Jump to content
POLITISTI.ro

Legiferarea corupţiei şi a deprofesionalizarii Poliţiei Române


Marius

La investire noul Cabinet de tehnocraţi a anunţat că principalul său obiectiv este o reformă a statului şi modernizarea administraţiei, în sensul de a creşte calitatea şi nivelul de competenţă prin profesionalizarea personalului. În ciuda acestor declaraţii, Dacian Cioloş a girat cu propria semnătură o evidentă legiferare a corupţiei, a nepotismului, a deprofesionalizării şi practic, a distrugerii Poliţiei Române, o instituţie fundamentală a statului. Pentru că niciun om normal şi raţional nu poate asocia performanţa şi profesionalismul cu angajarea unor persoane fără pregătire specifică domeniului în care urmează să activeze.

Guvernul a adoptat o Ordonanţă de urgenţă prin care se modifică Statutul poliţistului şi oferă legalitate încadrăriilor din sursă externă în Poliţia Română, încadrări care ştim cu toţii că se fac doar pe bază de cumetrii, relaţii, pile şi cunoştinţe, a tot felul de nepoţi, nepoate, neveste, amante, fini, mătuşi, naşi, unchi etc., oameni fără pregătire de specialitate în domeniul poliţienesc, luând o măsură ce constituie exact opusul dezideratului declarat de Guvern la momentul investirii. În acest fel vor fi tranformaţi peste noapte în poliţişti o mulţime de piloşi, indivizi submediocri, nişte eşuaţi profesional şi moral ce nu au reuşit în domeniile pentru care s-au pregătit iniţial şi care în mod evident NU au capacitatea intelectuală să promoveze un examen pentru admitere la una dintre instituţiile de învăţământ pentru formarea poliţiştilor.

Această măsură pe lângă faptul că e imorală şi atrage deprofesionalizarea instituţiei, va avea un efect direct asupra siguranţei cetăţenilor, iar acest aspect este clar dovedit de experimentul numit "Poliţia Locală". Aceaste compartimente ale administraţiei locale sunt un exemplu elocvent al consecinţelor oferite de aceste încadrări directe din sursă externă, pentru că întreg personalul poliţiei locale este încadrat de pe stradă, fără şcoală, ce au frecventat nişte cursuri timp de 3 luni, iar eficienţa şi competenţa acestora o poate vedea toată lumea zi de zi. 
Mai grav este că aceşti indivizi încadraţi în poliţie peste noapte fără pregătire, vor avea dreptul să poarte arme de foc şi vor fi înarmaţi (exact cum a fost şi cazul criminalului de la "Perla"), ori este lesne de înţeles, pentru orice om raţional, că acest aspect atentează la siguranţa tuturor şi atrage o influenţă în societate ce este mai mult decât catastrofală, fiind de fapt o măsură iresponsabilă.

Poliţia Româna este principala instituţie de aplicare a legii, iar activitatea poliţiştilor reprezintă imaginea şi calitatea serviciilor prestate de Guvernul României către cetăţean în domeniul asigurării ordinii publice şi siguranţei, fiind o componentă extrem de importantă în orice stat de drept european. Ori prin această măsură dezastruasă şi iresponsabilă este afectată direct calitatea serviciilor poliţieneşti, prestigiul instituţiei, cât şi imaginea poliţistului în ochii cetăţeanului, majorând dispreţul societăţii pentru această categorie profesională, datorită împământenirii în conştiinţa publică a percepţiei conform căreia oricine poate deveni poliţist, că nu e necesară o pregătire teoretică şi o specializare, că e suficient să îmbraci în uniformă orice individ şi-l trimiţi pe stradă. Iar acesta este unul dintre principalele motive pentru care Poliţia este percepută aşa cum bine ştim cu toţii de către societate.

