Toată activitatea

Acest flux se actualizează automat   

  1. Ieri
  2. Buna seara ! Imi cer scuze daca aceasta intrebare a mai fost pusa si de alte persoane dar eu nu am gasit un raspuns asemanator cu ceea ce caut eu. Recent am cumparat o masina cu volan pe dreapta . Fiind prima mea masina "de Anglia" , nu am stiut cu exactitate care ar fii toate actele care imi vor trebuii pe parcurs. Domnul de la care am cumparat-o ,in afara de faptul ca in anunt prezenta altceva spunand ca masina nu este zgariata si functioneaza perfect , nu mi-a oferit nici macar certificat fiscal sau documentul de achizitie din statul membru.. Acum nu imi mai raspunde la telefon si nu stiu ce sa fac.. Am vrut sa imi scot eu un document de atestare fiscala pentru ca am inteles ca nu am nevoie de la el neaparat pentru a inmatricula masina pe numele meu , dar nu am actele necesare ( documentul de achizitie din statul membru, documentul din care sa rezulte data primei inmatriculari). Ce pot face in acest caz? Va multumesc !
  3. Din curiozitate, ce varsta ai?
  4. Deocamdata, nu exista aceasta prevedere legala.
  5. Gardienii locali sunt angajatii primariilor si nu au nicio legatura cu Politia Romana. Nu sunt politisti!
  6. Extras din Legea nr. 218/2002 privind organizarea și funcționarea Poliției Române ....... Art. 26. - (1) Poliția Română are următoarele atribuții principale: 19. supraveghează și controlează circulația pe drumurile publice, în afara cazurilor exceptate prin lege, și colaborează cu alte autorități publice, instituții, asociații și organizații neguvernamentale, pentru îmbunătățirea organizării și sistematizării circulației, asigurarea stării tehnice a autovehiculelor, perfecționarea pregătirii conducătorilor auto și luarea unor măsuri de educație rutieră a participanților la trafic; ........ Art. 31. - (1) În realizarea atribuțiilor ce îi revin, potrivit legii, polițistul este învestit cu exercițiul autorității publice și are următoarele drepturi și obligații principale: f) să efectueze, cu respectarea dispozițiilor legale, controale ale persoanelor și bagajelor, precum și ale vehiculelor aflate în circulație, atunci când există indicii temeinice cu privire la săvârșirea unor infracțiuni sau posibile acțiuni teroriste; In concluzie, politistul (indiferent de la ce structura este - Rutiera, Ordine Publica, Judiciar, Crima Organizata, Economic etc) are dreptul sa opreasca autovehicule in trafic!
  7. Am recuperat actul in original numai cu interventia directorului de reprezentanta. Motivul real sugerat de director ar fi ca nu mai fac fata cererilor si de aici decalajele orare la care se respecta programarile. Am aflat pe aceasta cale ca nu era nici o problema tehnica sau de autenticitate, caci tocmai in momentul acela actele erau in curs de procesare. La aceasta discutie au participat si doi inspectori O.P.C. care se aflau acolo in alte probleme decat cea in cauza, dar tind sa cred ca opt urechi au ascultat mai bine decat patru. Nu am vrut sa presez pe nimeni pentru urgentarea procesului si am sustinut in continuare recuperarea actului in original si incetarea oricarei operatiuni. Nu mi se par normale interventiile prin care anumite persoare reusesc sa rezolve anumite situatii. Decizia pe care am luat-o a venit in urma observatiilor personale pe care le-am facut si cu alte ocazii la aceeasi reprezentanta si anume: 1. Nerespectarea orelor de programare si tratament preferential destinat clientilor. 