru o perioada mai mica de 4 ani (cazul dumneavoastra) ordinul este valabil 10 ani in mod normal. Mai multe informatii despre cum puteti verifica si aplica pentru revocarea ordinului aveti aici desi sunt mici sansele sa vi se revoce ordinul avand in vedere informatiile de la paragraful 5.2 : https://www.gov.uk/government/publications/who-needs-an-entry-clearance-ecb04/ecb04-who-needs-an-entry-clearance#ecb43-deportees
  15. 3 points
    @mariusalexandru, mult mai bine ar fi fost să-ţi spui părerea şi să nu mai faci comparaţii cu Glock-ul, pentru că spui numai baliverne. Şi Glock-ul are garda trăgaciului tot pătrată (îţi vine să crezi?!), iar faptul că ne trimiţi să vedem părerile americanilor, dovedeşte că habar nu ai despre ce vorbeşti. Dacă până acum nu ai aflat, Glock-ul se bucură de o popularitate imensă pe piaţa americană, atât în rândul forţelor de aplicare a legii (majoritatea forţelor de poliţie cât şi FBI-ul au în dotare Glock) cât şi pe piaţa civilă, deţinând un procent important din totalul armelor scurte de acolo. Mai departe, chiar sunt curios să ştiu şi eu la ce te referi când spui că "mai trebuie sa bagi bani in el" după ce cumperi un Glock?
  16. 3 points
    Asta pentru că în România totul este superficial și se face la futui-pomană.
  17. 3 points
    Off-topic: problema este sa vedem... cati politisti vor iesi in strada pentru a-si cere drepturile. Acum este momentul sa fim cat mai vocali, sa iesim in strada, sa ne facem cunoscute lipsurile si nevoile.
  18. 3 points
    Cum a zis si Marius, pentru ceea ce s-a intamplat, actiunea penala se pune in miscare numai la planegerea prealabila a persoanei vatamate. Intre timp du-te la INML cu actele de la spital si rezultatele investigatiilor medicale si scoate un certificat medico-legal de constatare a leziunilor suferite, iar cu acel certificat mergi la politistul care se ocupa de dosarul tau. Nu ne putem da cu parerea despre cazul tau pentru ca nu avem toate datele, dar ca sa te lamuresti de raspunderea penala in cazul infractiunilor contra integritatii persoanei, citeste art. 193, 194, 195, 196.
  19. 3 points
    Şi ce vrei de la noi? Confunzi poliţiştii din cadrul Poliţiei Române cu gardienii locali ai primăriilor, aşa-zis "poliţiştii" locali. Mergi la Primărie şi interesează-te despre posibila sancţiune pentru staţionare neregulamentară.
  20. 3 points
    Mitica vorbeste despre ,,vedetism" cand el doarme in platourile televiziunilor. Nu ca m-ar deranja foarte rau, dar sa vorbesca despre problemele politistilor pentru ca el, deocamdata, pana intra in politica, este lider ales al politistilor !
  21. 3 points
    Clasare pe art. 16 lit. c) Art. 16 Cazurile care împiedică punerea în mișcare și exercitarea acțiunii penale (1) Acțiunea penală nu poate fi pusă în mișcare, iar când a fost pusă în mișcare nu mai poate fi exercitată dacă: a) fapta nu există; b) fapta nu este prevăzută de legea penală ori nu a fost săvârșită cu vinovăția prevăzută de lege; c) nu există probe că o persoană a săvârșit infracțiunea; d) există o cauză justificativă sau de neimputabilitate; e) lipsește plângerea prealabilă, autorizarea sau sesizarea organului competent ori o altă condiție prevăzută de lege, necesară pentru punerea în mișcare a acțiunii penale; f) a intervenit amnistia sau prescripția, decesul suspectului ori al inculpatului persoană fizică sau s-a dispus radierea suspectului ori inculpatului persoană juridică; g) a fost retrasă plângerea prealabilă, în cazul infracțiunilor pentru care retragerea acesteia înlătură răspunderea penală, a intervenit împăcarea ori a fost încheiat un acord de mediere în condițiile legii; h) există o cauză de nepedepsire prevăzută de lege; i) există autoritate de lucru judecat; j) a intervenit un transfer de proceduri cu un alt stat, potrivit legii. (2) În cazurile prevăzute la alin. (1) lit. e) și j), acțiunea penală poate fi pusă în mișcare ulterior, în condițiile prevăzute de lege.