Referitor la legalitatea acestei măsuri, impuse prin această Ordonanţă de urgenţă, Curtea Constituţională a hotărât de mai multe ori că, prevederile din Legea 360/2002 rep. privind Statutul poliţistului şi în special cele privind exercitarea raporturilor de serviciu ale poliţistului, fiind funcţionar public civil cu statut special, trebuie reglementate, potrivit art. 73 alin. (3) lit. j) din Constituție, numai prin lege organică, iar prin modificarea şi completarea acestor reglementării legislative de către puterea executivă se încalcă art. 1 alin. (4) din Constituţie referitor la principiul separaţiei şi echilibrului puterilor în stat. În plus, conform prevederilor art. 115 alin (6) din Constituţie, ordonanţele de urgenţă nu pot afecta regimul instituţiilor fundamentale ale statului.

Tot Curtea Constituţională a explicat prin hotărârile sale cum stă treaba cu acel caracter de urgenţă şi situaţia extraordinară ce ar justifica necesitate unei ordonanţe de urgenţă. Mai exact, pentru a exista elementele necesare definirii unui caz excepţional, în sensul constatării unui pericol public major şi care să nu poată fi evitat decât pe calea emiterii unei ordonanţe de urgenţă, aceasta trebuie să conţină măsuri urgente pentru salvarea unui interes public aflat în pericol. Ori lipsa de personal invocată în expunerea de motive NU este un pericol public major. De ce? Simplu, această lipsă de personal, nu a apărut peste noapte, nu este deloc ceva neprevăzut. Chiar şi în expunerea de motive a ordonanţei ministerul recunoaşte că acest deficit de personal provine din perioada 2009 – 2015. Deci nu s-a produs peste noapte. Atunci întrebarea firească care se pune este: Când a fost serios acest minister? În decursul celor şase ani, când specialiştii de la resurse umane au spus că suntem prea mulţi şi au fost acceptate disponibilizările sau acum când brusc s-au trezit şi ne spun că deficitul de personal crează un pericol public major!? Înseamnă că trăim într-un astfel de pericol public major de cel puţin şase ani. Mai mult decât atât, zilele trecute a avut loc bilanţul activităţii Poliţiei Române pe anul 2015, iar de acolo conducerea ministerului şi a Poliţiei Române ne-au spus destul de clar că criminalitatea stradală are cea mai mică valoare din ultimii zece ani.
Deci nu putem vorbi despre acel "pericol public major" necesar, pentru a se justifica modificarea unei legi organice printr-o ordonanţă de urgenţă. 

Ceea ce conducătorii actuali ai MAI realizează prin acest val de încadrări directe, nu este nimic altceva decât o veritabilă bombă cu ceas, ce va afecta Poliţia Română şi serviciul poliţienesc pentru mulţi ani de acum încolo. Istoria recentă a acestei instituţii demonstrează acest lucru.



Feedback utilizatori

Recommended Comments

Cu de dedicatie pentru cel mai incompetent doctor inginer Toba Petre, ghinionul nostru ca a ajuns ministru ...pe vremea militienilor nu angajau direct toti paznicii!

 

Modificat de Elvis
  • Apreciez 1

Distribuie acest comentariu


Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scena este filmată în curtea poliției capitalei. Clădirea în construcție, cea din film, este cea din fața corpului nou al clădirii poliției capitalei. Cea unde a funcționat celebra UM 0215.

  • Apreciez 1

Distribuie acest comentariu


Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stimate administrator al site-ului. pentru ca scrii articole si le scrii frumos, iti propun un articol care ar putea da de gandit cetatenilor tarii cu privire la angajarile din sistem din sursa externa. Pentru ca si in sistemul medical sunt probleme mari cu acoperirea deficitului de cadre medicale, propun ca ministrul sanatatii sa solicite angajarea din sursa externa de medici si asistente medicale, pentru ca si acestia, ca si politistii pot fi calificati la locul de munca sau cu 3 luni cursuri de specializare. Puteti chiar initia o petitie online pe aceasta tema.

Distribuie acest comentariu


Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ar trebui sa ne unim fortele si sa cream un articol si o petitie online. Uniti sigur vom avea parte de izbanda. Macar la fel ca in cazul inlocuirii carpatiului...