2. Anumite persoane dinafara institutiei care par sa aiba o influenta mai mare in procesul de inspectie si eliberare a actelor. Exemplu: o singura persoana a reusit sa treaca la inspectii mai multe autovehicule, si sa si ridice actele in aceeasi zi. Banuiesc ca este vorba de vreo firma de inmatriculari. Baieti descurcareti... eu a trebuit sa stau la coada. 3. Lipsa de organizare si a unui ghiseu de depunere a actelor, eventual un numar de ordine. Trece cineva sa-ti ia actelele, in cazul meu m-au trimis la birouri si de la birouri inapoi la coada, in mod normal cererile fiind acceptate direct de la cozile de asteptare in hala. 4. Cauza a faptelor mentionate mai sus, in efect, timpul de procesare revenit in cazul celor care vin nemijlocit se reduce in favoarea celor influenti. 5. Comportament lipsit de transparenta si informare asupra operatiunilor in curs de desfasurare. 6. Invocarea de probleme nereale ce vin sa motiveze duratele mari de timp. Esti pus in fata faptului implinit si daca vrei sa rezolvi vezi cu ochiul liber cealalta categorie in care ar trebui sa te inscrii (firme acte auto, relatii), acolo lucrurile par sa decurga normal. 7. Am mai inmatriculat 2 motociclete apeland atunci la firme de acte auto, la prima nu mi s-a parut normal si la a doua recunosc ca mi-a fost rusine, repet rusine, ca am fost trecut in fata tuturor si in 30 de minute totul era gata. Nu s-a schimbat nimic de atunci, acum am simtit pe pielea mea cum e sa te reprezinti singur la R.A.R. Constanta. In urma celor de mai sus si a sfaturilor primite de la R.A.R. Bucuresti am decis depunerea unor plangeri la R.A.R si O.P.C. Nu stiu daca problemele prezentate mai sus sunt si de natura penala si nu pot proba acest aspect. Va multumesc.
  8. Poliţia nu poate aplica sancţiuni contravenţionale unui conducator auto surprins încălcând normele rutiere, strict doar în baza unor filmări video cu o camera de bord. Ori altfel spus, dacă tu trimiţi la poliţie o filmare în care un conducător auto încalcă legislaţia rutieră, poliţia nu îl poate sancţiona doar în baza materialului video trimis. Pentru a se putea aplica o sancţiune, imaginile video trebuie coloborate şi cu alte probe, cum sunt spre exemplu declaraţiile scrise ale unor martori oculari, plângeri ale persoanelor vătămate (în caz de accident), urme materiale de probă reprezentate de eventualele avarii auto etc. etc. În schimb, dacă tu eşti implicat într-un accident rutier, filmările video respective îţi sunt de ajutor, pentru că poliţia va instrumenta cazul ţinand cont şi de materialele video prezentate de parţile implicate.
  9. Buna ziua, detin o camera de bord care are si modul GPS. Pe filmare apare pozitia, viteza, data si ora. Intrebarea este: daca filmez o incalcare a regulilor de circulatie, se poate ca in baza acestei filmari sa fie sanctionat cel care a gresit? Si daca se poate, cum trebuie sa procedez? Cui trebuie sa ma adresez? Multumesc!
  10. Buna ziua. Sunt in clasa a XII-a si vreau sa dau la Academia de Politie "Alexandru I. Cuza" si am cateva intrebari. M-am gandit sa postez aici ca sa nu deschid alt topic. 1. Eu vreau sa ma inscriu pentru locurile pentru ANP si in caz ca nu intru sa ma inscriu si la Scoala de Agenti de Politie "Septimiu Mures" din Cluj. Se poate acest lucru? 2. Daca sustin examenul psihologic la Penitenciare, mai trebuie sa sustin si un examen psihologic pentru scoala? Va multumesc anticipat!