  22. 3 points
    De asemenea, sa fim in ton cu subiectul topicului, va fi prezenta si motocicleta Mobra de militie, reconstruita de colegul Cristi Ozon
  23. 3 points
  24. 3 points
    De vorbit la telefon când conduci, am mai auzit și văzut,dar să conduci și să consumi alcool în același timp, nu am văzut și nici nu am auzit.
  25. 3 points
    Poți să încerci să-i lași scrisori lungi, în modul în care ai scris pe forum, și sigur va înnebuni sau se va sinucide, sau acționează-l în instanță și în urma unei hotărâri judecătorești îl evacuezi din locuință. Grijă mare totuși, să ajungă plângerea la un judecător cu pagină de Facebook, căci altfel nu va înțelege textul!
  26. 3 points
    Cand aud aceste scuze de genul :"este noapte si nu este trafic,iar eu m-am si asigurat!" imi vine sa ma fac scriitor! Si mai spune acest domn ca politistii pot interpreta legea, dar de ei ce sa mai spun!
  27. 2 points
    Infracţiuni de serviciu Art. 295 - Delapidarea (1) Însuşirea, folosirea sau traficarea de către un funcţionar public, în interesul său ori pentru altul, de bani, valori sau alte bunuri pe care le gestionează sau le administrează se pedepseşte cu închisoarea de la 2 la 7 ani şi interzicerea exercitării dreptului de a ocupa o funcţie publică. PS: Am modificat titlul topicului din "Abuz în serviciu" în cel actual, pentru că în Codul penal există şi alte infracţiuni, dar din păcate cetăţeanul român care se informează doar de la TV, e obesdat de acest abuz în serviciu şi îl invocă pentru orice.
  28. 2 points
    Locurile pentru MAI nu înseamnă că e vorba de poliţişti ori de Poliţia Română. În "măreţul MAI" sunt o grămadă de alte categorii profesionale care nu sunt poliţişti. Aici e un site al poliţiştilor, iar secţiunea se numeşte "Vreau să devin poliţist", drep urmare, pentru MAI sau alte structuri/specializări şi aşa mai departe, te rog să cauţi alte website-uri dedicate.
  29. 2 points
    Asta nu e fapta penală şi degeaba depune plângere, doar iroseşte vremea. Nu vă înţeleg de ce daţi asemenea sfaturi şi încurajaţi oamenii să depună plângeri penale pentru nişte litigii civile/comerciale, care se află în competenţa de soluţionare a instanţelor civile.
  30. 2 points
    Statisticile spun ca, de regula, criminalii se intorc la locul faptei ...
  31. 2 points
    Le multumesc si eu. Dupa 23 de ani de munca, 1976 lei salar. De luna viitoare salut sindicate. Ma retrag.
  32. 2 points
    Va salut! Daca anul trecut nu am reusit sa ne intalnim, poate reusim sa o facem anul acesta. Ce spuneti? Ne mobilizam un pic? Chiar as vrea sa ne intalnim, sa mai stam de vorba. Propun ca locatie municipiul Brasov.
  33. 2 points
    Extras din Legea nr. 218/2002 privind organizarea și funcționarea Poliției Române ....... Art. 26. - (1) Poliția Română are următoarele atribuții principale: 19. supraveghează și controlează circulația pe drumurile publice, în afara cazurilor exceptate prin lege, și colaborează cu alte autorități publice, instituții, asociații și organizații neguvernamentale, pentru îmbunătățirea organizării și sistematizării circulației, asigurarea stării tehnice a autovehiculelor, perfecționarea pregătirii conducătorilor auto și luarea unor măsuri de educație rutieră a participanților la trafic; ........ Art. 31. - (1) În realizarea atribuțiilor ce îi revin, potrivit legii, polițistul este învestit cu exercițiul autorității publice și are următoarele drepturi și obligații principale: f) să efectueze, cu respectarea dispozițiilor legale, controale ale persoanelor și bagajelor, precum și ale vehiculelor aflate în circulație, atunci când există indicii temeinice cu privire la săvârșirea unor infracțiuni sau posibile acțiuni teroriste; In concluzie, politistul (indiferent de la ce structura este - Rutiera, Ordine Publica, Judiciar, Crima Organizata, Economic etc) are dreptul sa opreasca autovehicule in trafic!