Distribuie acest comentariu


Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E dureros sa stiu ca se vor face astfel de greseli de incadrare din sursa externa. Eu am fost promotia 2009-2011 dar incadrat la locul de munca din iulie 2012, astfel fiindu-mi oarecum impus sa stau acasa 1 an de zile doar cu o solda amarata de cativa zeci de lei , iar acum aflu cu stupoare cu cata usurinta poate deveni un oarecare, politist, fara a fi nevoit sa aiba niste aptitudini, cunostinte dobandite,etc. Se pare ca am/ati pierdut 2 ani din viata(prin acea scolarizare) ani pe care nu-i mai putem/puteti recupera. Ar trebui sa se faca diferentieri la locul de munca intre cei care au terminat o scoala de politie de 2 ani la zi comparativ cu cei din sursa externa. Sunt mai mult decat dezamagit de acest sistem infect, pentru ca prin aceste incadrari directe nu se va restabili increderea populatiei in Politia Romana ci dimpotriva. Cred ca dupa aceste angajari directe o sa-mi fie rusine in totalitate sa-mi declar meseria aleasa la orice intrebare " tu cu ce te ocupi?". 

Modificat de originalul
Greseli medicale

Distribuie acest comentariu


Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

                                                  Domnule Avocat al Poporului,

 

  Subscrisul, Sindicatul Poliţiştilor Dolj, cu sediul administrativ în municipiul Craiova, jud. Dolj, str. Amaradia, nr. 32  cam. 231, tel. 0769065988, Cod de înregistrare Fiscala 27656881, reprezentat de   în calitate de Președinte, în temeiul Legii nr. 35 / 1997 privind organizarea şi funcţionarea instituţiei Avocatul Poporului, formulăm prezenta

 

                                                                PETIŢIE

 

          prin care vă solicităm să ridicați excepția de neconstituționalitate a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 3 / 2016 pentru modificarea si completarea Legii 360 / 2002 privind Statutul politistului pentru motivele ce urmează să le expunem în continuare.

În primul rând, ordonanța menționată nu îndeplineşte condiţia constituţională esenţială pentru adoptare, şi anume urgenţa (existenţa unei situaţii ieşite din comun şi imprevizibile care să necesite o reglementare legislativă imediată). Cu alte cuvinte, un asemenea act normativ poate fi atacat pentru „simplul” motiv că aceasta nu-şi justifică urgenţa, iar urgența este condiția necesară și primordială care justifică adoptarea unei asemenea ordonanțe.

Este de notorietate că, încă din septembrie 2015, se punea problema unor angajări masive în Poliția Română din sursă externă, motivat de conjunctura extraordinară ce se preconiza la acel moment (stabilirea pe teritoriul României a unui număr mare de refugiați), însă acel moment a trecut fără a se dovedi necesară suplimentarea forțelor de ordine pe acest motiv. Este de asemenea de notorietate faptul că ipoteza refugiaților nu mai este de actualitate pentru România. În aceste condiții nu vedem ce situație de excepție justifică încadrarea din sursă externă a agenților de poliție când există instituții specializate de formare și recrutare a personalului, școli de poliție destinate încadrării polițiștilor, ca regulă generală. Orice lipsă de personal se acoperă, ca regulă, în acest mod și nici nu a survenit vreun eveniment major, cu impact social relevant care să impună măsuri de excepție.

În al doilea rând, și cel mai important, prin adoptarea acestei OUG, Guvernul a modificat și completat, printr-o Ordonanță de urgență Legea 360/2002 privind Statutul polițistului, a modificat deci o lege organică, ceea ce contravine dispoziţiilor art. 115 alin. (1) din Constituţie. Pe de altă parte, Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 3 / 2016 pentru modificarea si completarea Legii 360 / 2002 privind Statutul politistului afectează astfel grav activitatea tuturor instituţiilor publice ale statului vizate de acest act normativ, ceea ce contravine dispoziţiilor art. 115 alin. (6) din Constituţie, potrivit cărora "Ordonanţele de urgenţă (...) nu pot afecta regimul instituţiilor fundamentale ale statului (...)".Este unanim recunoscut că sunt instituţii fundamentale ale statului acelea reglementate expres de Constituţie, în mod detaliat ori măcar sub aspectul existenţei lor, în mod explicit sau doar generic (instituţiile cuprinse în titlul III din Constituţie, precum şi autorităţile publice prevăzute în alte titluri ale Legii fundamentale), context în care Poliția, ca parte integrantă a administrației publice, nu poate fi exclusă din sfera instituțiilor fundamentale. Cât priveşte înţelesul sintagmei "afectare a regimului instituţiilor fundamentale ale statului", se au în vedere toate componentele care definesc regimul juridic al acestora - structura organizatorică, funcţionarea, competenţele, resursele materiale şi financiare, numărul şi statutul personalului, salarizarea, categoria de acte juridice pe care le adoptă, etc.