  11. Săptămâna trecută
  12. Va multumesc. Motocicleta nu este furata, este achizitionata si adusa personal de mine de la reprezentanta din Glasgow. Copia facturii se afla inca acolo si au fost mai mult decat bucurosi sa ma asiste acum, dupa aproape 6 luni de la vanzare, in problemele ce le-am intampinat, cu lamuriri la telefon si in scris. Verificata inaintea achizitionarii si acum doua zile electronic in baza de date D.V.L.A. si gasita "curata". Seriile sunt intacte pe cadru, motor si etichete, corespund cu actele si raportul electronic generat la verificare, iar dotarile sunt cele stock, din fabrica. Singura piesa schimbata a fost farul, pentru ca era de circulatie pe partea stanga.
  13. Trebuie sa va adresati Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare Vehicule respectiv Serviciului Public Comunitar Regim Permise de Conducere si Inmatriculare Vehicule din cadrul Institutiei Prefectului unde aveti domiciliul si sa formulati o petitie prin care sa vi se comunice procedura preschimbarii permisului. Pentru mai multe informatii trebuie sa raspundeti la cateva intrebari: ce autoritate v-a eliberat permisul (statul)?, il mai aveti in original?, ati avut permis de conducere eliberat de autoritatile din Romania? Ce inseamna probleme in Eucaris? Eucaris este o baza de date gestionata de DRPCIV si asigura schimbul de informatii intre state ale Uniunii Europene cu privire la permisul de conducere respectiv inmatricularea autovehiculelor.
  14. Daca motocicleta nu are probleme in ceea ce priveste provenienta, adica nu este furata, cei de la RAR trebuie sa elibereze certificatul de autenticitate sau sa emita un raspuns prin care sa va comunice faptul ca acelui autovehicul nu i se poate elibera CIV, certificat de autenticitate etc., desi acest lucru este foarte rar, se intampla spre exemplu daca seria de sasiu este ilizibila, stearsa, are lipsa de caractere. Legal, inginerul de la RAR nu are dreptul sa retina documentele decat in situatia in care acel autovehicul figureaza furat/dat in urmarire, caz in care sunt anuntate organele de politie. Va sfatuiesc sa va adresati cu o petitie RAR-ului - sediul central - in care sa expuneti in detaliu cazul dvs.. Pagina oficiala a RAR este www.rarom.ro .
  15. Cum se numeste politistul care nu este nici politist rutier nici politist local(fost gardian) ? ii permite fisa postului sau vreun regulament de ordine interioara unui astfel de politist sa opreasca masini, in trafic, intr-un municipiu ? Multumesc anticipat.
  16. Buna ziua , O intrebare . Daca un copil de etnie rroma de 11 ani a amenintat cu bataia si omor,unde facem sesizarea ? La politie sau protectia copilului ? Stiu ca nu poate raspunde penal pentru ca legea interzice acest lucru,dar nici asa nu pot sa o las pentru ca este o amenintare cu moartea. Cine stie ce are in cap,si mai bine acum decat mai tarziu cand poate chiar e prea tarziu. Au mai existat cazuri cand copii de 11-12 ani au omorat pe altii mai mari decat ei. In fata unnei arme albe nu faci fata ,mai ales ca in inregistrare mi-a zis ca ma taie cu briceagul. Am inregistrare cum m-a amenintat si bineinteles ca il cunosc pe copil. Dar vreau sa stiu unde pot face sesizarea.
  17. E cam aiurea treaba, investesc niste bani si ma trezesc ca platesc iar pe cineva sa imi schimbe inapoi... Off topic: Pentru domnii de la rutiera daca sunt pe forum, opriti/sanctionati soferii care au farurile reglate sa bata in copaci si orbesc lumea?
  18. Neatza. O intrebare daca se poate. Particip la un curs de engleza la Ploiesti. Mai e nevoie sa trecem pe la Centrul unde se fac cursurile cand ajungem seara sau mergem direct la camin pentru cazare?
  19. Buna ziua, Intreb aici pentru a nu deschide un subiect nou. Este adevarata stirea ca se suspenda dreptul de a conduce in cazul neachitarii amenzii in termen de 30 de zile? Am cautat in OUG195/2002 actualizata si nu se specifica nimic. Multumesc!