  34. 2 points

    Versiune - feb. 2017

    19 descărcări

    Găsiţi în primul fişier forma actualizată a Legii nr. 38 din 20 ianuarie 2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, precum şi sancţiunile prevăzute. După fiecare articol veţi găsi inserată şi încadrarea juridică cu articolul ce o sancţionează, precum şi cuantumul amenzii, iar dacă este cazul şi măsura complementară ce trebuie aplicată. Fişierul este în format .doc conţine 34 de pagini, intitulat: Legea 38 din 2003 taxi+SANCTIUNI. De asmenea găsiţi şi un tabel cu sancţiunile din această lege, fişierul este în format .doc şi conţine 9 pagini, intitulat: Tabel contraventii Lg 38 din 2003. Nu avem pretenţia că documentele sunt perfecte, dacă aveţi de făcut menţiuni, adăugiri ori găsiţi vreo greşeală, scăpare sau aveţi vreo completare, nu ezitaţi să ne ajutaţi la îmbunătăţirea acestuia. Puteţi posta în rubrica "Recenzii" (publicarea unei recenzii se poate face numai după descărcarea fişierului.). Mulţumim şi sperăm să vă fie de ajutor.
  35. 2 points
    Salut . Coleg de-al meu de la SAS Maramures si-a facut niste lucrari la dantura , cateva plombe si un toc pe un dinte . A atasat scrisoarea medicala a medicului stomatolog si factura cu chitanta , undeva in jur de 1700 lei . A facut cerere catre Centrul Medical si dupa cateva certuri si-a primit banii . Altii nu au fost asa norocosi , au trebuit sa le castige in Instanta . Da au castigat decontarea cheltuielilor stomatologice . Uite iti dau aici un link a Tribunalului Maramures http://portal.just.ro/100/SitePages/Dosar.aspx?id_dosar=18200000000100031&id_inst=100 . Cam asta este , eu am sa incep sa-mi fac ceva prin ,,gura" si am sa merg peste ei sa-mi deconteze .
  36. 2 points
  37. 2 points
  38. 2 points
    Aceștia sunt oamenii din fruntea sindicatelor. Oare merită să le dăm banii noștrii? C.V Dumitru Coarnă Minciună. „Dumitru Coarnă este licenţiat în drept. A terminat un masterat în ştiinţe penale şi criminalistice.Lucrează în poliţie din 1987 şi a lucrat la IPJ Călăraşi, la poliţia Vlad Ţepeş, apoi ca şef de post la Lupşanu şi mai apoi şef de post la poliţia Grădiştea. Din anul 2006 este preşedinte la Sindicatul Naţional al Poliţiştilor, filiala Călăraşi. Din anul 2009 este consilier juridic la Sindicatul Naţional al Poliţiştilor, iar din 2011 este vicepreşedinte al SNPPC şi preşedinte la filiala Călăraşi.” Minciună. D.C a terminat Școlala pentru pregătirea subofițerilor de miliție din Slatina în august 1989, în 1987 abia a intrat în această școală. „vicepreședinte al Federației Sindicatelor Naționale ale Polițiștilor și Personalului Contractual din România, este unul dintre acești pricepuți care șterge pe jos cu oricine atentează la banii polițiștilor. Cam la patru-cinci luni își amintește că polițiștii n-au primit banii de uniformă, banii de hrană și alte sporuri. Dar nu-l ține mult.” -Corect,mottoul lui „ Ce vrei aă ai pensie mai mare decât salariul?” , fără că să se gândească că poate un polițist a muncit în stradă 28 sau 30 de ani. C.V Marin Gruia :- dacă cauți pe internet c.v-ul lui Marin Gruia, de lider sindicat, nu găsești decât numele unui pictor. C.V Toader Paraschiv: conform :http://www.stiripesurse.ro/seful-sindicalistilor-din-politie-mai-tare-ca-ministrul-de-interne_953472.html a fost subofițer n M.Ap.N, după care în 1995 a intrat în poliție, iar în 2003 a intrat în corpul ofițerilor de poliție, în 2007, a ajuns inspector principal, în 2009 a ajuns subcomisar, pe 25.03.2013 (zi însemnată) a ajuns comisar, iar „cireașa de pe tort” a fost pusă la 01.12.2014 (iar o zi însemnată) când a fost „uns” comisar șef. C.V. Surugiu Iulian: conform http://www.snapromania.ro/surugiu-iulian.php are doi ani de școală militară (1981-1983, deși mă îndoiesc, pentru că în 1981 nu terminase nici liceul) fără să spună arma și instituția, are trei copii, deși nu este căsătorit ( nu este o problemă, Borcea are 7, dar a fost căsătorit legal de trei ori, urmează a patra) a absolvit liceul în 1987(la patru ani!! după terminarea școlii militare) între 1983 (anul terminării?!!, școlii militare) și 1990 a fost „maistru constructor căi ferate” la Antrepriza Construcții Metrou București; - din anul 1990, a „sărit” gardul (sau poate a țâșnit de jos în sus) direct în curtea proaspetei înființate Poliția Română ( oare trece vre-o magistală de metrou pe sub I.G.P.R, sau prin apropierea ei? și dacă i-au trebuit 4 ani (deși la „seral” erau 5), ca să termine un liceu, este totuși licențiat în finanțe- bănci, are și un master, plus un curs postuniversitar în domeniul drepturilor omului - are două avansări la excepțional între 2000 și 2003, după care a lăsat-o mai moale cu lupta împotriva infractorilor până la ieșirea la pensie, când a trecut în corpul ofițerilor. Va urma! ( ca să nu se supere ceilalți, Lincu, Vâ(î)lnei și ce mai găsesc pe net
  39. 2 points
    Pentru neacordare de prioritate si lipsa I.T.P eu ma gandesc ca nu are nimeni pica pe tine...
  40. 2 points
    Citeam deunazi o stire precum ca sistemul TETRA va reprezenta in Romania o alternativa la sistemele clasice de comunicatii in caz de urgenta ( respectiv cutremur in acel articol). Cand tocmai s-a depus praful uitarii atat pe document, dar si pe intamplarea cand in urma cutremurului de acum un an cand retelele de telefonie au cazut depasite de volumul apelurilor; am descoperit o alta stire din Europa. Anume faptul ca Spania, tara care a declarat ca a scos din procedura in caz de urgenta serviciile de radioamatori si licentiaza pana si comunicatiile in banda de 27 MHz (Banda CB – Citizen Band), modifica iarasi legea comunicatiilor. Este vorba de reorganizarea si acreditarea utilizatorilor din banzile libere. Dincolo de controversa dintre cele doua curente, de a pastra radioamatorii in procedurile de urgenta (cazul tarilor cele mai dezvoltate din lume) si ai elimina (cazul Spaniei de ex.); am incercat sa inteleg de ce s-au luat masurile respective. SUA avand totusi caracteristica unui spatiu vast; in urma evenimentelor din 11 septembrie 2001 a reglementat cu precizie procedurile de urgenta incluzand ARRL cu functiuni specifice. Spania care a beneficiat de fonduri europene in implemetarea comunicatiilor radio in sistemul TETRA, a hotarat excuderea serviciilor de radioamatori in caz de necesitate, alaturi de o parte din tarile nordice. Sarind peste aceste controverse; sa vedem la modul simplist ce sunt comunicatiile radio in sistem TETRA. TETRA, (TErrestrial Trunked RAdio), reprezinta un sistem de comunicatii radio profesionale recomandat de catre European Radio Communication Committee pentru a fi utilizat numai de catre armata, servicii guvernamentale, transport feroviar, etc. Caracteristicile tehnice ale sistemului: - banda de lucru 380-520 MHz, împărtită în două subbenzi, dar se acceptă alocări în banda de 150 MHz si în banda de 900 MHz; - lărgimea de bandă a canalului de radiofrecventă este 25 kHz (distanta dintre purtătoarele de radiofrecventă ale canalelor); - total canale radio 6; - modulatia utilizată: π/4 DQPSK (Diferential Quaternary Phase Shift Keying); - rata de transmisie este 36 kbit/s; - număr de canale de comunicatie pe un canal radio 4; - poate transmite atat voce cât si date; - posibilitatea de a crea retele virtuale private; - acceptă modul de lucru DMO de comunicatii directe între statiile mobile; - timp de acces la canal de maximum 0.5 secunde; - se pot folosi cartele SIM pentru securizare. Se deosebesc două tipuri de sisteme TETRA: • sisteme TETRA V+D (voice + data) pentru transmisiuni de voce si date; • sisteme TETRA PDO (Packet Data Optimized) pentru transmisiuni de date în pachete. În sistemele TETRA V+D, transmisia se bazează pe formarea unor cadre TDMA. Fiecare cadru contine 4 ferestre de