Mai mult, un asemenea viciul de neconstituţionalitate al unei ordonanţe simple sau ordonanţe de urgenţă emise de Guvern nu poate fi acoperit nici prin aprobarea de către Parlament a ordonanţei respective. În consecinţă, chiar în cazul în care o lege ar aproba o asemenea ordonanţă de urgenţă neconstituţională, acea lege ar fi ea însăşi neconstituţională.

Ţinând cont de existenţa viciului de neconstituţionalitate constând în emiterea de către Guvern a unei ordonanţe de urgenţă într-un domeniu care, potrivit art. 115 alin. (1) și (6) din Constituţie, este sustras competenţei sale, în contextul în care Guvernul nu a justificat coerent și realist nici necesitatea adoptării unui asemenea act în regim de urgență, vă solicităm ca în baza prerogativelor ce le exercitați, să sesizați Curtea Constituțională a României cu privire la neconstituționalitatea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 3 / 2016 pentru modificarea si completarea Legii 360/2002 privind Statutul politistului .

 

    03.03.2016

                                                         

Adresa: Strada Amaradia, nr. 32, camera 231, Craiova- Dolj.

C.I.F. 27656881 ,   tel. 0769065988, 0769065990,  0769065992

Adresa pentru corespondenta: Str.Vulturi, nr.19, Craiova-Dolj

Distribuie acest comentariu


Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu pot face o flotare, dar vor să fie poliţişti. Peste jumătate din locurile scoase la concurs de Poliţie vor rămâne neocupate!

Mulţi au fost, puţini au rămas. Ideea de a scoate la concurs posturi de agenţi de ordine, din sursă externă, nu a avut efectul scontat. Fiecare probă a triat numărul candidaţilor într-o proporţie semnificativă, astfel încât peste jumătate din locuri vor rămâne libere la finalul concursului, în cel mai bun caz. La ultimul examen, cel scris, vor lua parte doar 1.007 candidaţi, care încearcă să ocupe unul dintre cele 1.900 locuri disponibile.

Dacă înainte de susţinerea probelor, 10 constănţeni se luptau pe un loc, acum proporţia s-a schimbat considerabil, rămânând doar 141 de candidaţi care încearcă să ocupe cele 62 de posturi scoase la concurs, la nivelul judeţului Constanţa. 

Note de 0 şi 1 la probele fizice

Deşi probele fizice, care au constat în flexii abdominale şi alergare de rezistenţă, nu au avut o dificultate mare, puţini au fost cei care au reuşit să fie admişi. Din cei 9.118 candidaţi înscrişi la probele fizice, 8.111 au picat testele fizice. Doar 1.007 candidaţi au mai rămas în cursa pentru posturile de agenţi, iar aceştia susţin astăzi ultimul test, cel scris. La probele de flexii abdominale şi rezistenţă, candidaţii au ieşit în evidenţă, în sens negativ. Trei tinere din Constanţa, de 25, 26 şi 27 de ani, au luat nota zero după ce nu au reuşit să facă niciun abdomen. „Exemplul” fetelor a fost preluat şi de trei tineri, tot din Constanţa, care au obţinut notele 1, 1.5 şi 2, în urma testelor fizice. 

Sursa. Ziarul Cuget Liber din Constanta

Pentru ala cu nume de intrument muzical angajat direct !

  • Apreciez 1

Distribuie acest comentariu


Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri


Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont

×

Informaţii importante

Acest website foloseşte cookie-uri. Navigând în continuare vă exprimaţi acordul asupra folosirii lor. Mai multe informaţii în Politica de confidenţialitate.