  20. E cam ca la doctor... trebuie sa te vada ca sa iti spuna ce ai...
  21. Multumesc de raspuns, stii daca este vreun nr de telefon sau email dedicat pentru informatii de genu? Sau trebuie sa merg acolo?
  22. Registrul Auto Român (R.A.R) este autoritate competentă în domeniul care îţi poate răspunde la această întrebare.
  23. Concursurile care s-au organizat anul trecut, din păcate, pentru agenți de poliție cu recrutare din sursă externă, au oferit locuri doar pentru structurile ordine publică și poliție rutieră, în niciun caz pentru "SIAS"! Ca să ajungi acolo, ești nevoit, ori să fii admis la un astfel de concurs, ceea ce nu doresc să se mai întâmple, să lucrezi în operativ o perioadă și ulterior dacă îndeplinești condițiile pentru a fi acceptat în structura respectivă, te vei transfera acolo, ori să fii admis la una din școlile de agenți de poliție și să urmezi același traseu!
  24. Buna dimineata, Deranjez cu o mica intrebare in caz ca are cineva raspuns. Detin un e46 si sunt nemultumit de lumina farurilor, insa nu as vrea sa improvizez o instalatie cu xenon pentru ca 1 e costisitor si 2 ori nu o sa fie omologata ori ma rupe cu vreo taxa. Intrebarea e... daca imi iau un faruri cu lupa (OM) sau montez lupe aftermarket dar pun becuri normale, in speranta ca lupa va ajuta sa focalizeze lumina becurilor mai bine... as putea avea probleme? In caz ca sunt oprit, sa creada ca am xenon sau sa zica ca e improvizatie si sa raman fara talon? Multumesc.
  25. Buna ziua, Pocedura inmatriculare motocicleta an fabricatie 2012, inregistrata intr-un stat UE stagnata la R.A.R. Constanta. In procesul de autentificare de la R.A.R. Constanta, mi-a fost sesizata, de catre un inginer R.A.R., o nepotrivire de date. Este vorba despre puterea inscrisa in ceritificatul de inmatriculare emis de D.V.L.A. (autoritatea competenta in U.K. regim permise si inmatriculari) si un indice de putere inscris pe eticheta comerciala de pe cadrul motocicletei. Initial, inginerul respectiv mi-a dat un termen de solutionare de vreo doua saptamani, dupa care de o saptamana, timp in care eu, la indicatiile lui, trebuia sa contactez vanzatorul si sa lamuresc problema etichetei. Pentru clarificare am dat telefon la reprezentantele fabricantului din S.U.A. , U.K. si Romania, de unde am obtinut aceeasi informatie: valoarea inscrisa pe eticheta comerciala este limita inferioara minima la care se poate reduce puterea motorului, iar valoare inscrisa in actul de inmatriculare este puterea nominala calculabila, la iesirea din fabrica. Motocicleta este una de serie, cu dotari standard si fara modificari aduse ulterior, cumparata de la un dealer autorizat al fabricantului si cu inspectia tehnica valabila pana in prezent. VIN-ul verificat inaintea achizitionarii. Am revenit in scurt timp cu lamuririle de rigoare, numai ca sa aflu de la inginerul in cauza, sa-mi vad de treaba mea in continuare si sa nu mai astept, ca astept degeaba si sa-mi iau gandul ca voi mai inmatricula motocicleta in Romania... In concluzie, vreau sa lamuresc daca retinerea actului original este legitima in conditiile date (atata timp cat exista si a fost pusa la dispozitie o copie tradusa si legalizata), motivul fiind valoarea inscrisa pe eticheta comerciala. Va multumesc anticipat.
  26. Si cu ce ai vrea sa te ajutam noi aici pe forum?
  1. Afişează mai mult
  • Activi pe această pagină   0 membri

    Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.