timp (sloturi) în care sunt transmise informatiile corespunzătoare a patru canale, (510 bits pe fiecare canal). Durata de timp alocată pentru transmiterea unui bit este de 27,78 μs. Există o structură de grupare a cadrelor, astfel încât cea mai mare unitate de timp utilizată de sistem este de 61,2 secunde. Numărul de canale radio depinde ata de banda efectiv alocată, cât si de distanta dintre cele două purtătoare pentru accesul duplex ( fa, fd si df ). Modulatia purtătoarei de radiofrecventă este de tipul DQPSK (Diferential Quaternary Phase Shift Keying) asigurând un debit pe canalul radio de 36 kbit/s. Debitul pe canalul vocal este impus la 4,8 kbit/s. Statia de bază are o putere din domeniul 0,6,…,40W (ajustabilă în trepte de 2 dB) iar statia mobilă are o putere din domeniul 1,…,30W (ajustabilă în trepte de 5 dB). În sistemele TETRA PDO, transmiterea este organizată pe blocuri, multiplexate si dispuse în salve de biti, completate cu secvente de sincronizare si cu alte semnale necesare functionării. Durata de transmitere a fiecărui bit rămâne de 27,78 μs. O retea TETRA poate fi conectată atât la reteaua telefonică publică comutată, la retele de transmisiuni de date precum si la retele ISDN, retele care sunt simbolizate punctat, sub denumirea de retea de tranzit, Este deasemenea posibilă interconectarea a două retele TETRA. Iar in ceea ce priveste securitatea transmisiei, daca in sistemele UMTS, GSM se pare ca mai exista scapari, in cazul TETRA se pare ca este le nivel militar. Avand in vedere aceste caracteristici, dar si caracteristicile date de frecventele de operare; parerea mea este ca nu sunt sigure in caz de dezastru. Afirm acest lucru deoarece este foarte clar ca necesita repetoare pe sit-uri dedicate unde este nevoie de o sursa de energie destul de puternica. Cum in teatrul de operatiuni al dezastrului rar exista circuite electrice racordate la reteaua nationala, rezulta ca respectivele repetoare si implicit tot sistemul devine inutil. Stiu este scalabil, dar un astfel de sistem necesita cunostinte evoluate de reconfigurare care necesita timpi indelungati. Sistemul TETRA este perfect pentru ca securizeaza informatiile serviciilor guvernamentale. Nu vom mai gasi intrebari pe forumuri care se intereseaza de frecventa serviilor de la Politia Rutiera ca sa afle unde sunt radarele. Dar in ceea ce privesc situatiile de urgenta, personal am mari dubii ca rezolva in problemele. 73 de YO4SCY sursa www.radioamatorism.ro ps se poate decoda tetra dar degeaba caci nu poti azi decat ce se comunica in celula in care te aflii de asta sunt atat de sigure, din cauza structurii celulare a retelei, dar tot din cauza asta sunt si vulnerabile in caz de dezatru
  41. 1 point
    Putem să întrebăm ghicitoarele în palmă, în cafea, în cărţi ori în bob?
  42. 1 point
    Nici pana la aceasta data, cele trei Logan-uri primite la sfarsitul lunii decembrie 2016 nu au fost repartizate, ci "zac" in acelasi loc de cand au fost aduse. Desi erau destinate pentru OP urban, se pare ca vor ajunge la cei care conduc direct sau indirect aceste structuri, deci nu vor ajunge sa fie folosite de catre politistii din strada. In schimb, comanda ipj-ului, formata din inspectorul sef si un adjunct, a primit, prin redistribuire de la SRI, un autoturim Vw Touareg. Au patru masini de serviciu la dispozitie, cu doi soferi plus unul de rezerva. O fi bine, o fi rau? Noi "ne multumim" cu autospeciale vechi de peste 10 ani, unele chiar de peste 14 ani, cu sute de mii de km parcursi, aflate intr-o stare tehnica deplorabila si care nu mai prezinta nicio siguranta pentru cei care le utilizeaza. Folosim autospeciale ale caror sisteme acustice si luminoase de avertizare nu mai functioneaza de cativa ani si nu mai pot fi reparate pentru ca nu mai exista piese de schimb. Totusi, sper ca intr-o buna zi sa primim autospeciale si autoturisme noi.
  43. 1 point
    La programul in ture sau schimburi. Daca lucrezi 8-16 nu beneficiezi de norma 12B.
  44. 1 point
    Cine ti-a zis asta e un mare.....om. Nu conteaza ce schimb esti, daca lucrezi in schimburi/ture, programul fiind discontinuu, trebuie sa primesti norma 12b. Un astfel de sef mare.....om am si eu. Anul trecut n-a vrut muschiul lui sa ne treaca la norma 12b daca nu faceam si sch.3. Dupa ce am facut cateva rapoarte s-a lamurit.Acum ii trece si pe cei care nu au dreptul, adica cei care lucreaza program normal 8-16. Deci, e un mare....om.
  45. 1 point
    Conform paginii oficiale a Guvernului Romaniei : Din programul oficial al primului ministru Sorin Grindeanu 01 Martie, Ora 14.30 Întâlnire cu ministrul Muncii și Justiției Sociale, Lia Olguța Vasilescu, ministrul Afacerilor Interne, Carmen Daniela Dan, și cu ministrul Finanțelor Publice, Viorel Ștefan Tema discuției – Proiectul de Lege privind salarizarea polițiștilor Se pare ca sub amenintarea protestelor incepe sa se miste ceva. Problema este sa vedem .....ce reprezinta acel ceva !!!!! Sper sa nu fie un martisor ,,otravit ,, .
  46. 1 point
    Daca motocicleta nu are probleme in ceea ce priveste provenienta, adica nu este furata, cei de la RAR trebuie sa elibereze certificatul de autenticitate sau sa emita un raspuns prin care sa va comunice faptul ca acelui autovehicul nu i se poate elibera CIV, certificat de autenticitate etc., desi acest lucru este foarte rar, se intampla spre exemplu daca seria de sasiu este ilizibila, stearsa, are lipsa de caractere. Legal, inginerul de la RAR nu are dreptul sa retina documentele decat in situatia in care acel autovehicul figureaza furat/dat in urmarire, caz in care sunt anuntate organele de politie. Va sfatuiesc sa va adresati cu o petitie RAR-ului - sediul central - in care sa expuneti in detaliu cazul dvs.. Pagina oficiala a RAR este www.rarom.ro .
  47. 1 point
    Dacă nu mă înșel, cred că anul trecut au fost scoase la concurs cu recrutare din sursă externă și locuri pentru S.I.A.S, parcă pe la București. Toți vor la „trupele speciale”, deși, greul în Poliția Română, o duc cei de la siguranță publică, i.c , rutieră și cei de la rural
  48. 1 point
    In curând o sa finalizez și eu câteva intervenții stomatologice, și as vrea sa va întreb, ce documente trebuie sa cer doctorului stomatolog și ce documente trebuie sa întocmesc pentru a încerca să decontez suma respectiva, care va fi destul de mare, undeva în jurul a 4500 lei. Va mulțumesc anticipat.
  49. 1 point
    TEMATICA ŞI BIBLIOGRAFIA recomandate candidaţilor înscrişi la concursurile organizate pentru ocuparea unor funcţii de ofiţeri de poliţie, specialitatea „Poliţie rutieră”, prin trecerea agenţilor de poliţie în corpul ofiţerilor de poliţie Capitolul I - NOŢIUNI GENERALE TEMATICĂ: - organizarea, funcţionarea şi atribuţiile Poliţiei Române; - drepturile, îndatoririle şi restrângerea exerciţiului unor drepturi sau libertăţi ale poliţistului; - acordarea recompenselor, răspunderea disciplinară şi sancţiunile aplicabile poliţiştilor; - încetarea raporturilor de serviciu ale poliţiştilor; - regimul disciplinar al personalului MAI; - etica şi deontologia poliţienească; - regimul juridic al contravenţiilor; - revocarea şi suspendarea actelor administrative; - reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor; - modul de acţiune al efectivelor de poliţie pentru soluţionarea evenimentului sesizat prin SNUAU 112 şi cooperarea acestora cu celelalte structuri competente în cazul evenimentelor complexe; - protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date; - categoriile de informaţii care sunt exceptate de la accesul liber al cetăţenilor; BIBLIOGRAFIE*: Legea nr. 218/23.04.2002 privind organizarea şi funcţionarea Poliţiei Române, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; Legea nr. 360/06.06.2002 privind Statutul poliţistului, cu modificările şi completările ulterioare; Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, cu modificările şi completările ulterioare; Legea nr. 677/21.11.2001, pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare; Legea nr. 544/12.10.2001, privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare; Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată prin Legea nr. 180/2002, actualizată, cu modificările şi completările ulterioare; Ordonanţa Guvernului nr. 27/2002 privind reglementarea activităţii de soluţionare a petiţiilor, cu modificările şi completările ulterioare; Hotărârea Guvernului nr. 991/25.08.2005 pentru aprobarea Codului de etică şi deontologie al poliţistului; Hotărârea Guvernului nr. 725/02.09.2015, pentru stabilirea normelor de aplicare a cap. IV din Legea nr. 360/2002 privind Statutul poliţistului, referitoare la acordarea recompenselor şi răspunderea disciplinară a poliţiştilor; Dispoziţia I.G.P.R. nr. 207/10.04.2006, pentru punerea în aplicare a Concepţiei unitare privind modul de acţiune al efectivelor de poliţie pentru preluarea şi rezolvarea evenimentelor semnalate prin Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă. *Se va studia legislaţia actualizată, cu modificările şi completările la zi Capitolul II – COOPERARE POLIŢIENEASCĂ INTERNAŢIONALĂ TEMATICĂ: Tipurile de semnalări şi categoriile de date care se introduc în Sistemul Informatic Naţional de Semnalări; Biroul SIRENE; Principiile cooperării poliţieneşti internaţionale; Urmărirea transfrontalieră. BIBLIOGRAFIE* Legea nr. 141/12.07.2010 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Sistemului Informatic Naţional de Semnalări şi participarea României la Sistemul de Informaţii Schengen, republicată; Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr.103/13.12.2006 (aprobată prin Legea nr. 104/19.04.2007), privind unele măsuri pentru facilitarea cooperării poliţieneşti internaţionale, republicată. *Se va studia legislaţia actualizată, cu modificările şi completările la zi Capitolul III – PROTECŢIA INFORMAŢIILOR CLASIFICATE TEMATICA: Informaţii secrete de stat; Informaţii secrete de serviciu; Clasificarea informaţiilor; Declasificarea şi trecerea informaţiilor clasificate la un nivel inferior de secretizare; Modalitatea de eliberare/retragere a autorizaţiei de acces la informaţii secrete de serviciu; Accesul la informaţii clasificate; Reguli generale privind evidenţa, întocmirea, păstrarea, procesarea, multiplicarea, manipularea, transportul, transmiterea şi distrugerea informaţiilor clasificate; Manipularea şi controlul mediilor de stocare a informaţiilor clasificate în format electronic. BIBLIOGRAFIE*: Legea nr. 182/12.04.2002, privind protecţia informaţiilor clasificate, cu modificările şi completările ulterioare; H.G. nr. 781/25.07.2002, privind protecţia informaţiilor secret de serviciu, actualizată. H.G. nr. 585/13.06.2002, pentru aprobarea standardelor naţionale de protecţie a informaţiilor clasificate în România, cu modificările şi completările ulterioare. *Se va studia legislaţia actualizată, cu modificările şi completările la zi Capitolul IV- PROFILUL DE SPECIALITATE – POLIŢIE RUTIERĂ A. CIRCULAŢIA PE DRUMURILE PUBLICE TEMATICA: - condiţiile privind circulaţia vehiculelor şi controlul acestora; - conducătorii de vehicule; - semnalizarea rutieră; - reguli de circulaţie; - răspunderea contravenţională; - căile de atac împotriva procesului-verbal de constatare a contravenţiei; - categorii de vehicule pentru care se eliberează permisul de conducere; - vehiculele; - permisul de conducere; - circulaţia autovehiculelor cu mase şi/sau gabarite depăşite ori care transporta mărfuri sau produse periculoase; - sancţiuni contravenţionale şi măsuri tehnico-administrative; - însoţirea coloanelor oficiale; - clasificarea, reglementările privind standardele de omologare şi utilizarea dispozitivelor de fixare în scaun pentru copii în funcţie de grupele de masă şi componenţa sistemelor; - asigurarea vehiculelor pentru răspundere civilă în caz de pagube produse terţilor prin accidente de circulaţie; - clasificarea şi încadrarea drumurilor; - administrarea drumurilor. BIBLIOGRAFIE*: - Legea nr. 136/29.12.1995 privind asigurările şi reasigurările în România, cu modificările şi completările ulterioare; - Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; - Regulamentul de aplicare a O.U.G. nr. 195/2002, aprobat prin H.G. nr. 1391/2006, cu modificările şi completările ulterioare; - Ordonanţa Guvernului nr. 43/28.08.1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. *Se va studia legislaţia actualizată, cu modificările şi completările la zi B. LEGALITATE TRANSPORTURI TEMATICĂ: - autorizarea şi efectuarea transportului în regim de taxi sau în regim de închiriere; - sancţiuni şi contravenţii pentru nerespectarea normelor privind transportul în regim de taxi sau în regim de închiriere; - accesul la activităţile de transport rutier; - accesul la piaţa transportului rutier; - activităţi conexe transportului rutier; - serviciile de transport public de persoane; - dreptul de utilizare şi trecere pe reţeaua de drumuri publice. BIBLIOGRAFIE*: Legea nr. 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, cu modificările şi completările ulterioare; Legea nr. 92/10.04.2007 serviciilor de transport public local, actualizată, cu modificările şi completările ulterioare; Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, cu modificările şi completările ulterioare; Ordonanţa Guvernului nr. 15/24.01.2002 privind aplicarea tarifului de utilizare şi a tarifului de trecere pe reţeaua de drumuri naţionale din România. *Se va studia legislaţia actualizată, cu modificările şi completările la zi Capitolul V - CERCETARE PENALĂ TEMATICĂ: - participanţii în procesul penal; - competenţa pentru infracţiunile comise pe teritoriul României; - subiecţii procesuali principali şi drepturile acestora; - inculpatul şi drepturile acestuia; - partea civilă şi partea responsabilă civilmente, precum şi drepturile acestora; - reţinerea; - cazurile care împiedică punerea în mişcare şi exercitarea acţiunii penale; - citarea, comunicarea actelor procedurale şi mandatul de aducere; - cauzele justificative şi condiţiile de neimputabilitate; - minoritatea; - infracţiuni contra siguranţei circulaţiei pe drumurile publice; - înregistrarea şi soluţionarea dosarelor penale; - înregistrarea şi evidenţa cauzelor penale cu autori neidentificaţi; - urmărirea la nivel naţional. Cazuri în care se dispune urmărirea la nivel naţional. Activităţi ce pot fi executate în procedura urmăririi; - înregistrarea, evidenţa unitară, circuitul sesizărilor penale şi coordonarea administrativă a activităţilor dispuse organelor de poliţie de către procuror; - procedura cercetării la faţa locului. BIBLIOGRAFIE*: Noul Cod penal - Legea nr. 286/2009 privind Codul penal, cu modificările şi completările ulterioare; Noul Cod de procedură penală – Legea nr.135/2010 privind Codul de procedură penală cu modificările şi completările ulterioare; Ordinul comun M.A.I.- P.Î.C.C.J. nr.182-1754/C/2009 privind procedura cercetării la faţa locului; Ordinul comun al M.A.I. şi P.Î.C.C.J. nr. 56/2014, nr.12/C/2014 pentru aprobarea normelor metodologice privind înregistrarea, evidenţa unitară, circuitul sesizărilor penale şi coordonarea administrativă a activităţilor dispuse organelor de poliţie de către procuror. *Se va studia legislaţia actualizată, cu modificările şi completările la zi Comisia Centrală de Concurs.
  50. 1 point
    asa este catalin, control corporal sumar se numeste totusi daca persoana refuza controlul, agentul nu are voie sa il faca, trebuia sa solicite un echipaj de politie chestia ca la noi refuzul nu este perceput cu faptul ca ti se incalca drepturile, ci mai degraba ca esti vinovat repet, agentul de paza nu are dreptul sa-mi faca control corporal decat daca eu sunt de acord, la refuzul meu, daca el crede ca e necesar, solicita un politist
Acest clasament este setat la Bucharest/GMT+02:00